Hallo,
Sinds gisteren nieuw hier op deze site.
Ook sinds gister een Navigatie Philips Carin rc 959 met computer.
Ben er inmiddels achter dat er nog een cd wisselaar op aangesloten kan worden.
Welk type kan ik daar voor nemen / zoeken ?
Alvast bedankt,
Willem
Carin 440
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Hallo,
Inderdaad, op jouw 959 kan een wisselaar aangesloten worden.
Als je dit draadje /viewtopic.php?t=1888&highlight=012+022 even doorleest weet je welke types passen. Die zul je wel via-via moeten zoeken, want ze worden al langere tijd niet meer gemaakt.
Overigens gebruik ik zelf ook de 959 als radio CD-speler, zij het dan z'n VDO pendant de MR 4000. En daar heb ik geen wisselaar op aangesloten, ik gebruik gewoon de uitstekende CD speler van de radio, met een formidable kwaliteit.
Succes,
JW
Inderdaad, op jouw 959 kan een wisselaar aangesloten worden.
Als je dit draadje /viewtopic.php?t=1888&highlight=012+022 even doorleest weet je welke types passen. Die zul je wel via-via moeten zoeken, want ze worden al langere tijd niet meer gemaakt.
Overigens gebruik ik zelf ook de 959 als radio CD-speler, zij het dan z'n VDO pendant de MR 4000. En daar heb ik geen wisselaar op aangesloten, ik gebruik gewoon de uitstekende CD speler van de radio, met een formidable kwaliteit.
Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Carin 440
Hallo JW ,
Bedankt alvast,ik ga ook daar even zoeken.
Inmiddels de handleiding gedownload.
Voor de aansluiting van het apparaat al een stuk duidelijker.
Wat betreft de cd's is dat ook auto type gebonden ?
Het moet toch niet uitmaken denk ik,in welke auto je dit systeem plaatst.?
Wij rijden met een VW T4 bjr 1997.
Groeten Willem.
Bedankt alvast,ik ga ook daar even zoeken.
Inmiddels de handleiding gedownload.
Voor de aansluiting van het apparaat al een stuk duidelijker.
Wat betreft de cd's is dat ook auto type gebonden ?
Het moet toch niet uitmaken denk ik,in welke auto je dit systeem plaatst.?
Wij rijden met een VW T4 bjr 1997.
Groeten Willem.
Hide post links |
-
- Moderator
Wat bedoel je met de CD's? Bedoel je de navigatie CD's? Je moet gewoon de CD's van VDO Dayton hebben (het liefst zonder een Michelingids ofzo, want daar heb je met dat systeem niks aan en maakt het alleen maar langzamer). Als je muziek CD's bedoelt dan maakt het zeker niet uit (is dus niet automerk gebonden ). Ik heb ook een VW T4 en ook een Carin 440 en dit werkt prima (het moet dus goed gaan werken straks ). Wij gebruiken de CD's van Navteq (die zijn hetzelfde als die van VDO Dayton met een database van Navteq, alleen staat er een ander labeletje op... Je kunt dus ook de CD's van VDO Dayton met een database van TeleAtlas kopen (de werken ook op jouw systeem). Als je wilt weten wat de verschillen zijn tussen Navteq en TeleAtlas dan moet je even zoeken op dit forum, want er is al veel over geschreven.
Let wel op dat je de CD's moet hebben ZONDER C-IQ (C-IQ is de abonnementsvorm voor de nieuwe VDO Dayton systemen). De C-IQ CD's werken niet op jouw systeem.
Groetjes en succes,
Toho_NL.
Let wel op dat je de CD's moet hebben ZONDER C-IQ (C-IQ is de abonnementsvorm voor de nieuwe VDO Dayton systemen). De C-IQ CD's werken niet op jouw systeem.
Groetjes en succes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo Toho_ NL,
Ik bedoelde inderdaad de Navi CD's
Bij sommige aanbieders zie ik verschillende automerken staan,zodoende mijn vraag.
Ik zal morgen proberen het Navigatie systeem aan te sluiten.
Ik ben dan ook benieuwd welke software er op staat.
Dank je wel
Ik bedoelde inderdaad de Navi CD's
Bij sommige aanbieders zie ik verschillende automerken staan,zodoende mijn vraag.
Ik zal morgen proberen het Navigatie systeem aan te sluiten.
Ik ben dan ook benieuwd welke software er op staat.
Dank je wel
Hide post links |
-
- Moderator
In de Philips Carin 440 kunnen verschillende soorten navigatie CD's. Zo kunnen die van VDO Dayton erin, die van BMW (gebasseerd op VDO Dayton systemen), Carminat CD's (ook gebasseerd op VDO Dayton systemen) de CD's rechtstreeks van Navteq en TeleAtlas voor de Philips Carin systemen én die van de VDO Dayton systemen. Kortom: er is nogal wat keuze.
Ondanks dat het lijkt of je vel keuze hebt is deze toch zeer beperkt (toch nog groter dan bij andere systemen). De keuze is eigenlijk: TeleAtlas of Navteq CD's. Het gaat dan om welke database je wilt gebruiken. Als je kiest voor TeleAtlas is er VDO Dayton en TeleAtlas zelf (komt op hetzelfde neer qua database). Kies je voor Navteq dan kun je kiezen uit de CD's voor BMW, Carminat, VDO Dayton en Navteq zelf. Let er natuurlijk wel op dat de CD's van BMW en Carminat wel voor dát systeem geschikt zijn, want ze hebben nog meer soorten CD's... Het "veiligste" (qua of het gaat werken) is het van VDO Dayton te kopen (kan via hun site) of rechtstreeks van de databaseleverancier.
Mochten er hier nog vragen over zijn, stel ze dan gerust.
Succes met het inbouwen en laat even weten welke softwareversie je hebt (en daarbij ook de hardwareversie).
Groetjes,
Toho_NL.
Ondanks dat het lijkt of je vel keuze hebt is deze toch zeer beperkt (toch nog groter dan bij andere systemen). De keuze is eigenlijk: TeleAtlas of Navteq CD's. Het gaat dan om welke database je wilt gebruiken. Als je kiest voor TeleAtlas is er VDO Dayton en TeleAtlas zelf (komt op hetzelfde neer qua database). Kies je voor Navteq dan kun je kiezen uit de CD's voor BMW, Carminat, VDO Dayton en Navteq zelf. Let er natuurlijk wel op dat de CD's van BMW en Carminat wel voor dát systeem geschikt zijn, want ze hebben nog meer soorten CD's... Het "veiligste" (qua of het gaat werken) is het van VDO Dayton te kopen (kan via hun site) of rechtstreeks van de databaseleverancier.
Mochten er hier nog vragen over zijn, stel ze dan gerust.
Succes met het inbouwen en laat even weten welke softwareversie je hebt (en daarbij ook de hardwareversie).
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Starting Member
Geweldig zo'n forum,
Afgelopen Zondag nog een leek op dit gebied (alleen ervaring met een JVC systeem)
Hier al een hoop wijzer geworden,de cd die in het apparaat zit is er 1 van VDO , Benelux.
Navtech onboard. van het jaar 00/01.
De soft en hard ware versie volgt nog.
Ik ben bezig met het demonteren van de ,,oude radio met cd wisselaar''.
Ik had de bedrading wel erg netjes weg gewerkt,dus duurt even.
Ben benieuwd of ik de nieuwe zomaar op de iso stekker kan aansluiten.?
Zal eerst het schema van de stekkers nakijken.
Ik laat van mij horen (lezen)
Groetjes Willem
Afgelopen Zondag nog een leek op dit gebied (alleen ervaring met een JVC systeem)
Hier al een hoop wijzer geworden,de cd die in het apparaat zit is er 1 van VDO , Benelux.
Navtech onboard. van het jaar 00/01.
De soft en hard ware versie volgt nog.
Ik ben bezig met het demonteren van de ,,oude radio met cd wisselaar''.
Ik had de bedrading wel erg netjes weg gewerkt,dus duurt even.
Ben benieuwd of ik de nieuwe zomaar op de iso stekker kan aansluiten.?
Zal eerst het schema van de stekkers nakijken.
Ik laat van mij horen (lezen)
Groetjes Willem
Hide post links |
-
- Moderator
Je hebt nu wel een hele oude CD... Er zijn inmiddels nieuwe CD's van VDO Dayton (2004/05 is net uit). Voor meer informatie over de CD's:
http://www.vdodayton-shop.com
Groetjes,
Toho_NL.
http://www.vdodayton-shop.com
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo Toho-nl,
Sorry het duurde even,afgelopen Woensdag de set ingebouwd.
Was wel even een klussie maar het resultaat mag er zijn.
Het werkte in 1 keer.
Kon daarna niet meer op de site om het even te melden.
Ik heb nu net de PC weer in huis.
De cd's ga ik nog even achteraan,wil natuurlijk wel up to date blijven.
Groetjes Willem
Sorry het duurde even,afgelopen Woensdag de set ingebouwd.
Was wel even een klussie maar het resultaat mag er zijn.
Het werkte in 1 keer.
Kon daarna niet meer op de site om het even te melden.
Ik heb nu net de PC weer in huis.
De cd's ga ik nog even achteraan,wil natuurlijk wel up to date blijven.
Groetjes Willem
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3