Becker High speed pro

2xtreem
Starting Member
Starting Member

Becker High speed pro

Bericht door 2xtreem »

Beste Forumleden,

Sinds kort heb ik de Becker High speed pro in mijn bezit, prima apparaat tot zover. Ik maak nogal lange ritten en het is al 2 keer voorgekomen dat de cd speler na 1,5 uur er mee stopt en er verschijnt dan Cd temp in het display.
Apparaat wordt dan te warm en treed dan in de beveiliging. Overigens bereiken de CD's al gauw een temperatuur van 50graden celsius denk ik. als de speler 1 uur aanstaat in combinatie met navigatie. Is deze temperatuur ontwikkeling normaal bij Becker? mijn vorige navigatie apparaat van andere merk, had een ingebouwde blower, cd's werden warm maar niet heet. Deze warmte ontwikkeling lijkt me trouwens niet goed voor de Cd's.
Maakt het wat uit als ik een cd wisselaar aanschaf?
Graag reacties,
vriendelijke groeten,
2xtreem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

cd's kunnen inderdaad vrij 'heet' worden.... maar volgens mij kan dat geen kwaad. Maar in wat voor merk/type auto is de becker gemonteerd? Het is niet goed als er een foutmelding in scherm komt te staan voor de temperatuur want dan heeft hij de laser al uitgeschakeld ivm beveiling van oververhitting.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
2xtreem
Starting Member
Starting Member

Becker High speed cd's worden te heet

Bericht door 2xtreem »

Hallo Becker online,

Nog bedankt voor je snelle reactie, Ik heb een Renault Scenic van het bj 2002. Heb de temperatuur op dit moment in de auto ingesteld op 23gr. maar de warme luchtkanalen voor de voorruit gaan volgens mij ook langs de navi/radio waardoor de koeling mijn inziens ook minder wordt. Maar ik kan mij niet voorstellen dat men bij becker daar geen rekening mee gehouden heeft. Overigens lijkt het mij voor de cd's op de lange duur wel schadelijk. ze worden eeeecht heet. En het lijkt mij voor het apparaat ook niet goed als deze in de thermische beveiliging gaat.
Welke oplossing heb je voor me.
En wat nu als het zomer is, waarbij de temperatuur in silstaande afgesloten auto toch makkelijk naar 60gr. kan oplopen.

Heb je nog een antwoord op mijn vraag van de Cd wisselaar, is deze trouwens makkelijk zelf aan te sluiten en wat is het verschil tussen de 2660 en 7860.
Past de JVC wisselaar ook op de Becker, hier kunnen wat ik heb horen zeggen 12 cd's in t.o.v Becker waar er 6 in kunnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

Wisselaar aansluiten (zowel 7860 als ouder type) is geen enkel probleem, jvc wisselaar werkt er niet op.

Ik zou als ik jou was toch terug gaan naar je inbouwer/leverancier van het toestel het is niet goed als het herhaaldelijk voorkomt dat toestel in zijn temp.beveiliging gaat!

De auto kan het probleem niet zijn! Er worden er aan Renault hele partijen geleverd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • speed pulse draad
    door heatmaster » 23 mei 2016 16:38 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 511
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2715
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Weergaves: 711
  • Becker Cascade 7944 navigatie bijwerken
    door SabineGaag » 09 dec 2018 16:01 » in Te Koop Gevraagd
    Weergaves: 1127
  • Becker Carminat 5000 doet niks meer.
    door Verstappen » 31 jul 2015 19:25 » in Renault
    Weergaves: 625
  • content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
    door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen
    Weergaves: 853

Terug naar “Vaste Becker systemen”