Traffic Pro 7949 Off Road of verkeerde straat
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 sep 2004 10:28
bij mij is het na achteruit rijden, of veel bochten snel achter elkaar (met name in stadscentrum).
Meteen na kalibreren had ik het van de week ook, dus dat maakt niet uit bij mij.
Overigens is de 7949 die ik nu heb minder slecht dan de Indy die ik hiervoor had. Die had het ook vaak op de snelweg. Ik ben benieuwd wat de duitse expert zegt...
Meteen na kalibreren had ik het van de week ook, dus dat maakt niet uit bij mij.
Overigens is de 7949 die ik nu heb minder slecht dan de Indy die ik hiervoor had. Die had het ook vaak op de snelweg. Ik ben benieuwd wat de duitse expert zegt...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Ruri,
Uit eerdere postings kan ik niet opmaken of bij jou de achteruit wel aangesloten is. Is dat wel het geval?
Je laatste posting zou er op kunnen wijzen dat dit niet het geval is.
Dat 'ie dan de fout ingaat direct na het calibreren wijst ook in die richting.
Voorts wijs ik nog even op een reactie aangaande de gyro in het andere topic over problemen met een Becker, zie viewtopic.php?p=15971#15971 . Met alle respect voor Beckeronline's reactie zou ik dit toch niet helemaal uitsluiten. Het kan in elk geval geen kwaad om het mee te nemen in je beschouwingen
Groet,
JW
Uit eerdere postings kan ik niet opmaken of bij jou de achteruit wel aangesloten is. Is dat wel het geval?
Je laatste posting zou er op kunnen wijzen dat dit niet het geval is.
Dat 'ie dan de fout ingaat direct na het calibreren wijst ook in die richting.
Voorts wijs ik nog even op een reactie aangaande de gyro in het andere topic over problemen met een Becker, zie viewtopic.php?p=15971#15971 . Met alle respect voor Beckeronline's reactie zou ik dit toch niet helemaal uitsluiten. Het kan in elk geval geen kwaad om het mee te nemen in je beschouwingen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Hallo JW,
Ik heb je verhaal idd gelezen over het aansluiten van de constante spanning NA het monteren van het toestel. Ik wilde dit van de week zelf al doen. Heb toch nog maar even contact opgenomen met de inbouwer. Deze vertelde me niet zelf te gaan "klussen"omdat hij een aparte constante spanning-draad had getrokken en hij door de telefoon niet zo kon aangeven welke zekering ik moest verwijderen om de spanning tijdelijk te onderbreken. Wel wordt jouw verhaal meegenomen naar maandag a.s. als de specialist uit Duitsland komt. Ik hoop maar dat dit een oplossing is. En tevens voor Ruri. Zo niet, dan heb ik besloten om een ander merk navigatiesysteem te nemen in overleg met de inbouwer. Deze heeft nu het nieuwste model Pioneer 1din-navigatie in zijn eigen Audi A4, ook uit 2003, gemonteerd en deze werkt volgens zijn zeggen feilloos. Vreemd, want volgens mij zit daar het navigatiegedeelte van de Becker Indianapolis in.
Bedankt voor je tip en ik meld mij wel weer zodra ik meer weet.
Gr.
Johan.
Ik heb je verhaal idd gelezen over het aansluiten van de constante spanning NA het monteren van het toestel. Ik wilde dit van de week zelf al doen. Heb toch nog maar even contact opgenomen met de inbouwer. Deze vertelde me niet zelf te gaan "klussen"omdat hij een aparte constante spanning-draad had getrokken en hij door de telefoon niet zo kon aangeven welke zekering ik moest verwijderen om de spanning tijdelijk te onderbreken. Wel wordt jouw verhaal meegenomen naar maandag a.s. als de specialist uit Duitsland komt. Ik hoop maar dat dit een oplossing is. En tevens voor Ruri. Zo niet, dan heb ik besloten om een ander merk navigatiesysteem te nemen in overleg met de inbouwer. Deze heeft nu het nieuwste model Pioneer 1din-navigatie in zijn eigen Audi A4, ook uit 2003, gemonteerd en deze werkt volgens zijn zeggen feilloos. Vreemd, want volgens mij zit daar het navigatiegedeelte van de Becker Indianapolis in.
Bedankt voor je tip en ik meld mij wel weer zodra ik meer weet.
Gr.
Johan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
De pioneer word inderdaad voorzien van een navi gedeelte van Becker.... maar ik ben benieuwd wie er maandag bij je gaat komen en wat de oplossing is....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
@ Jasmeijers
Hallo Johan,
Overigens vraag ik me ook af waarom hij die draad van elders gehaald heeft, terwijl die normaal op de A4 of de A7 van de ISO-A zit. Of zit er in jouw Audi helemaal geen ISO stekker..
Groet,
JW
Hallo Johan,
Dan wordt dus ook de vraag waar hij die aftakking gemaakt heeft en of die draad niet ergens wat E-smog oppakt. Een kwestie van een scoop er aanhangen, dan moet dat zeker te stellen zijn.........Deze vertelde me niet zelf te gaan "klussen"omdat hij een aparte constante spanning-draad had getrokken en hij door de telefoon niet zo kon aangeven welke zekering ik moest verwijderen om de spanning tijdelijk te onderbreken.
Overigens vraag ik me ook af waarom hij die draad van elders gehaald heeft, terwijl die normaal op de A4 of de A7 van de ISO-A zit. Of zit er in jouw Audi helemaal geen ISO stekker..
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Hallo JW,
Er zit wel degelijk een ISO-stekker in mijn Audi. In eerste instantie zijn de constante- en de geschakelde spanning in de stekker omgewisseld.De inbouwer vertelde een aparte constante-spanningdraad te hebben getrokken omdat hij vermoedde dat de oorspronkelijke oplossing tot de problemen leidde. Ik weet alleen niet waar die draad van afgetakt is. Ik begin toch steeds meer te vermoeden dat er met de GPS-ontvangst iets fout zit. Hij geeft vaak op dezelfde coordinaten verschillende straatnamen aan. En ding is zeker; het kan niet aan het aantal satellieten liggen. Vaak meer dan 7 stuks. Vanmiddag gaf hij wel de goede straatnaam met 7 satellieten maar hij gaf tevens aan een hoogte van -37meter. Lijkt mij erg sterk in mijn woonplaats.
Ik blijf het echter wel vreemd vinden dat dit soort klachten vaker voorkomen bij alleen de nieuwe modellen van Becker. Ook op Navi-Forum.net is dit fenomeen niet onbekend.
Groeten,
Johan.
Er zit wel degelijk een ISO-stekker in mijn Audi. In eerste instantie zijn de constante- en de geschakelde spanning in de stekker omgewisseld.De inbouwer vertelde een aparte constante-spanningdraad te hebben getrokken omdat hij vermoedde dat de oorspronkelijke oplossing tot de problemen leidde. Ik weet alleen niet waar die draad van afgetakt is. Ik begin toch steeds meer te vermoeden dat er met de GPS-ontvangst iets fout zit. Hij geeft vaak op dezelfde coordinaten verschillende straatnamen aan. En ding is zeker; het kan niet aan het aantal satellieten liggen. Vaak meer dan 7 stuks. Vanmiddag gaf hij wel de goede straatnaam met 7 satellieten maar hij gaf tevens aan een hoogte van -37meter. Lijkt mij erg sterk in mijn woonplaats.
Ik blijf het echter wel vreemd vinden dat dit soort klachten vaker voorkomen bij alleen de nieuwe modellen van Becker. Ook op Navi-Forum.net is dit fenomeen niet onbekend.
Groeten,
Johan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 sep 2004 10:28
Jasmeijer, ben je al bij de experts in duitsland geweest ?
Ik heb nu ook het idee dat de 7949 vlak na kalibratie redelijk werkt, en dan na verloop van tijd steeds slechter gaat werken. zou hier nog een aanleiding voor de oorzaak mee te bedenken zijn ?
Ik heb nu ook het idee dat de 7949 vlak na kalibratie redelijk werkt, en dan na verloop van tijd steeds slechter gaat werken. zou hier nog een aanleiding voor de oorzaak mee te bedenken zijn ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Dan zou er toch wat met je pulsgever aan de hand kunnen zijn! Dit is nl. een van zijn belangrijkste referentiepunt tijdens het navigeren. Is die al wel eens vervangen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 sep 2004 10:28
puls gever is niet vervangen, wel al eens doorgemeten door de inbouwer. Signaal was OK volgens hem, maar ik weet niet of je zoiets ook in meer detail kunt doormeten?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Ruri,
Kijk maar even naar het onderwerp:"Indy en de verkeerde straten"dan vind je antwoord op je vraag. Kortom: Alles was goed behalve het navigeren.
Succes,
Johan
Kijk maar even naar het onderwerp:"Indy en de verkeerde straten"dan vind je antwoord op je vraag. Kortom: Alles was goed behalve het navigeren.
Succes,
Johan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Je schrijft dat er een pioneer pulsgenerator in zit, die komt mij niet bekend voor! Weet je ook waar deze gemonteerd zit? Op aandrijfas of tussen de km kabel (als deze er in zit) in? Of nog ergens anders??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 sep 2004 10:28
het is de Pioneer ND-PG1 snelheidspuls generator.
hij zit gemointeerd op het rechter achterwiel en werkt volgens mij op basis van een deels gemagnetiseerde achterband en een sensor die omwentelingen telt.
hij zit gemointeerd op het rechter achterwiel en werkt volgens mij op basis van een deels gemagnetiseerde achterband en een sensor die omwentelingen telt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat betekent dat je zo'n 500 pulsen per afgelegde kilometer krijgt. Als het er meer zijn, het dubbele daarvan zijn er twee plaatsen gemagnetiseerd, echter met een waarschijnlijk onregelmatige puls omdat de gemagnetiseerde plekken nooit helemaal tegenover elkaar kunnen zitten.ruri schreef:het is de Pioneer ND-PG1 snelheidspuls generator.
hij zit gemointeerd op het rechter achterwiel en werkt volgens mij op basis van een deels gemagnetiseerde achterband en een sensor die omwentelingen telt.
De vraag is of de Indy met 500 pulsen/km genoeg input heeft, en tevens is de vraag of die pulsen goed genoeg zijn voor de Becker.
Hoe kijkt Beckeronline daar tegen aan?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Weet niet hoeveel pulsen een becker minimaal nodig heeft. Onderstaand komt uit de inbouwhandleiding:
• Minimale vereisten voor het signaal:
0 Hz - 4 kHz / rechthoeksignaal (geen inductieve sensor)
Laag geluidsniveau < 1,5 V, hoog geluidsniveau 5 V - 16 V
Weet wel dat de gebruikte pulsgever niet geheel storingsvrij is.... ik zou een pulsgever op de achteras monteren. Je kan eens een API type S ertussen monteren deze kan de puls opkrikken en kijken hoe e.e.a. dan gaat werken.
Nu moet ik wel zeggen dat het niet de makkelijkste auto qua snelheidssignalen.... het is wel een electronisch signaal (dus geen km-kabel) maar die is weer niet te gebruiken voor navi's.....
• Minimale vereisten voor het signaal:
0 Hz - 4 kHz / rechthoeksignaal (geen inductieve sensor)
Laag geluidsniveau < 1,5 V, hoog geluidsniveau 5 V - 16 V
Weet wel dat de gebruikte pulsgever niet geheel storingsvrij is.... ik zou een pulsgever op de achteras monteren. Je kan eens een API type S ertussen monteren deze kan de puls opkrikken en kijken hoe e.e.a. dan gaat werken.
Nu moet ik wel zeggen dat het niet de makkelijkste auto qua snelheidssignalen.... het is wel een electronisch signaal (dus geen km-kabel) maar die is weer niet te gebruiken voor navi's.....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 sep 2004 10:28
ik heb de handdoek in de ring gegooid...... en zo ook de inbouwer.
Ik heb de becker uit laten "slopen"en m'n radio weer tetuggezet. Het was niet goed te krijgen en ik werd er gek van.
heb nu een Tom Tom Go; vastplakken op de ruit en gaan ! alles werkt , positie altijd goed, snelheid geeft ie exact aan, zonder puls gevers, kabels, interferentie, noem het maar op....
Je snapt toch niet dat dat met een becker niet zou kunnen dan?
Dit is nog de helft goedkoper ook.
Enige nadeel; geen directe aansluiting op verkeersinfo. Maar dat komt vast nog wel.
Veel succes allemaal bij jullie navigatie en bedankt voor de hulp & tips !
Ik heb de becker uit laten "slopen"en m'n radio weer tetuggezet. Het was niet goed te krijgen en ik werd er gek van.
heb nu een Tom Tom Go; vastplakken op de ruit en gaan ! alles werkt , positie altijd goed, snelheid geeft ie exact aan, zonder puls gevers, kabels, interferentie, noem het maar op....
Je snapt toch niet dat dat met een becker niet zou kunnen dan?
Dit is nog de helft goedkoper ook.
Enige nadeel; geen directe aansluiting op verkeersinfo. Maar dat komt vast nog wel.
Veel succes allemaal bij jullie navigatie en bedankt voor de hulp & tips !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 1528
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 469
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 573
-
-
Road Navigator RN300 - Reset geht nicht
door Lobby62 » 13 sep 2018 12:18 » in Overige merken -- MOBIEL -- -
Reacties: 0
Weergaves: 713
-
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 787
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 2002
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 560