VDO in Renault Espace

balkwijk
Starting Member
Starting Member

VDO in Renault Espace

Bericht door balkwijk »

Kan iemand mij vertellen of de VDO Dayton MS5500 zonder problemen is in te bouwen in de nieuwe Renault Espace. Er zit ruimte in het dashboard voor de standaard Renault navigatie echter deze heb ik niet door de fabriek laten inbouwen.

Ik hoor graag of e.e.a. kan en welke schermtype + bijbehorende accessoires nodig zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

Inbouwen in de nieuwe Espace is geen enkel probleem. Zelf heb ik de computer in het meest rechtse dashboardkastje laten zetten en het scherm onder de klep boven het grote dashboardvak (daar waar ook Renault het scherm inbouwt).

zie ook ander topic onder automerken/franse/renault. Daar staan foto's van inbouwmogelijkheden.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
balkwijk
Starting Member
Starting Member

welk frame

Bericht door balkwijk »

Riekus schreef:Inbouwen in de nieuwe Espace is geen enkel probleem. Zelf heb ik de computer in het meest rechtse dashboardkastje laten zetten en het scherm onder de klep boven het grote dashboardvak (daar waar ook Renault het scherm inbouwt).

zie ook ander topic onder automerken/franse/renault. Daar staan foto's van inbouwmogelijkheden.

Groet,
Riekus
Riekus,

Weet jij of hier nog extra accessoires voor nodig zijn. Renault doet hier wat moeilijk. Of heb je een telefoonnummer van je Renault dealer? Dan bellen we hem even op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

Ik heb e.e.a. laten inbouwen door een leverancier van het systeem, en dat was niet de dealer. (www.navigatieshop.nl)

Volgens mij zijn er geen extra onderdelen gebruikt en is de installatie zonder problemen gegaan. Voor de monitor -omdat die niet past onder de klep) is een kleine gleuf/uitsparing gemaakt en daar is de bevestiging voor de monitor aan vast gemaakt.

Ook mijn dealer wilde liever een carminat systeem verkopen. Twee optie was installeren door dealer maar een beetje shoppen leerde mij dat prijs incl installatie bij dealer ongeveer 500 euro hoger lag dan elders !!

Nadat systeem geinstalleerd is heeft dealer laten blijken de manier van installeren in mijn auto erg mooi te vinden en heeft aangegeven dat zij dat ook zo zouden willen doen (Stam Huizen). Ik weet niet of dat er ondertussen al eens van gekomen is.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
balkwijk
Starting Member
Starting Member

Bericht door balkwijk »

Riekus schreef:Ik heb e.e.a. laten inbouwen door een leverancier van het systeem, en dat was niet de dealer. (www.navigatieshop.nl)

Volgens mij zijn er geen extra onderdelen gebruikt en is de installatie zonder problemen gegaan. Voor de monitor -omdat die niet past onder de klep) is een kleine gleuf/uitsparing gemaakt en daar is de bevestiging voor de monitor aan vast gemaakt.

Ook mijn dealer wilde liever een carminat systeem verkopen. Twee optie was installeren door dealer maar een beetje shoppen leerde mij dat prijs incl installatie bij dealer ongeveer 500 euro hoger lag dan elders !!

Nadat systeem geinstalleerd is heeft dealer laten blijken de manier van installeren in mijn auto erg mooi te vinden en heeft aangegeven dat zij dat ook zo zouden willen doen (Stam Huizen). Ik weet niet of dat er ondertussen al eens van gekomen is.

Groet,
Riekus
Riekus,

Heb je er een foto van. Die inkeping begrijp ik niet? Misschien kan je hem even mailen.

Rolf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

enige foto die beschikbaar is staat op deze site bij topic inbouwmogelijkheden in Renault onder de autospecifieke pagina's.

Link: viewtopic.php?t=1430

Monitor is te hoog om rechstandig in vak te passen. Gleuf onderin gemaakt (ook handig voor 'doorvoer' van de monitor kabel)

Rubbermatje onderin vak is vastgeplakt, ik ga/kan dat niet loshalen om een foto te maken....

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1921
  • Camera aansluiten op carminat (grand espace 2003)
    door Paul kriek » 20 mar 2017 23:01 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 2370
  • De gps van mijn Espace (bwj 2005) werkt niet meer.
    door GREG123 » 28 apr 2015 11:43 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 790
  • Nieuwe CD in Renault V28 (4R-LPN)
    door rayman76 » 22 apr 2018 10:02 » in Renault
    Weergaves: 781
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Weergaves: 2281
  • Carminat Renault 2003 rond draaiende cursor
    door Andre F » 05 dec 2017 12:53 » in Renault
    Weergaves: 605
  • Navigatiesysteem renault megane 2007 klapt niet uit
    door Markbo » 25 jan 2016 22:44 » in Renault
    Weergaves: 724

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”