Flitsservice problemen

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
willem bytes
Junior Member
Junior Member

Flitsservice problemen

Bericht door willem bytes »

Beste Lezers

Heb een groot probleem met de flitsservice van de Benelux en Duitsland, zal het zo kort mogelijk houden.
Het werkte een week of zes en toen kwamen de problemen, het probleem is dat als ik een route er in zet hij de eerste paal aangeeft en dan doet hij het niet meer, zowel in Nederland als in Duitsland. Kan dit ook allemaal goed uit testen want binnen een straal van pakweg 3 km staan er 5 palen om de hoek van mijn huis. Ben al 3 weken bezig met C-IQ om proberen het probleem op te lossen, maar we komen er nog steeds niet uit. Heb de voorgaande software update er opgezet en daarna de nieuwe, het wou niet helpen, een nachtje de stroom er af hielp ook niet. Daarna de de flitssoftware gedaactiveerd en nieuwe codes gekregen en je raad het al ook geen succes. Ben nu ergens blij, ja wat heet blij dat er vorige week ook een nog een klant bij kwam met hetzelfde probleem, dus het ligt niet aan de 5500 gelukkig. Maar mijn vraag is zijn er nog meer mensen met dit probleem want Vdo komt er ook nog niet achter wat het kan zijn. Heb wel alle medewerking en eind november komt er weer een nieuwe update uit en kunnen we dan pas het verder uitzoeken. Het rare van het probleem is dat je ze allebij ook geactiveerd er bij staan bij de C-IQ status.

Met vriendelijke groet.

willem

P.s

Kan niet zo snel een antwoord geven omdat ik voor nood een inbelmodem gebruik i.v.m. overschakeling van de ene Adsl provider naar een ander, wat een drama is dat!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Re: Flitsservice problemen

Bericht door wmp »

willem bytes schreef:...
P.s

Kan niet zo snel een antwoord geven omdat ik voor nood een inbelmodem gebruik i.v.m. overschakeling van de ene Adsl provider naar een ander, wat een drama is dat!
Rustig aan maar, het forum is geduldig, en gelukkig 99% van de gebruikers ook.

Wat ik mij een beetje afvraag, en begrijp mij goed, ik heb niet een dergelijk systeem, dus mijn antwoord is alleen maar gebasseerd op ervaringen van een Ms5000 met TMC box, kan het iets te maken hebben met de weergave schaal van de kaart ?

Weet wel dat dit antwoord een beetje mank gaat, maar als ik bijvoorbeeld de schaal heel groot zet, zie ik bij wijze van spreke alle file's in het land, terwijl als ik die klein zet, mazzel heb als die op tijd gemeld wordt.

Vraag mij af of dit voor die flitsservice misschien ook zo werkt ?
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member

re

Bericht door laurens »

Hallo

heb je wel
in het menu de info punten geactiveerd ??????

anders werkt het echt niet
alleen de code van C-IQ is niet genoeg.

het werkt trouwens alleen als je een route heb geplant

als je op de kaart rijdt zonder route doet hij niks

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member

Re: re

laurens schreef:Hallo

heb je wel
in het menu de info punten geactiveerd ??????

anders werkt het echt niet
alleen de code van C-IQ is niet genoeg.

het werkt trouwens alleen als je een route heb geplant

als je op de kaart rijdt zonder route doet hij niks

laurens
Laurens

Ja dat is allemaal bekend, het heeft ook een paar weken goed gedraaid. Trouwens de Tmc voor de filemeldingen werkt prima, maar dat staat toch apart. C-IQ denkt dat het in de software bvan de update zit.

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Heeft C-IQ je al een hagelnieuwe cd gestuurd met de laatste sw versie.
Toen ik mijn update kreeg bleek veel later ook dat de cd die ik had gekregen niet goed was.
Het systeem heeft toen twee dagen gewerkt aen daarna helemaal niet meer.

Dat is het enige wat ik nu kan verzinnen. :cry:

Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member

Fantom schreef:Heeft C-IQ je al een hagelnieuwe cd gestuurd met de laatste sw versie.
Toen ik mijn update kreeg bleek veel later ook dat de cd die ik had gekregen niet goed was.
Het systeem heeft toen twee dagen gewerkt aen daarna helemaal niet meer.

Dat is het enige wat ik nu kan verzinnen. :cry:

Succes
Ja die heb ik ook nieuw gehad met zelfs 2 nieuwe dvd's van europa, ik rijd n.l. met Navteq en Teleatlas, het is bij hun ook een raadsel.Er is mij verteld dat er een nieuwe sw uitkomt eind november en dat ze het probleem proberen te zoeken in de sw software. Wacht het wel rustig af.

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: Flitsservice problemen

Bericht door JW »

wmp schreef:
willem bytes schreef:...
P.s

Rustig aan maar, het forum is geduldig, en gelukkig 99% van de gebruikers ook.

Wat ik mij een beetje afvraag, en begrijp mij goed, ik heb niet een dergelijk systeem, dus mijn antwoord is alleen maar gebasseerd op ervaringen van een Ms5000 met TMC box, kan het iets te maken hebben met de weergave schaal van de kaart ?
Weet wel dat dit antwoord een beetje mank gaat, maar als ik bijvoorbeeld de schaal heel groot zet, zie ik bij wijze van spreke alle file's in het land, terwijl als ik die klein zet, mazzel heb als die op tijd gemeld wordt.

Vraag mij af of dit voor die flitsservice misschien ook zo werkt ?
Dat werkt inderdaad wat anders, die flitsservice komt in de vorm van een pop-up, en vult dan het scherm voor ongeveer de helft. Een voorbeeld is te zien op de site van Jens Wunderwald: http://jewuwa.de/GPS_Navigation/VDO_Produktnews.htm

Al met al is het verhaal van Willem wel raadselachtig. Misschien is het inderdaad maar het beste om even de SW-update af te wachten, want daar lijkt het zo te lezen wel mee van doen te hebben.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member

Hallo JW en anderen die dit draadje volgde.

Ben er sinds een uur uit wat het probleem was met die flitspalen. Ben van de week geweest naar Vdo Siemens in Amsterdam en heb de sw 957 ingeladen, wat ik eigenlijk niet mag zeggen want hij is nog niet voor de klanten uit!
Maar het loste het probleem niet op, had van de week ook een dure Blaupunkt buiten antenne op mijn auto gezet voor Dap, Fm, Am en dacht als ik die nu ook eens op de Tmc box aansluit i.p.v die binnen antenne die er normaal bijgeleverd word en het wonder gebeurt hij geeft alle flitspalen weer aan!!! Snap het nog steeds niet wat het verband met de Flitspalen is en Tmc!!

Met vriendelijke groet,

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Willem,
Snap het nog steeds niet wat het verband met de Flitspalen is en Tmc!!
Ik ook niet, want er is echt geen verband tusen die twee. Toevallig heet de ene flitsinfo, maar dat is de naam die wij daaraangeven. Dat weet de computer echt niet :lol:

Wat er misschien zou kunnen gebeuren is dat er via je nieuwe antenne een signaaltje naar je computer gegeven wordt, waardoor die ergens op triggert. Dit zou dus ergens kunnen zitten in het samenspel tussen HW van de computer en al wat daar op aangesloten is, en de SW. Daarin gebeurt heel veel, en met al die aansluitingen en kabels die door de auto heenlopen kan er dan iets gebeuren.

Ook in andere draadjes zie je merkwaardige dingen voorbijkomen. Het blijft speculeren natuurlijk, maar een aantal daarvan kunnen met dit soort zaken te maken hebben. EMC en electrosmog zijn begrippen die al eerder aan de orde geweest zijn.

Kun je hier eens een beschrijving geven van hoe jou systeem in elkaar zit, oftewel waar zitten de componenten en hoe lopen de kabels? Daarbij ook hoe die antenne aansluiting zat, en hoe de nieuwe zit?
Wat gebeurt er overigens als je de antenne weer terugwisselt?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member

Hallo JW

De computer zelf zit onder de passagierstoel en de T.M.C. box rechts onder, ook aan die kant bij de beenruimte en had de orginele plakantenne rechts op de voorruit. Heb nu dus een buitenantenne op het dak in het midden aan de achterkant en heb een gewoon stroomdraadje achter de antennen aansluiting er bij gepropt en die naar de T.m.c er in gedaan. De buitenantennen word ook electronisch versterkt. Ga van de week het is netjes monteren met een splitter en zo. Wat ik niet begrijp dat ik daarvoor ook wel de normale meldingen kreeg van de files van T.m.c. box.
Maar ga morgen eerst naar Vdo Siemens bellen wat hun er van denken.
Zal hier de uitslag van bekend maken.

M.v.g.

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Inmiddels al iets meer te weten gekomen door je telefoontje met Asd?

Het blijft een intrigerend verhaal, waard om een beetje door te experimenteren. Dus nog eens wat antenne aansluitingen wisselen, en evt even de hele TMC box loskoppelen. Dan zou een patroon zichtbaar moeten worden onder welke omstandigheden de flitsinfo al-dan-niet weergegeven wordt.

We blijven je belevenissen en nieuws met interesse volgen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member

JW schreef:Hallo Willem,

Het blijft een intrigerend verhaal, waard om een beetje door te experimenteren. Dus nog eens wat antenne aansluitingen wisselen, en evt even de hele TMC box loskoppelen. Dan zou een patroon zichtbaar moeten worden onder welke omstandigheden de flitsinfo al-dan-niet weergegeven wordt.

Groet,
JW
JW

Amsterdam op de hoogte gebracht en C-IQ die gaan ook contact opnemen met de klant die hetzelfde probleem had of die ook een T.M.C. gebruikt en die uitslag zal ik nog horen van hun als men iets weet.
Rijd zo'n beetje 2500 a 3000 km per week dus houd erg weinig tijd over om allerlei dingen uit te proberen, maar zal mijn T.M.C. box is loskoppelen van de week en kijken wat hij dan doet. Je hoort verder in ieder geval als er wat bekend is.

Groet,

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member

JW schreef:Hallo Willem,

Groet,
JW
Hallo JW

Heb gisteren even de antenne van de T.m.c. losgehaald en tot mijn verbazing gaf hij de flitspalen gewoon aan, snap er echt de ballen niet meer van wat de oorzaak nou is geweest, heb trouwens nog niks van de de andere heren gehoord. Maar blijf toch met een vraag zitten, zie hier verhalen staan van dat als er een mobiele snelheidscontrole is dat men dit met een driehoekje vermeld word op het scherm. Als ik naar het scherm kijk zoals van vanmiddag dan heb ik wel 43 bladzijde files staan omdat ik hem ingesteld heb op 150 km reikwijdte, maar heb nog nooit een tekst gevonden van een politiecontrole.Dan ga ik wel eens wisselen naar b.v. via-tmc zender. Maar ik zie ze niet!!

groeten,

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EvP
Starting Member
Starting Member

Flitsservice

Bericht door EvP »

Ik heb dezelfde problemen met de Flitsservice. Na activering heeft het ongeveer 3 maanden goed gewerkt en sinds kort krijg ik geen pop up waarschuwingen meer bij flitspalen. Ik heb gebeld met VDO en zij hebben eigenlijk geen oplossing voor het probleem. Het is wel goed geregeld --> ik krijg mij 19,99 euro terug en de code kun je geactiveerd laten staan, voor als de flistservice melden het spontaan weer doen (bv. met nieuwe softwareversie)
BMW 525d Executive VDO Dayton MS5500, TMC 5010

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member

Re: Flitsservice

EvP schreef:Ik heb dezelfde problemen met de Flitsservice. Na activering heeft het ongeveer 3 maanden goed gewerkt en sinds kort krijg ik geen pop up waarschuwingen meer bij flitspalen. Ik heb gebeld met VDO en zij hebben eigenlijk geen oplossing voor het probleem. Het is wel goed geregeld --> ik krijg mij 19,99 euro terug en de code kun je geactiveerd laten staan, voor als de flistservice melden het spontaan weer doen (bv. met nieuwe softwareversie)
Hallo EvP

Ze hebben de SW 957 er ingezet bij mij, en misschien is dat toch wel het probleem geweest, hij is nog niet uit het was een beta versie, maar tot nu gaat het goed.
Als je me verhaal hebt gelezen dacht ik dat het gebeurd was na het wisselen van de antenne van de T.M.C. dat hij weer goed ging doen maar het zal echt wel met de software te maken hebben. Hun zelf dachten dat de SW 957 eind november uit kwam.

Mv.g.

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Naar verluidt is geconstateerd dat er bij een aantal MS 5400 en 5500 systemen een probleem optreedt met de oorspronkelijke MO 5595 besturingssoftware, zoals meegleverd bij de DVD/CD update 2004/02. Daarvoor is door VDO een Service Release gemaakt, de MO 5595-SR die in voorkomende gevallen ingespeeld kan worden.

Let wel, de MO 5595-SR is geen reguliere SW upgrade, er komen ook geen andere functies beschikbaar, en de SR dient alleen geladen te worden indien er problemen opgetreden zijn zoals vastlopers. Indien dit niet het geval is, en dat is gelukkig bij de meeste systemen zo, heeft het geen zin deze SR te laden. Anders gezegd: Never change a winning team :)

In voorkomende gevallen dient de gebruiker contact op te nemen met z'n leverancier die hiervoor kan zorgen.

De MO 5595-SR dient tevens ingespeeld te worden indien de CI 3000 en CIX 3000 blue gebruikt worden in combinatie met de 5400/5500.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
307
Junior Member
Junior Member

Bericht door 307 »

Na het doorlezen van verschillende forums op deze site, ben ik er nog niet achter gekomen of de FLITS-info ook voor Frankrijk werkt :?:

Heeft iemand al ervaring hiermee :?:

Er staat namelijk weer een ritje door Frankrijk gepland, en weet dat er rond Metz op de A31 verschillende vaste radar controle's zijn.

Trouwens, werkt flits info ook in Belgie ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member

307 schreef:Na het doorlezen van verschillende forums op deze site, ben ik er nog niet achter gekomen of de FLITS-info ook voor Frankrijk werkt :?:

Heeft iemand al ervaring hiermee :?:

Er staat namelijk weer een ritje door Frankrijk gepland, en weet dat er rond Metz op de A31 verschillende vaste radar controle's zijn.

Trouwens, werkt flits info ook in Belgie ?
Voor Frankrijk is nog geen abonnement beschikbaar en in Belgie werkt het prima.

m.v.g.

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator

Bericht door ritselaar »

307,

die bij Metz in de middenberm op de A31 zijn zo onopvallend, die kun je gewoon niet missen. Voor deze locatie is flitsservice niet noodzakelijk :-)

frits de laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
307
Junior Member
Junior Member

Bericht door 307 »

Ritselaar,

Ik meen dat er wel geteld 5 staan, overdag kan je ze wel zien in de middenberm, maar als je daar voorbij zoeft in het donker met een hogere snelheid dan daar terplaatse geldt :shock: , (Max snelheid :110 en 90 op bepaalde plekken) ......

A31 - Km 307.6 - La Maxe - Sens: Thionville -> Metz
A31 - Km 290 - Fey - Sens: Metz -> Nancy
A31 - Km 321.4 - Richemont - Sens: Thionville -> Metz
A31 - Km 301.6 - Montigny-lès-Metz - Sens: Nancy -> Metz
A31 - Km 304.4 - Metz - Sens: Metz -> Thionville

http://www.radarsfixes.com/c_carte.asp?carte=NE

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML: