Welke CD-wisselaar is aan te sluiten op de VDO MS 4200RS?

steenmaker
New Member
New Member

Welke CD-wisselaar is aan te sluiten op de VDO MS 4200RS?

Bericht door steenmaker »

Ik heb sinds deze week een VDO MS 4200RS. Kom al snel tot de conclusie dat het wenselijk is om de landencd in het systeem te laten zitten. Wil dus een cd-wisselaar aansluiten, maar heb nu de vraag of van ieder willekeurig merk een cd-wisselaar aan te sluiten is. Wil namelijk bijvoorkeur een wisselaar die MP3 aankan en volgens mij heeft VDO die zelf niet.

Kan iemand mij hier informatie en nuttige tips geven?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Re: Welke CD-wisselaar is aan te sluiten op de VDO MS 4200RS

Bericht door Fantom »

steenmaker schreef:Ik heb sinds deze week een VDO MS 4200RS. Kom al snel tot de conclusie dat het wenselijk is om de landencd in het systeem te laten zitten. Wil dus een cd-wisselaar aansluiten, maar heb nu de vraag of van ieder willekeurig merk een cd-wisselaar aan te sluiten is. Wil namelijk bijvoorkeur een wisselaar die MP3 aankan en volgens mij heeft VDO die zelf niet.

Hallo Steenmaker,
Welkom op het forum

Je kan alleen maar een wisselaar van VDO-Dayton aansluiten op je systeem.
In jou geval zou dat dan de CHD602S worden.
En ja, helaas geen MP3 :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Je kunt wel degelijk een ander merk wisselaar met MP3 mogelijkheid aansluiten, er zijn er zelf met een audio uitgang, volgens mij heeft de 4200RS ook een aux ingang waarop je hem dus kunt aansluiten.

Kenwood heeft een aantal wisselaars, al of niet met MP3 mogelijkheid, met FM modulator welke zeer goed werken.
kijk maar op:

http://www.kenwood.nl/products/ListProd ... =28&pr=412

ook heeft Kenwood de Music Keg, deze is nu ook leverbaar met FM modulator, hier de info over de Music Keg zonder fm modulator

http://www.kenwood.nl/products/ListProd ... 71&pr=1027

Ik heb de Music Keg in mijn auto zitten, SUPER!! Al je muziek bij je zonder CD!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Okee als je het op die manier bekijkt dan kan het inderdaad. :roll:
Op deze manier kan je zelfs een wisselaar aansluiten op de autoradio in de auto van je opa van 30 jaar oud :wink:
Het is alleen dat je de wisselaar dan niet kan bedienen via de MS4200 maar dan gaat dit via een apart bedieningspaneel of via een ir-oog met een afstandsbediening.
Dat is een keuze die je dan maakt. 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Fantom schreef: Okee als je het op die manier bekijkt dan kan het inderdaad. :roll:
Op deze manier kan je zelfs een wisselaar aansluiten op de autoradio in de auto van je opa van 30 jaar oud :wink:
Het is alleen dat je de wisselaar dan niet kan bedienen via de MS4200 maar dan gaat dit via een apart bedieningspaneel of via een ir-oog met een afstandsbediening.
Dat is een keuze die je dan maakt. 8)
Als aanvulling hierop nog de opmerking dat het gebruik van de FM Modulator inhoudt dat je normale zender keuze verdwijnt. En dus ook dat je geen TMC info meer doorkrijgt.
Voorts is er met een FM modulator nogal wat kwaliteits verlies naar ik begrepen heb, en is het zaakje in vele gevallen storingsgevoelig. Daarover heeft FransNacht eens wat geschreven op dit forum.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Het kwaliteitsverlies bij de Kenwood is minimaal, heb er een aantal ingebouwd maar bij een normale installatie is het niet of nauwelijks hoorbaar.
Je verliest inderdaad wel een groot deel van je zenders op het moment dat je de wisselaar inschakeld.
Je programmeert de wisselaar ook onder een voorkeuze van de radio.
TMC is met een 4200/4100 sowieso niet altijd aanwezig, daarvoor moet je echt op een zender afstemmen die ook TMC meegeeft.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Gentry schreef:TMC is met een 4200/4100 sowieso niet altijd aanwezig, daarvoor moet je echt op een zender afstemmen die ook TMC meegeeft.
Als je een VDO-Dayton wisselaar op je MS4200 aansluit kan je de radio naar de sterkste TMC zender laten zoeken als je een cd afspeelt. Hierdoor heb je, zeker in Nederland, altijd wel een TMC zender te pakken.
Als je van de TMC functionaliteit gebruik wilt blijven maken in combinatie met een wisselaar dan kom je er niet onder uit om een VDO-Dayton wisselaar aan te sluiten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member

Re: Welke CD-wisselaar is aan te sluiten op de VDO MS 4200RS

Bericht door Pedro Notten »

steenmaker schreef:Ik heb sinds deze week een VDO MS 4200RS. Kom al snel tot de conclusie dat het wenselijk is om de landencd in het systeem te laten zitten. Wil dus een cd-wisselaar aansluiten, maar heb nu de vraag of van ieder willekeurig merk een cd-wisselaar aan te sluiten is. Wil namelijk bijvoorkeur een wisselaar die MP3 aankan en volgens mij heeft VDO die zelf niet.

Hallo...
Ik heb onlangs ook de wisselaar CHD602 S aangeschaft en op de MS 4200 RS aangesloten, het werkt heel goed. Zoals je schrijft kun je de navigatie CD dan permanent in de CD-speler van de radio laten zitten. Erg handig vind ik zelf.
Daarnaast kun je zoals al eerder is geschreven de radio op een TCM zender afstemmen en tegelijkertijd je CD's beluisteren.
Ik kan het je aanbevelen.
Groet

Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • probleem RNS510 wisselaar
    door michelbrand1976 » 10 mei 2016 23:32 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 568
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Weergaves: 304
  • Gratis MS4200RS + 6 CD wisselaar + toebehoren
    door majo » 18 mei 2016 17:16 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 748
  • toyota2 welke tomtom is dat
    door puchie » 29 okt 2017 15:00 » in TomTom
    Weergaves: 446
  • welke grote camper nav?
    door marsha » 20 jul 2015 14:47 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 685
  • Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
    door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen
    Weergaves: 824
  • Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
    door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 401

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”