Beveiliging verwijderen

Alles met betrekking tot Renault navigatie
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

we moeten een beetje oppassen het word een beetje off-topic dus beter een nieuwe draad openen..... of wil een modarator dit stuk even overzetten....

Maar wat betreft servicemenus in renault toestellen weet ik niet.... het is bij becker zo dat je door in het menu boven je navigatiemenu de toetsen 3 en 5 in te drukken in het servicemenu komt. Maar daar kan je niets veranderen wat betreft restricities van tolwegen.

Je zou een vraag bij Navteq neer kunnen leggen die maken de stratensoftware en kunnen dus bekijken hoe dat nu zit met de aanduiding tolwegen.

Je systeem werkt wel goed want die geeft de melding dat hij het niet kan berekenen zonder tolwegen en gooit dan automatisch de restrictie eraf! Dus het kan goed zijn dat er best een stuk zonder tolweg mogelijk is maar op de hele route is het dan niet mogelijk en daarom rekent hij de route (na een melding) gewoon weer uit met tolweg. Vandaar dat je ook geen verschil meer zit in de route met of zonder de restrictie van deze zijn dan weer gelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Strikky
Starting Member
Starting Member

Bericht door Strikky »

Het systeem werkt niet goed. Ik krijg de melding NIET.

Voor de volledigheid. Ik had eerst de route opgegeven zonder restictie.
Daarna heb ik de restictie(s) verander in zonder tolweg.
Vervolgens komt de melding dat de route opnieuw wordt berekend ivm de restrictie.

Maar zoals ik al schreef is er totaal geen verschil in afstand en aankomsttijd met of zonder tolweg.
En dat geeft te denken.

Ik ben trouwens benieuwd bij andere Carminat (Becker) gebruikers.
v.b. Geef eens als bestemming Bordeaux in Frankrijk.
Eerst zonder restictie. Toets het "vlaggetje" en noteer naar de afstand en aankomsttijd.
Doe het nogmaals met de restrictie zonder tolweg en vergelijk een de afstand en aankomsttijd
Natuurlijk zal de tweede keer de aankomsttijd een of meerdere minuten later zijn omdat het de tweede keer iets later is ingegeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Ik zou als ik jou was de vraag ook eens bij Navteq plaatsen het zou kunnen zijn dat er een fout zit in de aanduiding van het type weg. Normaal plaatsen hun in de software wat voor een type weg het is. Dan zou daar de fout in moeten zitten.

Zelf weet ik het niet gebruik de restrictie tolwegen nooit wel de snelweg restrictie en dat werkt prima.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

beckeronline schreef:Ik zou als ik jou was de vraag ook eens bij Navteq plaatsen het zou kunnen zijn dat er een fout zit in de aanduiding van het type weg. Normaal plaatsen hun in de software wat voor een type weg het is. Dan zou daar de fout in moeten zitten.

Zelf weet ik het niet gebruik de restrictie tolwegen nooit wel de snelweg restrictie en dat werkt prima.
Hallo,

Zit ik er naast als ik me een discussie op een duits forum meen te herinneren dat daarbij een limiet geldt van 200 km bij de Beckers? En/of geldt dat alleen voor snelwegen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Ik weet dat niet... zou best wel eens kunnen dat de restricties alleen werken binnen een gebied van 200 km?? Maar dan zou je dus bijvoorbeeld aan begin frankrijk een nieuwe route uit moeten rekenen met de restrictie erbij.....

Maar ik weet het echt niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Op de duitse site vond ik een paar topics die het "200 km" begrenzingsverhaal behandelen:
http://navi-forum.net/board/viewtopic.p ... hlight=200
http://navi-forum.net/board/viewtopic.p ... 0&start=15

Volgens de reacties daar zou dat ook in het manual moeten staan, wie checkt dat?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Staat inderdaad wat over in de handleiding:

< Routen zonder snelweg kunnen alleen
binnen een gebied tot ca. 200 km worden
berekend.

Maar hier word alleen geschreven over de snelweg, maar mag aannemen dat hetzelfde geld voor de tolwegen. (zeker in frankrijk zijn dit vaak snelwegen) dus het zal gewoon moeten werken maar je kan het pas in Frankrijk gebruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Verwijderen van POI
    door Tummes » 24 jan 2016 18:40 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2180