Een collega van me heeft een travelpilot DX-N overgenomen en ingebouwd. Nu heeft hij het scherm voorin geplaatst maar de cd-unit achterin de kofferbak. Daarvoor moest hij diverse kabels verlengen. Ook die van de pulsgever (ik meen dat hij die nl. heeft ).
Nu blijkt dat het apparaat geen nauwkeurige positie en snelheid kan bepalen.
Is het mogelijk dat de verlenging van de kabels de oorzaak zijn?
Hij heeft mij gevraagd er naar te kijken maar ik wilde langs deze weg eerst maar eens wat info vergaren.
Travelpilot DX-N, kabels verlengen een probleem?
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 sep 2004 14:07
-
- Normal Member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07
Hoi,
Heb je na het inbouwen opnieuw het systeem gecalibreerd
Dit wilt meestal helpen.
Heb je na het inbouwen opnieuw het systeem gecalibreerd
Dit wilt meestal helpen.
gr. Rogér
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 06 jul 2004 18:36
Hallo Bam Bam,
Dit is in principe geen probleem, maar de puls kan door de verlengde kabel zwakker worden.
Dit is evt. op te lossen door een pulsversterker te monteren.
Doe eerst een sensortest en kijk of de pulsgever een zodanig signaal afgeeft dat het ook bruikbaar is.
Succes,
Graat.
Dit is in principe geen probleem, maar de puls kan door de verlengde kabel zwakker worden.
Dit is evt. op te lossen door een pulsversterker te monteren.
Doe eerst een sensortest en kijk of de pulsgever een zodanig signaal afgeeft dat het ook bruikbaar is.
Succes,
Graat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 sep 2004 14:07
zojuist eventjes de vragen en opmerkingen kortgesloten met m'n collega.
Calibreren heeft hij gedaan maar signaal wordt niet gezien.
Hij blijkt dus vanuit z'n auto een signaal te krijgen (Seat Ibiza 2004), tenminste dat zou die moeten krijgen.
Er is dus geen aparte pulsgever gemonteerd.
Een optie is natuurlijk om de cd unit los te halen en deze zonder de verlengde kabels aan te sluiten.
Maar als iemand nog andere opties of ideetjes heeft lees ik dat graag.
tot zover alvast bedankt voor de reacties.
Calibreren heeft hij gedaan maar signaal wordt niet gezien.
Hij blijkt dus vanuit z'n auto een signaal te krijgen (Seat Ibiza 2004), tenminste dat zou die moeten krijgen.
Er is dus geen aparte pulsgever gemonteerd.
Een optie is natuurlijk om de cd unit los te halen en deze zonder de verlengde kabels aan te sluiten.
Maar als iemand nog andere opties of ideetjes heeft lees ik dat graag.
tot zover alvast bedankt voor de reacties.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 06 jul 2004 18:36
Is de puls wel aangesloten? zonder puls werkt het apparaat niet...
Welke type Seat is het en welk motortype betreft het? (evt. kenteken)
Graat.
Welke type Seat is het en welk motortype betreft het? (evt. kenteken)
Graat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
De puls van de seat Ibiza kan je hier vinden:
Ibiza 1993-2000 Rückseite vomSicherungskasten, zweiter blauer Stecker von rechts, linke Reihe, weißes Kabel Motorraum beifahrerseitig, zwischen Motorblock und Spritzwand, auf der Getriebeglocke
Ibiza 2000- 2002 hinter Sicherungskasten, am Verteilerkasten, brauner Stecker, blau-grün hinter Instrumentenbrett, blauer 32-PIN-Stecker, PIN 28 grün
Ibiza 2002- .......Am Radio-ISO-Stecker, PIN 1, weiß-lila
Ik heb de puls in mijn Toledo ook helemaal naar achter liggen.
De computer zit bij mij ook in de kofferbak gemonteerd. Dit is geen probleem en werkt prima.
Je moet er alleen wel op letten dat de kabels goed zijn verlengd. Dus goede connectors gebruiken maar het liefst solderen.
Dus controleer eerst eens of de puls wel aan komt bij de copmuter.
Laat je de resultaten van het onderzoek even weten
Ibiza 1993-2000 Rückseite vomSicherungskasten, zweiter blauer Stecker von rechts, linke Reihe, weißes Kabel Motorraum beifahrerseitig, zwischen Motorblock und Spritzwand, auf der Getriebeglocke
Ibiza 2000- 2002 hinter Sicherungskasten, am Verteilerkasten, brauner Stecker, blau-grün hinter Instrumentenbrett, blauer 32-PIN-Stecker, PIN 28 grün
Ibiza 2002- .......Am Radio-ISO-Stecker, PIN 1, weiß-lila
Ik heb de puls in mijn Toledo ook helemaal naar achter liggen.
De computer zit bij mij ook in de kofferbak gemonteerd. Dit is geen probleem en werkt prima.
Je moet er alleen wel op letten dat de kabels goed zijn verlengd. Dus goede connectors gebruiken maar het liefst solderen.
Dus controleer eerst eens of de puls wel aan komt bij de copmuter.
Laat je de resultaten van het onderzoek even weten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 sep 2004 14:07
Het euvel is verholpen. Ik besloot eerst maar eens de verlengde draadjes van achteruit naar voren te volgen om te kijken of er aansluitingsfouten waren gemaakt.
Bleek dat ie het verkeerde draadje had verlengd.
Het werkt dus inmiddels perfect.
Nog bedankt voor de reacties!
Wat mij betreft mag dit topic op slot.
Bleek dat ie het verkeerde draadje had verlengd.
Het werkt dus inmiddels perfect.
Nog bedankt voor de reacties!
Wat mij betreft mag dit topic op slot.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1119
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 491
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 531
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1130
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 568
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 4866
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 3171