Ook ik ben een gelukkige nieuwe bezitter van een oud, maar gewardeerd systeem, de Philips Carin 520.
Bij het installeren bleek in de CD-speler een gekopieerde CD van Navteq Benelux 2003 te zitten. Nu wilde ik deze vervangen door een nieuwe originele CD (2004-1), maar om de een of andere reden geeft hij aan na het invoeren van de nieuwe CD, dat ik een data CD erin moet stoppen. Ik heb daarna enkel nog de optie om standby te gaan. Verder heb ik geprobeerd de CD eruit te halen, maar dit wilde ook niet makkelijk lukken. Meerdere malen heb ik op het eject-knopje gedrukt, contactsleutel aan of uit gezet, tot uiteindelijk ineens de CD er wel uitgespuugd werd.
Ik heb daarom geprobeerd de oude CD erin te stoppen, maar deze gaf nu ineens ook dezelfde melding. Echter deze wilde wel meteen eruit na het drukken op eject.
Gelukkig heb ik het geduld op kunnen brengen om de auto even te laten voor wat hij is en nu blijkt ineens (na meer dan 30 min) dat hij de oude gekopieerde CD gewoon weer leest.
Nu durf ik dus niet de nieuwe CD er weer in te stoppen, uit vrees hem er niet meer uit te krijgen.
Geen van de CD's heeft een zichtbare beschadiging.
De softwareversie van Carin is 4.9 (de laatste).
Wie o wie heeft vergelijkbare ervaring en het liefst ook de oplossing of de te handelen wijze?
Philips Carin 520 - lezen van CD
-
- New Member
-
- Senior Member
Wat voor een orginele CD heb je in de Carin gestopt?
Is dat een orginele VDO cd die bedoeld is voor de Carin 520?
Kijk even voor de zekerheid op de CD of er geen C-IQ op staat.
Als dat zo is dan is de CD alleen te lezen door C-IQ systemen.
Is dat een orginele VDO cd die bedoeld is voor de Carin 520?
Kijk even voor de zekerheid op de CD of er geen C-IQ op staat.
Als dat zo is dan is de CD alleen te lezen door C-IQ systemen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Hum, dat zou al eens heel goed het probleem kunnen zijn...
Ga dat meteen nakijken
Ga dat meteen nakijken
(ab)Using it for all!
Hide post links |
-
- Moderator
Anders stop je je CD in je CD-ROM speler van je computer en open je het bestand "abstract"in Wordpad en plaats je de inhoud even op dit forum. Dan kunnen we misschien zien of deze CD wel of niet geschikt is voor jouw systeem.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751