Jammer genoeg heb ik de indruk dat met de overstap naar DVD navigatie geen vooruitgang heb geboekt met wegenupdate's van Navteq.
De vergelijking wordt gemaakt tussen VDO 2003-02 Navteq benelux CD en DVD 20004-02 Navteq.
Het gene wat gemeld is in een topic viewtopic.php?t=1037&highlight=hillegom
Geplaatst: Do Dec 11, 2003 12:00 pm Onderwerp: Rotonde i.p.v kruising & Nieuwbouwwijken
--------------------------------------------------------------------------------
VDO 2003-02 navtech benelux CD
Hillegom, rijdend over de Olympiaweg richting Hillinenweg, is de kruising vervangen door een rotonde (reeds 1.5 jaar geleden)
In Nieuw-Vennep wordt er een complete nieuw bouwwijk aangelegd, Getsewoud genoemd. deze wijk wordt gedeeld in plan Zuid en Noord.
Zuid is geheel af en staat ook op de Cd-rom "VDO 2003-02 navtech benelux CD", echter zijn er in Noord al grote delen opgeleverd, maar er staat geen enkel straat op de "VDO 2003-02 navtech benelux CD"
In Noord gaat het om de deelplannen 10, 12, 14, 16 waarvan geen gegevens /straatnamen op "VDO 2003-02 navtech benelux CD" te vinden zijn.
Deze veranderingen zijn nog niet doorgevoerd in de DVD 2004-02 Navteq
Gaarne Uw reactie Navteq
Navteq DVD 2004-02 met weinig update's?
-
- Senior Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05
Navteq DVD 2004-02 met weinig update's?
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]
[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]
[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Dat ben ik met je eens checkin
Ik heb een aantal fouten doorgegeven aan NAVTEQ die ik gevonden had in B' hoek.
Ik kreeg netjes een reactie van NAVTEQ terug waarin werd gemeld dat de problemen in de volgende verie zouden zijn opgelost. Het antwoord hierop heb ik in April dit jaar gekregen. Ik was dus ook verbaasd om te zien dat de aanpassingen niet op de 2004.02 versie zijn doorgevoerd.
Ik heb een aantal fouten doorgegeven aan NAVTEQ die ik gevonden had in B' hoek.
Ik kreeg netjes een reactie van NAVTEQ terug waarin werd gemeld dat de problemen in de volgende verie zouden zijn opgelost. Het antwoord hierop heb ik in April dit jaar gekregen. Ik was dus ook verbaasd om te zien dat de aanpassingen niet op de 2004.02 versie zijn doorgevoerd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dan kan het denk ik ook nog niet op de 2004-2 DVD verwerkt zijn, want daarvan is de DB datum 24 maart 2004.Fantom schreef:Dat ben ik met je eens checkin
Ik heb een aantal fouten doorgegeven aan NAVTEQ die ik gevonden had in B' hoek.
Ik kreeg netjes een reactie van NAVTEQ terug waarin werd gemeld dat de problemen in de volgende verie zouden zijn opgelost. Het antwoord hierop heb ik in April dit jaar gekregen. Ik was dus ook verbaasd om te zien dat de aanpassingen niet op de 2004.02 versie zijn doorgevoerd.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Als dat zo is dan heb je helemaal gelijk JW. Ik wist niet wat de DB datum is van de huidige versie.JW schreef:Dan kan het denk ik ook nog niet op de 2004-2 DVD verwerkt zijn, want daarvan is de DB datum 24 maart 2004.Fantom schreef:Dat ben ik met je eens checkin
Ik heb een aantal fouten doorgegeven aan NAVTEQ die ik gevonden had in B' hoek.
Ik kreeg netjes een reactie van NAVTEQ terug waarin werd gemeld dat de problemen in de volgende verie zouden zijn opgelost. Het antwoord hierop heb ik in April dit jaar gekregen. Ik was dus ook verbaasd om te zien dat de aanpassingen niet op de 2004.02 versie zijn doorgevoerd.
Groet,
JW
<persoonlijke modus>
Dan vindt ik wel dat er een groot tijdsverschil zit tussen het uitleveren van de updates en de DB versie die op de update staat.
<einde persoonlijke modus>
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Fantom,
Ik herinner me een verhaal van Navteq op dit forum waarin ze een beetje uit de doeken deden hoe dat zit.
Er zijn daarbij een paar parameters die spelen.
De eerste is het moment waarop bij Navteq de DB bevroren wordt. En dat is niet dezelfde datum waarop de laatste wijzigingen nog ingebracht kunnen worden, ook daar zit wat tijd tussen.
Vervolgens is er de verwerkingstijd door VDO, of een andere Navibouwer, die dat weer moet verwerken en waar nodig omwerken naar in hun systeem bruikbare gegevens, incl. een Michelin of vergelijkbare gids.
Al met al kan er dus wel eens een half jaar zitten tussen de laatste wijzigingen en het moment waarop de CD/DVD op de markt komt.
Navteq gaf toen aan dat men uiteraard probeert dat, in samenspraak met de Navi-bouwer te verkorten.
Groet,
JW
Ik herinner me een verhaal van Navteq op dit forum waarin ze een beetje uit de doeken deden hoe dat zit.
Er zijn daarbij een paar parameters die spelen.
De eerste is het moment waarop bij Navteq de DB bevroren wordt. En dat is niet dezelfde datum waarop de laatste wijzigingen nog ingebracht kunnen worden, ook daar zit wat tijd tussen.
Vervolgens is er de verwerkingstijd door VDO, of een andere Navibouwer, die dat weer moet verwerken en waar nodig omwerken naar in hun systeem bruikbare gegevens, incl. een Michelin of vergelijkbare gids.
Al met al kan er dus wel eens een half jaar zitten tussen de laatste wijzigingen en het moment waarop de CD/DVD op de markt komt.
Navteq gaf toen aan dat men uiteraard probeert dat, in samenspraak met de Navi-bouwer te verkorten.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19
JW,
Dat is dan verschillend bij Teleatlas en Navteq. Teleatlas krijgt het blijkbaar wel voor elkaar om met een veel recentere database te werken.
Technisch gezien klopt het verhaal van Navteq volgens mij ook niet helemaal Dat database hoeft qua inhoud helemaal niet bevroren te zijn om er met een toepassing - VDO SW - naar te laten kijken. Als de inrichting (tabellen, veld-lengtes en relaties tussen tabellen) maar vastligt... Ik vind het een beetje een gezochte reden van navteq !
Groet,
Riekus
NB ik had een groot aantal 'problemen' in Almere doorgegeven aan Navteq en kreeg iedere keer de melding dat een veldteam had gecontroleerd en dat wijzigingen doorgevoerd werden. Ik wordt echter nog steeds een 30km wijk ingestuurd omdat ik volgens het systeem niet linksaf mag/kan en daarbij een rijbaan van twee grotere 'dreven'(de doorgaande wegen in Almere) moet oversteken. (oversteken en rechtdoor kan volgens systeem wel, oversteken en linksaf kan niet !!: en toch is er gewoon een middenberm met invoegmogelijkheid (zelfs met opstelvakken om linksaf te slaan !!). Dit speelde al voor de bevriesdatum database.
Dat is dan verschillend bij Teleatlas en Navteq. Teleatlas krijgt het blijkbaar wel voor elkaar om met een veel recentere database te werken.
Technisch gezien klopt het verhaal van Navteq volgens mij ook niet helemaal Dat database hoeft qua inhoud helemaal niet bevroren te zijn om er met een toepassing - VDO SW - naar te laten kijken. Als de inrichting (tabellen, veld-lengtes en relaties tussen tabellen) maar vastligt... Ik vind het een beetje een gezochte reden van navteq !
Groet,
Riekus
NB ik had een groot aantal 'problemen' in Almere doorgegeven aan Navteq en kreeg iedere keer de melding dat een veldteam had gecontroleerd en dat wijzigingen doorgevoerd werden. Ik wordt echter nog steeds een 30km wijk ingestuurd omdat ik volgens het systeem niet linksaf mag/kan en daarbij een rijbaan van twee grotere 'dreven'(de doorgaande wegen in Almere) moet oversteken. (oversteken en rechtdoor kan volgens systeem wel, oversteken en linksaf kan niet !!: en toch is er gewoon een middenberm met invoegmogelijkheid (zelfs met opstelvakken om linksaf te slaan !!). Dit speelde al voor de bevriesdatum database.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dáár ligt dan wellicht één van de mogelijke oplossingen om tot een (veel) kortere doorlooptijd te komen. Daarvoor zijn er echter twee partijen nodig die dit zo willen doen, en vervolgens afspraken willen maken hoe die latere invulling gestalte moet krijgen.Riekus schreef:JW,
Dat is dan verschillend bij Teleatlas en Navteq. Teleatlas krijgt het blijkbaar wel voor elkaar om met een veel recentere database te werken.
Technisch gezien klopt het verhaal van Navteq volgens mij ook niet helemaal Dat database hoeft qua inhoud helemaal niet bevroren te zijn om er met een toepassing - VDO SW - naar te laten kijken. Als de inrichting (tabellen, veld-lengtes en relaties tussen tabellen) maar vastligt... Ik vind het een beetje een gezochte reden van navteq !
Groet,
Riekus
Ik ken het fenomeen maar al te goed uit m'n eigen professie, waarbij er besluiten genomen moesten worden over het in productie nemen van een nieuw product, terwijl de ontwikkeling in feite nog niet afgerond was.
Hoog lopende discussies over het al-dan-niet bevroren en vrijgegeven zijn van een (gedeelte) van het product met een langere doorlooptijd in de productie. Inclusief verwijten over gebrek aan flexibiliteit en luie inkopers, je had ze moeten meemaken
Maar toch, wil je de totale "time to market" niet onmogelijk lang maken, zul je naar (deels) parallelle procesen toe moeten. En als geschreven, dat vraagt goede afstemming tussen de partners, en bereidheid tot het nemen van risicos en het accepteren van een gedeelde verantwoordelijkheid voor optredende missers. En met name dat laatste is een heel moeilijk stuk van het verhaal, en zeer geliefd voer voor juristen
Bovenstaande gedachtegang is er eentje gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Of die ook zó geldt in het proces kaart DB en Navi SW dat weet ik niet. Misschien kan en hopelijk wil Navteq er iets over schrijven...
Het feit dat de TeleAtlas DB op de C-IQ DVD ruim twee maanden jonger is (begin juni tov eind maart) zou een gevolg kunnen zijn van een dergelijk op gang komend proces. Maar nogmaals, dat is speculatie mijnerzijds, gebaseerd op een projectie van een procesgang in een geheel andere bedrijfstak
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 878
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23
Checkin,
de rotonde kan niet lang meer duren.
Keek zojuist op Maporama.com en zie dat het kruispunt Olympiaweg en Hillinenweg inmiddels rotonde is.
Nieuw-Vennep wat moeilijk te checken, daar je praat over deelplannen, maar geen straatnamen noemt.
Frits de Laar
de rotonde kan niet lang meer duren.
Keek zojuist op Maporama.com en zie dat het kruispunt Olympiaweg en Hillinenweg inmiddels rotonde is.
Nieuw-Vennep wat moeilijk te checken, daar je praat over deelplannen, maar geen straatnamen noemt.
Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05
Nog niet bekend !
Nieuw-Vennep deelplan 10 (Dijkpoort etc )& 12 (Maaspoort etc) & 14 (Velperpoort)
Ps, alles wat aan de Nabuccosingel ligt is weer een ander deelplan !
Nieuw-Vennep deelplan 10 (Dijkpoort etc )& 12 (Maaspoort etc) & 14 (Velperpoort)
Ps, alles wat aan de Nabuccosingel ligt is weer een ander deelplan !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]
[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]
[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05
ritselaar schreef:Checkin,
de rotonde kan niet lang meer duren.
Keek zojuist op Maporama.com en zie dat het kruispunt Olympiaweg en Hillinenweg inmiddels rotonde is.
Frits de Laar
Frits,
Deze rotonde is al reeds 3 jaar aanwezig
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]
[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]
[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Moderator, zou je deze naar het VDO Dayton C-IQ gedeelte willen verplaatsen (daar gaat het hier toch om?)? Het gaat wel over de database van Navteq, maar de DVD is niet rechtstreeks van hen afkomstig.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1490
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1367
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 975
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 860
-
-
advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 1
Weergaves: 593
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1657
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 2040