MS4200RS C-IQ abbo afgelopen navigatie ook?

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
teaser
New Member
New Member

MS4200RS C-IQ abbo afgelopen navigatie ook?

Bericht door teaser »

Ik heb een bijna nieuwe MS4200RS radio gekocht met alle cd's voor europa en deze waren aangemeld bij C-IQ voor 1 jaar,
houd dat nu in dat wanneer dit jaar is afgelopen en ik niet opnieuw een abbo neem voor een bepaalde tijd dat ik dan totaal niet meer een route kan plannen of kan ik dan nog gewoon blijven werken met de CD's die ik nu heb?

kortom is het zo dat als ik geen C-IQ abbo neem mijn navigatie systeem veranderd in een gewone simpele autoradio ? Ik vind het een beetje zonde om 89euro per jaar uit te geven om up2date te blijven als ik gewoon met mijn verouderde cd's kan werken.

de ms4200rs is best een leuk ding en ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee alleen mis ik een subwoofer uitgang en subwoofer regeling in de software.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: MS4200RS C-IQ abbo afgelopen navigatie ook?

Bericht door JW »

teaser schreef:Ik heb een bijna nieuwe MS4200RS radio gekocht met alle cd's voor europa en deze waren aangemeld bij C-IQ voor 1 jaar,
houd dat nu in dat wanneer dit jaar is afgelopen en ik niet opnieuw een abbo neem voor een bepaalde tijd dat ik dan totaal niet meer een route kan plannen of kan ik dan nog gewoon blijven werken met de CD's die ik nu heb?

kortom is het zo dat als ik geen C-IQ abbo neem mijn navigatie systeem veranderd in een gewone simpele autoradio ? Ik vind het een beetje zonde om 89euro per jaar uit te geven om up2date te blijven als ik gewoon met mijn verouderde cd's kan werken.

de ms4200rs is best een leuk ding en ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee alleen mis ik een subwoofer uitgang en subwoofer regeling in de software.
Inderdaad, dan wordt het een gewone autoradio.

De vraag is overigens wel waarom de vorige eigenaar dat bij de aanschaf van het systeem zó geregeld had. Hij had toen ook kunnen besluiten tot een "unlimited", dan had jij door kunnen blijven rijden met verouderende kaarten. Maar dan had je ook nooit kunnen profiteren van de extra's die je nu wel kunt krijgen, zoals flitsinfo e.d.
Ik neem overigens aan dat je inmiddels wel de nieuwste SW hebt, en de 2004/2 CD's, klopt dat?

Of je het systeem alsnog kunt omboeken naar een "onbeperkt" contract weet ik niet. Even bellen met C-IQ, 00800-99333333, dan weet je het. Volgens mijn info kan dat wel na afloop van de huidige abo-periode, en dan kost dat €169,- voor de Benelux als ik het goed heb.
Persoonlijk zou ik dat nooit doe, ik zou dan een 2-jaars Benelux Abo nemen voor € 159,- Krijg je alle updates incl. SW aanpassingen. En voor je evt. vakantie in het buitenland kun je dan voor een maandje wat bijboeken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
teaser
New Member
New Member

Bericht door teaser »

Ja ik heb alle CD's van europa 2004/2 en een software cd mo4254/mo3264 of dat de nieuwste software is weet ik niet.
ik had wel gelezen dat mensen met de nieuwe software hun route niet meer konden invoeren tijdens het rijden dit kan ik wel.
ja als mijn navigatie een gewone radio wordt en ik geen flitsberichten kan krijgen dan moet ik inderdaad wel weer een nieuw abbo nemen dat wordt dan denk ik die van 2 jaar voor de benelux.

bedankt voor je reactie. overigens radio had me maar 400 euro gekost en dat is geen geld voor wat die kan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

teaser schreef:Ja ik heb alle CD's van europa 2004/2 en een software cd mo4254/mo3264 of dat de nieuwste software is weet ik niet.
ik had wel gelezen dat mensen met de nieuwe software hun route niet meer konden invoeren tijdens het rijden dit kan ik wel.
ja als mijn navigatie een gewone radio wordt en ik geen flitsberichten kan krijgen dan moet ik inderdaad wel weer een nieuw abbo nemen dat wordt dan denk ik die van 2 jaar voor de benelux.

bedankt voor je reactie. overigens radio had me maar 400 euro gekost en dat is geen geld voor wat die kan.
Hallo,

In jouw situatie zou ik hetzelfde doen. Voor niet teveel geld twee jaar verzekerd zijn van alle updates en dan nog bij kunnen boeken als je een keer naar het buitenland gaat. En inderdaad die flitsinfo blijven houden, best makkelijk, en met de komende updates die je krijgt worden die ook weer uitgebreid.

Dat was inderdaad niet teveel die € 400,- , da's een boel value for money :!: Veel plezier ermee :lol:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hawkeye123
New Member
New Member

Bericht door hawkeye123 »

teaser schreef:Ja ik heb alle CD's van europa 2004/2 en een software cd mo4254/mo3264 of dat de nieuwste software is weet ik niet.

Heb je je NAVI-ID : ook al laten checken bij www.c-iq.nl ??

Als je hem 2dehands hebt gekocht, en geen gegevens faktuur van de oorspronkelijke koper heb je er straks echt niks meer aan.
Mijn ervaring is dat deze VDO's die voor rond die prijs worden aangeboden op Marktplaats,vaak van dubieuze afkomst zijn. :evil:

Ben er zelf ook eens ingetuind, en toen ik de verkoper belde,met de mededeling dat hij als gestolen vermeld stond
en er wel politie werk van zou maken.
Kwam hij maar graag terug om de radio op te halen, en heeft 'n centen terug gegeven. :oops:

Jammer dat de meeste mensen zichzelf niet goed voor lichten over C-IQ voor ze tot een aankoop overgaan.

Ik heb nu zelf een eerlijke MS4200 zonder C-IQ, en dat bevalt mij beter, maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Succes, en laat het ID: voor de zekerheid ff checken. :thumbsup:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
teaser
New Member
New Member

registratie bij C-iq

Bericht door teaser »

ja ik had het navigatie systeem meteen de dag na aankoop geregistreerd bij C-iq en alles is goed gegaan gelukkig navigatie systeem staat nu gewoon op mijn adres en ik kan gewoon extra dingen bestellen, dus gelukkig is deze radio niet gestolen en ik heb in de radio gezien dat ik geheel europa heb tot 25-09-2005.

Deze radio komt ook van marktplaats maar ik heb dus gewoon een beetje geluk gehad denk ik, verder vertelde de verkoper mij ook gelukkig over C-iq dat ik hem daar op mijn naam moest zetten enzo en de verkoper vertelde ook netjes dat ik heel europa had voor 1 jaar. verder wist ik niet dat je moet betalen voor navigatie ik dacht gewoon dat je elke navigatie CD er in kon proppen maarja dat kan dus helaas niet met C-IQ. misschien hebben ze nu eindelijk een goed systeem om piraterij tegen te gaan. niet dat ik er blij mee ben maarja niks aan te doen en daar komen we ook wel weer overheen die 159 euro voor 2 jaar benelux. nu ben ik eindelijk een keer legaal bezig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member

Re: registratie bij C-iq

Bericht door WS »

teaser schreef:misschien hebben ze nu eindelijk een goed systeem om piraterij tegen te gaan. niet dat ik er blij mee ben maarja niks aan te doen en daar komen we ook wel weer overheen die 159 euro voor 2 jaar benelux. nu ben ik eindelijk een keer legaal bezig.
Precies, en als we allemaal moeten betalen zou dat in de toekomst ook kunnen betekenen
dat het nog goedkoper kan.

groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: registratie bij C-iq

Bericht door JW »

WS schreef:
teaser schreef:misschien hebben ze nu eindelijk een goed systeem om piraterij tegen te gaan. niet dat ik er blij mee ben maarja niks aan te doen en daar komen we ook wel weer overheen die 159 euro voor 2 jaar benelux. nu ben ik eindelijk een keer legaal bezig.
Precies, en als we allemaal moeten betalen zou dat in de toekomst ook kunnen betekenen
dat het nog goedkoper kan.

groet
Willem.
Zo is het :!: :wink:

En laten we met z'n allen er aan denken dat Navteq en TeleAtlas een enorme inspanning moeten leveren om de kaarten up to date te houden en aan te vullen. Dat kost een machtige hoeveelheid geld.
Ik las vorige week een artikeltje waarin TeleAtlas vertelde dat ze nog voor het eind van dit jaar 20 bestelauto's de weg op sturen die overal in Europa de wegen gaan afrijden. Daarbij verzamelen ze de digitale info geheel automatisch. Enig idee wat dat kost?
Uiteindelijk profiteren wij daar met z'n allen van en dat kost nu eenmaal geld. Het zij zo. Hopelijk in de toekomst wat minder, als we met z'n allen de discipline op kunnen brengen die gewoon nodig is :)

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht