Indianapolis 7922

jasmeijers
Average Member
Average Member

Indianapolis 7922

Bericht door jasmeijers »

Na veel wikken en wegen en het lezen van diverse sites, waaronder deze, heb ik gisteren bij een inbouwstation een Indianapolis laten inbouwen in mijn Audi A4 uit 2003. Deze navigatie leek mij gezien de prijs veruit de beste keuze. Alles werkte, behalve de navigatie. Na 3 proefritten, o.a. met de monteur, werkte er niets van. Alleen de eerste aanwijzing van de rijrichting werd gegeven en daarna werd het stil. Blijkt bij controle dat de gyro een negatief signaal afgeeft. Bij voor-en achteruit rijden veranderde dit niet. Alles was volgens de monteur goed aangesloten, inclusief de achteruit, waar ik nog speciaal om heb gevraagd, en wat volgens de inbouwer helemaal niet nodig was.
Na anderhalf uur meten en proberen heb ik de auto maar laten staan en ben naar huis gegaan. Men wist niet wat men er mee aan moest.
O ja, er moest ook al een aparte antenneversterker worden aangesloten volgens de inbouwer en tot overmaat van ramp deden de achterspeakers het ook niet. Dit ligt aan het zgn. "aktieve"subwoofersysteem waarmee de auro uitgerust is. Komen deze problemen iemand bekend voor? Ik hoop dat het allemaal opgelost wordt, maar ik heb niet meer zo'n lekker gevoel meer bij mijn Becker :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

Nou dit ligt absoluut niet aan je Becker!!! De inbouwer kan nl. al zien voordat hij begint (aan de stekkers die er allemaal liggen bij een actief systeem) dat je een speciale aansluitset nodig hebt om een actief systeem aan te sluiten..... Maar een beetje inbouwer moet een Becker zo werkend hebben.... is een heel simpel toestel voor inbouwers om te monteren....

Dus ik zou nog maar eens goed door de inbouwer laten kijken en hem eerst even laten zorgen dat hij de juiste kabels heeft voor je actieve systeem aan te sluiten....

suc6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasmeijers
Average Member
Average Member

Dank je voor de snelle reactie Beckeronline. Wat betreft het niet werken van het navigatiegedeelte, kun je daar nog iets over zeggen? Daar heb ik uiteindelijk de Becker voor gekocht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Geeft toestel zich wel vrij voor de calibratierit?? Eerst staat er in beeld dat de rit nog niet kan beginnen en daarna komt er te staan dat dit wel kan. Is dat ook gebeurd of hebben ze een handmatige calibratie opgestart???

Ik denk nl. dat het snelheidssignaal niet goed aangesloten is! Je hebt bepaalde A4's daar zit het snelheidssignaal niet op de iso stekker en die moet ook voorzien worden van een API (pulsversterker, gelijkrichter).

Ik kan anders maandag wel bij inbouwstation gaan kijken wat er nu aan de hand is maar dan moet je wel de gegevens aan mij geven en met hun overleggen of ze dit willen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasmeijers
Average Member
Average Member

Bedankt voor het aanbod Beckeronline. Volgens het inbouwstation was de Becker stuk. Er zit nu een nieuwe in en alles werkt nu gelukkig. Alleen de achteruit is, ondanks mijn nadrukkelijke verzoek dit wel te doen, volgens mij niet aangesloten. Ik zie in het servicemenu niet dat bij inschakelen van de achteruit de 0 naar 1 verspringen en weer terug. Hij blijft steeds op 1 staan. Moet ik weer voor terug. Duurde wel lang voor dat ze in de gaten hadden dat de eerste Becker stuk was. Alles in ogenschouw nemende, ga je de term "Quality Center" toch voortaan iets anders bekijken.
Nogmaals bedankt voor je snelle reactie en een goed weekend,
Groeten, Johan Meijers

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Dan is de achteruit inderdaad niet aangesloten!!! En de term quality wil inderdaad niet zoveel zeggen.... is alleen maar een inkoop organisatie.

Moet je inderdaad weer terug voor aansluiten van de achteruit rijsignaal.... is niet echt slim van ze.

(en persoonlijk geloof ik niet dat de becker stuk was..... :wink: denk dat het meer onder het mom van we moeten toch wat zeggen is....)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • GPS module error Indianapolis Pro
    door JohnnyDolman » 15 mar 2016 21:05 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 10
    Weergaves: 1075