Indanapolis en carkit

zipkid
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2004 14:31

Indanapolis en carkit

Bericht door zipkid »

Heeft iemand al zijn carkit op de Indianapolis aangesloten? En kan dan het geluid rechtstreeks over alle speakers of over alleen de rechterspeakers?

Zipkid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Als je de speakeruitgang van je carkit aansluit op pen 13 (+) en 14 (-) van kamer C-3 , dan loopt het geluid volgens mij via de voorspeakers van de auto :?: , en telefoonmute op A-3
er is ook een speciale stekker voor kamer C-3 voor aansuiting van de telefooningang leverbaar

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigdeal
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 mei 2004 15:26

Bericht door bigdeal »

topsport schreef:er is ook een speciale stekker voor kamer C-3 voor aansuiting van de telefooningang leverbaar
Hoi Topsport. Ik ben even benieuwd naar bovenstaande opmerking van jou. Bedoel je hiermee een mogelijkheid waarmee een GSM rechtstreeks (zonder carkit) aan de radio wordt gekoppeld?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Nee dat bedoelde topsport niet! Hij bedoelt dat je de speaker kan laten vervallen en deze (via een speciale stekker) via de Becker kan laten lopen. Je kan dan je telefoon volume verstellen op de Becker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zipkid
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2004 14:31

Bericht door zipkid »

Even voor de duidelijkheid: over BEIDE voorspeakers?
En hiermee hub ik dus geen mutebox meer nodig?

Zipkid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Ik durf zo bij een indianapolis niet te zeggen over welke speaker hij het geluid plaatst. Ik denk linksvoor. Bij vorige modellen was dit te schakelen maar heb dit bij de Indianapolis nog niet uitgeprobeerd dus durf het niet met zekerheid te zeggen.

Maar je hebt inderdaad geen mute box nodig. Gewoon een c kamer stekker:

Kamer C3
13 Lf - telefooningang
14 Massa - telefooningang
15-17 Speciale aansluiting voor Becker cd-wisselaar
18 Cd lf-massa (AUX)
19 Cd lf links (AUX)
20 Cd lf rechts (AUX)


Hier pak je de pin 13 en pin 14

Verder moet je nog op de A kamer:

Kamer A
1 Snelheidssignaal (GAL)
2 Signaal van achteruitrijlampen
3 Telefoon - geluidsonderdrukking / vrijschakeling
4 Constant plus (klem 30)
5 Besturingsuitgang voor automatische antenne/versterker
6 Verlichting (klem achtenvijftig (even voluit geschreven anders krijg je een smiley...)
7 Geschakelde plus (klem 15)
8 Massa (klem 31)


Pin 3 aansluiten en dan moet het werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

zipkid schreef:Even voor de duidelijkheid: over BEIDE voorspeakers?
En hiermee hub ik dus geen mutebox meer nodig?

Zipkid
Bij de meeste toestellen met TEL IN loopt het geluid van de carkit via de twee voorspeakers, het geluid is dan te regelen met de volumeknop van de radio. of dat ook geldt voor de becker moet je maar even uitproberen.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigdeal
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 mei 2004 15:26

Bericht door bigdeal »

beckeronline schreef:Nee dat bedoelde topsport niet! Hij bedoelt dat je de speaker kan laten vervallen en deze (via een speciale stekker) via de Becker kan laten lopen. Je kan dan je telefoon volume verstellen op de Becker.
Oh jammer. Ik heb nu een nokia 134 carkit met extra aangeschafte mutebox (had toen mijn becker nog niet) die over de rechter voor-speaker gaat (zodat het geluid niet rondzingt daar de microfoon links schuin boven mijn hoofd hangt).
I.v.m. een nieuwe telefoon (nokia 6600) hoopte ik dat ik niet een volledige (bluetooth) carkit zou moeten aanschaffen daar de Becker al e.e.a. ondersteunde.
Overigens is volume verstellen op de Becker ook wel weer handy. Die Nokia kon niet zo hard met het geluid.
Dus alsnog dank voor de tip.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zipkid
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2004 14:31

Bericht door zipkid »

Ik heb nu de carkit ingebouwd ZONDER mutebox en de becker laat het geluid van de telefoon over de speakers gaan en met de balans kan ik hem of links of rechts of over beide laten horen!

Ik heb gelijk een hackplug geinstalleerd zodat ik mijn draagbare mp3-speler (met 20G aan mp3's) kan aansluiten.

Me is weer happy...

PS Even kort door de bocht: een Indianapolis maakt een mutebox (a 60 euro) overbodig! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sytze
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2004 14:15

Bericht door Sytze »

Hallo Zipkid,

Wat bedoel je met: :?:
zipkid schreef: Ik heb gelijk een hackplug geinstalleerd zodat ik mijn draagbare mp3-speler (met 20G aan mp3's) kan aansluiten.
:?:

Ander vraagje van algemener en aan een ieder die het weet...

Wat gebeurd er met een navigatieaanwijzing tijdens een telefoongesprek? Ik zit veel op de weg en bel dan veel, het lijkt mij prettig dat er toch een soort van melding komt...

Wie weet...

Groet,
Sytze 8)
Waarom zoeken als iemand het al gevonden heeft...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Dat is nu gelijk het fijne aan een Becker (en een groot nadeel aan een mutebox.!!!) Als je een telefoon aan de Becker schakelt dan gaat de gesproken aanwijzing van je navigatie gewoon door!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zipkid
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2004 14:31

Bericht door zipkid »

Sytze schreef:Hallo Zipkid,

Wat bedoel je met: :?:
zipkid schreef: Ik heb gelijk een hackplug geinstalleerd zodat ik mijn draagbare mp3-speler (met 20G aan mp3's) kan aansluiten.
:?:
hackplug = jackplug :) Ik heb op de line-in waar normaal een cd-wisselaar op gaat een kabeltje gezet die mijn mp3-speler ingaat.

En de rest geeft beckeronline al antwoord op: je cd/radio/mp3 gaat op mute maar je rij-aanwijzingen hoor je nog gewoon door de telefoon heen (soms ook best irritant, maar beter dan de afslag missen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sytze
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2004 14:15

Bericht door Sytze »

Hoi Zipkid,

Dat klinkt interessant, gaat dat met een normale plug de Becker in of is dat een speciaal stekkertje/ plugje en herkent de becker dan ook het apparaat als MP3 speler?

Sytze 8)
Waarom zoeken als iemand het al gevonden heeft...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Je moet even meer naar boven kijken in deze draad dan zie je de aansluitingen in de C kamer van de Becker. Je kan op de aux elk (zelfbesturend) audioapparaat aanhangen. Dus een MP3 met een line out oid kan je gewoon hier aan pluggen. De Becker herkend dit niet als MP3 maar als AUX.

Dit zijn zover speciale stekkers dat wij bijvoorbeeld complete setjes hebben met tulpstekker er al aanvast e.d.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chemical
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 okt 2003 09:43

Bericht door Chemical »

topsport schreef:Als je de speakeruitgang van je carkit aansluit op pen 13 (+) en 14 (-) van kamer C-3 , dan loopt het geluid volgens mij via de voorspeakers van de auto :?: , en telefoonmute op A-3
er is ook een speciale stekker voor kamer C-3 voor aansuiting van de telefooningang leverbaar

Topsport
Geldt dit ook voor de oudere DTM versie?? Anders sluit ik die namelijk ook direct op het systeem aan.
InDustWeTrust DubNoBassWithMyHeadMan!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Geldt volgens mij ook voor de DTM maar dit kan je zo in je installatiehandleiding nakijken op het aansluitschema.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Becker systemen”