Ja heb hele poos op die plek gestaan waarvan ik weet dat ik normaal volop ontvangst heb, daarna nog half uurtje rondgereden maar hij ziet ze niet.JW schreef:En stond je toen op een plek waarvan je zeker weet dat je voldoende Sat's kunt "zien"? En heb je dat vervolgens een poosje volgehouden?KawaBmw740 schreef:
heb het ook geprobeerd met de antenne op het dak van de auto en er is geen verschil
Uit ervaring weet ik dat het bij mijn auto 's morgens wel eens een aantal minuten kan duren voordat ik voldoende Sat's ontvang, en dat is dan geen eerste initialisatie. Want die kan (veel) langer duren.
Als het systeem eenmaal geïnitialiseerd is, is het niet ontvangen van voldoende Sat's geen probleem, je rijdt dan weg met mapmatching dmv tacho en gyro. Maar voor de eerste initialisatie is het ontvangen van voldoende, dus minimaal 4 Sat's essentieel.
Groet,
JW
In het verleden wel vaker overgebouwd naar een andere auto en nooit eerder deze storing gehad.
Meestal na een paar minuten stuk of 5 sat's .
Werd hier trouwens geschreven dat het ook aan verouderde software kan liggen, ik heb n.l. 1 van de eerste dvd's.
Heb je dit eerder meegemaakt of van gehoord?