Indy en de verkeerde straten
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Indy en de verkeerde straten
Wat mij vandaag opviel was dat mijn Becker Indy aangaf dat ik in een bepaalde straat reed, terwijl die genoemde straat weliswaar parallel loopt aan de straat waar ik werkelijk reed maar er een tussenruimte is van minimaal 25-30 meter. En dit niet een keer maar diverse keren bij verschillende straten. Is dit nu een softwarefout of is er met het toestel iets mis? Hoe lang duurt het trouwens voordat hij status 3 aangeeft. Ik heb nu status 2? Wat ook vreemd is dat hij keurig aangeeft de straatnaam van de straat waarin ik woon als ik daar doorheen rijd, maar zet ik mijn auto op mijn eigen oprit, die direct aan de weg ligt, ik volgens het toestel in een andere straat sta. Een straat die toch echt een paar honderd meter verderop ligt. Ik heb hier met mijn vorige navi, ook voorzien van de laatste software van Navtech, nooit problemen mee gehad. Weet iemand misschien waardoor dit komt?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Zoals ik ook al eerder heb geantwoord.... bijna alles duid erop dat de klem 15 en de klem 30 (geschakelde en constante +) verkeerd om aangesloten zijn!
Dus controleer (of laat dat controleren.....)
Dus controleer (of laat dat controleren.....)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
BECKERONLINE,
ik ben vandaag weer terug geweest naar de inbouwer. Er is inmiddels nu voor de derde keer een nieuw toestel geplaatst. De achteruit is aangesloten ( Gecheckt via het menu). Volgens de inbouwer zitten de constante-en de geschakelde spanning goed. ( De A4 en de A8 zijn dus door de inbouwer gewisseld). Alle instellingen blijven na het uitschakelen van het contact bewaard en als de sleutel uit het contact is verwijderd kan ik zoals in de handleiding staat het toestel gewoon aanzetten en gebruiken. Volgens de inbouwer zou dit niet kunnen als de beide spanningsdraden fout zitten. En toch blijft hij TIJDENS HET NAVIGEREN vaak een verkeerde straat aangeven. Het vreemde is dat als ik niet aan het navigeren ben en de linker draaikop indruk hij wel
de juiste straatnaam geeft. Kan het misschien toch zijn dat er een Api tussen moet omdat de puls niet correct is??Ik begin het nu een beetje op te geven.
ik ben vandaag weer terug geweest naar de inbouwer. Er is inmiddels nu voor de derde keer een nieuw toestel geplaatst. De achteruit is aangesloten ( Gecheckt via het menu). Volgens de inbouwer zitten de constante-en de geschakelde spanning goed. ( De A4 en de A8 zijn dus door de inbouwer gewisseld). Alle instellingen blijven na het uitschakelen van het contact bewaard en als de sleutel uit het contact is verwijderd kan ik zoals in de handleiding staat het toestel gewoon aanzetten en gebruiken. Volgens de inbouwer zou dit niet kunnen als de beide spanningsdraden fout zitten. En toch blijft hij TIJDENS HET NAVIGEREN vaak een verkeerde straat aangeven. Het vreemde is dat als ik niet aan het navigeren ben en de linker draaikop indruk hij wel
de juiste straatnaam geeft. Kan het misschien toch zijn dat er een Api tussen moet omdat de puls niet correct is??Ik begin het nu een beetje op te geven.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Dan heeft het inderdaad te maken met of een verkeerd snelheidssignaal of een vervuild snelheidssignaal.
De klemmen welke jij aangeeft zijn niet helemaal correct het gaat om de klem A4 en A7.
Het is onzin om iedere keer een nieuw / ander apparaat te monteren want het zit niet in het apparaat!!
Maar je inbouwstation is toch een quality center?? Die moeten dit probleem toch zo op kunnen lossen!!! Hebben ze al met een scoop het snelheidssignaal gecontroleerd?? Denk dat ze daar toch even naar moeten gaan kijken naar alle waarschijnlijkheid zit daar het probleem.
De klemmen welke jij aangeeft zijn niet helemaal correct het gaat om de klem A4 en A7.
Het is onzin om iedere keer een nieuw / ander apparaat te monteren want het zit niet in het apparaat!!
Maar je inbouwstation is toch een quality center?? Die moeten dit probleem toch zo op kunnen lossen!!! Hebben ze al met een scoop het snelheidssignaal gecontroleerd?? Denk dat ze daar toch even naar moeten gaan kijken naar alle waarschijnlijkheid zit daar het probleem.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Bedankt voor je snelle antwoord Beckeronline. Ga ik morgen maar weer terug naar de inbouwer. Ik ben blij dat we nu een mogelijke oorzaak hebben gevonden. Was jij het niet die al eens eerder had geschreven dat sommige Audi's een API nodig hebben on de navi goed te laten werken?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Het klopt dat sommige audi's een api nodig hebben. En bij dit type moet je naar alle waarschijnlijkheid ook de draad pull-uppen. Maar dat moet een goed inbouwstation weten.
En elk zichzelf respecterend inbouwstation heeft een scoop en kan dus zo een puls uitlezen en bekijken of dit een goede puls is voor een navigatiesysteem.
Maar je problemen zo aanhorend ligt het gewoon aan de puls welke niet correct is.
En anders plaatsen ze er toch even een API tussen mag toch aannemen dat ze die op voorraad hebben liggen en dit behoort gewoon in de inbouwkosten verwerkt te zitten is mijn mening!
En elk zichzelf respecterend inbouwstation heeft een scoop en kan dus zo een puls uitlezen en bekijken of dit een goede puls is voor een navigatiesysteem.
Maar je problemen zo aanhorend ligt het gewoon aan de puls welke niet correct is.
En anders plaatsen ze er toch even een API tussen mag toch aannemen dat ze die op voorraad hebben liggen en dit behoort gewoon in de inbouwkosten verwerkt te zitten is mijn mening!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Vandaag weer contact gehad met de inbouwer. De puls was volgens de scoop goed en daar kan het niet aan liggen volgens hen. Bij Audi's van hetzelfde type en bouwjaar hebben zij nooit eerder problemen gehad. De fout ligt volgens hen in de software. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Navtech software uitbrengt met zoveel fouten erin. Ik rijd al jaren met software van Navtech en op een enkele uitzondering na heb ik zelden fouten gezien. Is er niet een Beckerhulplijn die ik kan bellen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Ja die is er...... (zit alleen wel bij quality center in apeldoorn) 0900-belbecker.
Verder is het ook bij jou goed mogelijk dat er een pulsdeler (zoals jw ook al in een andere draad schreef) tussen moet gemonteerd worden.
Maar je inbouwer moet het probleem gewoon oplossen en het zit absoluut niet in de software, de indianapolis is voorzien van de laatste software versie van Navteq.
Verder is het ook bij jou goed mogelijk dat er een pulsdeler (zoals jw ook al in een andere draad schreef) tussen moet gemonteerd worden.
Maar je inbouwer moet het probleem gewoon oplossen en het zit absoluut niet in de software, de indianapolis is voorzien van de laatste software versie van Navteq.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Vanmorgen maar weer langs geweest. Er is nu een extra draad met een weerstandje gemonteerd. Dit zou de oplossing moeten zijn. Geprobeerd.......................................niet dus. Het toestel herkend dus af en toe niet dat ik in een verkeerde straat rijd. Onderbreek ik de navigatie, dan herkend hij de straat feilloos. Herstart ik daarna de navigatie dan doet hij het ook weer perfect. Violgens mij kan dit dus nooit een softwarefout zijn, anders had hij altijd de verkeerde straat moeten aangeven. Het gekke is dat ik wel steeds 6 of meer satellieten heb. Wat mij opgevallen is dat de speed constant zo'n 10km meer aangeeft dan de snelheidsmeter van de auto. Kan dit misschien de oorzaak zijn?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Is hij na het monteren van deze (pull up) ook opnieuw gecalibreerd??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Nee Beckeronline. Maar dat ga ik nu direct doen. Bedankt voor je tip
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Ik heb je raad direct opgevolgd. De calibrering ging wel erg snel zeg. Minder dan 2 seconden. Maar..................................hij doet het nu wel goed. Hartstikke toppie van je Beckeronline. Kan ik voortaan jou niet bellen voor de inbouw?? Kan ik nu eindelijk gaan genieten van mijn aankoop. Wel een beetje slordig van de inbouwer dat zij mij daar niet op wijzen.
Nogmaals bedankt Beckeronline. Een prettige dag verder. Want die heb ik nu zeker!!!
Nogmaals bedankt Beckeronline. Een prettige dag verder. Want die heb ik nu zeker!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Graag gedaan en hopelijk dat alles goed blijft werken! Succes ermee.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Misschien toch iets te voorbarig geweest. Vanavond maakte de navi weer dezelfde fout. Na opnieuw de oude calibratie te hebben gewist en een nieuwe calibreringsrit ( weer binnen enkele seconden gereed) deed hij het weer goed. Kan het zijn dat de Becker zijn calibrering niet vasthoudt ofzo?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Als de positie a4 en a7 door de inbouwer zijn gecontroleerd dan houd de becker zijn calibratie gewoon vast.
Is het iedere keer op het zelfde punt waar de becker in de war gaat? Nu is het wel zo dat de calibratie vrijgegeven word bij status 2 daarna gaat hij nog verder naar status 3 maar dit duurt wel een dag of 2. Tussen 2 en 3 treed de verfijning op dus hij word sneller en nauwkeuriger.
Maar wat bij jou het vreemde is is dat hij na wissen en opnieuw calibreren het wel goed doet en na een tijdje niet meer.... dat is wel heel vreemd.
Kan je (in een Prive bericht) even aangeven door wie toestel in geleverd en ingebouwd? Het moet toch haast in de inbouw zitten. En met name het snelheidssignaal wat mij verdacht overkomt.
Weet jij toevallig welke type diode ze er tussen hebben gesoldeerd? Dit moet een 10k zijn.... en ik mag toch aan nemen dat ze hem de goede richting op gemonteerd hebben......
Is het iedere keer op het zelfde punt waar de becker in de war gaat? Nu is het wel zo dat de calibratie vrijgegeven word bij status 2 daarna gaat hij nog verder naar status 3 maar dit duurt wel een dag of 2. Tussen 2 en 3 treed de verfijning op dus hij word sneller en nauwkeuriger.
Maar wat bij jou het vreemde is is dat hij na wissen en opnieuw calibreren het wel goed doet en na een tijdje niet meer.... dat is wel heel vreemd.
Kan je (in een Prive bericht) even aangeven door wie toestel in geleverd en ingebouwd? Het moet toch haast in de inbouw zitten. En met name het snelheidssignaal wat mij verdacht overkomt.
Weet jij toevallig welke type diode ze er tussen hebben gesoldeerd? Dit moet een 10k zijn.... en ik mag toch aan nemen dat ze hem de goede richting op gemonteerd hebben......
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Nog een opmerking..... haal de achteruitdraad eens los en kijken hoe alles dan werkt! Het zou kunnen dat dit een probleem is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Ik ben net weer aan het proberen geweest. De ene keer doet hij het goed ,de andere keer niet. Na een nieuwe calibrering hetzelfde. De snelheid die de "speed" aangeeft ligt wel altijd zo'n 10km hoger dan wat de snelheidsmeter aangeeft. Kan dit iets betekenen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 06 jul 2004 18:36
Als ik het zo lees is er inderdaad iets met de puls, dwz hij is te snel en je zult evt een pulsdeler moeten monteren.
Wanneer je pas gecalibreerd hebt is alles goed maar de Becker wordt door de te snelle puls op het verkeerde been gezet met het gevolg dat ie na een tijdje weer opnieuw ernaast zit.
Laat de puls uitlezen met een skoop en je adviseren of er een pulsdeler ertussen moet, alleen zo krijg je een goed werkend systeem.
Succes,
Graat.
Wanneer je pas gecalibreerd hebt is alles goed maar de Becker wordt door de te snelle puls op het verkeerde been gezet met het gevolg dat ie na een tijdje weer opnieuw ernaast zit.
Laat de puls uitlezen met een skoop en je adviseren of er een pulsdeler ertussen moet, alleen zo krijg je een goed werkend systeem.
Succes,
Graat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Bedankt voor je antwoord Graat. Ben vandaag maar weer eens teruggeweest bij de inbouwer en de API wordt besteld en volgende week gemonteerd. Ik hoop maar dat dit de oplossing geeft. Dan is er volgens mij alles aan gedaan om de Becker goed te laten werken. Wel vreemd overigens dat de "te snelle"puls nooit problemen heeft gegeven met het vorige navigatiesysteem in mijn auto. De inbouwer heeft trouwens dezelfde Audi als ik, maar hij heeft zelf een navigatie van Alpine. Ik dacht type INA333R. Er zit geen API tussen en het werkt volgens eigen zeggen perfect. Misschien is Becker "gevoeliger"voor een "te snelle"puls dan andere merken. Het valt me wel op dat er op deze site met Becker vaker problemen zijn bij inbouw in Audi.
Mijn Audi-dealer vertelde mij dat zij ook wel eens problemen met Becker hebben.
Mijn Audi-dealer vertelde mij dat zij ook wel eens problemen met Becker hebben.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Op de Duitse navigatiehelpsite, "Navi-Forum.net", heb ik ook eens gekeken of daar mijn probleem vaker voorkomt en daar is men in het algemeen van mening dat indien er een CAN-bus verbinding is, het aanbevolen wordt een adaptor-set te monteren ( bijv. van Oettinger) die o.a. het pulse-signaal regelt. Is dit nu hetzelfde als een API??Wie kan mij dit eens uitleggen??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 06 jul 2004 18:36
Nee, een canbus-interface is geen API. Bij een API wordt het signaal versterkt b.v. bij een (te) zwakke puls of wordt het signaal gedeeld indien het aangeboden pulssignaal te hoog is. Bij een te hoge puls interpreteerd het navigatiesysteem de pulsen verkeerd en "denkt" de navi dat ie al verder is dan het daadwerkelijk is, met afwijkingen tot gevolg.
Bij een canbus systeem gaan er meerdere functies door een dunne draad en kun je geen kabeltjes "aftakken", aanknijpen of solderen, je krijgt dan onherroepelijk problemen.
Om nu wel een bruikbare puls o.i.d. te kunnen nemen uit zo'n canbussysteem heb je dus een canbus-interface nodig.
Ik denk (hoop) niet dat ze hebben zitten knippen in een canbusbekabeling, professionele inbouwers weten wel wat canbusbekabeling is en de problemen daarna had je allang gemerkt.
Hou je vast aan het feit dat er een afwijking is tussen snelheid wat de Becker t.o.v. de snelheidsmeter aangeeft, dáár zit naar mijn mening het probleem, de navi moet steeds corrigeren met positieproblemen tot gevolg.
Succes en laat even weten wat de oplossing is geweest.
Graat.
Bij een canbus systeem gaan er meerdere functies door een dunne draad en kun je geen kabeltjes "aftakken", aanknijpen of solderen, je krijgt dan onherroepelijk problemen.
Om nu wel een bruikbare puls o.i.d. te kunnen nemen uit zo'n canbussysteem heb je dus een canbus-interface nodig.
Ik denk (hoop) niet dat ze hebben zitten knippen in een canbusbekabeling, professionele inbouwers weten wel wat canbusbekabeling is en de problemen daarna had je allang gemerkt.
Hou je vast aan het feit dat er een afwijking is tussen snelheid wat de Becker t.o.v. de snelheidsmeter aangeeft, dáár zit naar mijn mening het probleem, de navi moet steeds corrigeren met positieproblemen tot gevolg.
Succes en laat even weten wat de oplossing is geweest.
Graat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Wat mij vandaag opviel was dat de bestemmingen ( vorige bestemmingen) uit het geheugen waren. Dit was de eerste keer dat ik dit zag. Wel had ik al eerder gezien dat er bestemmingen uit het bestemmingengeheugen waren verdwenen. De overige instellingen van de radio ( voorkeursinstellingen van bass en treble etc.) blijven er wel instaan.
Zou er dan toch een probleem met de constante spanning zijn?? Vandaag stuurde de navi mij op een provinciaalse weg naar rechts terwijl daat helemaal geen weg was.
Zou er dan toch een probleem met de constante spanning zijn?? Vandaag stuurde de navi mij op een provinciaalse weg naar rechts terwijl daat helemaal geen weg was.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Ik zou het toch maar een keertje goed nameten! Is wel heel vreemd allemaal!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Vandaag voor de zoveelste keer teruggeweest naar de inbouwer. Er is nu een CAN-Bus Interface gemonteerd om te kijken of er nu een betere puls te krijgen is. Na calibrering proefgereden, maar helaas , hetzelfde euvel blijft zich voordoen. Parallelwegen worden nog steeds niet onderscheiden van elkaar en na een paar keer bewust anders rijden dan de navi aangeeft raakt de navi de "kluts" volledig kwijt en gaat wegen aangeven die niet eens in de buurt liggen. De ontvangst geeft altijd minimaal 6-7 satellieten aan. Verder gecontroleerd of elke aansluiting goed is. Alles volgens de aansluitschema's. Geen afwijkingen geconstateerd.
Overigens is de "speed" die de navi aangeeft nu ca. 20km lager dan de snelheid volgens de snelheidsmeter.
De inbouwer heeft zijn leverancier nu ingeschakeld en deze neemt contact op met Becker Duitsland om te zien of zij een oplossing hebben.
Begin nu ondertussen wel een beetje de P in te krijgen op het hele gebeuren. Misschien toch beter een ander merk kunnen kiezen?
Overigens is de "speed" die de navi aangeeft nu ca. 20km lager dan de snelheid volgens de snelheidsmeter.
De inbouwer heeft zijn leverancier nu ingeschakeld en deze neemt contact op met Becker Duitsland om te zien of zij een oplossing hebben.
Begin nu ondertussen wel een beetje de P in te krijgen op het hele gebeuren. Misschien toch beter een ander merk kunnen kiezen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06
Vandaag voor de zoveelste keer teruggeweest naar de inbouwer. Er is nu een CAN-Bus Interface gemonteerd om te kijken of er nu een betere puls te krijgen is. Na calibrering proefgereden, maar helaas , hetzelfde euvel blijft zich voordoen. Parallelwegen worden nog steeds niet onderscheiden van elkaar en na een paar keer bewust anders rijden dan de navi aangeeft raakt de navi de "kluts" volledig kwijt en gaat wegen aangeven die niet eens in de buurt liggen. De ontvangst geeft altijd minimaal 6-7 satellieten aan. Verder gecontroleerd of elke aansluiting goed is. Alles volgens de aansluitschema's. Geen afwijkingen geconstateerd.
Overigens is de "speed" die de navi aangeeft nu ca. 20km lager dan de snelheid volgens de snelheidsmeter.
De inbouwer heeft zijn leverancier nu ingeschakeld en deze neemt contact op met Becker Duitsland om te zien of zij een oplossing hebben.
Begin nu ondertussen wel een beetje de P in te krijgen op het hele gebeuren. Misschien toch beter een ander merk kunnen kiezen?
Overigens is de "speed" die de navi aangeeft nu ca. 20km lager dan de snelheid volgens de snelheidsmeter.
De inbouwer heeft zijn leverancier nu ingeschakeld en deze neemt contact op met Becker Duitsland om te zien of zij een oplossing hebben.
Begin nu ondertussen wel een beetje de P in te krijgen op het hele gebeuren. Misschien toch beter een ander merk kunnen kiezen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 573
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 469
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 787
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 2002