Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en was een beetje aan het rondkijken omdat ik van plan ben een Ford Focus te kopen.
In deze auto zit nl een navigatiesysteem en hier op het forum vond ik 2 topics die hier overgaan.
Nu kwam ik ook vaak de termen DX en NonDX tegen, alleen weet ik niet wat deze betekenen.
Ik heb het ook al geprobeerd met de zoekfunctie en google ook al maar ik kom er niet uit.
Dus als iemand zo vriendelijk is om het uit te leggen dan graag.
Mijn 2e vraag:
Wat voor cd's/dvd's heb ik nodig.
Alvast bedankt.
Roefje
Verschil DX en NonDX
-
- New Member
-
- Moderator
Topic even verplaatst.
Wellicht is deze nog beter op zijn plek in de Becker of Blaupunkt rubriek, danwel de Ford sectie, de off-topic sectie vond ik vooralsnog te weinig eer.
Kan je helaas geen antwoord geven, hopelijk leest Beckeronline dit, die zal ongetwijfeld precies kunnen zeggen hoe één en ander in elkaar steekt.
Meen alleen te weten alleen dat DX systemen de nieuwere systemen zijn, en dat de cd's onderling niet uitwisselbaar zijn.
Wellicht is deze nog beter op zijn plek in de Becker of Blaupunkt rubriek, danwel de Ford sectie, de off-topic sectie vond ik vooralsnog te weinig eer.
Kan je helaas geen antwoord geven, hopelijk leest Beckeronline dit, die zal ongetwijfeld precies kunnen zeggen hoe één en ander in elkaar steekt.
Meen alleen te weten alleen dat DX systemen de nieuwere systemen zijn, en dat de cd's onderling niet uitwisselbaar zijn.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb het gelezen.... maar zowel dx als non dx zijn toestellen van blaupunkt. Ik weet dat non dx vroeger gebruikt werd en dx tegenwoordig. Dus het lijkt me als er een Blaupunkt toestel in zit (hoeft niet altijd ook Becker maakt toestellen voor Ford.....) dat er een DX in zit.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Rond 2000 heeft Blaupunkt de DX serie geïntoduceerd. Die maken voor de data op de kaart gebruik van een veel sterkere compressie dan bij de toestellen daarvóór, die nu dan ook non-DX genoemd worden.
Voorbeeld is de Duitsland CD, bij DX staat dat op één CD, voor die tijd waren daar 3 CD's voor nodig, een voor noord, een voor zuid en eentje waarmee je van noord naar zuid kunt rijden. Lekker DJ'en dus.
Als je een DX toestel hebt, staat dat er op, of je moet een door Ford gebrandlabled toestel hebben.
Voor beide toestellen vind je op de TeleAtlas site de goede CD's, en daar kun je ook naar eventulele speciale Ford modellen kijken.
Groet,
JW
Rond 2000 heeft Blaupunkt de DX serie geïntoduceerd. Die maken voor de data op de kaart gebruik van een veel sterkere compressie dan bij de toestellen daarvóór, die nu dan ook non-DX genoemd worden.
Voorbeeld is de Duitsland CD, bij DX staat dat op één CD, voor die tijd waren daar 3 CD's voor nodig, een voor noord, een voor zuid en eentje waarmee je van noord naar zuid kunt rijden. Lekker DJ'en dus.
Als je een DX toestel hebt, staat dat er op, of je moet een door Ford gebrandlabled toestel hebben.
Voor beide toestellen vind je op de TeleAtlas site de goede CD's, en daar kun je ook naar eventulele speciale Ford modellen kijken.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Hallo allemaal.
Bedankt voor de antwoorden.
Ik zal bij de Ford ook navragen wat voor model het is.
Misschien schept dat ook duidelijkheid, in ieder geval voor mij. Weet ik tenminste welke cd's ik nodig heb.
Maar nu weet ik tenminste wat het verschil is.
Dacht eerst nl dat het een bepaalde functie op de systemen was.
Maar ja betere compressie is beter dan dj'en.
Groeten,
Roefje
Bedankt voor de antwoorden.
Ik zal bij de Ford ook navragen wat voor model het is.
Misschien schept dat ook duidelijkheid, in ieder geval voor mij. Weet ik tenminste welke cd's ik nodig heb.
Maar nu weet ik tenminste wat het verschil is.
Dacht eerst nl dat het een bepaalde functie op de systemen was.
Maar ja betere compressie is beter dan dj'en.
Groeten,
Roefje
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-