Hoi,
Heb sinds een week mijn nieuwe leasebarrel met daarin een VDO Dayton MS5400 + TMC Box + afstandsbediening. Werkt allemaal heel mooi maar heb wel het volgende probleem:
Na ongeveer 5 a 10 minuten rijden lijkt het wel of de pijltjes + ok knoppen van mijn afstandsbediening uitgeschakeld zijn! Ze doen echt helemaal niks meer! Het geld niet voor de rest van de afstandsbediening want de navigatie knop ( waarmee ik kan switchen van modes) en de harder/zachter knoppen doen het prima! Nu heb ik geen vergelijkingsmateriaal en heb de manual doorgespit maar volgens mij zou je alleen tijdens het rijden geen andere route kunnen plannen, maar moet het toch wel mogelijk zijn om de schaal te veranderen, bekijken van TMC meldingen, en meer van dat soort dingen.. toch? Ook als ik stil sta zijn de knoppen niet meer te gebruiken! Pas als ik de auto uitgezet heb, paar minuten gewacht, en weer aanzet zie ik het welkomst scherm van VDO Dayton en werkt alles weer naar behoren.
Heb echt van alles al geprobeerd: terug naar fabrieksinstellingen, instelling van afstandsbediening ( 5000 of 5400) veranderd, ben zelfs met code 6330 in het service menu geweest maar ook daar geen oplossing. Ik dacht dat het misschien te maken had met de optie "Snelheids begr. uit" ( Had daar wat overgelezen in een andere posting :
viewtopic.php?t=1800&highlight= ) maar wat blijkt : De optie is er wel maar is niet te selecteren ( staat in "lichte" letters)!
Heeft iemand misschien een oplossing ?
Alvast bedankt,
Dave
Afstandsbediening van de MS5400 werkt (soms) niet..
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo quicks
wat jij beschrijft lijkt het mij dat er een defect in de afstandsbediening zit, aangezien de andere knoppen wel blijven werken.
ik zou toch teruggaan naar diegene die het systeem heeft ingebouwd, en kijken of die een andere afstandsbediening heeft liggen die je kan proberen.
ps niemand in jouw directe omgeving die dezelfde afstandsbediening heeft om te testen
Topsport
wat jij beschrijft lijkt het mij dat er een defect in de afstandsbediening zit, aangezien de andere knoppen wel blijven werken.
ik zou toch teruggaan naar diegene die het systeem heeft ingebouwd, en kijken of die een andere afstandsbediening heeft liggen die je kan proberen.
ps niemand in jouw directe omgeving die dezelfde afstandsbediening heeft om te testen
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik had dit zelfde probleem toen ik voor mijn vakantie MO5595 had geladen.
De zeldzame keer dat het systeem het deed kon ik hem dus ook ongeveer 5 minuten gebruiken en daarna reageerde het systeem ook niet meer op de pijltjes en op de OK toets. De ab stuurde wel een signaal uit. Dit zag ik aan het controlle ledje op de IR-ontvanger van mijn DVD speler.
Misschien dat het dezelfde oorzaak is maar het lijkt er in ieder geval veel op.
De zeldzame keer dat het systeem het deed kon ik hem dus ook ongeveer 5 minuten gebruiken en daarna reageerde het systeem ook niet meer op de pijltjes en op de OK toets. De ab stuurde wel een signaal uit. Dit zag ik aan het controlle ledje op de IR-ontvanger van mijn DVD speler.
Misschien dat het dezelfde oorzaak is maar het lijkt er in ieder geval veel op.
Hide post links |
-
- Normal Member
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
Hide post links |
-
- Senior Member
-
- Junior Member
Slechts gedeeltelijk gerelateerd; ik moet ook regelmatig wachten, soms meermalen drukken voordat er door de MS5400 actie wordt ondernomen. Soms geeft de monitor hierbij aan dat het signaal van de afstandsbediening aankomt, maar soms ook niet.
Uiteindelijk reageert hij wel, maar de CPU lijkt druk bezig te zijn met onbekende zaken.
Soms worden deze opdrachten dan vertraagd en als reeks uitgevoerd.
Liever zou ik een zandlopertje op het scherm zien ter indicatie dat er complexe processen lopen...
Mocht de afstandsbediening overigens altijd slecht reageren, dan staat het systeem in de configuratie wellicht ingesteld op een ander type afstandsbediening, maar dat wordt wel snel duidelijk.
Uiteindelijk reageert hij wel, maar de CPU lijkt druk bezig te zijn met onbekende zaken.
Soms worden deze opdrachten dan vertraagd en als reeks uitgevoerd.
Liever zou ik een zandlopertje op het scherm zien ter indicatie dat er complexe processen lopen...
Mocht de afstandsbediening overigens altijd slecht reageren, dan staat het systeem in de configuratie wellicht ingesteld op een ander type afstandsbediening, maar dat wordt wel snel duidelijk.
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive
Hide post links |
-
- New Member
Beste Dave,
Heb hetzelfde probleem gehad. Was bij mij verholpen na een software update. Deze kun je via de klantenservice van VDO aanvragen.
Succes!
Heb hetzelfde probleem gehad. Was bij mij verholpen na een software update. Deze kun je via de klantenservice van VDO aanvragen.
Succes!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 8