tejo schreef:Hallo Top Sport (en anderen)
gps status is dan nul. pas na een tijdje geeft hij aan dat ik wel sattelieten ontvang dit is dan meestal tussen de 6 en de 8 sattelieten. Maar hij navigeerd gelijk nadat ik een doelpositie heb ingevoerd.
Ik heb hem helemaal gecallibreerd.
groeten Theo
En zo hoort het ook
Bij het uitschakelen is de laatste positie opgeslagen in het systeem en die positie wordt gebruikt als je de volgende keer het systeem opstart. Vervolgens ga je gewoon rijden waarbij je systeem gebruik maakt van de tachopuls en de gyro om deze te vergelijken met de kaartgegevens.
Het is al vele malen op dit forum aan de orde geweest: Een goed aangesloten, dus incl. de achteruit, en gecalibreerd systeem heeft de GPS info alleen bij uitzondering nodig. Zoals wanneer je met een pontje de rivier bent overgestoken...
Ook mijn systeem, met een echte dakantenne geeft de eerste minuut na een koude start waarbij hij nieuwe Sat's moet uitmeten en evalueren geen groen sat-symbool. Pas na enige tijd worden dat er 4 of meer, en dan gaat het symbool van rood naar groen. Intussen ben ik al een eindje op weg, zonder enig probleem
Groet,
JW