Een collega van mij heeft weer eens niet nagedacht.
Hij verkocht zijn auto, en aangezien hij die wagen al met verlies verkocht (wie niet), besloot hij wat te besparen door zijn ms5000 met mr6000 radio/monitor zelf uit te bouwen, zodat hij de uitbouw kosten niet ook nog eens erover heen kreeg.
Wat denk je.....
Meneer laat zijn kabel set gewoon in de auto zitten (te veel werk blijkbaar), zijn antenna vergeet die gewoon, en de aansluitbox van de MR6000 met de MS5000 zit ook nog in de auto....
Alles 'netjes' uitgebouwd, komt hij trots zijn nieuwe aanwinst tonen. 'Lekker stil' zei ik nog tijdens een proefritje, maar ja, dat was omdat 'de radio' nog niet ingebouwd was, of ik hem daarmee niet kon helpen.
Tuurlijk, geen probleem, vroeg mij af welke radio hij gekocht had, maar bleek dus dat hij zijn Navigatie systeem bedoelde (immers, de MR6000 heeft ook een superb radio)
Flink bezig geweest, alles zit er weer in, behalve dan de Navi-kabels en de aansluitbox.....die zit nog in de oude reeds particulier doorverkochte auto.
Goed, dat probleem mag hij zelf oplossen met de nieuwe eigenaar, gaat vast wel goed komen.
Maar de monitor straald geen licht meer uit zag ik tijdens de test, komt dat nu omdat er kabels ontbreken (denk zelf van niet) of heeft hij hem gewoon te lomp uitgebouwd en is daardoor de backlight kapot gegaan ?
De duimafdrukken stonden namelijk vet op het display van de monitor.
Wat kan de oorzaak zijn, en wat zou een reparatie ongeveer kunnen gaan kosten ?
MR6000 onleesbaar
-
- Moderator
-
- Senior Member
Dat er kabels ontbreken ( van de navigatie ) heeft er niets mee te maken
is er eigenlijk iets te zien op het scherm (en display voor), of is het helemaal zwart
zo ja, dan wordt het toch opsturen naar een repair-centrum (flatcable defect )
Topsport
is er eigenlijk iets te zien op het scherm (en display voor), of is het helemaal zwart
zo ja, dan wordt het toch opsturen naar een repair-centrum (flatcable defect )
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Hallo Topsport,
We hebben het scherm in alle positie's lopen kantelen, en er was wel wat op te zien, inclusief de kleuren (nou ja, kleurherkenning zal ik het maar noemen).
Handleiding er bij gepakt om te zien hoe we brightness en contrast konden bijstellen, want we gingen er maar even vanuit dat de radio zijn geheugen gedumpt had op het moment dat de spanning er af gegaan was, echter, dit gaf geen oplossing, mogelijk deden we het gewoon fout omdat we veel op de 'tast/gok' moesten doen, misschien is die wel gewoon stuk.
Het flatcable probleem heb ik meer van gehoord, die collega van mij wilt nogal eens ....uurrrrmmm....lomp? zijn en had voor elkaar gekregen dat de monitor toch uitschoof ook al was het systeem uitgebouwd, iets waarvan in de handleiding stond dat dat dus absoluut niet mocht.
Ik kan hem helpen met een andere antenne, die heb ik nog wel liggen, een flatcable vervangen lukt mij ook nog wel, maar ik dacht dat de verlichting achter de lcd matrix defect zou kunnen zijn.
We hebben het scherm in alle positie's lopen kantelen, en er was wel wat op te zien, inclusief de kleuren (nou ja, kleurherkenning zal ik het maar noemen).
Handleiding er bij gepakt om te zien hoe we brightness en contrast konden bijstellen, want we gingen er maar even vanuit dat de radio zijn geheugen gedumpt had op het moment dat de spanning er af gegaan was, echter, dit gaf geen oplossing, mogelijk deden we het gewoon fout omdat we veel op de 'tast/gok' moesten doen, misschien is die wel gewoon stuk.
Het flatcable probleem heb ik meer van gehoord, die collega van mij wilt nogal eens ....uurrrrmmm....lomp? zijn en had voor elkaar gekregen dat de monitor toch uitschoof ook al was het systeem uitgebouwd, iets waarvan in de handleiding stond dat dat dus absoluut niet mocht.
Ik kan hem helpen met een andere antenne, die heb ik nog wel liggen, een flatcable vervangen lukt mij ook nog wel, maar ik dacht dat de verlichting achter de lcd matrix defect zou kunnen zijn.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- New Member
Toen ik mijn 6000 kocht (2e hands bij handelaar) was na het inbouwen ook het scherm zwart. Heb toen een andere gekregen met de vermelding dat bij de 6000 vaker het video gedeelte de geest geeft en dan gerepareerd moet worden. Uiteraard deed het vervangende apparaat het uitstekend.
Hide post links |
-
- Senior Member
Als het inderdaad de flatcable is en je kan hem zelf vervangen dan vallen de kosten nog wel mee, maar als het de verlichting is achter de lcd , dan wordt het denk ik een stuk lastiger of je moet zelf zéér handig zijnwmp schreef:
lukt dat niet dan wordt het toch opsturen......
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- Moderator
Nou, opsturen zal er even niet inzitten vrees ik, de andere wagen schijnt hem al een rib-uit-zijn-lijf gekost te hebben.
Wel zonde, er zit echt een heel goed geluid in!
De kunst om een vervangende flatcable met de juiste afmetingen en aantal geleiders te vinden zal ook nog wel lastig worden vrees ik, kan hem allicht wel voor hem doormeten (al moet die er dan weer uit natuurlijk).
Wel zonde, er zit echt een heel goed geluid in!
De kunst om een vervangende flatcable met de juiste afmetingen en aantal geleiders te vinden zal ook nog wel lastig worden vrees ik, kan hem allicht wel voor hem doormeten (al moet die er dan weer uit natuurlijk).
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- Senior Member
Als de flatcable inderdaad defect blijkt te zijn, dan kan ik daar waarschijnlijk wel aankomen
ik zal morgen even iemand bellen en het een en ander vragen, en laat het je weten
Topsport
ik zal morgen even iemand bellen en het een en ander vragen, en laat het je weten
Topsport
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo wmp
heb vanmiddag even gebeld en het zit hem niet in de flatcable zei die persoon.
die persoon kan het wel oplossen voor een redelijk gunstig bedrag , maar dan moet ik het apparaat wel hier hebben liggen.
ik hoor wel van je , hier of via een pb
Topsport
heb vanmiddag even gebeld en het zit hem niet in de flatcable zei die persoon.
die persoon kan het wel oplossen voor een redelijk gunstig bedrag , maar dan moet ik het apparaat wel hier hebben liggen.
ik hoor wel van je , hier of via een pb
Topsport
Hide post links |
-
- Senior Member
-
- Senior Member
Tja, vind ik ook , hij doet dagelijks reparaties voor o.a. vdo-dayton dus hij is er bekend meefransnacht schreef:wat knap dat hij dat op afstand kan zien
Topsport
Hide post links |
-
- Senior Member
re
Hallo
ken het probleem
heb je al geprobeert te reseten ?
dat kan met een paperclip zie de handleiding
tevens heb ik ook eens gelezen dat als je beeld zwart is