ik krijg binnenkort een nieuwe Megane Sedanuitvoering. Nu heb ik het Renault-navigatiesysteem eruit gelaten en gewisseld voor een standaard Carminat-audioinstallatie. Dit met de bedoeling een Avic X-1 te nemen. Ik, als leek, wil graag de volgende vragen beantwoord krijgen hierover:
1) er zit nu standaard Renault-stuurbediening op aan het stuur. Werkt dit ook klakkeloos met de Avic X-1 of kan dit uberhaupt niet, aangezien het systeem met touchscreen bediend moet worden? Wat heb ik hiervoor nodig?
2) speelt de Avic X-1 ook gekopieerde CD's en DVD's af?
3) past de Avic X-1 gegarandeerd in mijn nieuwe auto (of zijn er voorwaarden aan verbonden)?
4) komt er toevallig binnenkort geen nieuwere versie van dit systeem (zodat ik nu geen duur, en straks verouderd, systeem heb) van een of ander (ander) merk?
Bvd.
Avic X-1
-
- New Member
-
- Normal Member
@johandekok2000:
Hierbij de antwoorden:
1: Dit is mogelijk middels een pioneer adapter (RC-HW) Zie link: http://www.pioneer.nl/files/pdf/02_CE_H ... APTORS.pdf
2: Ja, de DVD moet wel een DVD-R (RW) zijn
3: Je moet een 1-din montage vak beschikbaar hebben
4: Zo ver ik weet niet (ik mee doel ik op een opvolger van de X1)
Hierbij de antwoorden:
1: Dit is mogelijk middels een pioneer adapter (RC-HW) Zie link: http://www.pioneer.nl/files/pdf/02_CE_H ... APTORS.pdf
3: Je moet een 1-din montage vak beschikbaar hebben
4: Zo ver ik weet niet (ik mee doel ik op een opvolger van de X1)
gr. Rogér
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Welke van de twee typen moet ik dan aanschaffen (werkt dit ook voor de Megane II?) en waar kan ik dit doen?
Hide post links |
-
- Senior Member
allebij de type's in de Pioneer lijst werken niet op de nieuwe renault Megane II , deze is nog niet leverbaarjohandekok2000 schreef:Welke van de twee typen moet ik dan aanschaffen (werkt dit ook voor de Megane II?) en waar kan ik dit doen?
en op jouw vraag 4) komt er toevallig binnenkort geen nieuwere versie van dit systeem (zodat ik nu geen duur, en straks verouderd, systeem heb) van een of ander (ander) merk? , dit systeem is net 6 maanden op de markt en loopt zeer goed, voorlopig komt er géén opvolger
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- Junior Member
Re: Avic X-1
Carminat is geen audio systeem maar juist het Renault navigatiesysteem. Welk audiosysteem heb je nu genomen, de standaard radio of de premium Cabasse radio (4x40 met ingebouwde wisselaar)?johandekok2000 schreef:Nu heb ik het Renault-navigatiesysteem eruit gelaten en gewisseld voor een standaard Carminat-audioinstallatie.
Hide post links |
-
- Junior Member
Ik heb zojuist de Avic-X1 geinstalleerd in een Megane CC. Duurde maar een uurtje en het werkt als een zonnetje. Verbazend wat een kwaliteit de Avic uit de standaard boxen krijgt! Over de koppeling aan de remote op het stuur: die is er niet. De Avic-X1 kent bovendien alleen een IR koppeling dus ik denk ook niet dat zo'n link er zal komen. Wat je nog moet weten is dat het frame van de DIN opening in de Megane breder is dan 1 standaard DIN. Dat heeft tot gevolg dat je na installatie links en rechts van de radio lelijk op het frame kijkt. Daar moet een plaatje in: bestepnummer Pioneer 10P615, kost ongeveer een tientje. Ik ga foto's van de installatie maken met een korte handleiding. Over een weekje te lezen op http://www.meganecc.nl
Hide post links |
-
- Starting Member
Staat inderdaad in de handleiding, maar ik heb een plextor DVD+R brander en ik kan met dit apparaat gebrande dvd's +R gewoon afspelen (beeld en geluid) in de Avic X-1.rlemmens schreef:@johandekok2000:
Hierbij de antwoorden:
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-