Ik heb sinds gisteren een MS 4200 RS omdat mijn blaupunkt rns 150 afgelopen donderdag is gestolen.
Het nieuwe systeem blijkt een aantal leuke extra features te hebben, waar ik dan ook lekker mee heb kunnen spelen vandaag omdat ik toevallig vanuit Eindhoven naar Amsterdam moest rijden.
Gisteren werkte de radio prima, ik kon makkelijk met autosearch de frequentie doorzoeken, en het leek er op dat het radio ontvangst van deze vdo een stuk beter was dan die van mijn blaupunkt.
Nu heb ik denk ik zoveel zitten spelen met de instellingen dat ik iets gedaan heb waardoor ik niet meer makkelijk radio zenders kan opzoeken en als voorkeurzender kan instellen. Ik kan alleen nog maar handmatig deze zender opgeven.
Ik heb btw nactech cd's.
Mijn huidige radio settings:
Band: FM (dus niet FM ast)
Type: DX (ik weet niet waarom maar het lijkt me beter dan Lo)
Regio: EUR
Gisteren kon ik wel nog gewoon prima de radiozender afspeuren.. Ik heb de aansluitingen al gecontroleerd maar dit lijkt nog steeds goed te zijn.
Vraag 1: Is er een of andere instellingen of optie waarbij je rekening moet houden die er voor zorgt dat je niet meer op een normale manier een volgende zender op kan zoeken zonder gebruik te maken van FM-AST of handmatig ingevoerde zenders?
Vraag 2: Het volume van de navigatiestem staat op het maximale aangegeven, volume niveau 8. Op het moment dat ik 120 rijdt op de snelweg vindt ik het toch prettig als de stem nog iets harder gaat.. De radio kan tenslotte ook veel harder. Is er een manier om dit in te stellen?
Alvast ontzettend bedankt voor je reactie.
Groeten,
Een bijna zeer tevreden ms 4200 rs gebruiker
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)