Ik heb net een nieuwe antenne geinstalleerd in mijn Polo/carin 520. Deze week kreeg ik een rode sateliet in het beeld. heb achterin gekeken en kwam tot de ontdekking dat mijn antenne connector naar de comp. was verbogen. Ik heb het voorzichtig terug gezet echter sinds dien doet hij het niet. Kan ik de connector vervangen door een nieuwe en is er iets wat wat robuster is dan die kleine priegelige connectortjes? Ik heb er een van een geintegreede radio/GPS/telefoon.
Ik hoor het graag
Patrick
carin GPS antenne
-
- Normal Member
-
- Senior Member
Hallo Patrick
je kan het beste een nieuwe connector (laten) monteren op de computer, en iets anders ( steviger) is er niet.
volgens mij zit jouw computer onder je linker stoel , het beste is dan met de aansluitingen naar voren gericht .
hebben de achterpassagiers er ook geen last van. of een metalen afdekplaatje plaatsen tegen het stoten.
Topsport
je kan het beste een nieuwe connector (laten) monteren op de computer, en iets anders ( steviger) is er niet.
volgens mij zit jouw computer onder je linker stoel , het beste is dan met de aansluitingen naar voren gericht .
hebben de achterpassagiers er ook geen last van. of een metalen afdekplaatje plaatsen tegen het stoten.
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
topsport,
Heb net een houten ombouw gemaakt voor achterin, echter was losgeschoten en vandaar. ik weet nu even niet of de Pin om de Pd ook gebroken is, maar wil ook weten of ik de connector op de draad van de ontvanger kan vervangen. Waar kan ik eventueel de nieuwe connector krijgen voor de PC. Kan ik zelf wel vervangen..
Patrick
Heb net een houten ombouw gemaakt voor achterin, echter was losgeschoten en vandaar. ik weet nu even niet of de Pin om de Pd ook gebroken is, maar wil ook weten of ik de connector op de draad van de ontvanger kan vervangen. Waar kan ik eventueel de nieuwe connector krijgen voor de PC. Kan ik zelf wel vervangen..
Patrick
Hide post links |
-
- Senior Member
je zou een kunnen informeren bij Menho-Esm in Mijdrecht, die doen onderdelen van o.a. Carinpwvandeursen schreef:topsport,
Patrick
ps als je de zoekfunctie met Menho-Esm gebruikt kom je ook hun gegevens tegen (telefoonnummer)
succes
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- Normal Member
Topsport,
Heb kontact gehad met Esm, maar zij kunnen alleen de connector vervangen van de PC (voor wie geinteresseerd is die kost 22 euro en zit met 5 pinnen vast gesoldeerd in de tuner van de PC)
Weet iemand waar ik de connector kan vinden voor de antenne zelf die gaat in de PC? Deze is nl gebroken (heb het getest met een andere antenne en die deed het goed, dus is de PC nog heel)
Patrick
Heb kontact gehad met Esm, maar zij kunnen alleen de connector vervangen van de PC (voor wie geinteresseerd is die kost 22 euro en zit met 5 pinnen vast gesoldeerd in de tuner van de PC)
Weet iemand waar ik de connector kan vinden voor de antenne zelf die gaat in de PC? Deze is nl gebroken (heb het getest met een andere antenne en die deed het goed, dus is de PC nog heel)
Patrick
Hide post links |
-
- Senior Member
De connector aan de GPS antennedraad is een zogenaamde smb connector en is via www.conrad.nl te bestellen.
Van Hove in Veenendaal 0318 518228 heeft er ook nog een aantal liggen. Ze zijn goed zelf te vervangen als je een beetje kunt pielen.
Succes
Van Hove in Veenendaal 0318 518228 heeft er ook nog een aantal liggen. Ze zijn goed zelf te vervangen als je een beetje kunt pielen.
Succes
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-