vdo 4200rs

eddepet
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2004 21:34

vdo 4200rs

Bericht door eddepet »

Hallo,
Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van de 4200rs met C-IQ.
Vanaf dag 1 alleen nog maar problemen gehad.
Navigatie is ingebouwd door de dealer bij aanschaf van m'n nieuwe wagen.
Het probleem is het volgende;
Bij aanzetten van het systeem blijft de klok in het display stilstaan, soms geeft
hij een tijd aan enkele uren voordat ik de wagen ontgrendeld heb, bv ik ontgrendel de wagen om 1 uur 's middags maar het display geeft nog 9 uur 's morgens aan en gaat dan ook niet over op de juiste tijdsaanduiding.
De cd blijft erin zitten en komt er dan ook niet meer uit, zandloper in het display blijft continu draaien.
Soms na het eruithalen van de sleutels en de wagen op het alarm te hebben gezet en weer van het alarm af te hebben gehaald wil hij het wel weer eens doen, maar ook niet altijd.
Het probleem doet zich soms enkele dagen niet voor, maar dan ineens is het er weer en blijft ook wel eens uren duren.
De monteur van de dealer heeft het apparaat al een paar maal eruit gehaald, maar kon niets vinden.
Afgelopen vrijdag kwam het apparaat terug van het servicecenter van VDO die het heeft voorzien van softwareversie 5.06.
Ik had echt goede hoop dat het nu verholpen zou zijn, maar niets bleek minder waar.
De volgende stap is nu dat ze de complete bedrading bij de dealer gaan checken, maar volgens mij kan het daar niet aan liggen, want dan zou de storing zich altijd voordoen en dat is niet het geval.
Ik denk dat ik gewoon in het bezit ben van een maandagochtend versie.
Iemand hier op het forum enig idee wat het probleem zou kunnen veroorzaken?
Alvast hartelijk bedankt voor de reacties :wink:
Een wanhopige navigator :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeffrey
Normal Member
Normal Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:18

Bericht door jeffrey »

Hey eddepet,

Allereerst de tijd controleer even of hij op de juiste tijdszone staat (+2 uur) je vind dit onder de button sound en dan standaardinstellingen en klokinstellingen.

Als het verschil groter is dan 2 uur dan is er iets niet in orde met de GPS ontvangst hier krijgt het systeem namelijk de tijd binnen.
Contrleer dan de antenne bolle kant moet naar de wolken "kijken" en mag niet onder een raam gemonteerd zitten met warmte werend glas (met zo'n blauwe of rose gloed over het raam)
Dit is namelijk aluminium en daar kan de antenne niet doorheen "kijken"

Wat betreft de andere opmerkingen.

De dealer moet de volgende punten controleren
Kan het toestel handmatig aangezet worden zonder dat de contact sleutel in het contact zit ?
Ja dan zitten de geschakelde en constante goed om
Nee dan zitten ze verkeerd om

De geschakelde spanning mag niet wegvallen (lees <als 9 Volt worden) meestal valt de voeding in de stekker achter de radio (ISO stekker) weg af fabriek Dan dient een ander aansluitpunt gekozen te worden.

Dit alles kunnen de oorzaken zijn van de ondervonden storingen.


Gr Jeff
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !

Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

jeffrey schreef:Hey eddepet,

Allereerst de tijd controleer even of hij op de juiste tijdszone staat (+2 uur) je vind dit onder de button sound en dan standaardinstellingen en klokinstellingen.

Als het verschil groter is dan 2 uur dan is er iets niet in orde met de GPS ontvangst hier krijgt het systeem namelijk de tijd binnen.
Contrleer dan de antenne bolle kant moet naar de wolken "kijken" en mag niet onder een raam gemonteerd zitten met warmte werend glas (met zo'n blauwe of rose gloed over het raam)
Dit is namelijk aluminium en daar kan de antenne niet doorheen "kijken"

Wat betreft de andere opmerkingen.

De dealer moet de volgende punten controleren
Kan het toestel handmatig aangezet worden zonder dat de contact sleutel in het contact zit ?
Ja dan zitten de geschakelde en constante goed om
Nee dan zitten ze verkeerd om

De geschakelde spanning mag niet wegvallen (lees <als 9 Volt worden) meestal valt de voeding in de stekker achter de radio (ISO stekker) weg af fabriek Dan dient een ander aansluitpunt gekozen te worden.

Dit alles kunnen de oorzaken zijn van de ondervonden storingen.


Gr Jeff
Lees voor dat punt de T&T eens over dit onderwerp: viewtopic.php?t=906 .

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeffrey
Normal Member
Normal Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:18

Bericht door jeffrey »


Lees voor dat punt de T&T eens over dit onderwerp: viewtopic.php?t=906 .

Groet,
JW
sorry wist ik niet van :oops:
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !

Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

jeffrey schreef:

Lees voor dat punt de T&T eens over dit onderwerp: viewtopic.php?t=906 .

Groet,
JW
sorry wist ik niet van :oops:
Dat geeft toch niet? Zó helpen we elkaar toch :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”