MS4200RS perikkelen

AEK
Starting Member
Starting Member

MS4200RS perikkelen

Bericht door AEK »

Dag forumleden,

Nu ik half jaar gebruik maak van mijn VDO MS 4200RS vallen mij een aantal punten op waarvan ik mij begin af te vragen of dit bij meer mensen voorkomt, het een instellingsfout is of een echt defect.

1) Wanneer ik een audio CD afspeel en de data CD weer terug stop krijg ik nog wel eens de melding dat dat niet de goede CD is. Een (paar) keer de CD eruit en er weer in stoppen lost het probleem op.

2) Wanneer ik b.v. in Eindhoven m'n radio aanzet en naar m'n ouders rij volgt springt hij keurig naar andere frequenties die sterker zijn. Echter, zodra ik de radio uitzet en later weer aanzet staat hij op een geheel andere zender.

3) Bij het indrukken van toetsen wil het beeldescherm nog wel eens uitvallen, of erger, het gehele systeem gaat uit. Erg lastig bij het invoeren van een bestemming!

4) Bij het wisselen van een CD met de CD-wisselaar komt soms de melding dat ik de aansluiting moet controleren. Ook hier geld: even wachten en nogmaals proberen doet wonderen.

Kortom, ik begin steeds minder tevreden te zijn over het systeem. Ook omdat het navigatie-gedeelte soms wel erg veel steken laat liggen (vreemde routes, afslagen vergeten, file-omleidingen die echt nergens op slaan). Van vrienden/famillie met andere systemen weet ik dat het wel degelijk goed kan!

Eelco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Re: MS4200RS perikkelen

Bericht door Fantom »

AEK schreef:Dag forumleden,

Nu ik half jaar gebruik maak van mijn VDO MS 4200RS vallen mij een aantal punten op waarvan ik mij begin af te vragen of dit bij meer mensen voorkomt, het een instellingsfout is of een echt defect.

1) Wanneer ik een audio CD afspeel en de data CD weer terug stop krijg ik nog wel eens de melding dat dat niet de goede CD is. Een (paar) keer de CD eruit en er weer in stoppen lost het probleem op.

2) Wanneer ik b.v. in Eindhoven m'n radio aanzet en naar m'n ouders rij volgt springt hij keurig naar andere frequenties die sterker zijn. Echter, zodra ik de radio uitzet en later weer aanzet staat hij op een geheel andere zender.

3) Bij het indrukken van toetsen wil het beeldescherm nog wel eens uitvallen, of erger, het gehele systeem gaat uit. Erg lastig bij het invoeren van een bestemming!

4) Bij het wisselen van een CD met de CD-wisselaar komt soms de melding dat ik de aansluiting moet controleren. Ook hier geld: even wachten en nogmaals proberen doet wonderen.

Kortom, ik begin steeds minder tevreden te zijn over het systeem. Ook omdat het navigatie-gedeelte soms wel erg veel steken laat liggen (vreemde routes, afslagen vergeten, file-omleidingen die echt nergens op slaan). Van vrienden/famillie met andere systemen weet ik dat het wel degelijk goed kan!

Eelco
1. Stop je de audiocd erin als je nog aan het navigeren bent? Dat zou een oorzaak kunnen zijn.
2. Gebeurd dit alleen in Eindhoven of ook op andere lokaties. Als dit altijd gebeurd begin ik te twijfelen of je de constante en de geschakelde plus goed hebt aangesloten.
3. Dit is een contactprobleem van het front op de connector. De aansluitingen op het front en de aansluitingen van de connector voorzicht schoon maken met een beetje alcohol kan helpen.
4. Ook hier geldt controleer echt de verbinding van de wisselaarkabel aan beide zijde. Dus zowel in/bij de wisselaar als in/bij de radio.
5. De Kaartcd die je gebruikt is nooit 100% accuraat. Dit kan ook niet. Het ligt er zeker ook aan hoe oud de kaart CD is. Als je een kaart cd van een jaar oud hebt dan ben je nog vrij recent maar hou in gedachte dat hoe ouder de kaart hoe meer fouten je tegenkomt. Daarbij komt dat het NAVI systeem zelden tot nooit een route berekent die jij ook zou rijden als je geen NAVI had. Dit merk je vooral bij routes die je uit je hoofd kent.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AEK
Starting Member
Starting Member

Bericht door AEK »

1) Niet altijd tijdens het navigeren. Ook gewoon als ik de data CD er in stop
2) Nou, het gebeurd door het gehele land, maar niet altijd en geheel willekeurig. Overigens onthoudt het systeem wel al de geprogrammeerde adressen/zenders
3) Ik zal dat eens proberen.
4) Idem
5) Mijn kaart is nu 3/4 jaar oud. Het gaat vooral over de oncorrectheid van het kaartmateriaal wat me erg tegenvalt op wegen die al heel lang bestaan. B.v. in Eindhoven een weg gewoon snelweg vinden, Eindhoven uit een afslag niet vermelden (je komt dan niet om de goede weg, indien je rechtdoor gaat), bij Delft je om een file sturen door de eerst volgende afslag te nemen, op de kruising te draaien (!) en dan weer de snelweg op. Je hebt dan 50 meter gewonnen.

In iedergeval alvast bedankt voor het antwoord.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

AEK schreef:1) Niet altijd tijdens het navigeren. Ook gewoon als ik de data CD er in stop
2) Nou, het gebeurd door het gehele land, maar niet altijd en geheel willekeurig. Overigens onthoudt het systeem wel al de geprogrammeerde adressen/zenders
3) Ik zal dat eens proberen.
4) Idem
5) Mijn kaart is nu 3/4 jaar oud. Het gaat vooral over de oncorrectheid van het kaartmateriaal wat me erg tegenvalt op wegen die al heel lang bestaan. B.v. in Eindhoven een weg gewoon snelweg vinden, Eindhoven uit een afslag niet vermelden (je komt dan niet om de goede weg, indien je rechtdoor gaat), bij Delft je om een file sturen door de eerst volgende afslag te nemen, op de kruising te draaien (!) en dan weer de snelweg op. Je hebt dan 50 meter gewonnen.

In iedergeval alvast bedankt voor het antwoord.
1. Dan kan het zijn dat je cd(s) beschadigd of vuil zijn. In het ergste geval is het loopwerk in je radio vuil.
2. Dan zit je geschakelde en constante plus goed. Het kan te maken hebben met de band waarop je systeem staat in gesteld. Je hebt de keuse tussen FM en FM-AST (als mij niet vergis) Met FM-AST zoekt de radio de sterkste zender.
3. We horen graag het resultaat
4. We horen graag het resultaat
5. Als je fouten op de CD tegenkomt dan kan je die melden bij Navteq of Teleatlas. Navteq zit ook hier op het forum in een apart topic. Daar kan je ook de gevonden fouten melden. Helaas zit Teleatlas niet op het forum. Daar zal je fouten op hun website moeten vermelden. Ik weet niet welke content je hebt vrijgeschakeld op je RS. Maar misschien kan je eens proberen om een dag een preview op Navteq of Teleatlas te nemen en dan weer dezelfde route door Eindhoven te nemen.

Groet,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AEK
Starting Member
Starting Member

Bericht door AEK »

1) Navigatie CD is niet vuil of beschadigd. Ik gebruik zelden de CD-speler voor een audio CD dus ik mag aannemen dat na 3/4 jaar het loopwerk nog niet zo ernstig vervuild is.

2) Dat FM en FM-AST is me nog niet geheel duidelijk. Ook met de handleiding kom ik daar niet echt uit.

3&4) Heb ze schoongemaakt, maar het probleem blijft (soms). Vandaag ging heb bijvoorbeeld heel erg goed, totdat ik op een navigatie-toets drukte en het halve scherm zag uitgaan en er een hoop 'gekraak' uit de luidsprekers kwam. Het lijkt mij inderdaad een slecht contact van het bedieningspaneel. Ik kan niet zeggen dat ik het een zeer degelijke constructie vind.

5) Ik heb de fouten wel eens gemeld bij Teleatlas, en daarna bleef het stil ..... Omdat ik bij mijn auto de kaarten gratis kreeg (voor 2 jaar denk ik) en ik mijn abonnement niet heb omgezet kan ik niet zien of met de nieuwe kaarten deze fouten er al uit zijn. Maar over het algemeen vindt ik er nog wel erg veel fouten in zitten. Ik zal binnenkort ook eens de NavTeq CD proberen als ik er aan denk om hem mee te nemen (vandaag dus vergeten ....)

Groeten,
Eelco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO MS4200RS Kaarten
    door Marcel21674 » 26 aug 2024 17:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen