Snelheidscorrectie MS4200

Henk Uland
New Member
New Member

Snelheidscorrectie MS4200

Bericht door Henk Uland »

Hoi,

Ik ben sinds kort in het bezit van een VDO MS4200 navigatie systeem en zou graag willen weten wat te doen met de snelheids correctie mogelijkheid, op dit moment staat deze op 100%.
De bijgeleverde beschrijving is daar heel onduidelijk in.

Kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes Henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Re: Snelheidscorrectie MS4200

Bericht door Fantom »

Henk Uland schreef:Hoi,

Ik ben sinds kort in het bezit van een VDO MS4200 navigatie systeem en zou graag willen weten wat te doen met de snelheids correctie mogelijkheid, op dit moment staat deze op 100%.
De bijgeleverde beschrijving is daar heel onduidelijk in.

Kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes Henk
Ja navigatiesysteem bepaald te te rijden tijd naar aanleiding van de snelheid die je mag rijden op bepaalde wegen.
Als je nu je NAV gebruikt in een vrachtwagen of een wagen met aanhanger dan is de maximum snelheid aanzienlijk lager als dat je met een personenauto op meeste snelwegen mag/kan rijden. Door deze balk te verschuiven pas je de tijdsberekening van de computer aan op je maximale snelheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator

Bericht door ritselaar »

Henk,

wat Fantom schrijft klopt, alleen bij mijn MS4200 is het geen schuifbalk, maar kun je met behulp van toets percentage wijzigen.

Mijn ervaring is dat bij 90% ik redelijk kan aankondigen wanneer ik ergens moet zijn. Bij 100% ben ik meestal te laat.

frits de laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Re: Snelheidscorrectie MS4200

Bericht door Fantom »

Fantom schreef:Door deze balk te verschuiven pas je de tijdsberekening van de computer aan op je maximale snelheid.
Stom :oops: :oops: :oops: Tja, dat krijg je er van. :shock:
Ik rij zelf met een MS5400, Dus kleurenscherm en balk. :wink:
Idd MS4200 opgeven in procenten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

Ik heb dezelfde ervaring als frits: bij instelling op 90% is de kans op aankomen op het berekende tijdstip bijna 100%. Ik heb een tijdje het systeem ingesteld op 100% maar toen moest ik regelmatig harder rijden dan toegestaan om daadwerkelijk op tijd aan te komen....

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Henk Uland
New Member
New Member

Bericht door Henk Uland »

Beste medegebruikers,

Bedankt voor jullie reactie.

Voor dat Fantom zijn reactie gaf dacht ik dat ik hiermede het snelheidsverschil tussen de uitgelezen KM stand van de auto en het navigatie systeem hiermee kon (moest) instellen. In het begin had ik een groot verschil tussen die 2 waardens 64 km/h (VDO) en 80 km/h (auto), waardoor de routeplanner absoluut niet naar behoren fuctioneerde. Vanaf vandaag werkt de navigatie systeem prima en zie ik ook meteen dat de verschillen tussen de km/h uitlezing van beide systemen pratisch gelijk zijn. Het blijkt dus gewoon een kwestie van kalibratie te zijn welke pas na een aantal (??) verreden kilometers goed gebeurd.

Groetjes Henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

Bij mijn Xantia en de MS5000 staat die instelling op 100% en dat klopt eigenlijk altijd...
(Of zou het aan mijn consequent te hard rijden liggen?)
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Higgy schreef:Bij mijn Xantia en de MS5000 staat die instelling op 100% en dat klopt eigenlijk altijd...
(Of zou het aan mijn consequent te hard rijden liggen?)
Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat je de dynamische waargave van de aankomst tijd op je display hebt staan. Deze veranderd naar aanleiding van de situatie onderweg, zoals vertragingen en files.
Let maar eens op als je bv voor een opbreking of onverwachte file staat. Dan zie je de aankomsttijd oplopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trennen
Junior Member
Junior Member

Bericht door trennen »

Hallo,

Mijn MS3200 staat ook op 100% en mijn aankomsttijden kloppen meestal van het begin af aan wel of zijn regelmatig zelfs wat eerder dan in het begin aangegeven.

Ik denk dat de 100% bij mij wel behoorlijk klopt omdat ik in het oosten van het land woon waar de vertragingen door druk verkeer minimaal zijn. Ik kan mij echter goed voorstellen dat bij mensen in het westen een instelling van 90 of 80 % een meer nauwkeurige aankomst tijd geeft, kwestie van een tijdje proberen.

Toine

MS3200, Navteq 2004-2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”