Hallo,
Ik heb een MT 5011 aangeschaft en wil deze zelf installeren.
Kan ik gebruik maken van de stroomkabels van mijn MS 5000?
Het verwarrende is namelijk dat bij de MT 5011 de rode op de spanning van het contactslot moet en bij de MS 5000 is dit de paarse. De rode van de MS 5000 zit op de permanente stroom.
Ton
Aansluiten MT5011
-
- New Member
-
- Senior Member
Re: Aansluiten 5011
Hallo Ton,tonvanlil schreef:Hallo,
Het verwarrende is namelijk dat bij de MT 5011 de rode op de spanning van het contactslot moet en bij de MS 5000 is dit de paarse. De rode van de MS 5000 zit op de permanente stroom.
Ton
Als eerst welkom op het forum.
Je kan de spanning voor je TMC module gewoon aftappen van de draden aan je MS5000.
Let op dat je ook de bijgeleverde actieve raam plakantenne van de geschakelde plus voorziet.
Als je dat niet doet dan zal de antenne niet goed functioneren.
Je kan er ook voor kiezen om de antenne van je autoradio door te lussen met een splitter naar je TMC box.
Echter de ervaring van meerdere mensen is dat dan de ontvangst van je radio en TMC module minder kan zijn.
Succes met installatie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is inderdaad verwarrend, ik kwam daar bij het installeren ook achter. Maar het kan wel degelijk zó gedaan worden, zo zit het ook in mijn auto. Daarbij zit mijn MT box helemaal achterin, en de PC onder een voorstoel. Omdat ik toch de communicatiekabel (groene C2 stekkers) moest leggen tussen beide componenten, heb ik die voeding gelijk meegelegd.tonvanlil schreef:Hallo,
Ton
De rode van de 5011 komt dan op de paarse van de 5000, dat is de geschakelde plus.
De geel/rode van de 5011 komt op de rode van de 5000, de accuplus.
De bruine is in beide gevallen de massa.
Voorts heb ik de voeding van de actieve antenne bij de MT box aan de rode draad in de voedingskabel gesoldeerd. En als je deze antenne gebruikt, let dan goed op de instructie. Hou die ca 40 mm aan tov de metalen ruitomlijsting en verleng de massadraad niet.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Daar ben ik het dus niet meer eens In de handleiding staat de lengte van de massa draad niet langer dan 40mm mag zijn, daarin heb je wel gelijk JW. Aangezien ik geen punt had waar ik de 40mm "lange" massa draad aan kon monteren heb ik deze verlengt en aan de massa gelegd bij mijn TMC box. Dit geeft bij mij geen enkel probleem. De ontvangst van mijn TMC box is zeer goed.JW schreef:Voorts heb ik de voeding van de actieve antenne bij de MT box aan de rode draad in de voedingskabel gesoldeerd. En als je deze antenne gebruikt, let dan goed op de instructie. Hou die ca 40 mm aan tov de metalen ruitomlijsting en verleng de massadraad niet.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat staat er dus niet zo, lees nog maar even. Er staat dat je die draad, die zo'n 10-12 cm lang is als ik me goed herinner niet mag verlengen.Fantom schreef:Daar ben ik het dus niet meer eens In de handleiding staat de lengte van de massa draad niet langer dan 40mm mag zijn, daarin heb je wel gelijk JW. Aangezien ik geen punt had waar ik de 40mm "lange" massa draad aan kon monteren heb ik deze verlengt en aan de massa gelegd bij mijn TMC box. Dit geeft bij mij geen enkel probleem. De ontvangst van mijn TMC box is zeer goed.JW schreef:Voorts heb ik de voeding van de actieve antenne bij de MT box aan de rode draad in de voedingskabel gesoldeerd. En als je deze antenne gebruikt, let dan goed op de instructie. Hou die ca 40 mm aan tov de metalen ruitomlijsting en verleng de massadraad niet.
Groet,
JW
Ook ik ken gevallen waarbij een verlenging goed gegaan is, maar dat is pure mazzel. Er speelt daar dat de lengte een verhouding heeft tov de golflengte ( Xmaal 1/4 Labda), en dat gaat vaak/meestal fout.
Ik kan je nog een draadje linken op het duitse forum met een vergelijkbaar geval. Die figuur kreeg z'n 5010 niet aan de praat, totdat 'ie een stukje staal schoon krabde in de buurt van de voet van de actieve antenne en het massadraadje daar met een schroefje vastzette. En ineens had 'ie perfecte TMC.
Ik zou dus Ton niet een advies willen geven om dat maar gewoon te negeren.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Geweldig bedankt. En zo snel antwoord.
Dit had ik niet verwacht.
Ton
Dit had ik niet verwacht.
Ton
Hide post links |
-
- Senior Member
JW, Ik ging even uit van jou eerste bericht waar jij het had over de 40mm. Ik heb de handleiding van de antenne niet meer dus ik kan het niet nazoeken.JW schreef:Dat staat er dus niet zo, lees nog maar even. Er staat dat je die draad, die zo'n 10-12 cm lang is als ik me goed herinner niet mag verlengen.
Ook ik ken gevallen waarbij een verlenging goed gegaan is, maar dat is pure mazzel. Er speelt daar dat de lengte een verhouding heeft tov de golflengte ( Xmaal 1/4 Labda), en dat gaat vaak/meestal fout.
Ik kan je nog een draadje linken op het duitse forum met een vergelijkbaar geval. Die figuur kreeg z'n 5010 niet aan de praat, totdat 'ie een stukje staal schoon krabde in de buurt van de voet van de actieve antenne en het massadraadje daar met een schroefje vastzette. En ineens had 'ie perfecte TMC.
Ik zou dus Ton niet een advies willen geven om dat maar gewoon te negeren.
Groet,
JW
Er zullen ongetwijfeld gevallen zijn waar het idd niet werkt. Het verlengen van de kabel dus.
Maar als Ton in net zo'n situatie komt als ik (Dat je dus geen mogelijkheid hebt om dat korte stukje draad aan massa te leggen) dan kan hij proberen de massa draad te verlengen. Mijn opmerking was dan ook meer als tip bedoeld en zeker niet om de instructies van de leverancier te ontkennen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Fantom,
Zo zie je maar hoe makkelijk misverstanden kunnen onstaan, want ik schreef:
En inderdaad, op de plek waar je de massadraad zou moeten bevestigen zit natuurlijk geen boutje of schroefje oid. Daarom heb ik daar een heel klein gaatje geboord in een stukje waar een dubbele plaat zit, 't zaakje schoongekrabd, een beetje vaseline erop gesmeerd en daar met een klein zelftappertje de massadraad bevestigd. En dat zit perfect zo, geen verlenging nodig.
Hopelijk kan Ton ook zoiets doen.
Die link naar dat duitse verhaal is deze: http://navi-forum.net/board/viewtopic.p ... c&start=15
Groet,
JW
Zo zie je maar hoe makkelijk misverstanden kunnen onstaan, want ik schreef:
Die 40 mm gingen dus over de afstand tot het metaal van de omlijsting, niet over de lengte van de massadraadVoorts heb ik de voeding van de actieve antenne bij de MT box aan de rode draad in de voedingskabel gesoldeerd. En als je deze antenne gebruikt, let dan goed op de instructie. Hou die ca 40 mm aan tov de metalen ruitomlijsting en verleng de massadraad niet.
En inderdaad, op de plek waar je de massadraad zou moeten bevestigen zit natuurlijk geen boutje of schroefje oid. Daarom heb ik daar een heel klein gaatje geboord in een stukje waar een dubbele plaat zit, 't zaakje schoongekrabd, een beetje vaseline erop gesmeerd en daar met een klein zelftappertje de massadraad bevestigd. En dat zit perfect zo, geen verlenging nodig.
Hopelijk kan Ton ook zoiets doen.
Die link naar dat duitse verhaal is deze: http://navi-forum.net/board/viewtopic.p ... c&start=15
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 332