Als ik een afrit of afslag nader zegt ze netjes aan het eind van de weg rechtsaf.
Maar als ik er dan werkelijk ben zegt ze niet nu rechts afslaan.
Dat deed mijn vorige syteem wel.
Heb ik nu iets verkeerd ingesteld, of wil het gewoon niet met de VDO MS4200 (zonder RS).
Nu had ik nog een vraagje, hoe kan ik de stem veranderen in bijvoorbeeld een mannenstem?
Vraag over de stem van mevrouw VDO :-)
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo,
Die stem kun je wel veranderen in een mannenstem, alleen zul je dan even aan de taal moeten wennen waarin hij je aanwijzingen geeft. Oftewel, er staan en hele serie mannenstemmen op, maar niet in onze taal. Je dame is de enige die onze taal beheerst.
Bij mijn MS 5500 C-IQ komt inderdaad die tweede aanwijzing wel, dat kun je zo instellen. Bij mijn vorige MS 5000 was dat niet het geval, en ik vermoed dus dat ook jouw MS 4200 dat niet kan. Bij de 4200 RS kan dat wel als ik het goed heb.
Al met al is het een kwestie van besturingssoftware, en die is voor de nieuwere systemen, die ook sneller zijn en meer geheugen hebben dan de eerdere, uitgebreider.
Groet,
JW
Die stem kun je wel veranderen in een mannenstem, alleen zul je dan even aan de taal moeten wennen waarin hij je aanwijzingen geeft. Oftewel, er staan en hele serie mannenstemmen op, maar niet in onze taal. Je dame is de enige die onze taal beheerst.
Bij mijn MS 5500 C-IQ komt inderdaad die tweede aanwijzing wel, dat kun je zo instellen. Bij mijn vorige MS 5000 was dat niet het geval, en ik vermoed dus dat ook jouw MS 4200 dat niet kan. Bij de 4200 RS kan dat wel als ik het goed heb.
Al met al is het een kwestie van besturingssoftware, en die is voor de nieuwere systemen, die ook sneller zijn en meer geheugen hebben dan de eerdere, uitgebreider.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
okay
Dan weet ik genoeg, dan hoef ik de hele manual niet op de kop te zetten
Ik heb hiervoor dus de RS versie gehad, en ben blij dat ik nu een Non C-IQ syteem heb.
Maar goed daarover zijn de meningen verdeeld hier
Deze MS4200 is snel zat voor me(merk eigenlijk niet veel verschil), en audio cd's speel ik wel via de wisselaar af.
Dan weet ik genoeg, dan hoef ik de hele manual niet op de kop te zetten
Ik heb hiervoor dus de RS versie gehad, en ben blij dat ik nu een Non C-IQ syteem heb.
Maar goed daarover zijn de meningen verdeeld hier
Deze MS4200 is snel zat voor me(merk eigenlijk niet veel verschil), en audio cd's speel ik wel via de wisselaar af.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Duidelijk, maar kun je ook aangeven WAAROM je liever de 4200 hebt dan z'n C-IQ opvolger?
Die laatste heeft toch technisch en praktisch gezien meer te bieden, de RS funktie, maar ook de mogelijkheid om b.v. de flitsinfo op je systeem te kunnen activeren?
Er even van uitgaand, en dat is de leidraad op dit forum, dat je het niet hebt over het kunnen gebruiken van illegale en dus gejatte kopiën van CD's op de oude 4200 is toch de C-IQ systematiek ook financieel een aantrekkelijke aanbieding. Of zie je dat anders?
Groet,
JW
Duidelijk, maar kun je ook aangeven WAAROM je liever de 4200 hebt dan z'n C-IQ opvolger?
Die laatste heeft toch technisch en praktisch gezien meer te bieden, de RS funktie, maar ook de mogelijkheid om b.v. de flitsinfo op je systeem te kunnen activeren?
Er even van uitgaand, en dat is de leidraad op dit forum, dat je het niet hebt over het kunnen gebruiken van illegale en dus gejatte kopiën van CD's op de oude 4200 is toch de C-IQ systematiek ook financieel een aantrekkelijke aanbieding. Of zie je dat anders?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb 4 busjes en een Stationwagon(mijn Astra) rijden die brengen pakketjes weg.
5 X C-IQ Cd's is me gewoon te duur, en vind ik persoonlijk absurd (nu ga ik mensen in het harnas jagen)
Ik kan met 5 MS4200 systemen, gebruik maken van 1 origineel Tele Atlas navigatie pakket.
Dus vind het persoonlijk een beetje absurd om5 x de software te kopen.
Ik heb de originele software van Tele Atlas gekocht voor 369,- Euro(dacht ik).
Of er moet een mogelijkheid bestaan voor bedrijven om een pakket te kiunnen kopen,met meerdere licenties, maar
dat wil voor zover ik weet niet bij C-IQ.
Begrijp je me nu een beetje?
C-IQ is een beter systeem, dat ontken ik niet,maar in mijn geval niet goedkoper.
5 X C-IQ Cd's is me gewoon te duur, en vind ik persoonlijk absurd (nu ga ik mensen in het harnas jagen)
Ik kan met 5 MS4200 systemen, gebruik maken van 1 origineel Tele Atlas navigatie pakket.
Dus vind het persoonlijk een beetje absurd om5 x de software te kopen.
Ik heb de originele software van Tele Atlas gekocht voor 369,- Euro(dacht ik).
Of er moet een mogelijkheid bestaan voor bedrijven om een pakket te kiunnen kopen,met meerdere licenties, maar
dat wil voor zover ik weet niet bij C-IQ.
Begrijp je me nu een beetje?
C-IQ is een beter systeem, dat ontken ik niet,maar in mijn geval niet goedkoper.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Ik begrijp wat je bedoelt, maar da's wat anders dan dat ik er begrip voor heb.
De licentie overeenkomst die je aangaat als je een CD (set) koopt zegt simpelweg dat je de CD alleen mag gebruiken voor eigen gebruik. Het gebruik in meerdere auto's is dus een schending van die overeenkomst en derhalve niet toegestaan.
Ook bij andere SW zit dat zo, als je een SW voor je computer koopt mag je die ook niet op een tweede computer installeren. Dat noemen ze gewoon illegale SW.
Zo zit het in elkaar, en niet anders.
Groet,
JW
Ik begrijp wat je bedoelt, maar da's wat anders dan dat ik er begrip voor heb.
De licentie overeenkomst die je aangaat als je een CD (set) koopt zegt simpelweg dat je de CD alleen mag gebruiken voor eigen gebruik. Het gebruik in meerdere auto's is dus een schending van die overeenkomst en derhalve niet toegestaan.
Ook bij andere SW zit dat zo, als je een SW voor je computer koopt mag je die ook niet op een tweede computer installeren. Dat noemen ze gewoon illegale SW.
Zo zit het in elkaar, en niet anders.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Ja ik begrijp jouw ook, maar bij mijn windows XP Pro, heb ik wel 1 cd en 4 licentie's
Dus het kan wel,maar ze willen het niet.
Bij mijn vorige lease maatschappij kreeg ik ook gewoon een kopietje mee bij mijn auto.
Maar goed je wou weten waarom, en een antwoord ongeveer als dit wou je toch ook horen?
Ik Ppraat het ook niet goed,maar zo denk ik er nu eenmaal over.
Nagel me nu maar aan de schandpaal met z'n allen
Dus het kan wel,maar ze willen het niet.
Bij mijn vorige lease maatschappij kreeg ik ook gewoon een kopietje mee bij mijn auto.
Maar goed je wou weten waarom, en een antwoord ongeveer als dit wou je toch ook horen?
Ik Ppraat het ook niet goed,maar zo denk ik er nu eenmaal over.
Nagel me nu maar aan de schandpaal met z'n allen
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Da's duidelijk hoe je er over denkt..
Niet mijn opvatting, maar dat had je al begrepen.
Daarbij toch nog de kanttekening dat ik even aanneem dat jouw koeriers altijd de beste en dus ook nieuwste informatie aan boord moeten hebben. Dan is een Benelux Abo voor € 159 voor twee jaar toch niet verkeerd? Die kosten van € 79,50/jaar/auto vallen toch geheel weg in de overall kosten? En het kan nog goedkoper, als jullie alleen in Nederland rijden is er een nog lager geprijsd abonnement.
Er is overigens ook een C-IQ systeem Pro als ik het goed heb, maar hoe dat in elkaar zit weet ik niet.
Groet,
JW
Da's duidelijk hoe je er over denkt..
Niet mijn opvatting, maar dat had je al begrepen.
Daarbij toch nog de kanttekening dat ik even aanneem dat jouw koeriers altijd de beste en dus ook nieuwste informatie aan boord moeten hebben. Dan is een Benelux Abo voor € 159 voor twee jaar toch niet verkeerd? Die kosten van € 79,50/jaar/auto vallen toch geheel weg in de overall kosten? En het kan nog goedkoper, als jullie alleen in Nederland rijden is er een nog lager geprijsd abonnement.
Daar sta ik echt van te kijken, dat ook daar op deze wijze omgegaan wordt met illegale SW had ik dus echt nooit gedacht, onbegrijpelijkBij mijn vorige lease maatschappij kreeg ik ook gewoon een kopietje mee bij mijn auto.
Er is overigens ook een C-IQ systeem Pro als ik het goed heb, maar hoe dat in elkaar zit weet ik niet.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1598