ik heb een nieuwe DX-R52 gekocht en ingebouwd in mijn Kia Rio.
Ik heb alles aangesloten, ik heb de Kia dealer gevraagd welke draad de pulse draad was,
dit was de donkergroen/rode draad van de zwarte stekker achter mijn snelheidsmeter.
Tevens heb ik het achteruitrijlicht signaal aangesloten.
Ik heb de +12v genomen en die aangesloten op mijn ISO stekker.
(Het TACHO signaal zit linksboven (a1), en het achteruitrijlicht zit rechts daarnaast (a3)).

Als ik het apparaat aanzet en de automatische calibratie uitvoer gaat alles prima en zonder problemen.
Enkel dat als ik moet gaan rijden dat als ik start dat de DX-R52 even wegvalt. (Is dit goed ?? Of kan het geen kwaad?)
Vervolgens rijd ik een heel stuk rond voor de calibratie, wat ook allemaal prima gaat.
Echter als ik dan wil gaan navigeren, dan moet ik afslaan op punten waar niet eens een kruising in de buurt is, of waar geen op- of afritten zijn etc.
Ik krijg ook heel vaak de melding dat ik 'off road' ben.
Met andere woorden, de navigatie werkt dus voor geen meter.
Mijn GPS antenne ligt op mijn dashboard onder de voorruit, ik dacht eerst dat omdat deze ietswat naar voren gekanteld lag dat het daar aan lag. Ik heb al diverse plaatsen geprobeerd met de antenne, dichter naar de voorruit, iets terug en recht op het dasboard liggen.
Ik weet het niet meer.... :S
Ik begin een vermoeden te krijgen dat het signaal wat van mijn km-teller afkomt gewoon niet goed is.
Ik heb de draden aan elkaar verbonden mbv die schuifconnectortjes zoals voor auto luidsprekers vaak gebruikt worden.
Maakt dit nog iets uit en moet ik het solderen ?
Wie kan mij verder helpen ??
Groeten,
Corné