Datum database nieuwe CD's
-
- Moderator
Datum database nieuwe CD's
Hallo allemaal,
Weet iemand toevallig van wanneer de database is van de nieuwe Benelux CD van VDO Dayton? Het gaat hier om de CD met een database van Navteq. Ik ben zeer benieuwd of deze een nieuwere heeft dan die van Navteq zelf. Ik denk zelf eigenlijk van niet, maar ik wil het graag zeker weten...
Groetjes,
Toho_NL.
Weet iemand toevallig van wanneer de database is van de nieuwe Benelux CD van VDO Dayton? Het gaat hier om de CD met een database van Navteq. Ik ben zeer benieuwd of deze een nieuwere heeft dan die van Navteq zelf. Ik denk zelf eigenlijk van niet, maar ik wil het graag zeker weten...
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo ToHo,
De DB datum van de non C-IQ VDO Navteq Benelux is 11 maart 2004, en die komt praktisch overeen met de DB datum van de C-IQ VDO Navteq DVD. Die is nl. 24 maart. De C-IQ Navteq C(olor)CD heeft een DB datum 26 maart.
Wat de DB datum is van de Navteq CD weet ik niet, jij wel?
Groet,
JW
De DB datum van de non C-IQ VDO Navteq Benelux is 11 maart 2004, en die komt praktisch overeen met de DB datum van de C-IQ VDO Navteq DVD. Die is nl. 24 maart. De C-IQ Navteq C(olor)CD heeft een DB datum 26 maart.
Wat de DB datum is van de Navteq CD weet ik niet, jij wel?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Hoi JW,
Bedankt voor de informatie! Dat betekent namelijk dat de CD's van VDO Dayton (non C-IQ) nieuwer zijn dan die van Navteq zelf. De database op de CD van Navteq zelf (die van de Benelux) is van 30 januari 2004. De CD's van VDO Dayton zijn dan dus ongeveer 2 maanden nieuwer (qua database). Als je nu dus een nieuwe CD wilt hebben dan zou ik wel weten welke ik zou kopen...
.
Groetjes,
Toho_NL.
Bedankt voor de informatie! Dat betekent namelijk dat de CD's van VDO Dayton (non C-IQ) nieuwer zijn dan die van Navteq zelf. De database op de CD van Navteq zelf (die van de Benelux) is van 30 januari 2004. De CD's van VDO Dayton zijn dan dus ongeveer 2 maanden nieuwer (qua database). Als je nu dus een nieuwe CD wilt hebben dan zou ik wel weten welke ik zou kopen...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Als ik dat zo lees en begrijp zou jouw voorkeur dus uitgaan naar de nieuwere VDO Navteq.Toho_NL schreef:Hoi JW,
Bedankt voor de informatie! Dat betekent namelijk dat de CD's van VDO Dayton (non C-IQ) nieuwer zijn dan die van Navteq zelf. De database op de CD van Navteq zelf (die van de Benelux) is van 30 januari 2004. De CD's van VDO Dayton zijn dan dus ongeveer 2 maanden nieuwer (qua database). Als je nu dus een nieuwe CD wilt hebben dan zou ik wel weten welke ik zou kopen....
Groetjes,
Toho_NL.
Dat zou ik ook doen als ik een MS 5000 had, of een andere VDO met een redelijk snelle computer zoals de MS 4100/4200 of de MS 3100.
Maar als ik een Carin 520/522 had of een Carin 420/440 dan wel een VDO MS 4000 of MS 3000, zou ik kiezen voor de Navteq versie. Simpelweg omdat de extra Michelin en aanverwanten op de VDO CD die oudere en dus tamelijk trage systemen nog trager maken
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Voorts nog even in herinnering brengen dat op geen van deze CD's de aansluiting A30<>A12 staat, zie een ander draadje. Wel op de TA
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik had inderdaad erbij kunnen vermelden dat de oudere systemen vertraagd worden door de extra informatie. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit bekend was, maar nu is het toch nog even wat duidelijker
.
En inderdaad de aansluiting A30 / A12 staat er nog niet op (wordt pas op de volgende CD denk ik). Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat vele andere nieuwe wegen er wel op staan (en niet op de "oude" van Navteq).
Groetjes,
Toho_NL.
En inderdaad de aansluiting A30 / A12 staat er nog niet op (wordt pas op de volgende CD denk ik). Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat vele andere nieuwe wegen er wel op staan (en niet op de "oude" van Navteq).
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Moderator
Ik lees zojuist dat op de CD van VDO Dayton van Duitsland ook adressen ingegeven kunnen worden m.b.v. postcodes... Kon dit vroeger ook? Ik dacht namelijk dat dit niet kon.
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. quote van de site van VDO Dayton:
# 99 % van alle wegen in Duitsland geregistreerd
# Inclusief TMC-codes voor dynamische navigatie in Duitsland
# Detailgetrouwheid tot aan het huisnummer toe in Duitsland voor bijna 36 miljoen inwoners
# POI-keuze als op internet - met VDO Dayton HTML Browser*
# Nieuw: verbeterde POI informatie voor monochroom systemen
# Ongeveer 200.000 points of interest (POI) in Duitsland uit meer dan 30 categorieën: bijv. luchthavens, tankstations, stadscentra en nog meer
# Aanbevelingen van MERIAN scout en DER FEINSCHMECKER over meer dan 40.000 restaurants, hotels en wijnboerderijen met redactionele beschrijving en uitvoerige beschrijvingen van dit golf tijdschrift **
# Postcode - adres invoeren mbv postcode
* alleen met VDO Dayton Operating-software MO5070/ MO5076
** alleen met MS5000/MS6000
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. quote van de site van VDO Dayton:
# 99 % van alle wegen in Duitsland geregistreerd
# Inclusief TMC-codes voor dynamische navigatie in Duitsland
# Detailgetrouwheid tot aan het huisnummer toe in Duitsland voor bijna 36 miljoen inwoners
# POI-keuze als op internet - met VDO Dayton HTML Browser*
# Nieuw: verbeterde POI informatie voor monochroom systemen
# Ongeveer 200.000 points of interest (POI) in Duitsland uit meer dan 30 categorieën: bijv. luchthavens, tankstations, stadscentra en nog meer
# Aanbevelingen van MERIAN scout en DER FEINSCHMECKER over meer dan 40.000 restaurants, hotels en wijnboerderijen met redactionele beschrijving en uitvoerige beschrijvingen van dit golf tijdschrift **
# Postcode - adres invoeren mbv postcode
* alleen met VDO Dayton Operating-software MO5070/ MO5076
** alleen met MS5000/MS6000
Hide post links |
-
- Senior Member
Toho_NL schreef:Ik lees zojuist dat op de CD van VDO Dayton van Duitsland ook adressen ingegeven kunnen worden m.b.v. postcodes... Kon dit vroeger ook? Ik dacht namelijk dat dit niet kon.
Groetjes,
Toho_NL.
Dat kon bij de vorige versies ook al, maar pas op!! Er zijn namelijk twee versies VDO Navteq kaarten. De ene heeft de postcodes, maar geen MRE's, bij de andere is dat andersom
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Dat klopt inderdaad. Hieronder een overzicht van wat mogelijk is:
De versie met MRE, maar zonder postcodes:
MCDVRNT04/05 - Navteq 2004/05
Duitsland & Europa
Met VARTA - Gids
De versie zonder MRE, maar met postcodes:
MCDPSNT04/05 - Navteq 2004/05
Duitsland
Met MERIAN Premium Scout
Groetjes,
Toho_NL.
De versie met MRE, maar zonder postcodes:
MCDVRNT04/05 - Navteq 2004/05
Duitsland & Europa
Met VARTA - Gids
De versie zonder MRE, maar met postcodes:
MCDPSNT04/05 - Navteq 2004/05
Duitsland
Met MERIAN Premium Scout
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik begrijp het niet geheel
Als ik dat zo lees en begrijp zou jouw voorkeur dus uitgaan naar de nieuwere VDO Navteq.
Dat zou ik ook doen als ik een MS 5000 had, of een andere VDO met een redelijk snelle computer zoals de MS 4100/4200 of de MS 3100.
Maar als ik een Carin 520/522 had of een Carin 420/440 dan wel een VDO MS 4000 of MS 3000, zou ik kiezen voor de Navteq versie. Simpelweg omdat de extra Michelin en aanverwanten op de VDO CD die oudere en dus tamelijk trage systemen nog trager maken
Als ik dit lees begrijp ik dat er twee verrschillende Navtech kaarten zijn....
Echter via VDO website krijg ik een vdo-navtech kaart en bij Navteq ook een vdo-navteq.
Deze twee zijn dus wel echt verschillend? Ik heb zelf een Carin systeem dus zou kiezen voor de navteq variant. betekend dus ook dat als ik via de navteq site bestel ik de goede krijg...
Als ik dat zo lees en begrijp zou jouw voorkeur dus uitgaan naar de nieuwere VDO Navteq.
Als ik dit lees begrijp ik dat er twee verrschillende Navtech kaarten zijn....
Echter via VDO website krijg ik een vdo-navtech kaart en bij Navteq ook een vdo-navteq.
Deze twee zijn dus wel echt verschillend? Ik heb zelf een Carin systeem dus zou kiezen voor de navteq variant. betekend dus ook dat als ik via de navteq site bestel ik de goede krijg...
Hide post links |
-
- Moderator
Dubbelpost....
Er zijn wel meer versies van Navteq kaarten. Alleen wordt hier iets anders mee bedoeld dan je denkt. Wat ermee bedoeld wordt is dat Navteq een database uitbrengt en dat verschillende leveranciers van navigatie CD's (zoals VDO Dayton) gebruik maken van deze database. Navteq brengt zelf ook CD's uit (met daarop hun eigen database). VDO Daytons meest recente CD's maken gebruik van de database van Navteq (met een datum van 11 maart 2004). De CD's die je rechtstreeks van NAvteq krijgt (als je ze bij hen bestelt) hebben uiteraard ook een database van NAvteq, maar alleen is die database van 30 januari 2004 (i.p.v. maart 2004)). Hij is dus iets ouder en er zullen dus wat meer foutjes op zitten.
Echter, zoals al aangegeven, zijn er ook weer verschillende CD's van VDO Dayton. Zo heb je met MRE en zonder MRE. Als je ze van Navteq rechtstreeks bestelt dan krijg je ze dacht ik met MRE. Er zit bij die van Navteq echter geen Vartagids ofzo op (en dat maakt het juist voor de oudere systemen nou juist langzamer). Dus heb je een langzaam systeem dan kun je beter rechtstreeks bij Navteq bestellen (omdat die geen reisgidsen bevatten en dan sneller werken). Je krijgt dan dus een CD met de database van Navteq en die werkt prima in een Carin systeem (als je de goede bestelt
).
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is...
Groetjes,
Toho_NL.
Er zijn wel meer versies van Navteq kaarten. Alleen wordt hier iets anders mee bedoeld dan je denkt. Wat ermee bedoeld wordt is dat Navteq een database uitbrengt en dat verschillende leveranciers van navigatie CD's (zoals VDO Dayton) gebruik maken van deze database. Navteq brengt zelf ook CD's uit (met daarop hun eigen database). VDO Daytons meest recente CD's maken gebruik van de database van Navteq (met een datum van 11 maart 2004). De CD's die je rechtstreeks van NAvteq krijgt (als je ze bij hen bestelt) hebben uiteraard ook een database van NAvteq, maar alleen is die database van 30 januari 2004 (i.p.v. maart 2004)). Hij is dus iets ouder en er zullen dus wat meer foutjes op zitten.
Echter, zoals al aangegeven, zijn er ook weer verschillende CD's van VDO Dayton. Zo heb je met MRE en zonder MRE. Als je ze van Navteq rechtstreeks bestelt dan krijg je ze dacht ik met MRE. Er zit bij die van Navteq echter geen Vartagids ofzo op (en dat maakt het juist voor de oudere systemen nou juist langzamer). Dus heb je een langzaam systeem dan kun je beter rechtstreeks bij Navteq bestellen (omdat die geen reisgidsen bevatten en dan sneller werken). Je krijgt dan dus een CD met de database van Navteq en die werkt prima in een Carin systeem (als je de goede bestelt
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is...
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Moderator
Maar wil je dan weer het volledige europapakket kopen, krijg je de vartagids weer en dus geen postcodes.
Van de VDO-shop, info van europapakket:
De VARTA-Gids: Gedetailleerde hotel- en restaurant informatie voor Duitsland
Quick Access, nieuwe en zeer snelle wijze om het gewenste adres in te voeren. Eerst de straatnaam invoeren, daarna uit de lijst van mogelijke steden de gewenste stad selecteren. Snel en simpel.*
Postcode - adres invoeren mbv postcode*
Frits de Laar
Van de VDO-shop, info van europapakket:
De VARTA-Gids: Gedetailleerde hotel- en restaurant informatie voor Duitsland
Quick Access, nieuwe en zeer snelle wijze om het gewenste adres in te voeren. Eerst de straatnaam invoeren, daarna uit de lijst van mogelijke steden de gewenste stad selecteren. Snel en simpel.*
Postcode - adres invoeren mbv postcode*
Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Frits,
Net terug uit Athene, en dan gelijk maar weer hier te vinden. Niks beters te doen
Bij dat sterretje staat dus op de site:
Groet,
JW
Net terug uit Athene, en dan gelijk maar weer hier te vinden. Niks beters te doen
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Bij dat sterretje staat dus op de site:
En bij de TA set zelfs*behalve D, F
*behalve D, F, I
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Tja,
ik zie nu nav je reactie dat ik met copy en paste dat zinnetje vergeten ben.
Las af entoe wel het forum in Athene, maar nu in NL weer tijd om weer mee te praten.
Wordt trouwens hoog tijd voor navigatie cd's voor Griekenland.
Taxi-chaffeurs die de weg in Athene niet weten, was vaker regel dan uitzondering![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Frits
ik zie nu nav je reactie dat ik met copy en paste dat zinnetje vergeten ben.
Las af entoe wel het forum in Athene, maar nu in NL weer tijd om weer mee te praten.
Wordt trouwens hoog tijd voor navigatie cd's voor Griekenland.
Taxi-chaffeurs die de weg in Athene niet weten, was vaker regel dan uitzondering
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Moderator
@JW: weet je misschien ook de datum van de CD van Duitsland en die van Frankrijk?
Alvast bedankt,
Toho_NL.
Alvast bedankt,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
Helaas, die heb ik niet.Toho_NL schreef:@JW: weet je misschien ook de datum van de CD van Duitsland en die van Frankrijk?
Alvast bedankt,
Toho_NL.
De info eerder verstrekt over de Benelux CD kwam van BMIS' Cees Beimers, die 'm net ontvangen en in z'n 5000 gestopt had. Wellicht heb je gezien dat hij ze sinds zaterdag op ons forum tegen een erg aantrekkelijke prijs aanbiedt
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Dat heb ik inderdaad gezien ja! Dat zijn nog eens prijzen
. Ik heb echter pas de Navteq lente / zomer 2004 (voor in mijn Carin systeem (moet toch maar eens echt een keer de overstap maken naar een MS5500)), dus ik wacht voorlopig even met een nieuwe CD... Toch bedankt dat je me er even op attendeerde
.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Moderator
Database van de nieuwe TeleAtlas CD van Duitsland 2004/05: 19 mei 2004.
Zijn er mensen die meer data weten (die we nu nog niet weten)?
Groetjes,
Toho_NL.
Zijn er mensen die meer data weten (die we nu nog niet weten)?
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 454