vdo ms 3000

noneku
New Member
New Member

vdo ms 3000

Bericht door noneku »

Hoi,
Wij zijn in bezit van een ouder model vdo ms 3000. Het werkt perfect. Het enige wat we jammer vinden is dat je geen GPS coördinaten kunt invoeren wat voor ons soms handig zou kunnen zijn. Weet iemand of er misschien een mogelijkheid is om dit systeem te updaten zodat dit wel kan?
groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Re: vdo ms 3000

Bericht door Fantom »

noneku schreef:Weet iemand of er misschien een mogelijkheid is om dit systeem te updaten zodat dit wel kan?
groetjes
Ik weet niet zeker of het kan in de laatste versie maar welke versie heeft je systeem nu :?:
Dan kunnen we in ieder geval aangeven of je de laatste sw versie hebt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
noneku
New Member
New Member

Bericht door noneku »

Ik weet niet zeker of het kan in de laatste versie maar welke versie heeft je systeem nu :?:

Ik ben een echte leek op dit gebied. Een domme vraag: waar kan ik zien welke versie ik heb? Het systeem zit ingebouwd in onze camper. Staat dit vermeld op het systeem zelf of moet dit vermeld staan in de bijbehorende boekjes? Dat kan ik event. morgen even nakijken (camper staat in de stalling)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

noneku schreef: Ik ben een echte leek op dit gebied. Een domme vraag: waar kan ik zien welke versie ik heb? Het systeem zit ingebouwd in onze camper. Staat dit vermeld op het systeem zelf of moet dit vermeld staan in de bijbehorende boekjes? Dat kan ik event. morgen even nakijken (camper staat in de stalling)
Domme vragen bestaan niet maar het helpt wel om te zoeken naar een antwoord op dit forum.
Je kan dit nakijken in het menu van het systeem onder configuratie :arrow: systeeminformatie.
Zover ik weet is sw versie 2.9 de laatst uitgebrachte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Fantom schreef:
noneku schreef: Ik ben een echte leek op dit gebied. Een domme vraag: waar kan ik zien welke versie ik heb? Het systeem zit ingebouwd in onze camper. Staat dit vermeld op het systeem zelf of moet dit vermeld staan in de bijbehorende boekjes? Dat kan ik event. morgen even nakijken (camper staat in de stalling)
Domme vragen bestaan niet maar het helpt wel om te zoeken naar een antwoord op dit forum.
Je kan dit nakijken in het menu van het systeem onder configuratie :arrow: systeeminformatie.
Zover ik weet is sw versie 2.9 de laatst uitgebrachte.
Inderdaad :idea: :lol:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
noneku
New Member
New Member

Bericht door noneku »

Zover ik weet is sw versie 2.9 de laatst uitgebrachte
Hoi,
Ik heb het nagekeken: SW nummer 0290.
Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Dat is dus V2.9... Er kan dus ook geen nieuwere software meer op (omdat die niet is uitgebracht en ook niet meer zal worden).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Zoals Toho_NL al schreef: Je hebt de laatst uitgebracht SW versie.
noneku schreef:Hoi,
Het enige wat we jammer vinden is dat je geen GPS coördinaten kunt invoeren wat voor ons soms handig zou kunnen zijn.
Ik heb dit even nagezocht omdat ik het niet zeker wist maar je kan helaas geen GPS coordinaten invoren bij de MS3000. :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
noneku
New Member
New Member

ms 3000

Bericht door noneku »

Helaas, :cry: maar bedankt allemaal.
Groetjes.

Er schiet me nog een vraag te binnen: Is het mogelijk om het systeem "om te bouwen" zonder al te veel werk en wat gaat zo'n grapje event. kosten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Re: ms 3000

Bericht door Topsport »

noneku schreef:

Er schiet me nog een vraag te binnen: Is het mogelijk om het systeem "om te bouwen" zonder al te veel werk en wat gaat zo'n grapje event. kosten?
Hallo noneku, wat bedoel jij met " om te bouwen" :?: , gebruik van het systeem in een tweede auto of overbouw in een andere ( ik denk het eerste :?: :?: )

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Topsport,

Toen ik die vraag vanmiddag las dacht ik dat bedoeld werd de 3000 om te bouwen tot een moderner systeem.

Afijn, we zullen wel zien wat Noneku echt bedoelt met z'n vraag.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
noneku
New Member
New Member

ms 3000

Bericht door noneku »

Toen ik die vraag vanmiddag las dacht ik dat bedoeld werd de 3000 om te bouwen tot een moderner systeem
.

Bovenstaande bedoel ik dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

noneku schreef:
Toen ik die vraag vanmiddag las dacht ik dat bedoeld werd de 3000 om te bouwen tot een moderner systeem
.

Hallo,

Niks is onmogelijk natuurlijk, maar alle componenten van de MS 3000 zijn inmiddels een beetje "uit de ouwe doos".
Bij de MS 3100 is het scherm iets anders, de bekabeling tussen scherm en computer is aangepast en het belangrijkste is wel dat de PC 3000 vervangen is door een geheel andere, veel snellere computer, de PC 4000.
Theoretisch is het mogelijk die PC 4000 te gebruiken in combinatie met het originele scherm, maar dan moet je de bekabeling aan gaan passen.

Al met al loont dat gewoon niet. Dus als je wat anders wilt moet je proberen dit systeem te verkopen en een modernere versie aanschaffen.
En dan is de MS 3100 zeker interessant, dan wel de C-IQ versie MS 3200.
Of natuurlijk gelijk door naar een kleurenkaart systeem uit de 5X00 serie. Da's echt het summum :lol:

Succes bij de besluitvorming, we horen het wel.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

noneku schreef:
.

O, bedoelt jij dat, was mij in ieder geval niet duidelijk :(

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”