Traffic Pro 7949 Off Road of verkeerde straat
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 sep 2004 10:28
Traffic Pro 7949 Off Road of verkeerde straat
ik be sinds vorige week in het bezit van een Traffic Pro 7949, een fantastisch apparaat met vele mogelijkheden, en veel beter dan de Indianapolis die ik eerst een paar maanden gehad heb.
Ik heb echter af en toe nog dat het systeem even van slag af is, bij het rijden op een doorgaande weg, krijg ik opeens Off Road en gaat ie nieuwe route berekenen, terwijl ie even later weer de goede weg aangeeft.
Idem in de bebouwde kom, soms komt er een verkeerde straatnaam, en dus verkeerde navigatie-aanwijzing.
Ook duurt het soms na starten motor wel 5 minuten voordat ik GPS positiebepaling heb; is dta niet erg lang?
Ik heb echter af en toe nog dat het systeem even van slag af is, bij het rijden op een doorgaande weg, krijg ik opeens Off Road en gaat ie nieuwe route berekenen, terwijl ie even later weer de goede weg aangeeft.
Idem in de bebouwde kom, soms komt er een verkeerde straatnaam, en dus verkeerde navigatie-aanwijzing.
Ook duurt het soms na starten motor wel 5 minuten voordat ik GPS positiebepaling heb; is dta niet erg lang?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
In welk merk/type auto is de Becker gemonteerd?? Denk dat hier de gestuurde plus en de constante plus verkeerd om zitten aangesloten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 sep 2004 10:28
Ik heb een Ford Windstar (2004), er zit een Pioneer puls generator in voor de snelheidsbepaling.
Hoe kun je zien dat die 2 aansluitingen verkeerd om zitten ?
Is dat ook waarom opstarten zo lang duurt ?
Hoe kun je zien dat die 2 aansluitingen verkeerd om zitten ?
Is dat ook waarom opstarten zo lang duurt ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Kan geen gegevens vinden van jou auto... wel dat je inderdaad beter een externe pulsgever kan monteren zoals jij gedaan hebt.
Maar je moet gewoon even meten met een multimeter waar de constante stroom zit en waar de gestuurde stroom zit. Op de Becker zit een sticker en daar staat precies op welke op welke positie moet komen....
En alle symptonen wijzen op een verkeerde aansluiting... ook het trage opstarten.
Maar je moet gewoon even meten met een multimeter waar de constante stroom zit en waar de gestuurde stroom zit. Op de Becker zit een sticker en daar staat precies op welke op welke positie moet komen....
En alle symptonen wijzen op een verkeerde aansluiting... ook het trage opstarten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Ruri,
Dat probleem met jouw Becker komt mij bekend voor. De Indianapolis van mij heeft dat af en toe ook. Vooral bij het afwijken van de berekende route raakt de navi soms volledig van slag en geeft straatnamen door die niet eens in de buurt liggen. Bij mijn auto is zo'n beetje alles al gedaan om het probleem op te lossen. Helaas tot nog toe tevergeefs. Ik wacht nu op een antwoord van Becker Duitsland. Ik ben er inmiddels wel achter dat ik gelukkig niet de enige ben met problemen met Becker. Ik begin nu zelfs een beetje de twijfelen aan de kwaliteit van Becker.
Laat even weten hoe e.e.a. afloopt.
Succes,
Johan
Dat probleem met jouw Becker komt mij bekend voor. De Indianapolis van mij heeft dat af en toe ook. Vooral bij het afwijken van de berekende route raakt de navi soms volledig van slag en geeft straatnamen door die niet eens in de buurt liggen. Bij mijn auto is zo'n beetje alles al gedaan om het probleem op te lossen. Helaas tot nog toe tevergeefs. Ik wacht nu op een antwoord van Becker Duitsland. Ik ben er inmiddels wel achter dat ik gelukkig niet de enige ben met problemen met Becker. Ik begin nu zelfs een beetje de twijfelen aan de kwaliteit van Becker.
Laat even weten hoe e.e.a. afloopt.
Succes,
Johan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
@ JasMeijers...... ik denk dat je hier even wat dingen door elkaar haalt! Wacht eerst even de uitkomst van dit probleem af want 99,9% zeker is het een probleem dat de plussen verkeerd om zitten. Of dat tijdens het starten zowel de gestuurde plus als de constante plus wegvalt (maar dat verwacht ik niet).
Ben er bijna van overtuigd dat het probleem bij jou niet in het toestel zit maar in de signalen die het toestel binnenkrijgt. Maar zoals ik al bij jou schreef ik ben benieuwd wat Becker Duitsland hier aan doet. Weet je trouwens al of die 2 of 3 toestellen die er eerst in hebben gezetten daadwerkelijk kapot waren? (neem aan dat ze die opgestuurd hebben naar servicedienst??)
Ben er bijna van overtuigd dat het probleem bij jou niet in het toestel zit maar in de signalen die het toestel binnenkrijgt. Maar zoals ik al bij jou schreef ik ben benieuwd wat Becker Duitsland hier aan doet. Weet je trouwens al of die 2 of 3 toestellen die er eerst in hebben gezetten daadwerkelijk kapot waren? (neem aan dat ze die opgestuurd hebben naar servicedienst??)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Beckeronline,
Ik weet niet of mijn probleem anders is dan het probleem dat Ruri aangeeft. De symptomen lijken erg veel op elkaar. Ik wilde alleen maar aangeven dat dit probleem vaker voorkomt , zoals op deze site te lezen valt. Bij mij zijn de plussen echt niet verkeerd aangesloten. Het is nu 2 keer door verschillende monteurs bekeken en gemeten. Alles zit volgens de aansluitschema's, zoals Beijer die op zijn site heeft staan, aangesloten, maar toch blijft het probleem zich voordoen. Het kan toch zijn zijn dat Ruri en anderen de plussen goed hebben aangesloten en dat de problemen zich ondanks dat blijven voordoen?. Ik weet overigens niet of de vorige toestellen stuk waren. Het eerste waarschijnlijk wel omdat de navigatie helemaal niet werkte. Het tweede toestel gaf hetzelfde probleem dat ik nu heb. Deze is teruggegaan omdat het display een andere kleur had.
Ik wacht overigens nog op antwoord van Becker Duitsland en zodra ik iets weet zal ik het melden via deze site. In de tussentijd sta ik open voor suggesties betreffende mijn probleem.
voor alle duidelijkheid. Ik sta niet negatief t.o.v. Becker produkten. Het liefst zie ik dat alles goed wordt opgelost en ik heb al helemaal geen zin om een ander merk navigatiesysteem aan te schaffen. Ik hoop dat je je voor kunt stellen dat als je nu ruim 2 weken aan het "hannessen" bent, je wel eens denkt: "Was ik maar nooit aan begonnen". Gezien alle tijd, moeite en ergernis dat het kost.
Ik weet niet of mijn probleem anders is dan het probleem dat Ruri aangeeft. De symptomen lijken erg veel op elkaar. Ik wilde alleen maar aangeven dat dit probleem vaker voorkomt , zoals op deze site te lezen valt. Bij mij zijn de plussen echt niet verkeerd aangesloten. Het is nu 2 keer door verschillende monteurs bekeken en gemeten. Alles zit volgens de aansluitschema's, zoals Beijer die op zijn site heeft staan, aangesloten, maar toch blijft het probleem zich voordoen. Het kan toch zijn zijn dat Ruri en anderen de plussen goed hebben aangesloten en dat de problemen zich ondanks dat blijven voordoen?. Ik weet overigens niet of de vorige toestellen stuk waren. Het eerste waarschijnlijk wel omdat de navigatie helemaal niet werkte. Het tweede toestel gaf hetzelfde probleem dat ik nu heb. Deze is teruggegaan omdat het display een andere kleur had.
Ik wacht overigens nog op antwoord van Becker Duitsland en zodra ik iets weet zal ik het melden via deze site. In de tussentijd sta ik open voor suggesties betreffende mijn probleem.
voor alle duidelijkheid. Ik sta niet negatief t.o.v. Becker produkten. Het liefst zie ik dat alles goed wordt opgelost en ik heb al helemaal geen zin om een ander merk navigatiesysteem aan te schaffen. Ik hoop dat je je voor kunt stellen dat als je nu ruim 2 weken aan het "hannessen" bent, je wel eens denkt: "Was ik maar nooit aan begonnen". Gezien alle tijd, moeite en ergernis dat het kost.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
In een ander draadje heb ik een probleem belicht dat wel eens in de zelfde richting kan gaan als wat ik hier lees.
Zie /viewtopic.php?p=15628#15628
Voor wat het waard is...
Groet,
JW
In een ander draadje heb ik een probleem belicht dat wel eens in de zelfde richting kan gaan als wat ik hier lees.
Zie /viewtopic.php?p=15628#15628
Voor wat het waard is...
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 sep 2004 10:28
2 weken hannesen is nog tot daaraan toe, bij mij is in mei eerst een Indianapolis geplaatst (die heel veel fouten gaf), en die is na veel "prbeersels" door de leverancier/ombouwer nu vorige week omgeruild voor een Traffic Pro 7949. Deze is duidelijk beter, maar probleem blijft zich regelmatig voordoen.
De stelling van JW dat het niet aan het apparaat ligt als er ëlektrosmog"is vind ik echt onzin, als je zoals Becker DIN apparaten levert voor gebruik in ELKE AUTO (ze sluiten namelijk zelf niets uit, noch geven ze ook maar een waarschuwing dat het wel eens niet zou werken) ben je er als leverancier ook voor verantwoordelijk dat het gewoon goed werkt.
Als ik het allemaal vantevoren had geweten had ik in ieder geval nooit een Becker (en waarschijnlijk ook geen ander merk) navi systeem gekocht.
De stelling van JW dat het niet aan het apparaat ligt als er ëlektrosmog"is vind ik echt onzin, als je zoals Becker DIN apparaten levert voor gebruik in ELKE AUTO (ze sluiten namelijk zelf niets uit, noch geven ze ook maar een waarschuwing dat het wel eens niet zou werken) ben je er als leverancier ook voor verantwoordelijk dat het gewoon goed werkt.
Als ik het allemaal vantevoren had geweten had ik in ieder geval nooit een Becker (en waarschijnlijk ook geen ander merk) navi systeem gekocht.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Ruri,
Vooropgesteld, ik begrijp je ergernis en frustratie. Maar daarmee is je probleem helaas niet opgelost.
Ik begrijp ook je gedachtegang dat het eigenlijk zo zou moeten zijn dat je een 1-DIN apparaat gewoon kunt plaatsen.
Maar helaas, op de ISO-A stekker zitten nu eenmaal geen aansluitingen voor de achteruit, en meestal ook niet voor de puls. Die moeten dus elders vandaan gehaald worden, daarvoor is kennis van zaken nodig. En in een aantal gevallen kan dat dan lastig blijken te zijn. Zoals wel blijkt uit jouw relaas.
Uiteraard mag je vinden dat m'n verhaal onzin is, het is echter gebaseerd op een heel lange en intensieve ervaring met EMC problemen. En daar was het ook vaak zo dat iedereen dacht dat als je twee apparaten op elkaar aansloot die allebei volgens dezelfde norm gemaakt zijn, het resultaat dus altijd 100% zou zijn.
Helaas, de werkelijkheid is anders, en daar zijn zeer veel voorbeelden van. Waarbij ook blijkt dat je niet kunt zeggen dat de ene dan wel de andere partij verantwoordelijk en dus schuldig is aan het probleem. Was het maar zo simpel.
Conclusie: de enige manier om dit probleem op te lossen is te gaan meten en checken of alles goed zit. Vervolgens kunnen er maatregelen genomen worden, bij voorbeeld zoals ik in het andere draadje aangaf om pulstreintjes weg te filteren. Er daarbij even vanuit gaand dat het apparaat zelf niet defect is, maar de waarschijnlijkheid dat dit bij de x-de nog het geval is lijkt me niet aanwezig te zijn.
In samenspraak met een goeie inbouwer moet dit op te lossen zijn. En dan wordt ook jij uiteindelijk een tevreden Naviïst
Groet,
JW
Vooropgesteld, ik begrijp je ergernis en frustratie. Maar daarmee is je probleem helaas niet opgelost.
Ik begrijp ook je gedachtegang dat het eigenlijk zo zou moeten zijn dat je een 1-DIN apparaat gewoon kunt plaatsen.
Maar helaas, op de ISO-A stekker zitten nu eenmaal geen aansluitingen voor de achteruit, en meestal ook niet voor de puls. Die moeten dus elders vandaan gehaald worden, daarvoor is kennis van zaken nodig. En in een aantal gevallen kan dat dan lastig blijken te zijn. Zoals wel blijkt uit jouw relaas.
Uiteraard mag je vinden dat m'n verhaal onzin is, het is echter gebaseerd op een heel lange en intensieve ervaring met EMC problemen. En daar was het ook vaak zo dat iedereen dacht dat als je twee apparaten op elkaar aansloot die allebei volgens dezelfde norm gemaakt zijn, het resultaat dus altijd 100% zou zijn.
Helaas, de werkelijkheid is anders, en daar zijn zeer veel voorbeelden van. Waarbij ook blijkt dat je niet kunt zeggen dat de ene dan wel de andere partij verantwoordelijk en dus schuldig is aan het probleem. Was het maar zo simpel.
Conclusie: de enige manier om dit probleem op te lossen is te gaan meten en checken of alles goed zit. Vervolgens kunnen er maatregelen genomen worden, bij voorbeeld zoals ik in het andere draadje aangaf om pulstreintjes weg te filteren. Er daarbij even vanuit gaand dat het apparaat zelf niet defect is, maar de waarschijnlijkheid dat dit bij de x-de nog het geval is lijkt me niet aanwezig te zijn.
In samenspraak met een goeie inbouwer moet dit op te lossen zijn. En dan wordt ook jij uiteindelijk een tevreden Naviïst
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
@ Ruri..... maar heb je nu al gemeten of de gestuurde en constante plus goed aangesloten zijn???
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 sep 2004 10:28
Becker online, ik laat volgende week zeker m'n inbouwer (Navitech) checken of de draden goed zitten. Alles om dit probleem op te lossen.
JW, op z'n minst vind ik dan wel dat Becker voor aanschaf van deze apparaten dient te waarschuwen dat dergelijke EMC problemen voor kunnen komen. Nu spiegelen ze het voor als altijd 100% goed op website en brochure. En als jij een koelkast koopt, accepteer je toch ook niet dat ie stoort op de magnetron?
JW, op z'n minst vind ik dan wel dat Becker voor aanschaf van deze apparaten dient te waarschuwen dat dergelijke EMC problemen voor kunnen komen. Nu spiegelen ze het voor als altijd 100% goed op website en brochure. En als jij een koelkast koopt, accepteer je toch ook niet dat ie stoort op de magnetron?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
@ Ruri,
1) De montagehandleiding van mijn VDO begint met: Het systeem dient alleen door geschoold vakpersoneel te worden ingebouwd! Vervolgens staat er: Neem de kwaliteitsstandaard van de vakvereniging voor motorvoertuigen in acht!
Dat staat in de huidige instructie, en dat stond er ook in bij m'n eerste VDO, nu bijna 5 jaar geleden.
Staat er helemaal niets van dien aard in jouw montage instructie?
2) Het aansluiten van een koelkast en een magnetron is plug-and-play op een genormaliseerd 230V net, met genormalisserde stopcontacten. Daarbij hoef je dus niet zelf allerlei extra bedrading te trekken zoals dat bij een Navi wel moet. En dus is de vergelijking niet correct.
3) Een geroutineerde inbouwer weet dat 'ie moet kijken naar de positie van de spanningen op de ISO-A stekker. Die zijn NIET gestandaardiseerd, A4 en A7 kunnen verwisseld zijn. Daarop duidt Beckeronline, net als ik dat hierboven deed. Checken dus.
Een Navi blijft een fraai stuk techniek, waarbij je een aantal stappen door moet voordat 'ie goed werkt en jou het plezier verschaft dat je voor je centen daarvan mag verwachten. Die stappen kunnen wel eens over wat hobbelige paden gaan, maar met de nodige zorg en aandacht kom je er wel.
Vaak werkt plug & play, dan heb je geluk, met een grotere kans dat dit zo gaat als de inbouw door een professionele inbouwer gedaan wordt. Maar het blijft een gevoelig stukje techniek, zeker voor "electrosmog"
Groet,
JW
1) De montagehandleiding van mijn VDO begint met: Het systeem dient alleen door geschoold vakpersoneel te worden ingebouwd! Vervolgens staat er: Neem de kwaliteitsstandaard van de vakvereniging voor motorvoertuigen in acht!
Dat staat in de huidige instructie, en dat stond er ook in bij m'n eerste VDO, nu bijna 5 jaar geleden.
Staat er helemaal niets van dien aard in jouw montage instructie?
2) Het aansluiten van een koelkast en een magnetron is plug-and-play op een genormaliseerd 230V net, met genormalisserde stopcontacten. Daarbij hoef je dus niet zelf allerlei extra bedrading te trekken zoals dat bij een Navi wel moet. En dus is de vergelijking niet correct.
3) Een geroutineerde inbouwer weet dat 'ie moet kijken naar de positie van de spanningen op de ISO-A stekker. Die zijn NIET gestandaardiseerd, A4 en A7 kunnen verwisseld zijn. Daarop duidt Beckeronline, net als ik dat hierboven deed. Checken dus.
Een Navi blijft een fraai stuk techniek, waarbij je een aantal stappen door moet voordat 'ie goed werkt en jou het plezier verschaft dat je voor je centen daarvan mag verwachten. Die stappen kunnen wel eens over wat hobbelige paden gaan, maar met de nodige zorg en aandacht kom je er wel.
Vaak werkt plug & play, dan heb je geluk, met een grotere kans dat dit zo gaat als de inbouw door een professionele inbouwer gedaan wordt. Maar het blijft een gevoelig stukje techniek, zeker voor "electrosmog"
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
JW,
Begrijp ik het goed als je zegt dat dit soort problemen voorkomen bij 1-dintoestellen? Gebruik je bij toestellen met een "losse" navigatiecomputer zoals bijv. jouw VDO Ms5500 de DINstekker niet? Als dat zo is dan koop ik direct weer zo'n toestel. Ik had hiervoor een Magneti Marelli NAV200 en die deed het, afgezien van het feit dat hij wat langzaam werd bij de nieuwste software, altijd perfect. Ik heb heel lang getwijfeld over een Ms5500, maar ik vind de prijs wat aan de hoge kant. Wel typisch dat je bijv. van de Becker HiSpeed 7800 serie of de andere oudere typen weinig of geen problemen van deze soort tegenkomt.
Gr. Johan
Begrijp ik het goed als je zegt dat dit soort problemen voorkomen bij 1-dintoestellen? Gebruik je bij toestellen met een "losse" navigatiecomputer zoals bijv. jouw VDO Ms5500 de DINstekker niet? Als dat zo is dan koop ik direct weer zo'n toestel. Ik had hiervoor een Magneti Marelli NAV200 en die deed het, afgezien van het feit dat hij wat langzaam werd bij de nieuwste software, altijd perfect. Ik heb heel lang getwijfeld over een Ms5500, maar ik vind de prijs wat aan de hoge kant. Wel typisch dat je bijv. van de Becker HiSpeed 7800 serie of de andere oudere typen weinig of geen problemen van deze soort tegenkomt.
Gr. Johan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Johan,
Nee hoor, dat is helemaal niet typisch alleen voor 1-DIN toestellen. Bij een systeem met aparte computer zul je nog meer moeten "rommelen" in de originele bedrading, met alle risico's van dien.
Vergeet verder niet dat het inbouwen in de nieuwere typen auto's er ook niet eenvoudiger op wordt. CAN-bus systemen, waardoor je niet meer gewoon een Navi kunt inbouwen, welk type dan ook. En de pulstreintjes voor lampencheck in onder andere de BMW, met alle problemen van dien.
Inbouw in oudere auto's was wat dat betreft iets simpeler, en dus hadden die Navi's van toen het ook wat makkelijker. Maar als je nu zo'n "ouwetje", met alle respect natuurlijk, in een nieuwe auto zou inbouwen loop je vermoedelijk tegen hetzelfde probleem aan.
Het zou overigens wel zo kunnen zijn dat de nieuwere toestellen iets gevoeliger zijn op hun aansluitingen dan vroeger. Dat zou dan te maken kunnen hebben met de veel hogere kloksnelheden, waardoor de tijd die de processor heeft om die inputs af te checken veel korter geworden is. En als er dan net even een pulsje staat op zo'n aansluiting zou 'ie verkeerd kunnen reageren.
Let wel, dit is een gedachte mijnerzijds, en niet gebaseerd op enige info van navi leveranciers. Dus: wie doet hier een andere duit in dit zakje?
Wel even oppassen natuurlijk, het wordt zó wel snel OFF-TOPIC
Groet,
JW
Nee hoor, dat is helemaal niet typisch alleen voor 1-DIN toestellen. Bij een systeem met aparte computer zul je nog meer moeten "rommelen" in de originele bedrading, met alle risico's van dien.
Vergeet verder niet dat het inbouwen in de nieuwere typen auto's er ook niet eenvoudiger op wordt. CAN-bus systemen, waardoor je niet meer gewoon een Navi kunt inbouwen, welk type dan ook. En de pulstreintjes voor lampencheck in onder andere de BMW, met alle problemen van dien.
Inbouw in oudere auto's was wat dat betreft iets simpeler, en dus hadden die Navi's van toen het ook wat makkelijker. Maar als je nu zo'n "ouwetje", met alle respect natuurlijk, in een nieuwe auto zou inbouwen loop je vermoedelijk tegen hetzelfde probleem aan.
Het zou overigens wel zo kunnen zijn dat de nieuwere toestellen iets gevoeliger zijn op hun aansluitingen dan vroeger. Dat zou dan te maken kunnen hebben met de veel hogere kloksnelheden, waardoor de tijd die de processor heeft om die inputs af te checken veel korter geworden is. En als er dan net even een pulsje staat op zo'n aansluiting zou 'ie verkeerd kunnen reageren.
Let wel, dit is een gedachte mijnerzijds, en niet gebaseerd op enige info van navi leveranciers. Dus: wie doet hier een andere duit in dit zakje?
Wel even oppassen natuurlijk, het wordt zó wel snel OFF-TOPIC
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
JW,
Mijn Audi is uit 2003. En daar zat de Magneti Marelli ook al in. En daarvoor een BMW uit 2000 waar de Magneti Marelli
ook al inzat. En.....................nooit geen problemen mee gehad. Dus het kan toch goedgaan met die "ouwetjes".
Kunnen de "jonkies "nog een voorbeeld aan nemen
Bedankt voor je uitleg en een goed weekend.
Gr. Johan
Mijn Audi is uit 2003. En daar zat de Magneti Marelli ook al in. En daarvoor een BMW uit 2000 waar de Magneti Marelli
ook al inzat. En.....................nooit geen problemen mee gehad. Dus het kan toch goedgaan met die "ouwetjes".
Kunnen de "jonkies "nog een voorbeeld aan nemen
Bedankt voor je uitleg en een goed weekend.
Gr. Johan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
De draden zijn inmiddels gecontroleerd. Alles is goed aangesloten. Ik begin nu de indruk te krijgen dat er met de antenne iets mis is. Als de navigatie wordt afgebroken en het toestel gewoon aangeeft in welke straat ik rijd, dan begint hij nu ook al de weg kwijt te raken . Duurt dan af en toe vrij lang voordat er een goede straataanduiding komt. Toestellen zijn inmiddels wel een paar keer omgeruild, maar de antenne waarschijnlijk niet. Ik heb overigens wel voldoende satellieten in beeld. De inbouwer is nu weer met Becker aan het uitzoeken wat er aan de hand kan zijn. Ik wacht maar weer even af.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Zit er in je Ford toevallig geen gemetaliseerde voorruit?? Als dit zo is dan kan je niet de antenne onder de voorruit monteren maar dan moet hij of bijv. onder het paravaan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Zat draad nog eens door te lezen.... vraag was voor RURI of de draden al gecontroleerd waren?? Dat zou hij gaan doen maar nog geen reactie ontvangen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 sep 2004 10:28
nog steeds niet opgelost
gisteren is de inbouwer langs geweest en heeft alles gecontroleerd.
stroomdraden zitten correct, puls generator geeft goede puls en de GPS ontvanger is vervangen door een nieuwe.
Nieuwe kalibratie gedaan, maar helaas nog steeds niet OK.
In centrum van Zeist raakt de 7949 in de kleine straatjes herhaaldelijkde juiste lokatie kwijt en geeft aanwijzingen de kant noch wal raken.
Inbouwer heeft geen idee meer waar het probleem kan zitten.
stroomdraden zitten correct, puls generator geeft goede puls en de GPS ontvanger is vervangen door een nieuwe.
Nieuwe kalibratie gedaan, maar helaas nog steeds niet OK.
In centrum van Zeist raakt de 7949 in de kleine straatjes herhaaldelijkde juiste lokatie kwijt en geeft aanwijzingen de kant noch wal raken.
Inbouwer heeft geen idee meer waar het probleem kan zitten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Heb nog vraag open staan over de voorruit.... ik heb ook wel eens zo'n soort auto aan de zaak gehad en daar zat een voorruit in die je zelf meer kon verduisteren dmv een draaiknop! Er liep dan stroom door de ruit heen en je kon de ruiten dan lichter en donkerder maken. (dit is ook een gemetaliseerde ruit maar heeft iets met polariteit e.d. te maken) is dit bij jou ook zo?
En ik zou toch een proberen om de antenne (anders tijdelijk op het dak ofzo) buiten de auto te monteren.
En ik zou toch een proberen om de antenne (anders tijdelijk op het dak ofzo) buiten de auto te monteren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 sep 2004 10:28
de voorruit is volgens mij niks bijzonders mee, geen verwarming in of zo en ook niet heel donker.
Wel ligt de GPS ontvanger op het dashboard, omdat in het handschoenen kastje de ontvangst slecht was.
Hij geeft nu regelmatig 9 of 10 satellieten, ook op het moment dat ie de weg kwijt is.
Antenne op het dak hebben we ook al eens geprobeerd (toen ik nog Inidianapolis had). Gaf toen geen verschil.
Als ie niet vastgeplakt zit nu, zal ik het nog wel eens proberen.
Wel ligt de GPS ontvanger op het dashboard, omdat in het handschoenen kastje de ontvangst slecht was.
Hij geeft nu regelmatig 9 of 10 satellieten, ook op het moment dat ie de weg kwijt is.
Antenne op het dak hebben we ook al eens geprobeerd (toen ik nog Inidianapolis had). Gaf toen geen verschil.
Als ie niet vastgeplakt zit nu, zal ik het nog wel eens proberen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Ruri,
Wat bij mijn Indianapolis opviel vanavond was dat als ik even een stukje achteruit rij en direct daarna weer vooruit de navi van slag raakt en straten gaat aangeven waar ik helemaal niet in de buurt ben. En dat alles zonder dat ik aan het navigeren ben. Voor alle duidelijkheid. Het systeem geeft alleen maar aan in welke straat ik rij. Daarna duurt het even een aantal seconden voordat de juiste straat weer gevonden is. De achteruit is aangesloten en werkt volgens de pijlen in het servicemenu prima. Hen jij dit ook of raakt jouw navi van slag tijdens alleen maar vooruit rijden?
Maandag komt er trouwens uit Duitsland iemand kijken wat de problemen zijn.
Wat bij mijn Indianapolis opviel vanavond was dat als ik even een stukje achteruit rij en direct daarna weer vooruit de navi van slag raakt en straten gaat aangeven waar ik helemaal niet in de buurt ben. En dat alles zonder dat ik aan het navigeren ben. Voor alle duidelijkheid. Het systeem geeft alleen maar aan in welke straat ik rij. Daarna duurt het even een aantal seconden voordat de juiste straat weer gevonden is. De achteruit is aangesloten en werkt volgens de pijlen in het servicemenu prima. Hen jij dit ook of raakt jouw navi van slag tijdens alleen maar vooruit rijden?
Maandag komt er trouwens uit Duitsland iemand kijken wat de problemen zijn.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Ruri,
Wat ik net nog vergat te zeggen is dat mijn Indy na verloop van tijd steeds slechter gaat navigeren. Ook tijdens het niet navigeren geeft hij nu regelmatig verkeerde straatnamen. Als ik hem opnieuw kalibreer gaat het weer een tijdje beter. Is dit jouw ook opgevalllen?
Wat ik net nog vergat te zeggen is dat mijn Indy na verloop van tijd steeds slechter gaat navigeren. Ook tijdens het niet navigeren geeft hij nu regelmatig verkeerde straatnamen. Als ik hem opnieuw kalibreer gaat het weer een tijdje beter. Is dit jouw ook opgevalllen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 1528
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 469
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 573
-
-
Road Navigator RN300 - Reset geht nicht
door Lobby62 » 13 sep 2018 12:18 » in Overige merken -- MOBIEL -- -
Reacties: 0
Weergaves: 713
-
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 787
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 2002
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 560