Hallo navi-people,
Mijn RNS 149 werkt eindelijk
alleen is het vreemd dat als ik een route ingeef dat hij gaat navigeren en de satteliet ontvangst op nul staat is dit normaal of geeft hij de verkeerde waardes aan?
En zijn er cdroms in de handel die update zijn voor de 149 ?
Topsport nog bedankt voor het advies
groeten Theo (hopelijk reacties)
satteliet ontvangst op 0 en toch navigeren?
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo Theo
wat zie jij als je naar de hotkey-setup gaat en kijkt bij GPS status , daar zou hij het aantal satellieten aan moeten geven.hij zou tijdens het navigeren gewoon het aantal satellieten moeten aangeven.
ps je hebt hem toch wel opnieuw gecallibreerd nadat je hem hebt aangesloten omdat jij in je pb-tje aangaf dat hij niet op de gedigitaliseerde weg stond
zie ook: http://www.midwestelectronics.com/owner ... NS_149.pdf
Topsport
wat zie jij als je naar de hotkey-setup gaat en kijkt bij GPS status , daar zou hij het aantal satellieten aan moeten geven.hij zou tijdens het navigeren gewoon het aantal satellieten moeten aangeven.
ps je hebt hem toch wel opnieuw gecallibreerd nadat je hem hebt aangesloten omdat jij in je pb-tje aangaf dat hij niet op de gedigitaliseerde weg stond
zie ook: http://www.midwestelectronics.com/owner ... NS_149.pdf
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Hallo Top Sport (en anderen)
gps status is dan nul. pas na een tijdje geeft hij aan dat ik wel sattelieten ontvang dit is dan meestal tussen de 6 en de 8 sattelieten. Maar hij navigeerd gelijk nadat ik een doelpositie heb ingevoerd.
Ik heb hem helemaal gecallibreerd.
groeten Theo
gps status is dan nul. pas na een tijdje geeft hij aan dat ik wel sattelieten ontvang dit is dan meestal tussen de 6 en de 8 sattelieten. Maar hij navigeerd gelijk nadat ik een doelpositie heb ingevoerd.
groeten Theo
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Theo
zijn de constante en geschakelde plus goed aangesloten, het probleem wat jij schrijft kan erop duiden dat de spanningen verkeerd om zitten, omdat jij na een tijdje pas ontvangst heb
dit probleem is ook al aan de orde geweest bij Becker
Topsport
zijn de constante en geschakelde plus goed aangesloten, het probleem wat jij schrijft kan erop duiden dat de spanningen verkeerd om zitten, omdat jij na een tijdje pas ontvangst heb
dit probleem is ook al aan de orde geweest bij Becker
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- Senior Member
En zo hoort het ooktejo schreef:Hallo Top Sport (en anderen)
groeten Theo
Bij het uitschakelen is de laatste positie opgeslagen in het systeem en die positie wordt gebruikt als je de volgende keer het systeem opstart. Vervolgens ga je gewoon rijden waarbij je systeem gebruik maakt van de tachopuls en de gyro om deze te vergelijken met de kaartgegevens.
Het is al vele malen op dit forum aan de orde geweest: Een goed aangesloten, dus incl. de achteruit, en gecalibreerd systeem heeft de GPS info alleen bij uitzondering nodig. Zoals wanneer je met een pontje de rivier bent overgestoken...
Ook mijn systeem, met een echte dakantenne geeft de eerste minuut na een koude start waarbij hij nieuwe Sat's moet uitmeten en evalueren geen groen sat-symbool. Pas na enige tijd worden dat er 4 of meer, en dan gaat het symbool van rood naar groen. Intussen ben ik al een eindje op weg, zonder enig probleem
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
JW en Topsport bedankt voor de reactie
nog een vraagje zijn er cdroms die iets meer update zijn. die van mij is van 1999
dus een recente cdrom is geen luxe (benelux).
ik hoor het graag
groet Theo
nog een vraagje zijn er cdroms die iets meer update zijn. die van mij is van 1999
dus een recente cdrom is geen luxe (benelux).
ik hoor het graag
groet Theo
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Theo,
Zekers, ook voor de al wat oudere 149 zijn er nog nieuwe Kaarten, van TeleAtlas.
Op hun site http://www.navshop.com/directsales/cata ... 00_540_104 vind je die, het zijn de non-DX typen.
Groet,
JW
Zekers, ook voor de al wat oudere 149 zijn er nog nieuwe Kaarten, van TeleAtlas.
Op hun site http://www.navshop.com/directsales/cata ... 00_540_104 vind je die, het zijn de non-DX typen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 337