Hallo,
Wie kan mij een vergelijk aanreiken tussen de E1 en DX-R70.
Wat zijn de voordelen van de systemen?
Wat kan de E1 wel/niet ten opzichte van de R70
Op welk systeem zit TIM ?
etc...........
alvast bedankt voor je reactie.
Gr. HDI90
Travelpilot E1 of DX-R70 ?
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 jul 2004 10:33
-
- Junior Member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 06 jul 2004 18:36
Hallo HDI90,
De verschillen tussen DX-R70 en E1 of E2: (jawel hij is er al, die E2)
Belangrijkste verschil tussen E1 en E2 is de mogelijkheid om MP3's af te kunnen spelen op de E2, dit kan standaard op de E1 niet. (kijk ook eens op http://www.blaupunkt.de, hier kun je meer lezen hierover)
Op de DX-R70 zit TIM, op de E's niet.
De DX-R is een keycard toestel, makkelijk die keycard omdat hij zo groot is als een creditcard en je 'm zo in je zak steekt. De keycard toestellen worden zeer zelden gestolen vanwege de goede beveiliging.
De E's zijn voorzien van een afneembaar front. Neem je het frontje altijd mee of verstop je het onder je stoel of dashboardkastje? (wat veel krakers weten!)
De E's kennen een optimale route, een mix van snel en kort hetgeen de DX-R70 niet kent alhoewel ik daar niet zoveel waarde aan hecht.
De DX-R70 kan echter wel dynamisch navigeren. (rekening houden met file etc. en evt omleidingen berekenen en voorstellen)
Bij de E's kun je een doel ingeven, de cd-rom eruithalen en vervolgens navigeren. Zolang je binnen de corridoor blijft hoef je de navi cd-rom niet meer te laden en kun je ondertussen naar radio, cd of MP3 luisteren. Bij de DX-R moet de navi cd-rom in het toestel blijven, uiteraard kun je wel een wisselaar plaatsen of naar radio luisteren.
Dit zal waarschijnlijk een langere levensduur van de lezer van de E's tot gevolg hebben.
De DX-R70 heeft grotere pictogrammen op de display, op de E's staat naar mijn idee te veel (onnuttige) info, waardoor het belangrijkste item, het pictogram, kleiner wordt.
Indien je VOOR EIGEN GEBRUIK kopie cd-roms wilt gebruiken ivm beschadiging of diefstal etc. kan dit bij het DX platform wel, bij de E cd-roms gaat dit niet.
Op de E cd-roms staan naast het betreffende land (of een comb. daarvan) ook de hoofdwegen van West-Europa, bij de DX niet, wel vaak een gedetailleerd gebied langs de grens van een berteffend land. (of comb. hiervan)
Door middel van een kabelsetje (plm. € 10,- / 15,-) kun je de carkit over de voorste luidsprekers laten gaan bij de DX-R70, je hebt geen dure mutebox nodig.
Tot slot staat de DX-R70 op een kwalitatief hoger pitje dan de E1 of E2 navi.
Kijk eens op de site van Blaupunkt.de zoals boven aangegeven, hier vind je veel info terug en maak dan je keuze.
Succes,
Graat.
De verschillen tussen DX-R70 en E1 of E2: (jawel hij is er al, die E2)
Belangrijkste verschil tussen E1 en E2 is de mogelijkheid om MP3's af te kunnen spelen op de E2, dit kan standaard op de E1 niet. (kijk ook eens op http://www.blaupunkt.de, hier kun je meer lezen hierover)
Op de DX-R70 zit TIM, op de E's niet.
De DX-R is een keycard toestel, makkelijk die keycard omdat hij zo groot is als een creditcard en je 'm zo in je zak steekt. De keycard toestellen worden zeer zelden gestolen vanwege de goede beveiliging.
De E's zijn voorzien van een afneembaar front. Neem je het frontje altijd mee of verstop je het onder je stoel of dashboardkastje? (wat veel krakers weten!)
De E's kennen een optimale route, een mix van snel en kort hetgeen de DX-R70 niet kent alhoewel ik daar niet zoveel waarde aan hecht.
De DX-R70 kan echter wel dynamisch navigeren. (rekening houden met file etc. en evt omleidingen berekenen en voorstellen)
Bij de E's kun je een doel ingeven, de cd-rom eruithalen en vervolgens navigeren. Zolang je binnen de corridoor blijft hoef je de navi cd-rom niet meer te laden en kun je ondertussen naar radio, cd of MP3 luisteren. Bij de DX-R moet de navi cd-rom in het toestel blijven, uiteraard kun je wel een wisselaar plaatsen of naar radio luisteren.
Dit zal waarschijnlijk een langere levensduur van de lezer van de E's tot gevolg hebben.
De DX-R70 heeft grotere pictogrammen op de display, op de E's staat naar mijn idee te veel (onnuttige) info, waardoor het belangrijkste item, het pictogram, kleiner wordt.
Indien je VOOR EIGEN GEBRUIK kopie cd-roms wilt gebruiken ivm beschadiging of diefstal etc. kan dit bij het DX platform wel, bij de E cd-roms gaat dit niet.
Op de E cd-roms staan naast het betreffende land (of een comb. daarvan) ook de hoofdwegen van West-Europa, bij de DX niet, wel vaak een gedetailleerd gebied langs de grens van een berteffend land. (of comb. hiervan)
Door middel van een kabelsetje (plm. € 10,- / 15,-) kun je de carkit over de voorste luidsprekers laten gaan bij de DX-R70, je hebt geen dure mutebox nodig.
Tot slot staat de DX-R70 op een kwalitatief hoger pitje dan de E1 of E2 navi.
Kijk eens op de site van Blaupunkt.de zoals boven aangegeven, hier vind je veel info terug en maak dan je keuze.
Succes,
Graat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07
helemaal mee eens.......
ik vindt dat Blaupunkt met de "vernieuwde"E serie de plank volledig misslaat,, man man,, is ie nog UGLY ook.
icons uit de toch al niet super DXr52, uiterst onduidelijk.
de Kwaliteit vd DXr70 vind ik veruit hoger als die van de E1 .. zeer duidelijke uitlezing, uiterst nauwkeurig en rekend voor een cdrom systeem uiterst snel.
vd radioNavigaties wat mij betreft 1 uit de top3.
ik vindt dat Blaupunkt met de "vernieuwde"E serie de plank volledig misslaat,, man man,, is ie nog UGLY ook.
icons uit de toch al niet super DXr52, uiterst onduidelijk.
de Kwaliteit vd DXr70 vind ik veruit hoger als die van de E1 .. zeer duidelijke uitlezing, uiterst nauwkeurig en rekend voor een cdrom systeem uiterst snel.
vd radioNavigaties wat mij betreft 1 uit de top3.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |