MS 4100 geen route berekening
-
- New Member
MS 4100 geen route berekening
Na het inbouwen van een VDO MS 4100 kan ik wel een route opgeven. Deze wordt dan helaas NIET berekend. Ontvangst van sats is goed maar er zijn geen instructies te zien of te horen. Alleen een pijl die wel draait als je rijdt. Hoe is dit mogelijk? Iets te maken met de puls of niet goed aangesloten?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Ik hou het er op dat de puls niet goed aangesloten is. Ineen ander draadje wordt door Dicky wel beweerd dat je dit voor een 4100 niet nodig zou hebben, maar daar daar heb ik dus de grootste twijfels aan.
Dus: controleer je pulsaansluiting, en verifieer in je menu of de "snelheidsmeter" wel meeloopt als je rijdt.
Groet,
JW
Ik hou het er op dat de puls niet goed aangesloten is. Ineen ander draadje wordt door Dicky wel beweerd dat je dit voor een 4100 niet nodig zou hebben, maar daar daar heb ik dus de grootste twijfels aan.
Dus: controleer je pulsaansluiting, en verifieer in je menu of de "snelheidsmeter" wel meeloopt als je rijdt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo ryf1
in wat voor auto is het systeem ingebouwd
Topsport
in wat voor auto is het systeem ingebouwd
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- New Member
-
- Senior Member
Dan heb je als het goed is de draad achter de radio gepakt, PIN 17 draadkleur zwart/groen.ryf1 schreef:In een Mondeo uit 2001.
Ryf1
of anders even meten met een spanningszoeker mét ledjes, dan weet je zo of er een puls is
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- New Member
-
- New Member
Hallo,
Je schreef dat je alleen een pijl ziet, is dat een volledig zwarte pijl?
Wat voor een CD gebruikje?
Kijk eens in het nav menu bij noodgeval of je positie wel klopt.
Mogelijk kan de nav je positie op de kaart niet bepalen. Dan zie je ook alleen een pijl.
Groeten,
Dick.
Je schreef dat je alleen een pijl ziet, is dat een volledig zwarte pijl?
Wat voor een CD gebruikje?
Kijk eens in het nav menu bij noodgeval of je positie wel klopt.
Mogelijk kan de nav je positie op de kaart niet bepalen. Dan zie je ook alleen een pijl.
Groeten,
Dick.
Hide post links |
-
- New Member
-
- New Member
Het is inderdaad een volledig zwarte pijl en het probleem doet zich voor bij zowel een originele VDO Dayton als copy CD.
Ryf1
Ryf1
Hide post links |
-
- Senior Member
Hoeveel Sat's ontvang je? En heb je inmiddels de check op de puls gedaan, al rijdend via het menu dus?ryf1 schreef:Positie klopt inderdaad NIET maar sat ontvangst is goed.
Ryf1
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
-
- Senior Member
JW schreef:Hoeveel Sat's ontvang je? En heb je inmiddels de check op de puls gedaan, al rijdend via het menu dus?
Groet,
JW
Ik denk dat je het probleem moet zoeken in de puls, zoals JW al aangaf.ryf1 schreef:Ontvangst 4-6 sats
Ryf1
Weet je zeker dat je auto op een stuk weg staat die gedigitaliseerd is
Als dat niet het geval is dan krijg je ook de grote zwarte pijl te zien.
Hide post links |
-
- New Member
Hallo,
Toch nog een vraagje.
Als je een tijdje stil hebt gestaan op een gedigitaliseerde straat zie je dan wel de juiste positie?
Als dat zo is kan het zijn dat je puls nog niet geijkt is. Dat heb ik ook gehad. Dan denkt de navi dat je harder rijdt als je doet en dus een grotere afstand aflegt. oplossing is gewoon een flink stuk rijden met een goed GPS zicht, bijv. op de snelweg. Na enige tijd zie je dat de navi het doorheeft en dan gaat het ook perfect. Kijk ook of je achteruit signaal het goed doet. Als je die op de verkeerde plek pakt denkt de navi dat je continu achteruit rijdt, dan gaat het ook mis.
Als je ook na langere tijd stilstaan met 4-8 satellieten op een grote straat geen positie hebt zou ik toch maar eens naar de cd kijken. kijk eens of je een CD kan lenen om te testen.
Dick.
Toch nog een vraagje.
Als je een tijdje stil hebt gestaan op een gedigitaliseerde straat zie je dan wel de juiste positie?
Als dat zo is kan het zijn dat je puls nog niet geijkt is. Dat heb ik ook gehad. Dan denkt de navi dat je harder rijdt als je doet en dus een grotere afstand aflegt. oplossing is gewoon een flink stuk rijden met een goed GPS zicht, bijv. op de snelweg. Na enige tijd zie je dat de navi het doorheeft en dan gaat het ook perfect. Kijk ook of je achteruit signaal het goed doet. Als je die op de verkeerde plek pakt denkt de navi dat je continu achteruit rijdt, dan gaat het ook mis.
Als je ook na langere tijd stilstaan met 4-8 satellieten op een grote straat geen positie hebt zou ik toch maar eens naar de cd kijken. kijk eens of je een CD kan lenen om te testen.
Dick.
Hide post links |
-
- Senior Member
Je moet juist NIET de snelweg nemen maar veel in het dorp/stad rijden en dan veel afslaan.Dicky schreef:Als dat zo is kan het zijn dat je puls nog niet geijkt is. Dat heb ik ook gehad. Dan denkt de navi dat je harder rijdt als je doet en dus een grotere afstand aflegt. oplossing is gewoon een flink stuk rijden met een goed GPS zicht, bijv. op de snelweg.
Dick.
Hide post links |
-
- New Member
Het was inderdaad de puls. Alles werkt nu. Bedankt voor het meedenken en oplossen van mijn probleem!
Hide post links |
-
- Senior Member
Weer iemand geholpen een tevreden Navi bezitter te wordenryf1 schreef:Het was inderdaad de puls. Alles werkt nu. Bedankt voor het meedenken en oplossen van mijn probleem!
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 546