East Europe Tomtom/Navman kaarten voor VDO MS5000 ???

Lukas
New Member
New Member

East Europe Tomtom/Navman kaarten voor VDO MS5000 ???

Bericht door Lukas »

Weet iemand of landkaarten van TomTom Routeplanner of Navman kun je converteren en gebruiken voor een vdo ms5000? Ik rijd namelijk veel in Oekraïne en Rusland en gebruik deze twee programma’s op een PDA met een losse gps. Ik heb natuurlijk geen stembegeleiding erbij en kaarten hebben geen hoge details maar het is zeer aangenaam om te weten of je nog op de route rijdt in een omgeving met een zeer slechte wegbewijzering. Volgens mij, zowel tomtom als navman gebruiken ook teleatlas mappen welke door vdo te lezen zijn. Rijden met twee systemen (MS5000 en PDA) is zeer lastig gezien dat in elke stop weer van alles opgeruimd moet worden en PDA is zeer traag voor het berekenen van lange routes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: East Europe Tomtom/Navman kaarten voor VDO MS5000 ???

Bericht door JW »

Lukas schreef:Weet iemand of landkaarten van TomTom Routeplanner of Navman kun je converteren en gebruiken voor een vdo ms5000? Ik rijd namelijk veel in Oekraïne en Rusland en gebruik deze twee programma’s op een PDA met een losse gps. Ik heb natuurlijk geen stembegeleiding erbij en kaarten hebben geen hoge details maar het is zeer aangenaam om te weten of je nog op de route rijdt in een omgeving met een zeer slechte wegbewijzering. Volgens mij, zowel tomtom als navman gebruiken ook teleatlas mappen welke door vdo te lezen zijn. Rijden met twee systemen (MS5000 en PDA) is zeer lastig gezien dat in elke stop weer van alles opgeruimd moet worden en PDA is zeer traag voor het berekenen van lange routes.
Hallo Lukas,

Helaas, dat is niet mogelijk.
VDO gebruikt inderdaad de kaartgegevens van zowel TeleAtlas als van Navteq, maar verwerkt die voor gebruik met z'n eigen besturingssysteem. En dat is geheel anders dan bij een TT of Navman. Overigens zijn die laatste twee ook niet onderling bruikbaar.

Vergelijk het maar met programma's voor een PC met Windows, of voor een MacIntosh. Die zijn niet onderling bruikbaar en ook niet te converteren.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Dat laatste (dat van de PC en de MAC) is niet waar.. Dat kan wel, maar dat was de vraag hier niet... ;). Het zal dus gewoon wachten worden voordat er voor de MS5000 (en de andere systemen) kaarten van Oost-Europa komen. Men is in ieder geval al wel in Polen, Estland, Letland en Litouwen bezig met digitaliseren......

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Dat laatste (dat van de PC en de MAC) is niet waar.. Dat kan wel, maar dat was de vraag hier niet... ;). Het zal dus gewoon wachten worden voordat er voor de MS5000 (en de andere systemen) kaarten van Oost-Europa komen. Men is in ieder geval al wel in Polen, Estland, Letland en Litouwen bezig met digitaliseren......

Groetjes,

Toho_NL.
Hallo ToHo,

Maar even in de
[OFF-Topic-Mode]
Om alle misverstanden te vermijden, voor sommige programma's als spreadsheets zijn er conversie tools beschikbaar, waardoor je die spreadsheets kunt opsturen naar en uitwisselen met een gebruiker van het andere platform. Dat zijn bij mijn weten echter eerder uitzonderingen dan regel.
Als voorbeeld: een Belastingprogramma van Elsevier of Kluwer is er voor beide platforms, de koper van een PC-versie zal 'm echter zelf niet kunnen omzetten naar een Mac versie. De vergelijking met de kaart DataBase gaat hier dan op, het belastingformulier is in beide gevallen hetzelfde, het platform waarop het draait echter geheel anders.
En zo zijn er velen, als Virusscanners, spelletjes enz.
[/OFF-Topic-Mode]

Met het tweede deel van je reactie ben ik het uiteraard geheel eens :)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lukas
New Member
New Member

Bedankt

Bericht door Lukas »

Ok, duidelijk... het is niet anders dus dan met 2 navigatiesystemen rondrijden.. :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • tomtom kaarten.
    door japie57 » 27 nov 2016 13:55 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 1026