Hallo
Fantom schreef:Wat me wel opvalt als je: TMC informatie gebruiken niet hebt aangevinkt en je krijgt het groene driehoekje dat het systeem beter omgaat met het omzeilen van de files.
Voorbeeld: Als ik over de A4 richting Berkel en Rodenrijs rij dan krijg ik bij Amsterdam het groene driehoekje te zien omdat er een file op de A12 sta. Als ik dan lokale omleiding selecteer dan stuurt de Nav me over de N11 en N209. Dus alle files omzeilend. Als ik TMC informatie gebruiken wel aan heb staan dan meld het systeem alleen de files maar kiest niet zelf voor de omleiding ook al staat de omleidingswens in het menu dynamische route op 1.
Ik denk dat ik het systeem maar lekker op handmatig laat staan dan heb je het tenminste allemaal zelf in de hand.
Als je in het menu instellingen,routecriterium de optie verkeersinformatie gebruiken uitzet krijg je inderdaad een "betere" omleiding.
Afgelopen weekend was de A20 afgesloten tussen Vlaardingen-west en Maassluis-west, komend vanaf de A29 met de optie verkeersinformatie gebruiken aan gaf het systeem een omleiding via de Maastunnel dwars door Rotterdam en dan via de A13-A4-om zo door het Westland naar Maassluis te rijden.(extra tijd 40 minuten !).
Dit sloeg echt nergens op, hierop de optie verkeersinformatie gebruiken uitgezet en toen via lokale omleiding de route opnieuw laten berekenen. (voor de rest wel dezelfde optie's, positie en tmc zender)
De route liep toen tot aan de afslag Vlaardingen-West om zo via de paralelweg langs de A20 naar Maassluis te rijden
vertraging (4 minuten).
Helaas zitten er aan het gebruik van deze optie ook nadelen zoals:
- Pas op 60 km afstand van de file komt de keuze lokale omleiding in het scherm
- Geen waarschuwing als de file is opgelost.
Groet,
Willem.