carin 520 zwart scherm

hymer
New Member
New Member

carin 520 zwart scherm

Bericht door hymer »

we hebben in een camper een carin 520 systeem, deze heeft altijd goed gewerkt doch door omstandigheden is de camper 2 jaar niet gebruikt dus ook de carin niet. nu het probleem de computer pakt de schijf wel, het lampje van cd- in brand wel maar daarmee is alles gezegd, het scherm blijft helemaal zwart en reageert ook niet op de toetsen v.d afstandsbediening. kan het zijn dat er een zekering o.i.d. stuk is. wie weet er raad?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Misschien een beetje een domme vraag, maar zijn de baterrijen van de afstandbediening nog wel goed ?
Systeem kan natuurlijk wel (op één of andere wijze) in standby-stand gekomen zijn, maar daar zou die uit moeten springen zodra er een toets op de afstandbediening ingedrukt wordt.

Druk voor de zekerheid ook alle stekkers nog even goed aan (dat was ooit bij mee eens de oorzaak, een losgeraakte stekker).
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hymer
New Member
New Member

carin 520 zwart scherm

Bericht door hymer »

ik had al nieuwe batterijen in de afstandsbediening gedaan de knopjes lichten ook op als ik ze in het donker intoets dus dat kan het probleem volgens mij niet zijn, ik heb tevens de bedrading gecontroleerd en de stekkers wat aangedrukt maar ik heb nog steeds een zwart scherm. als iktrouwens het contact aan doe en er een cd instop dan zoemt de computer ongeveer 15 seconden (waarschijnlijk het draaien v.d. cd ? ) en daarna wodt het stil, heeft iemand nog tips ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Re: carin 520 zwart scherm

Bericht door Fantom »

hymer schreef:ik had al nieuwe batterijen in de afstandsbediening gedaan de knopjes lichten ook op als ik ze in het donker intoets dus dat kan het probleem volgens mij niet zijn, ik heb tevens de bedrading gecontroleerd en de stekkers wat aangedrukt maar ik heb nog steeds een zwart scherm. als iktrouwens het contact aan doe en er een cd instop dan zoemt de computer ongeveer 15 seconden (waarschijnlijk het draaien v.d. cd ? ) en daarna wodt het stil, heeft iemand nog tips ?
Hoi,
Je zegt dat je de stekkers hebt aangedrukt. Heb je de stekkers er ook een paar minuten uitgehad :?: :arrow: en dan met name de stekker waar je constante en geschakelde plus op staan :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hymer
New Member
New Member

Bericht door hymer »

nee dat niet ik, heb de draadjes aangedrukt en de stekker naar de monitor er wel uitgehad, bedoel je de draadjes die aan de achterzijde gezien in 2 witte blokjes samenkomen, dus die blokjes kan ik gewoon eruit trekken, moet ik dan van achter gezien de linker, de rechter of beide eruit halen ? en moet het contact dan uitof aan zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Gewoon contact uit.
Stekkers uit de computer trekken en er ongeveer 10 minuten uit laten.
Daarna stekkers weer terug en dan contact aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member

Bericht door pwvandeursen »

Het klinkt ook een beetje als of je cd laser kapot is. het kan je cd niet vinden en blijft daarom 15 seconden zoemen. als dat echt het geval is moet je laten repareren. Het feit blijft echter dat zelfs als je er geen cd in hebt zitten het scherm het nog moet doen. Klopt dat heren/dames?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hymer
New Member
New Member

Bericht door hymer »

ik heb de stekkers eruit gehad en na een kwartiertje er weer ingedaan, maar je raadt het al nog steeds niets. klopt het trouwens dat wat in de vorige reactie stond dat het scherm het ook moet doen als de computer de schijf op een of andere manier niet zou lezen want dan zou je toch denken dat het probleem in de verbindingen of in het scherm zou moeten zitten? ik wacht jullie reactie met interesse af.
p.s. het is heel fijn dat er telkens zo snel gereageerd wordt, SUPER!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member

carin

Bericht door fransnacht »

ligt denk ik niet aan je verbindingen, weet niet of je een software cd hebt, anders doe die er eens in, en laat hem dan 20min draaien met cd erin verder niks doen!!!

help dit niet dan ff spanning er 2 minuten af en dan weer software cd erin, anders is hij echt defect

laat het even weten of het is gelukt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hymer
New Member
New Member

Bericht door hymer »

ik denk niet dat we die hebben, de hele set is destijds nieuw geinstaleerd en ik heb geen andere cd's gezien als die waar de landen op staan. is die software eventueel te downloaden of moet ikhet kopen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

hymer schreef:ik denk niet dat we die hebben, de hele set is destijds nieuw geinstaleerd en ik heb geen andere cd's gezien als die waar de landen op staan. is die software eventueel te downloaden of moet ikhet kopen?
Tja, als je die niet hebt dan zit er niks anders op dan die te kopen. Maar hij zou bij de set moeten zitten. Er hoort een SW cd bij te zitten omdat daar ook de verschillende stemmetjes van Carin op staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member

Bericht door fransnacht »

weer eigenlijk iemand die we op de nav. meeting hadden moeten zien

:)

maar misschien kan je hem lenen van een bekende of garage

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hymer
New Member
New Member

Bericht door hymer »

ik heb de software cd niet kunnen vinden. ik heb maar een afspraak gemaakt bij een navigatie inbouwstation, zodra ik geweest ben zal ik jullie het resultaat meedelen.nog een andere vraag, ik las op dit forum over updates v.h progamma, wat is hiervan het nut? de landen cd's zijn nl. van 1998, moeten die dan ook vernieuwd worden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

hymer schreef:ik heb de software cd niet kunnen vinden. ik heb maar een afspraak gemaakt bij een navigatie inbouwstation, zodra ik geweest ben zal ik jullie het resultaat meedelen.nog een andere vraag, ik las op dit forum over updates v.h progamma, wat is hiervan het nut? de landen cd's zijn nl. van 1998, moeten die dan ook vernieuwd worden?
Dan lijkt het mij zinvol dat je inderdaad eens een nieuwe update van de wegenkaarten cd's aanschaft. :idea:
Er zijn sinds 1998 heel wat wegen en wijken bijgekomen in de BeNeLux en Europa. :shock:
Het is toch wel fijn als jou systeem die ook kan vinden. :wink:
Er worden ongeveer 2 keer per jaar updates uitgebracht van de kaarten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS 510 alleen nog zwart scherm
    door daanos » 03 apr 2015 12:52 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 1885
  • scherm TOTTOM blijft zwart
    door wanouwir » 27 dec 2018 00:47 » in TomTom
    Reacties: 5
    Weergaves: 1170
  • Pioneer AVIC F700BT start niet op, zwart scherm
    door Ferlex » 20 apr 2017 20:07 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 5986
  • Gratis af te halen 2x Pioneer ANH-P9R zilver en zwart of ruilen tegen MO4265SR CD
    door cabrio_rob » 15 aug 2015 16:07 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1912
  • Audi navigatie plus RNS-E scherm
    door Audivirus » 23 dec 2016 15:49 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 842
  • DNX5220BT scherm vraagje
    door Rene196544 » 22 okt 2017 13:20 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 576
  • achteruitrijcamera monteren op het Navidrive scherm