Hoi,
Een particulier weet mij een MS4200 (VDO) aan te bieden voor een zeer aantrekkelijke prijs. Echter heeft hij hier geen bonnetje meer van. Hij levert er geen software bij en geen GPSantenne.....merkwaardig. Ik weet dus niet of deze wel eerlijk is gekocht, hij zegt van wel. Hoe kan ik achterhalen of deze gestolen is? Want heb mij laten vertellen, indien je het zou kopen en aansluiten....dat binnen no-time de Politie in samenwerking met VDODAYTON je weet te traceren. Is dit echt zo? Want dan laat ik het liever om echt zeker te zijn liggen!
Wie kan mij hier meer over vertellen?
Alvast bedankt!
Diefstal !?
-
- New Member
-
- Senior Member
Re: Diefstal !?
Hallo Santos
Het is natuurlijk een beetje vreemd dat er geen verdere spullen bij het toestel zitten, maar het komt meer voor dat figuren alleen het toestel uit hun leaseauto halen en er later achterkomen dat ze de helft missen.
Mocht je overgaan tot aankoop spreek bij de verkoper thuis af (heb gelijk zijn adres) en maak een koop overeenkomst.
veel succes
Dit verhaal is natuurlijk onzin.Santos schreef:Want heb mij laten vertellen, indien je het zou kopen en aansluiten....dat binnen no-time de Politie in samenwerking met VDODAYTON je weet te traceren. Is dit echt zo? Want dan laat ik het liever om echt zeker te zijn liggen!
Het is natuurlijk een beetje vreemd dat er geen verdere spullen bij het toestel zitten, maar het komt meer voor dat figuren alleen het toestel uit hun leaseauto halen en er later achterkomen dat ze de helft missen.
Mocht je overgaan tot aankoop spreek bij de verkoper thuis af (heb gelijk zijn adres) en maak een koop overeenkomst.
veel succes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Re: Diefstal !?
hallo Han,
Bedankt voor je tips! Echter geef je aan dat het onzin is. Voor mij klinkt het nog altijd logisch, GPS toont echter toch exact waar je zit. Dus hoe moeilijk is het om via een opgegeven gestolen serie/product.nr. het apparaat te localiseren?![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bedankt voor je tips! Echter geef je aan dat het onzin is. Voor mij klinkt het nog altijd logisch, GPS toont echter toch exact waar je zit. Dus hoe moeilijk is het om via een opgegeven gestolen serie/product.nr. het apparaat te localiseren?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Santos,
het navigatiesysteem weet precies waar je zit d.m.v. de gps.
een auto met navigatiesysteem is niet op te sporen door de politie
, daarvoor zijn voertuigvolgsystemen die werken met gps en gsm. die stuurt een signaal (d.m.v. gsm ) naar de meldkamer met gegevens van de huidige lokatie waardoor een meldkamer kan zien waar het voertuig zich bevind
Topsport
het navigatiesysteem weet precies waar je zit d.m.v. de gps.
een auto met navigatiesysteem is niet op te sporen door de politie
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- Moderator
Verwar een navigatiesysteem niet met een CityTrack systeem.
Een navigatiesysteem is puur een ontvanger, geen zender.
In het Engelse parlement hier is zelfs een discussie over geweest ivm de privacy van de gebruiker.
Tot nog toe is er geen voorziening dat er een block-signaal meegestuurd wordt om gestolen systemen op slot te zetten, denk ook niet dat zoiets gaat komen omdat er teveel praktische bezwaren aankleven.
Tevens heeft een vriend van mij ook zelf zijn systeem uitgebouwd, en gewoon het merendeel laten zitten in de auto, hij wou namelijk niet nog eens de uitbouw-kosten voor zijn rekening nemen en wist gewoon niet wat er allemaal bij hoorde.
Het beste advies is inderdaad Han zijn advies, afspreken bij een pomp ofzo kan wel heel handig lijken omdat je dan geen woonwijken enzo in moet, maar is meestal vager dan vaag.
Een koop overeenkomst opstellen heeft meerdere voordelen, ook voor de verkoper (garantie uitsluiten enzo)
Een navigatiesysteem is puur een ontvanger, geen zender.
In het Engelse parlement hier is zelfs een discussie over geweest ivm de privacy van de gebruiker.
Tot nog toe is er geen voorziening dat er een block-signaal meegestuurd wordt om gestolen systemen op slot te zetten, denk ook niet dat zoiets gaat komen omdat er teveel praktische bezwaren aankleven.
Tevens heeft een vriend van mij ook zelf zijn systeem uitgebouwd, en gewoon het merendeel laten zitten in de auto, hij wou namelijk niet nog eens de uitbouw-kosten voor zijn rekening nemen en wist gewoon niet wat er allemaal bij hoorde.
Het beste advies is inderdaad Han zijn advies, afspreken bij een pomp ofzo kan wel heel handig lijken omdat je dan geen woonwijken enzo in moet, maar is meestal vager dan vaag.
Een koop overeenkomst opstellen heeft meerdere voordelen, ook voor de verkoper (garantie uitsluiten enzo)
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- Senior Member
Santos doelt denk ik ook op het C-IQ principe.
Als je een tweedehands C-IQ systeem koopt (wat hier dus duidelijk niet het geval is omdat het een MS4200 en MS4200RS is) dan kan je bij C-IQ navragen of het systeem als gestolen geregistreerd staat.
Op deze manier kan C-IQ dus wel achterhalen wie de originele eigenaar van het systeem is. Mocht het systeem als gestolen geregistreerd staan doet volgens mij C-IQ daar niks mee. Dat laten ze, voor zo ver ik weet, gewoon over aan de mensen zelf.
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Als je een tweedehands C-IQ systeem koopt (wat hier dus duidelijk niet het geval is omdat het een MS4200 en MS4200RS is) dan kan je bij C-IQ navragen of het systeem als gestolen geregistreerd staat.
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Hide post links |