JW, mijn "wijsheid" komt voort uit ervaring.
mijn collega had in een Ducato de GPS antenne nabij de speaker gemonteerd (Carin 440). Dat ding raakte ook op de raarste momenten de weg kwijt en was niet nauwkeurig. Na diverse standaard dingen gecontroleerd te hebben heb ik voorgesteld om de GPS antenne te verplaatsen, sindsdien is het dus niet meer voorgekomen, vandaar mijn reactie en tip als mogelijke oplossing. In theorie klopt jouw uitleg en kan ik de mijne niet verklaren.
Indy en de verkeerde straten
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Gentry,
Bedankt voor je toelichting, zo zit dus de praktijk in elkaar.
En dat we daar met z'n allen dan even niks van snappen maakt het alleen maar boeiender, wel lastig natuurlijk
Overigens moet er hoe dan ook nog wat meer aan de hand zijn, ook met die 440 denk ik. Immers ook zonder aangesloten GPS antenne moet die zonder fouten kunnen navigeren, er even uitgaande dat alles goed is aangesloten incl. de achteruit.
En voorts er voor zorgen dat de electrosmog geen kans krijgt een verstorende rol te spelen. Niet via de puls zoals ergens eerder gemeld werd, maar ook niet via een pulstreintje op de achteruit zoals dat o.a. bij BMW's optreedt.
Groet,
JW
Bedankt voor je toelichting, zo zit dus de praktijk in elkaar.
En dat we daar met z'n allen dan even niks van snappen maakt het alleen maar boeiender, wel lastig natuurlijk
Overigens moet er hoe dan ook nog wat meer aan de hand zijn, ook met die 440 denk ik. Immers ook zonder aangesloten GPS antenne moet die zonder fouten kunnen navigeren, er even uitgaande dat alles goed is aangesloten incl. de achteruit.
En voorts er voor zorgen dat de electrosmog geen kans krijgt een verstorende rol te spelen. Niet via de puls zoals ergens eerder gemeld werd, maar ook niet via een pulstreintje op de achteruit zoals dat o.a. bij BMW's optreedt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
JW, die 440 navigeert al een jaar zonder problemen nu, bij een 440 zou ik altijd de achteruit aansluiten, die corrigeert namelijk een stuk minder snel.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Halo Gentry,
Da's mooi, en zo hoort het ook.
Er wordt wel eens wat geschimpt op die ouwetjes, maar het zijn dus nog altijd prima machientjes. Een beetje traag, maar als je daar eenmaal aan gewend bent en mee kunt leven is het een goed systeem.
En daarbij is dan de 959 Radio CDspeler nog een keer een hele beste, ik gebruik 'm zelf ook. Daar zit welliswaar een MR 4000 label op, maar het is gewoon dezelfde.
Al met al blijft het een raadsel waarom het verplaatsen van de GPS antenne, weg van de magneet van de speaker ineens zo'n resultaat had. Immers die speaker heeft een permanente magneet, die dus geen electromagnetisch veld uitstraalt.
En uiteindelijk is het zo dat we anderen alleen kunnen helpen als we begrijpen wat er aan de hand is. Zo maar wat proberen, try-and-error dus is niet de goede manier, althans niet als je naar structurele problemen en de oplossingen daarvoor zoekt.
Groet,
JW
Da's mooi, en zo hoort het ook.
Er wordt wel eens wat geschimpt op die ouwetjes, maar het zijn dus nog altijd prima machientjes. Een beetje traag, maar als je daar eenmaal aan gewend bent en mee kunt leven is het een goed systeem.
En daarbij is dan de 959 Radio CDspeler nog een keer een hele beste, ik gebruik 'm zelf ook. Daar zit welliswaar een MR 4000 label op, maar het is gewoon dezelfde.
Al met al blijft het een raadsel waarom het verplaatsen van de GPS antenne, weg van de magneet van de speaker ineens zo'n resultaat had. Immers die speaker heeft een permanente magneet, die dus geen electromagnetisch veld uitstraalt.
En uiteindelijk is het zo dat we anderen alleen kunnen helpen als we begrijpen wat er aan de hand is. Zo maar wat proberen, try-and-error dus is niet de goede manier, althans niet als je naar structurele problemen en de oplossingen daarvoor zoekt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Gisteren contact gehad met de inbouwer. Nieuwere software dan die ik al heb is momenteel niet aanwezig. Becker gaat nu een Indianapolis helemaal testen en uitproberen om te zien of zij fouten in de software kunnen ontdekken. Ik blijf erbij dat dat het probleem niet is. Volgens mij ligt het aan iets anders. Vandaag lukte werkelijk niets met navigeren. Zelfs bij niet-navigeren gaf het toestel telkens een verkeerde straatnaam aan. Ik heb aangegeven niet op een uitslag van Becker te willen wachten omdat ik al ruim 4 weken aan het "klungelen" ben met dit type toestel. Aan mijn geduld komt ook eens een einde en ik ga vandaag in overleg met de inbouwer een ander merk uitzoeken. De voorkeur gaat uit naar een VDO MS5500. Kan ik JW nog eens lastigvallen met vragen Ik wil iedereen, en met name Beckeronline en JW, bedanken voor de adviezen en de tips om tot een oplossing te komen. Helaas is dat niet gelukt. Misschien spreken we elkaar weer op deze site, maar dan niet meer op het Beckerforum.
Groet,
Johan.
Groet,
Johan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Johan,
Ik begrijp je frustratie, ik zou ook knap pi%$#g worden als me zoiets zou overkomen. Zeker omdat het niet duidelijk is waar het in zit.
Je schrijft dat je denkt dat het niet in de SW van de Indy zit, en dus leid ik er uit af dat je denkt dat het de Indy zelf is, ondanks het feit dat er al drie Indy's uitgeprobeerd zijn. En dat maakt het des te raadselachtiger.
Voorts begrijp ik dat de gedachte eerst was om een TP uit te proberen maar zo te zien is dat niet (meer) uitgevoerd. Een beetje jammer natuurlijk, niet omdat je dan die TP had kunnen dan wel zullen nemen, maar dan had je de auto zelf als bron van het probleem kunnen uitsluiten.
Want al lezende heb ik toch het idee dat daar mogelijkerwijs (mede) de oorzaak van de ellende zit.
Misschien is een ander systeem daar minder gevoelig voor, dat kan dan ook te maken hebben met de plaats en wijze van inbouw. Als je inderdaad besluit de MS 5500 te nemen zul je naar ik aanneem de computer ergens onder een stoel of misschien achterin wegbouwen, en dan heb je al een andere plaats te pakken.
Ben benieuwd wat het vervolg is, in elk geval succes daarbij. We horen het vervolg wel
Groet,
JW
Ik begrijp je frustratie, ik zou ook knap pi%$#g worden als me zoiets zou overkomen. Zeker omdat het niet duidelijk is waar het in zit.
Je schrijft dat je denkt dat het niet in de SW van de Indy zit, en dus leid ik er uit af dat je denkt dat het de Indy zelf is, ondanks het feit dat er al drie Indy's uitgeprobeerd zijn. En dat maakt het des te raadselachtiger.
Voorts begrijp ik dat de gedachte eerst was om een TP uit te proberen maar zo te zien is dat niet (meer) uitgevoerd. Een beetje jammer natuurlijk, niet omdat je dan die TP had kunnen dan wel zullen nemen, maar dan had je de auto zelf als bron van het probleem kunnen uitsluiten.
Want al lezende heb ik toch het idee dat daar mogelijkerwijs (mede) de oorzaak van de ellende zit.
Misschien is een ander systeem daar minder gevoelig voor, dat kan dan ook te maken hebben met de plaats en wijze van inbouw. Als je inderdaad besluit de MS 5500 te nemen zul je naar ik aanneem de computer ergens onder een stoel of misschien achterin wegbouwen, en dan heb je al een andere plaats te pakken.
Ben benieuwd wat het vervolg is, in elk geval succes daarbij. We horen het vervolg wel
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 06 jul 2004 18:36
Al een tijdje niets meer over de Indy gehoord Johan, is er al nieuws?
Groeten,
Graat.
Groeten,
Graat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Graat,
De indy is inmiddels teruggenomen door de inbouwer en de keuze is gevallen op de VDO MS5500. Deze functioneert uitstekend en ik ben blij dat mijn probleem naar volle tevredenheid is opgelost.
Groeten,
Johan
De indy is inmiddels teruggenomen door de inbouwer en de keuze is gevallen op de VDO MS5500. Deze functioneert uitstekend en ik ben blij dat mijn probleem naar volle tevredenheid is opgelost.
Groeten,
Johan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 573
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 469
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 787
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 2002