Heb ik sinds gister een mooi Becker Indianapolis, rij ik ermee naar huis; kent hij de aansluiting A30-A12 niet
En hij leidt denkt dat het pleintje (Kronenburgerplaats, Nijmegen) waar ik woon ergens anders is gesitueerd dan daadwerkelijk!
Lekkere binnenkomer. Nu kan ik de laatste meters naar mijn huis wel vinden maar ik vind het wel jammer dat die A30 er niet goed in staat. Weet iemand wanneer die opgenomen wordt en of ik recht heb op een update? Het apparaat is gloedje nieuw
Verder overigens een heerlijk apparaat: helder display, heldere stem, geen toeters en bellen.
Zipkid
A30
-
- Starting Member
-
- Moderator
Hallo Zipkid,
Welkom op het forum. Weer een navi-gebruiker in de buurt . Ik woon namelijk in Beuningen.
1. de A30 --> kijk ook eens in het Navteq gedeelte van dit forum. Daar staat al heel wat geschreven over de A30. Je kunt helaas niet reclameren dat je een nieuwe versie wilt ofzo (want op de meest recente versie staat hij ook nog niet). Als ze eenmaal beginnen met het geven van een nieuwe Cd / DVD als er een weg niet op staat dan blijven ze bezig.. Dit kan dus (helaas) niet. Je zult dus gewoon moeten wachten op een nieuwe versie (zal wel ergens volgend jaar worden) en die dan moeten kopen.
2. Kronenburgerplaats, Nijmegen --> een fout in de database van Navteq (en Bekcer gebruikt die van Navteq) kun je melden op dit forum (in het gedeelte van Navteq). Probeer daar zo duidelijk mogelijk te zijn, zodat het voor Navteq duidelijk is wat er aan de hand is (alleen dat het op de verkeere plaats ligt hebben ze niet zo veel aan). Navteq zal het dan gaan controleren en indien nodig aanpassen. Je krijgt dan antwoord via deze site. Je kunt de fout ook insturen via http://update.navteq.com. Je krijgt dan antwoord via e-mail. Het komt eigenlijk op hetzelfde neer. Voordeel van het melden hier is dat je kunt discussiëren over een fout (en anderen weten wat er reeds is gemeld). Kortom: meld de fout van de Kronenburgerplaats op het Navteq gedeelte en het wordt verholpen.
Verder wens ik je veel plezier hier op het forum en als je vragen hebt: schroom niet om ze te stellen.
Groetjes,
Toho_NL.
Welkom op het forum. Weer een navi-gebruiker in de buurt . Ik woon namelijk in Beuningen.
1. de A30 --> kijk ook eens in het Navteq gedeelte van dit forum. Daar staat al heel wat geschreven over de A30. Je kunt helaas niet reclameren dat je een nieuwe versie wilt ofzo (want op de meest recente versie staat hij ook nog niet). Als ze eenmaal beginnen met het geven van een nieuwe Cd / DVD als er een weg niet op staat dan blijven ze bezig.. Dit kan dus (helaas) niet. Je zult dus gewoon moeten wachten op een nieuwe versie (zal wel ergens volgend jaar worden) en die dan moeten kopen.
2. Kronenburgerplaats, Nijmegen --> een fout in de database van Navteq (en Bekcer gebruikt die van Navteq) kun je melden op dit forum (in het gedeelte van Navteq). Probeer daar zo duidelijk mogelijk te zijn, zodat het voor Navteq duidelijk is wat er aan de hand is (alleen dat het op de verkeere plaats ligt hebben ze niet zo veel aan). Navteq zal het dan gaan controleren en indien nodig aanpassen. Je krijgt dan antwoord via deze site. Je kunt de fout ook insturen via http://update.navteq.com. Je krijgt dan antwoord via e-mail. Het komt eigenlijk op hetzelfde neer. Voordeel van het melden hier is dat je kunt discussiëren over een fout (en anderen weten wat er reeds is gemeld). Kortom: meld de fout van de Kronenburgerplaats op het Navteq gedeelte en het wordt verholpen.
Verder wens ik je veel plezier hier op het forum en als je vragen hebt: schroom niet om ze te stellen.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Dank voor het vlotte antwoord
Enig idee wat een nieuwe versie zou moeten kosten?
Bedankt voor alle andere info!
Enig idee wat een nieuwe versie zou moeten kosten?
Bedankt voor alle andere info!
Hide post links |
-
- Moderator
Ik heb eens even gekeken waar volgens Navteq de Kronenburgerplaats ligt en dat is als zijnde een zijstraatje van de Spoorstraat (daar waar vroeger uitzendbureau Start zat). De Spoorstraat is de weg die omhoog loopt en bij het busstation uitkomt. Aan die Spoorstraa6 staan de bussen altijd als ze geen dienst hebben (weet je waar ik het over heb?). Kun je misschien aangeven waar die straat dan wel zou moeten liggen (in het forumgedeelte van Navteq)? Ik ken die straat niet, dus kan ik ook niet aangeven waar hij zou moeten komen te liggen. Wil jij het melden?
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Moderator
Ik heb geen idee wat zo'n nieuwe versie kost, maar dat kan Beckeronline (iemand op dit forum) je vast wel vertellen. Misschien zijn er ook wel anderen die het weten. De meeste updates van Becker liggen zo rond de €200,-- (als ik het goed heb, maar ik kan er ook naast zitten...).
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
Prijs van update is nooit van de te voren te zeggen bij Becker hangt namelijk af wat er allemaal veranderd is en of er ook weer nieuwe landen bij gekomen zijn. Laatste update kosten € 225,-- ex btw. Maar er kwamen toen wel gelijk 3 nieuwe landen erbij.
Maar deze cd versie is net uit dus nog wel even geduld voordat versie 2.0 gaat komen (midden volgend jaar).
Maar deze cd versie is net uit dus nog wel even geduld voordat versie 2.0 gaat komen (midden volgend jaar).
Hide post links |
-
- Starting Member
Waaa!!! Moet ik het zo lang zonder A30 doen! Dat maakt het apparaat bijna onbruikbaar Op de grote weg dan.
Maar ja, niks aan te doen... En 200 euro: das niet weinig! Heb ik toch een beetje vervelende nasmaak van mijn aankoop
Kronenburgerplaats ga ik aan Navteq doorgeven: hij ligt aan de kronenburgersingel, als je van het keizerkarel komt aan de linkerkant, vlak voor de vredestraat.
Navteq laat me nu een rondje rijden: spoorstraat, stationstraat, kronenburgersingel, spoorstraat, etc
Maar ja, niks aan te doen... En 200 euro: das niet weinig! Heb ik toch een beetje vervelende nasmaak van mijn aankoop
Kronenburgerplaats ga ik aan Navteq doorgeven: hij ligt aan de kronenburgersingel, als je van het keizerkarel komt aan de linkerkant, vlak voor de vredestraat.
Navteq laat me nu een rondje rijden: spoorstraat, stationstraat, kronenburgersingel, spoorstraat, etc
Hide post links |
-
- Senior Member
Op nog geen een navigatiesysteem staat de A30 nog op vermeld! Tenminste werkend vermeld (dus dat hij je er echt overheen stuurt.) En overigens staat er maar een klein stukje A30 niet op!! Alleen het stukje aansluiting met de A12 niet dus dat valt mee.....
En van die vreemde nasmaak vind ik een beetje onzin! Updates zijn altijd rond die prijs en je moet ten alle tijden kijken wat je ervoor terug krijgt! Je rijd door heel Europa heen dus je wilt wel dat je overal voorzien bent van de nieuwste en laatste info (lijkt mij?!!?) Dus als je het zo bekijkt is het helemaal niet veel geld.......
En van die vreemde nasmaak vind ik een beetje onzin! Updates zijn altijd rond die prijs en je moet ten alle tijden kijken wat je ervoor terug krijgt! Je rijd door heel Europa heen dus je wilt wel dat je overal voorzien bent van de nieuwste en laatste info (lijkt mij?!!?) Dus als je het zo bekijkt is het helemaal niet veel geld.......
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is wel het geval.beckeronline schreef:Op nog geen een navigatiesysteem staat de A30 nog op vermeld! Tenminste werkend vermeld (dus dat hij je er echt overheen stuurt.) En overigens staat er maar een klein stukje A30 niet op!! Alleen het stukje aansluiting met de A12 niet dus dat valt mee.....
De TeleAtlas CD's en DVD van de VDO C-IQ systemen hebben de nieuwe aansluiting wel degelijk opgenomen en plannen de route ook langs die verbinding.
In een ander draadje heb ik aangegeven dat de Navteq je een geweldig eind laat omrijden. Als je van Wageningen komt wordt je via de A 12 en Maarsbergen naar Amersfoort gebracht
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
excuus voor mijn opmerking..... had alleen aan navteq gedacht maar er natuurlijk nog een leverancier...... sorry (wij hebben natuurlijk alleen (nog of weer) met navteq te maken.....
Hide post links |
-
- Starting Member
Klopt ook wel: de nasmaak zit hem ook niet in een Becker, maar in gps in zijn geheel. Misschien had ik iets te hoge verwachtingen en vind ik het nu jammer dat er een behoorlijke foutmarge in zit....
Misschien voor een idee/draadje bij navteq:
- technisch lastig: een leerfunctie, zelf mogelijkheden hebben om updates door te voeren.... maar ja, dat levert geen geld meer op en is technisch natuurlijk lastig.
- een extra veld in de database met een datum vanaf wanneer een weg ge-opend zou moeten zijn. Op die manier kan je in het voren werken. Ook weer lastig en maakt de database misschien wel een stukje groter.
- zelfbrandbare cd's abonnement: iedere keer de database kunnen overnemen op een cd wanneer jij dat nodig vind. eventueel met mogelijkheden om de db eerst nog zelf aan te passen.
Voor Becker:
- de mogelijkheid om een gereden route te onthouden en precies die route weer te laten rijden met eventuele uitwijkmogeljkheden bij files.
Zipkid
PS Ik ben nog steeds positief over de Becker maar wat teleurgesteld in navigatie
Misschien voor een idee/draadje bij navteq:
- technisch lastig: een leerfunctie, zelf mogelijkheden hebben om updates door te voeren.... maar ja, dat levert geen geld meer op en is technisch natuurlijk lastig.
- een extra veld in de database met een datum vanaf wanneer een weg ge-opend zou moeten zijn. Op die manier kan je in het voren werken. Ook weer lastig en maakt de database misschien wel een stukje groter.
- zelfbrandbare cd's abonnement: iedere keer de database kunnen overnemen op een cd wanneer jij dat nodig vind. eventueel met mogelijkheden om de db eerst nog zelf aan te passen.
Voor Becker:
- de mogelijkheid om een gereden route te onthouden en precies die route weer te laten rijden met eventuele uitwijkmogeljkheden bij files.
Zipkid
PS Ik ben nog steeds positief over de Becker maar wat teleurgesteld in navigatie
Hide post links |
-
- Senior Member
Je pakt inderdaad de welbekende koe bij de hoorns. Dit is een klacht die je vaker hoort. Men gaat er van uit dat wanneer men een navigatiesysteem koopt dan men zonder fouten naar een bestemming wordt gebracht.zipkid schreef:Klopt ook wel: de nasmaak zit hem ook niet in een Becker, maar in gps in zijn geheel. Misschien had ik iets te hoge verwachtingen en vind ik het nu jammer dat er een behoorlijke foutmarge in zit....
De wegen in ons wegennet veranderen constant. De Database bouwers kunnen nooit een 100% accurate DB opleveren aangezien de DB op jou CD een bevroren DB is vanaf een bepaald moment. De leverancier van je NAVI geeft dit ook aan in de handleiding. Zover ik weet staat in elke handleiding een noot dat de DB nooit 100% accuraat kan zijn.
Hide post links |
-
- Moderator
Doe je dat via hun eigen site of via het forum?zipkid schreef:Kronenburgerplaats ga ik aan Navteq doorgeven
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Starting Member
Via eigen site geef ik foutjes op.
En dat navigatie niet helemaal 100% gaat is achteraf ook wel logisch maar zou bij de verkoop ook wel verteld mogen worden Niet dat je het als eerste in de handleiding leest
Maar ja dat verkoopt natuurlijk niet
En dat navigatie niet helemaal 100% gaat is achteraf ook wel logisch maar zou bij de verkoop ook wel verteld mogen worden Niet dat je het als eerste in de handleiding leest
Maar ja dat verkoopt natuurlijk niet
Hide post links |