Carin systeem spreekt zichzelf tegen

T5-Roger
Average Member
Average Member

Carin systeem spreekt zichzelf tegen

Bericht door T5-Roger »

Ik heb het al op meerdere plekken gemerkt, maar via venray naar helmond en door naar nuenen doet ie het zekerweten....

op de kaart geeft ie met de witte lijn aan dat ik rechtdoor moet, de weg volgen.

De pijl en stem zeggen echter dat ik na xx meter rechtsaf moet, telt lekker af tot 0, waar ik rechts zou moeten is alleen weiland, en nogmaals de kaart geeft aan dat ik gewoon de weg moet volgen.

Kom ik bij een viaduct waar de te volgen weg onderdoor loopt, begint ie met pijlen en stem te meldne dat ik rechtsaf moet, maar wederom staat op de kaart aangegeven met witte wlijn dat ik de weg moet volgen.....

ligt dit aan:

Navigatie-cd (tele atlas 2002)
software (4,6) die ik ingeladen heb toen ik het systeem net had, er zat 3.9 ofzo in en duitse taal

het systeem zelf (en dus niet te verhelpen)
????????

wie weet het?
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo T5,

Ik heb dit verschijnsel in het verleden ook een paar keer gehad, en in al die gevallen bleek het een klein foutje op de CD te zijn. Er is dan ergens een "attributie" fout gemaakt en dan onstaan dit soort rare dingen inderdaad.

Een voorbeeld hoorde ik laatst van iemand die ergens bij Parijs waar hij woont altijd op de zelfde plek rechtsaf moet slaan volgens de instructie. Om vervolgens na 50 meter het verzoek te krijgen om te keren en op het oorspronkeleijke punt weer rechtsaf te slaan, oftewel z'n oorspronkelijke route te vervolgen. Daar zit gewoon een foutje op de CD.

Met hoge mate van waarschijnlijkheid is het dus de CD die dit veroorzaakt, niet je systeem of de SW 4.6. Overigens is het wel de moeite waard om die te vervangen door een 4.9, de laatst beschikbare voor de Carin 520/522. Hij is gewoon wat sneller en precieser dan de vorige versies.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Zo'n probleem met het afslaan op een viaduct heb ik ook eens gehad (met een Navteq CD). Het bleek aan het Z-level te liggen (zo'n hoogte instelling dat je over de andere weg heen gaat). Dit beleek niet helemaal goed te zijn. Nu heb ik hier (voorlopig) nog geen last van gehad. Kwestie van melden bij de kaartenlevernacier en je hoort (in het geval van Navteq) vanzelf of het probleem zich nog voordoet.

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. zoals JW al zei: de nieuwste software is wel aan te raden (ik dacht zelfs dat nieuwere kaarten niet werkten op de oude software (weet echter niet zeker of dit ook voor jouw systeem geldt...)).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Ik ben het genoemde probleem ook als eens tegengekomen met mijn MS5400.
Dit was op de provinciale weg tussen leiden en zoetermeer. op de kaart stond een witte lijn om de weg te volgen en het systeem riep op een gegeven moment dat ik rechtsaf het weiland in moest. Dat heb ik toen maar niet gedaan bij 80km/u :lol:

Dus ook bij de nieuwere systemen komt dit voor en het ligt idd aan de kaart cd die je in je computer hebt zitten. :?
Als je een recente CD hebt en je komt die fout tegen dit gewoon melden bij de kaart leverancier (Navteq of Teleatlas) :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
T5-Roger
Average Member
Average Member

Bericht door T5-Roger »

Oke, dus even nieuw SW versie erin zetten en kiekn voor betere kaart-cd 8) lekker orgineeltje kopen :lol: (bij mijn gebruikt gekochte carin zat deze teleatlas 2002 kopie namelijk.....)

Wat is het verschil trouwens tussen een nvatec en teleatlas?? werken ze allebei in carinsystemen?
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo T5,

Over de verschillen tussen Navteq en TeleAtlas zijn al heel wat topics volgeschreven. Er is zelfs een poll voor geopend.
Even wat bladeren en lezen dus :lol:

En ja, ze werken allebei in je Carin, er even van uitgaand dat je wel de goede versie hebt. Dus niet een TeleAtlas voor een Blaupunkt of een Navteq voor een Becker :cry:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ruilen Pioneer HD1bt compleet tegen RNS 510 bluetooth module
    door Erick » 13 jun 2015 18:27 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 0
    Weergaves: 872
  • Gratis af te halen 2x Pioneer ANH-P9R zilver en zwart of ruilen tegen MO4265SR CD
    door cabrio_rob » 15 aug 2015 16:07 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1912
  • RNS of ander systeem
    door Nielsk » 05 apr 2015 09:50 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 544
  • R-Link systeem
    door moneymaker » 05 sep 2018 23:42 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 1099
  • Backup terugplaatsen op systeem