Hallo!
ik heb een nieuwe DX-R52 gekocht en ingebouwd in mijn Kia Rio.
Ik heb alles aangesloten, ik heb de Kia dealer gevraagd welke draad de pulse draad was,
dit was de donkergroen/rode draad van de zwarte stekker achter mijn snelheidsmeter.
Tevens heb ik het achteruitrijlicht signaal aangesloten.
Ik heb de +12v genomen en die aangesloten op mijn ISO stekker.
(Het TACHO signaal zit linksboven (a1), en het achteruitrijlicht zit rechts daarnaast (a3)).
Als ik het apparaat aanzet en de automatische calibratie uitvoer gaat alles prima en zonder problemen.
Enkel dat als ik moet gaan rijden dat als ik start dat de DX-R52 even wegvalt. (Is dit goed ?? Of kan het geen kwaad?)
Vervolgens rijd ik een heel stuk rond voor de calibratie, wat ook allemaal prima gaat.
Echter als ik dan wil gaan navigeren, dan moet ik afslaan op punten waar niet eens een kruising in de buurt is, of waar geen op- of afritten zijn etc.
Ik krijg ook heel vaak de melding dat ik 'off road' ben.
Met andere woorden, de navigatie werkt dus voor geen meter.
Mijn GPS antenne ligt op mijn dashboard onder de voorruit, ik dacht eerst dat omdat deze ietswat naar voren gekanteld lag dat het daar aan lag. Ik heb al diverse plaatsen geprobeerd met de antenne, dichter naar de voorruit, iets terug en recht op het dasboard liggen.
Ik weet het niet meer.... :S
Ik begin een vermoeden te krijgen dat het signaal wat van mijn km-teller afkomt gewoon niet goed is.
Ik heb de draden aan elkaar verbonden mbv die schuifconnectortjes zoals voor auto luidsprekers vaak gebruikt worden.
Maakt dit nog iets uit en moet ik het solderen ?
Wie kan mij verder helpen ??
Groeten,
Corné
DX-R52 navigatie probleem
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 sep 2004 00:37
-
- Normal Member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 15 sep 2004 14:26
Deze problemen had ik ook na het inbouwen.
Ik heb dan de Travelpilot E2 serie. Daar zit een test optie in het menu. (houd de menu toets meer dan 2 sec ingetoetst) Hier kan je kijken of alle functie's het doen.
Hij geeft dan weer hoeveel sat's hij ontvangt.
Contact aan of uit, rijrichting en of hij een pulse ontvangt. (klein stukje rijden)
Kijk of rechts onder het rondje voledig gevuld is. Dit staat niet echt duidelijk in de handleiding. Maar je kan pas navigeren als de software volledig is gedownload. Als dat zo is is het rondje rechts onder vol.
Hopelijk heb je hier iets aan.....
Greetz
Ik heb dan de Travelpilot E2 serie. Daar zit een test optie in het menu. (houd de menu toets meer dan 2 sec ingetoetst) Hier kan je kijken of alle functie's het doen.
Hij geeft dan weer hoeveel sat's hij ontvangt.
Contact aan of uit, rijrichting en of hij een pulse ontvangt. (klein stukje rijden)
Kijk of rechts onder het rondje voledig gevuld is. Dit staat niet echt duidelijk in de handleiding. Maar je kan pas navigeren als de software volledig is gedownload. Als dat zo is is het rondje rechts onder vol.
Hopelijk heb je hier iets aan.....
Greetz
Mazda 6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 sep 2004 00:37
Hey,
het rondje is volledig gevuld.
En met de test-menu optie, daarmee heb ik het dus getest en daar gaat alles prima.
Ik heb alleen contact nog 'origineel' aangesloten zitten, dus niet via klem15 ofzoiets.
Vanavond dat eens even proberen.
Iemand nog andere ideëen ?
Mvg,
Corné
het rondje is volledig gevuld.
En met de test-menu optie, daarmee heb ik het dus getest en daar gaat alles prima.
Ik heb alleen contact nog 'origineel' aangesloten zitten, dus niet via klem15 ofzoiets.
Vanavond dat eens even proberen.
Iemand nog andere ideëen ?
Mvg,
Corné
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 06 jul 2004 18:36
Hallo Corné,
Heb je de gyroskoop ook juist ingesteld?
Verder is het belangrijk dat constant- en geschakelde plus juist zijn aangesloten alhoewel dit niets te maken heeft met het aangeven van een afslag daar waar er geen is.
Laat even weten als je het probleem hebt opgelost.
Succes,
Graat.
Heb je de gyroskoop ook juist ingesteld?
Verder is het belangrijk dat constant- en geschakelde plus juist zijn aangesloten alhoewel dit niets te maken heeft met het aangeven van een afslag daar waar er geen is.
Laat even weten als je het probleem hebt opgelost.
Succes,
Graat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 sep 2004 00:37
Hmmz...
Gyroscoop ??
Dat zegt me vrij weinig eigenlijk...
Hoe/wie/wat/waar ??
Greets,
Corné
Gyroscoop ??
Dat zegt me vrij weinig eigenlijk...
Hoe/wie/wat/waar ??
Greets,
Corné
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 sep 2004 00:37
Kan iemand me misschien ook iets meer over 'klem15' vertellen ?
Waar kan ik deze vinden ?
Is dit een pin van het contactslot ?
Of waar zit deze verborgen ??
Greets!
Corné
Waar kan ik deze vinden ?
Is dit een pin van het contactslot ?
Of waar zit deze verborgen ??
Greets!
Corné
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Klem 15 is eigenlijk een Bosch-code.
Volgens deze code zijn een boel aansluitingen in diverse auto's genormaliseerd.
Nr. 15 zou moeten staan voor 'stroom na contact' , dus zodra het contactslot in bijv. de accessoire stand staat
Nr. 30 zou moeten staan voor 'continue stroom'
Nr. 31 zou moeten staan voor 'Massa'
Ergens in de 46 of 49a iets over verlichting en knipperlichten, etc.
Zal eens kijken of ik ergens op internet een duidelijke tabel kan vinden met al deze code's.
De gyroscoopvraag zal gesteld zijn in verband met de hellingshoek van de radio.
Meende dat bij de Blaupunkt deze hoek voor de gyroscoop is in te stellen aan de zijkant van de radio.
Volgens deze code zijn een boel aansluitingen in diverse auto's genormaliseerd.
Nr. 15 zou moeten staan voor 'stroom na contact' , dus zodra het contactslot in bijv. de accessoire stand staat
Nr. 30 zou moeten staan voor 'continue stroom'
Nr. 31 zou moeten staan voor 'Massa'
Ergens in de 46 of 49a iets over verlichting en knipperlichten, etc.
Zal eens kijken of ik ergens op internet een duidelijke tabel kan vinden met al deze code's.
De gyroscoopvraag zal gesteld zijn in verband met de hellingshoek van de radio.
Meende dat bij de Blaupunkt deze hoek voor de gyroscoop is in te stellen aan de zijkant van de radio.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 06 jul 2004 18:36
Klopt, de gyroskoop zit aan de rechterzijkant van het toestel, deze zorgt voor een correcte interpretatie van de richting die je rijdt.
Wanneer het toestel horizontaal geplaatst zou zijn moet de gyroskoop haaks (loodrecht omhoog) moeten staan. Hoemeer het toestel gekantelt zit hoe groter of juist kleiner zal de hoek zijn. Vergelijk het maar met een soort waterpas. Wanneer deze instelling niet juist is zal het apparaat de door jou geschetste mankementen kunnen vertonen. Bij Blaupunkt is de maximale hoek 30°, bij een grotere of kleinere hoek zal de gyroskoop gedemonteerd en extern gemaakt moeten worden.
Als ik je een goede tip mag geven: lees eerst eens de gebruiksaanwijzing en vooral de installatie richtlijnen, daar staat de hele procedure compleet met aansluitingen (ook de juiste stekker bezettingen en posities) in beschreven incl. afbeeldingen om e.e.a. duidelijk te maken.
Succes,
Graat
Wanneer het toestel horizontaal geplaatst zou zijn moet de gyroskoop haaks (loodrecht omhoog) moeten staan. Hoemeer het toestel gekantelt zit hoe groter of juist kleiner zal de hoek zijn. Vergelijk het maar met een soort waterpas. Wanneer deze instelling niet juist is zal het apparaat de door jou geschetste mankementen kunnen vertonen. Bij Blaupunkt is de maximale hoek 30°, bij een grotere of kleinere hoek zal de gyroskoop gedemonteerd en extern gemaakt moeten worden.
Als ik je een goede tip mag geven: lees eerst eens de gebruiksaanwijzing en vooral de installatie richtlijnen, daar staat de hele procedure compleet met aansluitingen (ook de juiste stekker bezettingen en posities) in beschreven incl. afbeeldingen om e.e.a. duidelijk te maken.
Succes,
Graat
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 sep 2004 00:37
Hmmz...
Ik heb daarstraks de klem15 aangesloten op de contact-slot pin in de iso stekker.
Toen kreeg ik hem niet gecalibreerd met enkel 'nieuwe banden'
Daarna toen ik een nieuwe installatie deed ging alles perfect, en heeft het zelfs prima gewerkt.
Vervolgens toen ik ging testen of ik tijdens het navigeren naar CD kon luisteren, dus navigatie cd eruit, is het helemaal de soep weer ingelopen.
Ik krijg hem niet meer gecalibreerd, ik loop iedere keer vast dat dat balkje niet vol loopt. Dat blijft gewoon op leeg staan. Mijn achteruitrij signaal is correct aangesloten.
Ik haal hem er morgen even uit om naar de gyroscoop te kijken, maar ik vermoed dat deze gewoon goed staan.
Is er een manier om een 'reset' te geven ofzo ?
Mvg,
Corné
Ik heb daarstraks de klem15 aangesloten op de contact-slot pin in de iso stekker.
Toen kreeg ik hem niet gecalibreerd met enkel 'nieuwe banden'
Daarna toen ik een nieuwe installatie deed ging alles perfect, en heeft het zelfs prima gewerkt.
Vervolgens toen ik ging testen of ik tijdens het navigeren naar CD kon luisteren, dus navigatie cd eruit, is het helemaal de soep weer ingelopen.
Ik krijg hem niet meer gecalibreerd, ik loop iedere keer vast dat dat balkje niet vol loopt. Dat blijft gewoon op leeg staan. Mijn achteruitrij signaal is correct aangesloten.
Ik haal hem er morgen even uit om naar de gyroscoop te kijken, maar ik vermoed dat deze gewoon goed staan.
Is er een manier om een 'reset' te geven ofzo ?
Mvg,
Corné
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 sep 2004 00:37
O.K. ik heb net even getest en ik ben er achter waar het in zit.
Zodra ik de GPS antenne op het dak leg dan werkt alles prima.
Dus gewoon geen goede ontvangst.
Nu heb ik ook de lange draad van de gps muis met een tye-wrap bijeengebonden, kan dit kwaad ?
Waar heb ik in een kia rio onder de voorruit ergens goede ontvangst ?
Is deze evt. makkelijk in de ruitenwissersproei bak te plaatsen ?
Of kan ik beter voor een losse combi of externe antenne gaan ?
Mvg,
Corné
Zodra ik de GPS antenne op het dak leg dan werkt alles prima.
Dus gewoon geen goede ontvangst.
Nu heb ik ook de lange draad van de gps muis met een tye-wrap bijeengebonden, kan dit kwaad ?
Waar heb ik in een kia rio onder de voorruit ergens goede ontvangst ?
Is deze evt. makkelijk in de ruitenwissersproei bak te plaatsen ?
Of kan ik beter voor een losse combi of externe antenne gaan ?
Mvg,
Corné
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 06 jul 2004 18:36
Was een beetje op het verkeerde been gezet omdat je meldde dat de test goed verlopen was.
Je kunt de GPS antenne inbouwen in de bak zolang de GPS maar niet door metaal hoeft heen te "kijken".
Verder is het belangrijk dat de GPS recht omhoog kijkt.
Onder het dashboard moet ook kunnen, als er maar geen metaal tussen zit en je geen warmtewerende ruit hebt.
Hier zit namelijk metaal opgedampt waar de GPS moeite mee heeft.
Boven op het dak in welke vorm dan ook heeft natuurlijk de beste ontvangst.
Succes verder,
Graat.
Je kunt de GPS antenne inbouwen in de bak zolang de GPS maar niet door metaal hoeft heen te "kijken".
Verder is het belangrijk dat de GPS recht omhoog kijkt.
Onder het dashboard moet ook kunnen, als er maar geen metaal tussen zit en je geen warmtewerende ruit hebt.
Hier zit namelijk metaal opgedampt waar de GPS moeite mee heeft.
Boven op het dak in welke vorm dan ook heeft natuurlijk de beste ontvangst.
Succes verder,
Graat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 23 jun 2004 14:08
gps probleem
goedenmiddag
er zijn ook gps antennes op de markt die door metaal heen werken
in de vw t5
en in een paar franse autos het werkt perfect
kijk eerst maar of je hem in de bak buiten kwijt kan maar als ik het nog goed heb
was het signaal dan nog steeds erg slecht (te veel ijzer) de rio van een vriend van mij
zijn wij erg lang bezig geweest
we hebben toen maar een andere gps besteld en het werkte prima
die andere antenne is wel een stuk duurder
dus alleen waneer je hem nergens anders kwijt kan
m vr gr schafthuizen
er zijn ook gps antennes op de markt die door metaal heen werken
in de vw t5
en in een paar franse autos het werkt perfect
kijk eerst maar of je hem in de bak buiten kwijt kan maar als ik het nog goed heb
was het signaal dan nog steeds erg slecht (te veel ijzer) de rio van een vriend van mij
zijn wij erg lang bezig geweest
we hebben toen maar een andere gps besteld en het werkte prima
die andere antenne is wel een stuk duurder
dus alleen waneer je hem nergens anders kwijt kan
m vr gr schafthuizen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1130
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 3165
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 491
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1119
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 567
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 530
-
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 4865