Sinds mijn vakantie perikelen met mijn MS5400 (zie ook DIT draadje) ben ik eens goed gaan opletten voor wat betreft de werking van mijn systeem.
Gisteren liep het systeem weer vast. Dwz. Direct na het starten begon ik met invoeren van een bestemming uit mijn adresboek. Toen ik de lijst met adressen in het beeld had reageerde het systeem niet meer op de AB. Ik weet dat het systeem soms even op zich laat wachten maar na +/- drie minuten reageerde het systeem nog niet.
Vervolgens de spanning van het systeem gehaald (contact uit werkt niet) werkt het systeem weer als vanouds.
Nu ik er zo over nadenk gebeurd dit wel vaker. Het systeem reageerd gewoon niet meer op de AB en dan moet ik het systeem echt spanningsloss maken om hem weer aan de praat te krijgen.
Hebben jullie daar ook wel eens last van of ben ik echt de enige. Als dat zo is dan is er denk ik iets niet goed aan mijn systeem en dan moet ie toch maar ff onderzocht worden lijkt me zo.
Vastlopers MS5400
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo fantom,
Welke SW draai je nu? Nog de tijdelijke oude 9.1 of heb je inmiddels opnieuw de 9.5 ingespeeld?
Groet,
JW
Welke SW draai je nu? Nog de tijdelijke oude 9.1 of heb je inmiddels opnieuw de 9.5 ingespeeld?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
JW, nog steeds 9.1 ik heb nog geen nieuwe gehad van het C-IQ centre.JW schreef:Hallo fantom,
Welke SW draai je nu? Nog de tijdelijke oude 9.1 of heb je inmiddels opnieuw de 9.5 ingespeeld?
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als je de titel van dat topic ziet gaat het daar juist over de 9.5 ná het updaten vanaf de 9.1 , terwijl Fantom het probleem heeft met de 9.1. aan boord.SLK schreef:Ik heb hier ook iets over gelezen op het duitse Forum
Dat topic is me zeer wel bekend, ik heb er twee keer in gepost
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Daar lees ik dus ook dat er meer mensen zijn die het zelfde probleem ervaren als ik mijn mijn systeem ervaar in het bovengenoemde draadje. Mijn duits is niet zo best maar wat ik eruit opmaak is dat het systeem dus defect is. Het rare is dat het systeem WEL werkt met SW 9.1 Dat vindt ik dus raar. Want als het systeem defect is dan zou het ook niet werken met sw 9.1.SLK schreef:Ik heb hier ook iets over gelezen op het duitse Forum
Ik denk dat er niks anders opzit dan terug te gaan naar de dealer met mijn systeem.
Eerst maar eens de nieuwe sw9.5 cd afwachten die ik van C-IQ krijg. Dan proberen. Als ie weer de mist in gaat dan.............................
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Fantom,Fantom schreef:Daar lees ik dus ook dat er meer mensen zijn die het zelfde probleem ervaren als ik mijn mijn systeem ervaar in het bovengenoemde draadje. Mijn duits is niet zo best maar wat ik eruit opmaak is dat het systeem dus defect is. Het rare is dat het systeem WEL werkt met SW 9.1 Dat vindt ik dus raar. Want als het systeem defect is dan zou het ook niet werken met sw 9.1.SLK schreef:Ik heb hier ook iets over gelezen op het duitse Forum
Ik denk dat er niks anders opzit dan terug te gaan naar de dealer met mijn systeem.
Eerst maar eens de nieuwe sw9.5 cd afwachten die ik van C-IQ krijg. Dan proberen. Als ie weer de mist in gaat dan.............................
Dat staat er dus juist NIET. Het is wel een hardware fout, maar niet van de Navi
Het daar gesignaleerde probleem wordt veroorzaakt door hele snelle pulsen op de lichtaansluiting. En dat is een hardwareprobleem bij de auto waar de Navi ingebouwd is.
De 9.5 tast de verschillende inputs op de computer op een andere manier af dan de 9.1 dat doet, en daarom kan het gebeuren dat er iets mis gaat bij de computer.
Het veld van oplossingen daarvoor is tamelijk breed, en er zal in vele gevallen een specifieke oplossing bedacht moeten worden. Varierend van een R/C netwerk tot het afschermen van bedrading.
Theoretisch is het ook bij jouw systeem mogelijk dat er een stoorpuls binnenloopt, tenslotte heb je nogal wat spullen daar bij elkaar zitten zoals we hebben kunnen zien. En als er dan ergens een stoorpuls zit, dan wel dat je een aftakking gemaakt hebt die niet helemaal lekker is of van een te dunne draad kan er bij de huidige electronica zomaar wat mis gaan..
Al met al is het dus niet het verhaal als beschreven in dat topic, immers daar treedt het pas op ná de SW update naar 9.5.
Maar vergelijkbare verschijnselen zijn denkbaar, en zeker daarom is het een interessant topic om te volgen. hetgeen ik dan ook trouw doe zoals je gelezen hebt
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Zoals ik al zei: Mijn Duits is niet zo goedJW schreef:Dat staat er dus juist NIET. Het is wel een hardware fout, maar niet van de Navi
Maar zoals ik in het andere draadje schreef is dit hele verhaal ontstaan door de installatie van SW9.5. Dat van die snelle pulsen op het lichtsignaal dat zou bij mij ook wel eens kunnen. Ik heb de verlichtingaansluiting nog op de dashboard verlichting aangesloten. Dit werkte echter niet goed dus heb ik mijn nav altijd op dagstand staan. Nu blijkt dat als ik mijn regelbare dashboard verlichting op een bepaalde stand heb staan de computer dit registreerd als aan-uit-aan-uit. Dit was me al een keer opgevallen in het service menu toen ik de problemen met het licht had geconstateerd. Misschien is het toch verstandig om dit komend weekend allemaal maar eens goed aan te sluiten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Fantom,
Zo zie je maar weer, via heel rare paden en door heel andere verbanden kun je misschien toch een krijgen
Uiteraard zijn we benieuwd hoe dit verder loopt, zeker die aftakking achter de rheostat moet veranderen. Zo'n aftakking bij de regelbare dash-verlichting is al vaker gebleken een bron van ergernis en onbegrepen storingen te zijn.
Voorts is het bij lange verbindingen van belang behoorlijk dikke bedrading te gebruiken en erg op te passen met parallel lopende bedradingen. In dat opzicht is de meegeleverde bedrading in sommige gevallen ook verdacht.
We horen het wel.
Succes,
JW
Zo zie je maar weer, via heel rare paden en door heel andere verbanden kun je misschien toch een krijgen
Uiteraard zijn we benieuwd hoe dit verder loopt, zeker die aftakking achter de rheostat moet veranderen. Zo'n aftakking bij de regelbare dash-verlichting is al vaker gebleken een bron van ergernis en onbegrepen storingen te zijn.
Voorts is het bij lange verbindingen van belang behoorlijk dikke bedrading te gebruiken en erg op te passen met parallel lopende bedradingen. In dat opzicht is de meegeleverde bedrading in sommige gevallen ook verdacht.
We horen het wel.
Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Eigenlijk hoor ik het te weten maar ik vraag het toch nog even voor de zekerheid.
Als ik besluit de verlichtingsdraad op mijn MS5400 in het geheel niet aan te sluiten moet ik de draad dan aan massa leggen
Ik gebruik mijn MS5400 toch altijd in dagstand dus dat omschakelen hoeft van mij niet zo nodig
Als ik besluit de verlichtingsdraad op mijn MS5400 in het geheel niet aan te sluiten moet ik de draad dan aan massa leggen
Ik gebruik mijn MS5400 toch altijd in dagstand dus dat omschakelen hoeft van mij niet zo nodig
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
Gewoon niet aansluiten, ik heb hem zelf bij de achterlichten gepakt.Fantom schreef:Eigenlijk hoor ik het te weten maar ik vraag het toch nog even voor de zekerheid.
Als ik besluit de verlichtingsdraad op mijn MS5400 in het geheel niet aan te sluiten moet ik de draad dan aan massa leggen
Ik gebruik mijn MS5400 toch altijd in dagstand dus dat omschakelen hoeft van mij niet zo nodig
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Volgens mij zit jou computer 40 cm van je achterlicht af.
Is dan een kleine moeite om het draadje aan te sluiten.(moet wel lukken voor de koffie)
Is dan een kleine moeite om het draadje aan te sluiten.(moet wel lukken voor de koffie)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Ligt eraan wanneer je koffie drinktHan schreef:Volgens mij zit jou computer 40 cm van je achterlicht af.
Is dan een kleine moeite om het draadje aan te sluiten.(moet wel lukken voor de koffie)
Denk ook wel dat ik hem van het weekend ga aansluiten.
Het heeft echter wel wat voeten in aarde aangezien ik ook mijn dashboardkst eruit moet halen.
Daarachter zit namelijk de huidige aansluiting van de dashboard verlichting aan de KVC-1000 en die aanlsuiting loopt ook weer door naar de MS5400.
Dus dat gaat vast wel lukken voor de koffie van zaterdagavond
EDIT 11-08 13:17
Ik krijg net een doos van VDO-Dayton binnen en wat schets mijn verbazing Je vraag bij het C-IQ centre om een nieuwe cd met MO5595 en je krijgt.............................weer een heel pakket met sw update en update kaarten Misschien waren ze bang dat de kaartcd's ook defect zijn
In de loop van de week ga ik weer aan de klus. Ik hou jullie op de hoogte
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Ik heb gisteren de MO5595 op het systeem geinstalleerd en..................................... het werkt nog steeds.
Ik heb alleen de verlichtingsaansluiting nog niet veranderd. Ik heb wel mijn dashboard verlichting op maximaal staan om er zeker van te zijn dat de NAV dit registeert als verlichting die aan staat Ik heb op dit moment nog niet het lef om de verlichting wat minder fel te laten branden omdat ik niet weet wat het systeem dan gaat doen.
Zaterdag ga ik aan de knutsel en voordat ik ga beginnen ga ik eerst de dashboard verlichting stapsgewijs minder fel laten branden. Ik ben beniewd of ik het effect wat op het duitse forum wordt besproken kan repliceren.
kortom........voor degene die geintresseerd is...........wordt vervolgd
Ik heb alleen de verlichtingsaansluiting nog niet veranderd. Ik heb wel mijn dashboard verlichting op maximaal staan om er zeker van te zijn dat de NAV dit registeert als verlichting die aan staat Ik heb op dit moment nog niet het lef om de verlichting wat minder fel te laten branden omdat ik niet weet wat het systeem dan gaat doen.
Zaterdag ga ik aan de knutsel en voordat ik ga beginnen ga ik eerst de dashboard verlichting stapsgewijs minder fel laten branden. Ik ben beniewd of ik het effect wat op het duitse forum wordt besproken kan repliceren.
kortom........voor degene die geintresseerd is...........wordt vervolgd
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |