Hallo allemaal,
Ik wil een externe speaker (carkit-speaker) aansluiten op mijn Carin 522.
Nou staat er niets over in de handleiding en de installatie-beschrijving.
Wel staat er:
B5 Rood/Grijs Speciale functie audiosignaal voor versterker
B13 Bruin/Grijs Speciale functie audiomassa voor versterker
Zou ik daar de speaker op aan moeten sluiten?
Externe speaker
-
- Normal Member
Externe speaker
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Achter op de Carin computer zitten twee stekkers, en op de smalste stekker komen twee draden uit (blauw/grijs en blauw/geel, als ik het goed heb .volgens het aansluitschema bij Handleidingen (bovenaan deze site) zou er aan het uiteinde een plug moeten zitten waar je een externe speaker op aan kan sluiten.
succes
Topsport
succes
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- Moderator
Inderdaad, zo had ik de mijne ook aangesloten.
Mischien helpt bijgaande foto iets.
(mogelijk moet je er eerst op klikken om hem wat groter (leesbaarder) in beeld te krijgen.)
De draden waren Blauw/Groen en Blauw/Geel.
Let overigens niet teveel op de A en B stekker vermeldingen op de foto, deze stamt nog uit de eerste dagen van de navigatie help site, en ik meende dat A en B door VDO precies andersom genoemd werden....
Zeker ben ik daar niet van, wel zeker ben ik van de correctheid van de genoemde aansluitingen op deze foto ten aanzien van de externe speaker, daar is waar ik de externe speaker op aangesloten had, en het gaf een 10x beter (en luider) geluid dan het speakertje in de monitor.
Mischien helpt bijgaande foto iets.
(mogelijk moet je er eerst op klikken om hem wat groter (leesbaarder) in beeld te krijgen.)
De draden waren Blauw/Groen en Blauw/Geel.
Let overigens niet teveel op de A en B stekker vermeldingen op de foto, deze stamt nog uit de eerste dagen van de navigatie help site, en ik meende dat A en B door VDO precies andersom genoemd werden....
Zeker ben ik daar niet van, wel zeker ben ik van de correctheid van de genoemde aansluitingen op deze foto ten aanzien van de externe speaker, daar is waar ik de externe speaker op aangesloten had, en het gaf een 10x beter (en luider) geluid dan het speakertje in de monitor.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- Senior Member
Wist de draadkleuren niet meer zeker, waren het toch Blauw/Groen en Blauw/Geel. ( had er tenminste één goed )
Bedankt WMP
Topsport
Bedankt WMP
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- Normal Member
Ja, hartstikke bedankt! Straks maar weer eens even knutselen.
Bij mij zit die plug er namelijk niet meer aan... handige jongens...hhahahaha
Bij mij zit die plug er namelijk niet meer aan... handige jongens...hhahahaha
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]
Hide post links |
-
- Normal Member
Zow! Dat zit er ook weer in!
Hij geluid is nu echt vele malen beter!
Veel levendiger, voller.
Hartstikke bedank!
Hij geluid is nu echt vele malen beter!
Veel levendiger, voller.
Hartstikke bedank!
Hide post links |
-
- Moderator
hey jongens, geef toe....ik ben goed!!!
Bij mij zaten er ook geen connectoren meer aan, maar oei oei oei, wat een verbetering van het geluid.
Fijn dat één en ander geholpen heeft.
Bij mij zaten er ook geen connectoren meer aan, maar oei oei oei, wat een verbetering van het geluid.
Fijn dat één en ander geholpen heeft.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |