MS4100 probleem
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 okt 2003 16:09
MS4100 probleem
Ik heb recentelijk voor mijn schoonvader een (2de hands) MS4100 ingebouwd maar er is een vreemd probleempje mee. Het lijkt wel of de GPS niet werkt want de huidige positie blijft maar aangeven dat de auto zich ergens in Den Bosch bevindt terwijl hij in Utrecht is. Het aantal ontvangen satellieten wisselt wel evenals de richting van de pijl bij richtingsveranderingen.
Moet het systeem soms eerst ge-reset/gekalibreerd worden en zo ja hoe doe ik dat ?
De OS heeft versoe 0110.
alvast bedankt voor een snel oplossing
WimSan
Moet het systeem soms eerst ge-reset/gekalibreerd worden en zo ja hoe doe ik dat ?
De OS heeft versoe 0110.
alvast bedankt voor een snel oplossing
WimSan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Alles wijst in de richting van een niet (goed) werkende GPS ontvanger.
Dus de vragen:
-hoeveel sat's ontvang je? Moeten er wel minimaal 4 zijn.
-waar zit je GPS antenne?
-als de antenne op het dashboard zit, wat voor type ruit heb je dan boven de ontvanger, is 'ie soms gemetalliseerd?
Met je software is niks mis. Is welliswaar niet de meest recente, moet echter wel goed werken.
En na inbouw in een andere auto hoeft het systeem ook niet gereset te worden. tenzij de vorige bezitter er natuurlijk iets vreemds mee gedaan/gehad heeft.
Kijk ook nog even of 'ie niet in de DEMO modus staat, dan werkt 'ie natuurlijk ook niet. Zie je boekje.
We horen wel van je.
Groet,
JW
Alles wijst in de richting van een niet (goed) werkende GPS ontvanger.
Dus de vragen:
-hoeveel sat's ontvang je? Moeten er wel minimaal 4 zijn.
-waar zit je GPS antenne?
-als de antenne op het dashboard zit, wat voor type ruit heb je dan boven de ontvanger, is 'ie soms gemetalliseerd?
Met je software is niks mis. Is welliswaar niet de meest recente, moet echter wel goed werken.
En na inbouw in een andere auto hoeft het systeem ook niet gereset te worden. tenzij de vorige bezitter er natuurlijk iets vreemds mee gedaan/gehad heeft.
Kijk ook nog even of 'ie niet in de DEMO modus staat, dan werkt 'ie natuurlijk ook niet. Zie je boekje.
We horen wel van je.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:10
dat probleem heb ik al vaker op dit forum gelezen, zou heel goed de puls kunnen zijn, of de draad daarvan heeft breuk. welk merk en type auto heeft je vader dan, want op de voorpagina staan alle pulssignalen van alle merken en typen autos, dan kun je zien of je de goede draad hebt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Ronald,
Het ontbreken van een puls kan er toch niet de oorzaak van zijn dat de Navi z'n beginpositie niet kan vaststellen. Want zó lees ik het probleem.
Als dat wel gelukt is, en daarvoor heeft 'ie z'n GPS signalen nodig, kan het vervolgens gebeuren dat er tijdens het navigeren een boel mis gaat.
Maar eerst moet de Navi z'n startpunt bepalen, en dus...
Groet,
JW
Het ontbreken van een puls kan er toch niet de oorzaak van zijn dat de Navi z'n beginpositie niet kan vaststellen. Want zó lees ik het probleem.
Als dat wel gelukt is, en daarvoor heeft 'ie z'n GPS signalen nodig, kan het vervolgens gebeuren dat er tijdens het navigeren een boel mis gaat.
Maar eerst moet de Navi z'n startpunt bepalen, en dus...
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:10
tsja, wat ik er van weet is dat de consumenten versie van een navigatie systeem niet continue linkt aan de satelieten, dat doet die pas 1 keer in de zoveel pulsen, of na een reset, of wanneer die zo absuluut de weg kwijt is dat die zelfs denkt door het water te rijden. maar dit systeem heeft blijkbaar niet eens door dat die aan het rijden is, dus zal zichzelf ook niet ijken. de gyro lijkt in orde te zijn afgaande op de pijl
overigens,een reset is iets anders dan de stroom er afhalen, daar is een extra handeling voor nodig, die geheim wordt gehouden naar ik heb begrepen.
overigens,een reset is iets anders dan de stroom er afhalen, daar is een extra handeling voor nodig, die geheim wordt gehouden naar ik heb begrepen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 okt 2003 16:09
de GPS antenne zit onder het plastic dashboard van een FIAT Scudo.
Het informatiescherm geeft aan dat het aantal ontvangen satellieten varieert van 5 tot 8 dus op basis daarvan denk ik dat GPS ontvanger in ieder geval 'iets' doet. Als ie eerst tacho pulsen nodig heeft om een 'sample' te nemen heb ik een ander probleem want dat is (nog) niet aangesloten. Hij staat NIET in demo mode.
Kan het zijn dat de computer is vastgelopen toen het systeem uit de vorige auto is gehaald ?
Het informatiescherm geeft aan dat het aantal ontvangen satellieten varieert van 5 tot 8 dus op basis daarvan denk ik dat GPS ontvanger in ieder geval 'iets' doet. Als ie eerst tacho pulsen nodig heeft om een 'sample' te nemen heb ik een ander probleem want dat is (nog) niet aangesloten. Hij staat NIET in demo mode.
Kan het zijn dat de computer is vastgelopen toen het systeem uit de vorige auto is gehaald ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
je zal toch echt eerst die puls moeten aansluiten.
Een ander HEEL belangrijk punt is natuurlijk is de radio/navigatie combi vlak ingebouwd of staat deze onder een bepaalde hoek.
Je moet namelijk bij dit toestel instellen onder welke hoek deze is ingebouwd.
Hou er ook rekening mee dat het systeem een puls gewend is.
En als je steeds in Den Bosch bent volgens de kaart en je zit in utrecht ou ik ook een keer controleren of je de 12V en geschakelde 12V wel goed heb zitten.
Zorg in ieder geval dat bovenstaande goed zit tenminste als je een aardige schoonvader hebt, zoniet niks veranderen en snel verhuizen.
Een ander HEEL belangrijk punt is natuurlijk is de radio/navigatie combi vlak ingebouwd of staat deze onder een bepaalde hoek.
Je moet namelijk bij dit toestel instellen onder welke hoek deze is ingebouwd.
Hou er ook rekening mee dat het systeem een puls gewend is.
En als je steeds in Den Bosch bent volgens de kaart en je zit in utrecht ou ik ook een keer controleren of je de 12V en geschakelde 12V wel goed heb zitten.
Zorg in ieder geval dat bovenstaande goed zit tenminste als je een aardige schoonvader hebt, zoniet niks veranderen en snel verhuizen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 okt 2003 16:09
Ik had echter begrepen dat het systeem wel werkt zonder puls maar dat het (wat) trager wordt.
Het systeem zit zo goed als vlak ingebouwd. Ik heb echter de inbouwhoek moeten schatten. Steekt dat op een graad of twee ??
Is er iemand die mij kan vertellen waar ik die puls vandaan kan halen bij een FIAT Scudo ??
Bestaat er uberhaupt een mogelijkheid om het systeem te resetten ?
Zo ja hoe ??
Het systeem zit zo goed als vlak ingebouwd. Ik heb echter de inbouwhoek moeten schatten. Steekt dat op een graad of twee ??
Is er iemand die mij kan vertellen waar ik die puls vandaan kan halen bij een FIAT Scudo ??
Bestaat er uberhaupt een mogelijkheid om het systeem te resetten ?
Zo ja hoe ??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 okt 2003 16:09
ik heb alles gewoon via euro stekkers aangesloten, zelfs nog een extra aansluiting voor telefoon mute gemaakt, dus 12v continu en 12v geschakeld zou volgens mij goed moeten zitten. Ik zie ook geen abnormaal gedrag bij in/uitschakelen van motor en/of systeem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Wimsan,
Normalisatie is een goede zaak. En dus kwam er een ISO stekker aansluiting voor de autoradio. En daarmee is alles O.K......, dacht je.
Helaas, zo simpel is het niet. De afmetingen zijn genormaliseerd volgens ISO, de aansluitingen helaas niet.
Met name de plus 12 en de geschakelde plus op resp. de punten A4 en A7 zitten bij veel auto's andersom. Zo ook in de mijne. En ook de puls op punt A1 zit bij lang niet alle auto's op die plek.
Je schrijft
Maar het verschil is dat als ze verkeerd omzitten, de computer elke keer z'n hoofdvoeding kwijt is, en dus z'n geheugen verliest. Dat kan er de oorzaak van zijn dat 'ie elke keer moet initialiseren.
Oplossing? Gewoon even de spanning meten. En zonodig die twee draden verwisselen. In mijn auto kon ik dat doen door in het zekering kastje twee zekeringen om te steken, maar bij andere auto's moet je de soldeerbout hanteren.
Ga niet rommelen met die beroerde aftak verbinders, die geven je later alleen maar ellende. En zorg dat er geen spanning staat op de te solderen bedrading
Voor de plek van de puls moet je even op de hoofdpagina van de site kijken, onder links.
Succes, we horen wel van je.
JW
Normalisatie is een goede zaak. En dus kwam er een ISO stekker aansluiting voor de autoradio. En daarmee is alles O.K......, dacht je.
Helaas, zo simpel is het niet. De afmetingen zijn genormaliseerd volgens ISO, de aansluitingen helaas niet.
Met name de plus 12 en de geschakelde plus op resp. de punten A4 en A7 zitten bij veel auto's andersom. Zo ook in de mijne. En ook de puls op punt A1 zit bij lang niet alle auto's op die plek.
Je schrijft
Dat gebeurt ook als de twee posities omgedraaid zitten.dus 12v continu en 12v geschakeld zou volgens mij goed moeten zitten. Ik zie ook geen abnormaal gedrag bij in/uitschakelen van motor en/of systeem
Maar het verschil is dat als ze verkeerd omzitten, de computer elke keer z'n hoofdvoeding kwijt is, en dus z'n geheugen verliest. Dat kan er de oorzaak van zijn dat 'ie elke keer moet initialiseren.
Oplossing? Gewoon even de spanning meten. En zonodig die twee draden verwisselen. In mijn auto kon ik dat doen door in het zekering kastje twee zekeringen om te steken, maar bij andere auto's moet je de soldeerbout hanteren.
Ga niet rommelen met die beroerde aftak verbinders, die geven je later alleen maar ellende. En zorg dat er geen spanning staat op de te solderen bedrading
Voor de plek van de puls moet je even op de hoofdpagina van de site kijken, onder links.
Succes, we horen wel van je.
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
2 graden maakt inderdaad niet zo veel uit.
Ik ga er vanuit dat je ook de handleiding hebt, zoniet dan kan je die HIER downloaden.
Kijk toch nog eens na of de spanning wel goed zit bij de MS5000 kom je altijd weer terug bij het punt waar de navi uitgebouwd is als de 12v vast en de geschakelde 12V omgedraaid zit.
En dan de puls van de Fiat scudo dit is wat ik kan vinden.
Maar stel anders deze vraag in het fiat gedeelte met de vermelding van het type en bouwjaar.
Scudo 1997- Wandler 80H/355 an die Getriebebox setzen
Scudo 1997 - Hinter Kombi - Instrument, Stecker C Pin 4. In
Scudo 1999- am Kombi-Instrument, gelber 26 PIN Stecker, PIN 5
Grundausstattung nur mechanische Tachowelle. Geber nachrüstbar.
Ik ga er vanuit dat je ook de handleiding hebt, zoniet dan kan je die HIER downloaden.
Kijk toch nog eens na of de spanning wel goed zit bij de MS5000 kom je altijd weer terug bij het punt waar de navi uitgebouwd is als de 12v vast en de geschakelde 12V omgedraaid zit.
En dan de puls van de Fiat scudo dit is wat ik kan vinden.
Maar stel anders deze vraag in het fiat gedeelte met de vermelding van het type en bouwjaar.
Scudo 1997- Wandler 80H/355 an die Getriebebox setzen
Scudo 1997 - Hinter Kombi - Instrument, Stecker C Pin 4. In
Scudo 1999- am Kombi-Instrument, gelber 26 PIN Stecker, PIN 5
Grundausstattung nur mechanische Tachowelle. Geber nachrüstbar.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
@ Wimsan,
Zo zie je maar, om 11.09 pm krijg je twee antwoorden. Met dezelfde strekking, dus ja, je weet nu wat je te doen staan.
Succes,
JW
Zo zie je maar, om 11.09 pm krijg je twee antwoorden. Met dezelfde strekking, dus ja, je weet nu wat je te doen staan.
Succes,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14
ik denk software update al je problemen verhelpt, dus probeer dat eerst eens voor dat je allerlei moeilijke en dure oplossingen gaat proberen, er is vast wel iemand die je kan helpen hiermee, moet je wel ff zeggen waar je uit de buurt komt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 okt 2003 16:09
Ik woon in De Meern , vlakbij Utrecht , dus lekker centraal. Als er iemand in de buurt is die mij kna helpen een SW upgrade te doen dan heel graag.
alvast bedankt
WimSan
alvast bedankt
WimSan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14
15 Euro mag je mijn originele CD met 3.01 kopen (nieuw)
op te halen in nijkerek.
op te halen in nijkerek.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Da's natuurlijk altijd goed, zo'n update met de laatste software als Frans aanbiedt.
Echter, gezien de optredende problemen lijkt het me verstandig om eerst even te checken of het hardwarematig wel goed zit.
En dan met name twee zaken:
-de juiste aansluiting van de vaste en de geschakelde plus, zie Han's en mijn reacties op dit punt
-aansluiten van de puls
Als die zaken niet goed zitten, zal een softwareupdate dat nooit kunnen oplossen.
Uit je beschrijving maak ik op dat de GPS ontvanger het wel goed doet
Groet,
JW
Da's natuurlijk altijd goed, zo'n update met de laatste software als Frans aanbiedt.
Echter, gezien de optredende problemen lijkt het me verstandig om eerst even te checken of het hardwarematig wel goed zit.
En dan met name twee zaken:
-de juiste aansluiting van de vaste en de geschakelde plus, zie Han's en mijn reacties op dit punt
-aansluiten van de puls
Als die zaken niet goed zitten, zal een softwareupdate dat nooit kunnen oplossen.
Uit je beschrijving maak ik op dat de GPS ontvanger het wel goed doet
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14
normaal zou ik je gelijk geven jw, maar aangezien die sw versie nog al veel problemen had zou het zeer goed kunnen worden veroorzaakt door de software
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 okt 2003 16:09
Hallo,
Sorry dat het zo lang duurde voor ik gereageerd heb.
Heb zojuist voeding gecheckt en continu 12V en geschakeld 12V zit goed.
Ik begin ernstig het idee te krijgen dat de computer hangt en daardoor de positie niet (of niet goed) berekent. Is er een mogelijkheid om een harde reset te geven. Zou ik graag eerst willen doen voor een SW upgrade omdat ik bang ben dat de upgrade niet gaat lukken zolang de computer hangt! Of is een upgrade ook meteen een reset ??
Anyway ophalen in Nijkerk gaat niet lukken.
Sorry dat het zo lang duurde voor ik gereageerd heb.
Heb zojuist voeding gecheckt en continu 12V en geschakeld 12V zit goed.
Ik begin ernstig het idee te krijgen dat de computer hangt en daardoor de positie niet (of niet goed) berekent. Is er een mogelijkheid om een harde reset te geven. Zou ik graag eerst willen doen voor een SW upgrade omdat ik bang ben dat de upgrade niet gaat lukken zolang de computer hangt! Of is een upgrade ook meteen een reset ??
Anyway ophalen in Nijkerk gaat niet lukken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14
software update is in jouw geval de reset....... probeer hen bij je garage te krijgen.vriend , collega......... er zit een reset functie op je systeem, maar weet 100% zeker dat dat niet gaat helpen bij je, dus oplossing is echt software update versie 3.01
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 okt 2003 16:09
Ik ga wat proberen te regelen ! In ieder geval voor aal support van iedereen en ik laat nog wel weten wat de uitkomst is als de SW upgrade gedaan is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1119
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 491
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 568
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 530
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1130
-
-
Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 434
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 3165