goedemiddag allemaal,
Ik ben in het bezit van een MS5400. Hij is af fabriek ingebouwd en "gratis" geleverd bij mijn nieuwe auto.
Waar ik me nogal aan stoor is dat als er een aanwijzing gegeven wordt mijn radio overspringt op Phone mute
Jullie zullen wel zeggen: daar is hij toch voor! OK, mee eens maar ik had hiervoor een PDA met TomTom
en muziek en aanwijzingen tegelijk ging prima.
Is dit iets wat de garage moet veranderen of weet iemand een manier om dit te wijzigen.
(zonder een losse speaker te monteren)
groet
John
phone mute omzeilen
-
- New Member
-
- Senior Member
-
- Senior Member
Re: phone mute omzeilen
Hallo,goodvaerson schreef:Is dit iets wat de garage moet veranderen of weet iemand een manier om dit te wijzigen.
(zonder een losse speaker te monteren)
groet
John
Bedoel je met boverstaande dat het geluid van je MS5400 over je autoradiospeakers komt?
In dat geval moet je meer doen dan alleen de mute van je radio af halen want dan zit er waarschijnlijk ook een schakelboxje (oid) achter de radio om het geluid van NAV naar de speakers te sturen. De speaker in de MM54xx en MS5500 monitor voldoet om de gesproken wijziging weer te geven. Het geluid van de MM5000 monitor vindt ik persoonlijk wat aan de zachte kant.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Inderdaad, het geluid van de MS5400 komt door mijn autoradiospeakers en op dat
moment valt het radiogeluid weg.
Altijd als ik ff zit te swingen in de auto.
Hide post links |
-
- Senior Member
Tjsa dan ligt het eraan hoe handig je zelf bent. Waarshchijnlijk zit er achter je radio een schakelboxje gemonteerd dat de de Speaker output van je MS5400 naar de autospeakers leid op het moment dat er een gesproken aanwijzing komt.goodvaerson schreef:Inderdaad, het geluid van de MS5400 komt door mijn autoradiospeakers en op dat
Je zal dit kastje (draadboompje) moeten verwijderen en de mute kabel los moeten maken. Deze zit waarschijnlijk gewoon met ISO stekkers verbonden aan de draadboom in je auto en aan de radio. Daarna zal je de speaker in je monitor moeten activeren om weer gesproken aanwijzigingen te krijgen.
Hide post links |
-
- Normal Member
Wat je ook kunt doen is het geluid van de NAV uitschakelen. Ik heb zelf een MS5000 met een afstandsbediening waar een Favorite functie op zit. Daar kan je zelf van instellen wat je favoriete functie is. Bij mij is dat dus Geluid Dempen. Dan worden er helemaal geen gesproken aanwijzingen meer gegeven. Moet je alleen wel op het scherm letten anders mis je je afslag.
Dit is wel geen antwoord op je vraag, maar misschien heb je er wat aan.
Dit is wel geen antwoord op je vraag, maar misschien heb je er wat aan.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011
Hide post links |
-
- Senior Member
Het geluid komt toch uit het beeldscherm
Draadje van de mute los knippen moet dan ook de oplossing zijn.
Hide post links |
-
- Senior Member
Volgens mij is dan niet helemaal waar HanHan schreef:Het geluid komt toch uit het beeldscherm
Je moet inderdaad de mute losknippen anders blijft de radio stilvallen tijdens gesproken meldingen.goodvaerson schreef:Inderdaad, het geluid van de MS5400 komt door mijn autoradiospeakers en op dat
Maar als er een draadboom achter de radio zit die de speaker-out van de MS5400 naar de autoradio speakers doorstuurd dan moet deze ook worden weggehaald. Daarna kan de interne speaker van de mm5000 weer worden ingeschakeld.
Hide post links |
-
- Senior Member
De interne speaker blijft altijd werken, ook als er een losse speaker aangesloten is.Fantom schreef: Maar als er een draadboom achter de radio zit die de speaker-out van de MS5400 naar de autoradio speakers doorstuurd dan moet deze ook worden weggehaald. Daarna kan de interne speaker van de mm5000 weer worden ingeschakeld.
Hide post links |
-
- Senior Member
Okee, maar ik ben er gemakshalve even vanuit gegaan dat de speaker in de monitor uitgeschakeld is bij inbouw omdat ze de spraak begeleiding over de autoradio speakers laten lopen. Maar als deze (nog) aanstaat dan hoef je idd nix te doenHan schreef:De interne speaker blijft altijd werken, ook als er een losse speaker aangesloten is.Fantom schreef: Maar als er een draadboom achter de radio zit die de speaker-out van de MS5400 naar de autoradio speakers doorstuurd dan moet deze ook worden weggehaald. Daarna kan de interne speaker van de mm5000 weer worden ingeschakeld.
Hide post links |
-
- Starting Member
Vraagje, is het een BMW? Zo ja, dan heb je idd een telefoon-mute maar de speaker van je navigatie systeem zit in de ruimte onder je stuurkolom - boven het vakje.goodvaerson schreef:Inderdaad, het geluid van de MS5400 komt door mijn autoradiospeakers en op dat
De kleurcode van de mute zal ik je later moeten bevestigen.
Schwartzgrau Leather.....
Hide post links |
-
- Starting Member
Vraagje, is het een BMW? Zo ja, dan heb je idd een telefoon-mute maar de speaker van je navigatie systeem zit in de ruimte onder je stuurkolom - boven het vakje.goodvaerson schreef:Inderdaad, het geluid van de MS5400 komt door mijn autoradiospeakers en op dat
Hide post links |
-
- Starting Member
Hide post links |