Onlangs kocht ik het Europapakket van VDODayton/Teleatlas 2004/2005
Tot mijn verbazing bevat de CD Frankrijk geen hoofdwegen in Europa en kan daarom voor begeleiding uitsluitend worden gebruikt als men zich binnen Frankrijk bevindt.
Ben ondertussen in overleg met VDO Siemens over een oplossing want op de verpakking staat dat ze er wel op staan.
Nu weer terug naar editie 2003 die wel deugt!
VDO Dayton Teleatlas Europapakket
-
- Senior Member
-
- Senior Member
Hallo,
Het was me al eerder opgevallen, de info op de VDO Shop bekijkend, dat er op de losse 2004/2005 Frankrijk TA geen MRE's staan. Wel bij de Navteq CD.
Voorts dat bij het Europapakket staat dat op de meeste CD's de MRE's voorkomen, ook daar bij Navteq op alle CD's.
Mijn ervaringen met de nieuwste TA (DVD 2004-2) in Frankrijk zijn dat ze echt die geclaimde 97% niet halen. Ik kreeg regelmatig de waarschuwing dat ik me in een niet (goed) gedigitaliseerd gebied bevond. Bij de Navteq DVD 2004-2 die ik ook gebruikt heb in Frankrijk gebeurde dit minder vaak, terwijl zij maar iets van 75% claimen.
Wellicht kun je een deal maken om het pakket om te ruilen voor een Navteq pakket.
Groet,
JW
Het was me al eerder opgevallen, de info op de VDO Shop bekijkend, dat er op de losse 2004/2005 Frankrijk TA geen MRE's staan. Wel bij de Navteq CD.
Voorts dat bij het Europapakket staat dat op de meeste CD's de MRE's voorkomen, ook daar bij Navteq op alle CD's.
Mijn ervaringen met de nieuwste TA (DVD 2004-2) in Frankrijk zijn dat ze echt die geclaimde 97% niet halen. Ik kreeg regelmatig de waarschuwing dat ik me in een niet (goed) gedigitaliseerd gebied bevond. Bij de Navteq DVD 2004-2 die ik ook gebruikt heb in Frankrijk gebeurde dit minder vaak, terwijl zij maar iets van 75% claimen.
Wellicht kun je een deal maken om het pakket om te ruilen voor een Navteq pakket.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Het wonderlijke is dat op de verpakking staat MRE op elke CD terwijl de site iets anders vermeldt.
Ik gebruik juist TA omdat in de kleiste plaatsjes nog wel wegen worden aangegeven en bij Navteq juist niet. Althans in de Perigord waar ik soms verblijf. En zoals gezegd met edite 2003/02 gaat het prima.
Ook de CD die door TA zelf word verkocht voor oa VDO systemen staat uitgebreider informatie dan op mijn CD. Alle MRE en bovendien de Michelingids. Hoe kom ik hier nu weer aan zonder € 159 te dokken?
Ik gebruik juist TA omdat in de kleiste plaatsjes nog wel wegen worden aangegeven en bij Navteq juist niet. Althans in de Perigord waar ik soms verblijf. En zoals gezegd met edite 2003/02 gaat het prima.
Ook de CD die door TA zelf word verkocht voor oa VDO systemen staat uitgebreider informatie dan op mijn CD. Alle MRE en bovendien de Michelingids. Hoe kom ik hier nu weer aan zonder € 159 te dokken?
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Tsja, dat wordt dan inderdaad wat lastig. Temeer daar het op de website correct vermeld is....
Als het vroeger wel op de CD stond uit het pakket, zul je dat argument moeten gebruiken om te proberen iets van VDO los te krijgen, en dus stellen dat je niet kon vermoeden dat het nieuwere pakket minder zou bieden dan dat van 2003.
Als men je een omwisseling voor een Navteq pakket zou aanbieden zou ik dat persoonlijk accepteren. Mijn redelijk ruime ervaringen met Navteq in Frankrijk zijn bepaald wel goed. Inderdaad, het kan zijn dat een gehucht er een keer niet op staat, maar dat gebeurt niet vaak, en dan is er wel een plaats vlak in de buurt die er wel op staat.
Geef eens een paar namen in de Perigord, dan zal ik voor je checken of die al-dan-niet op de Navteq DVD staan. Ditto op de TA DVD
Ben benieuwd hoe dat afloopt.
Groet,
JW
Tsja, dat wordt dan inderdaad wat lastig. Temeer daar het op de website correct vermeld is....
Als het vroeger wel op de CD stond uit het pakket, zul je dat argument moeten gebruiken om te proberen iets van VDO los te krijgen, en dus stellen dat je niet kon vermoeden dat het nieuwere pakket minder zou bieden dan dat van 2003.
Als men je een omwisseling voor een Navteq pakket zou aanbieden zou ik dat persoonlijk accepteren. Mijn redelijk ruime ervaringen met Navteq in Frankrijk zijn bepaald wel goed. Inderdaad, het kan zijn dat een gehucht er een keer niet op staat, maar dat gebeurt niet vaak, en dan is er wel een plaats vlak in de buurt die er wel op staat.
Geef eens een paar namen in de Perigord, dan zal ik voor je checken of die al-dan-niet op de Navteq DVD staan. Ditto op de TA DVD
Ben benieuwd hoe dat afloopt.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Hoi JW,
Nou ik hoef je niet om verdere wzh te vragen want ik ben zelf in het bezit van Navteq 2004/2005 en TA 2003/02 voor Frankrijk. Om je toch wat te laten doen:
Saint-Antoine d'Auberoche. Limeyrat, Fossemagne , St. Crepin, Basillac. Navteq een verwijzing naar de N89 en een D weg en verder niets.
Met TA komen alle straten en stegen tevoorschijn.
Ik ben in contact met VDO Siemens en die gaan een voorstel doen.
Ik mag hopen dat ik de CD van Teleatlas zelf krijg want die stukken beter dan die van VDO-TA
Nou ik hoef je niet om verdere wzh te vragen want ik ben zelf in het bezit van Navteq 2004/2005 en TA 2003/02 voor Frankrijk. Om je toch wat te laten doen:
Saint-Antoine d'Auberoche. Limeyrat, Fossemagne , St. Crepin, Basillac. Navteq een verwijzing naar de N89 en een D weg en verder niets.
Met TA komen alle straten en stegen tevoorschijn.
Ik ben in contact met VDO Siemens en die gaan een voorstel doen.
Ik mag hopen dat ik de CD van Teleatlas zelf krijg want die stukken beter dan die van VDO-TA
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Zo zo, je bent zo te lezen al best voorzien van kaart CD's, mooie verzameling zeg
En bedankt, je hebt ze zelf al gecheckt dus, hoef ik 't niet meer te doen dus
Al met al blijf ik wel benieuwd, met jou dus, hoe dit afloopt. We horen het wel neem ik aan.
Succes,
JW
Zo zo, je bent zo te lezen al best voorzien van kaart CD's, mooie verzameling zeg
En bedankt, je hebt ze zelf al gecheckt dus, hoef ik 't niet meer te doen dus
Al met al blijf ik wel benieuwd, met jou dus, hoe dit afloopt. We horen het wel neem ik aan.
Succes,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
JW
Ik heb net een bericht gekregen van VDO Siemens dat men na overleg met Duitsland tot de conclusie is gekomen dat er bij de productie een fout is gemaakt en dat ik als blijk van goede wil en servicegerichtheid een neiuwe master CD frankrijk incl MRE krijg opgestuurd Noppes en voor niets. Helaas zit hier niet de Michelingids bij want dat is een editie ven Teleatlas zelf en niet van VDO Siemens.
Puik geregeld zou ik zeggen.
Ik heb net een bericht gekregen van VDO Siemens dat men na overleg met Duitsland tot de conclusie is gekomen dat er bij de productie een fout is gemaakt en dat ik als blijk van goede wil en servicegerichtheid een neiuwe master CD frankrijk incl MRE krijg opgestuurd Noppes en voor niets. Helaas zit hier niet de Michelingids bij want dat is een editie ven Teleatlas zelf en niet van VDO Siemens.
Puik geregeld zou ik zeggen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Dat is inderdaad puik geregeld zo
En ja, dat ontbreken van de Michelin, als je die wilt gebruiken als je eenmaal in Frankrijk bent stop je dus weer gewoon die CD er in zonder MRE's maar met de Michelin er op
Er even van uit gaand dat je die kunt houden
Groet,
JW
Dat is inderdaad puik geregeld zo
En ja, dat ontbreken van de Michelin, als je die wilt gebruiken als je eenmaal in Frankrijk bent stop je dus weer gewoon die CD er in zonder MRE's maar met de Michelin er op
Er even van uit gaand dat je die kunt houden
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
Re: VDO Dayton Teleatlas Europapakket
Waar had je die gekocht dan had de dealer je daar niet over geinformeerd ?Gerritje schreef:Onlangs kocht ik het Europapakket van VDODayton/Teleatlas 2004/2005
Tot mijn verbazing bevat de CD Frankrijk geen hoofdwegen in Europa en kan daarom voor begeleiding uitsluitend worden gebruikt als men zich binnen Frankrijk bevindt.
Ben ondertussen in overleg met VDO Siemens over een oplossing want op de verpakking staat dat ze er wel op staan.
Nu weer terug naar editie 2003 die wel deugt!
gr Jeff
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik had dit pakket via een officiële retailer waarbij ik er van uit ging dat de 2004/2005 editie een opwaardering zou zijn t.o.v de 2003 set. Volgens de verpakking is de set compleet want MRE staan op iedere CD.
Ondertussen is VDO op haar eerdere toezeggingen teruggekomen nu is gebleken dat ik de spullen niet via hun on-line shop heb gekocht. Terecht vragen ze de wederverkoper om zijn interventie en nu zitten we in een impasse want ze vertellen de wederverkoper nu dat een "goede" CD niet bestaat. Bovendien zou er geen ruimte op de CD zijn, hoewel er maar 600 Mb op staat.
Hier een stukje van de correspondentie:
>> In een Europapakket zitten 8 CD's, de koper heeft daarmee alle
>> mogelijkheden zijn bestemming te bereiken. De noodzaak van de MRE op de
>> Frankrijk CD zijn daarom niet of nauwelijks aanwezig.
>> De klant kan zo hij wil de Benelux CD gebruiken om naar Frankrijk te
>> rijden en zodra in het land aangekomen, kan hij de CD wisselen voor de
>> Frankrijk CD. Ik neem aan dat de klant daar begrip voor zal hebben.
>>
>> Aangezien op de verpakking van de doos niet staat aangegeven dat de CD
>> Frankrijk de MRE niet heeft, zou je theoretisch een waarde voor dat gemis
>> kunnen berekenen. Wij blijven dan toch echt steken tussen de 5,00 en de
>> 10,00 Euro.
De soap wordt vervolgd!
Ondertussen is VDO op haar eerdere toezeggingen teruggekomen nu is gebleken dat ik de spullen niet via hun on-line shop heb gekocht. Terecht vragen ze de wederverkoper om zijn interventie en nu zitten we in een impasse want ze vertellen de wederverkoper nu dat een "goede" CD niet bestaat. Bovendien zou er geen ruimte op de CD zijn, hoewel er maar 600 Mb op staat.
Hier een stukje van de correspondentie:
>> In een Europapakket zitten 8 CD's, de koper heeft daarmee alle
>> mogelijkheden zijn bestemming te bereiken. De noodzaak van de MRE op de
>> Frankrijk CD zijn daarom niet of nauwelijks aanwezig.
>> De klant kan zo hij wil de Benelux CD gebruiken om naar Frankrijk te
>> rijden en zodra in het land aangekomen, kan hij de CD wisselen voor de
>> Frankrijk CD. Ik neem aan dat de klant daar begrip voor zal hebben.
>>
>> Aangezien op de verpakking van de doos niet staat aangegeven dat de CD
>> Frankrijk de MRE niet heeft, zou je theoretisch een waarde voor dat gemis
>> kunnen berekenen. Wij blijven dan toch echt steken tussen de 5,00 en de
>> 10,00 Euro.
De soap wordt vervolgd!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Senior Member
Lekker zeg.... misschien kan Edwin hier wat over zeggen hij is jurist... (oid) Lijkt mij een overduidelijke zaak als er op de verpakking staat dat er op elke cd mre zit dan moet dat er ook op zitten. Staat dat er niet op moet je de cd's (wel of niet geopend maakt dan niet uit) terug kunnen geven. En dan moet het niet uitmaken of je deze nu via de dealerkanalen van VDO of via de online shop gekocht heb. Alleen denk ik dat je dealer hem terug moet nemen en dat hij met VDO in conclaaf moet gaan. Hij is jou aanspreekpunt.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 714