Beste allen,
Sinds enkele weken heb ik het probleem dat mijn 1 jaar oude VDO-Dayton 4100 (genaamd Miep), deze is uiterst traag met het geven van input en heeft ook problemen met de radio. ik bedoel dat bij het draaien aan het wieltje het heel lang duurt voordat de display het betreffende karakter weergeeft. Na het aanzetten duurt het geruime tijd (minuten) voordat de radio geluid gaat geven. Het lijkt wel of de radio stations niet zijn opgeslagen en dat ze iedere keer opnieuw opgezocht moeten worden. Ik gebruik de standaard meegeleverde firmware (3.01 dacht ik). Als ik dan geluid heb en ik ga naar een volgend radio station dan duurt het vervolgens weer geruime tijd voordat er geluid komt.
Miep heeft geen problemen met het weergeven van de route.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Trage MS4100
-
- New Member
-
- Senior Member
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat er aan de hand kan zijn.
Het enige wat ik voor kan stellen is om het systeem eens helemaal van de spanning af te halen voor een aantal minuten. Dus systeem uit het dinslot en de stekkers eruit. Als dat niet werkt dan houdt het voor mij even op en dan zou ik in jou geval terug gaan naar de dealer of even contact opnemen met MENHO. Menho doet o.a. reparaties voor VDO-Dayton.
Laat even weten of het gelukt is met het loshalen van de spanning.
Het enige wat ik voor kan stellen is om het systeem eens helemaal van de spanning af te halen voor een aantal minuten. Dus systeem uit het dinslot en de stekkers eruit. Als dat niet werkt dan houdt het voor mij even op en dan zou ik in jou geval terug gaan naar de dealer of even contact opnemen met MENHO. Menho doet o.a. reparaties voor VDO-Dayton.
Laat even weten of het gelukt is met het loshalen van de spanning.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Beste Fantom,
Ik heb het gisteravond ontdekt....
Onder de knop 'band' heb je hebt twee soorten FM (ik dacht FM en FM-AS), ik had FM geselecteerd en dan is het gedrag zoals omschreven in mijn klacht. Heb overgeschalekd naar FM-AS en Miep is weer net zo snel als vroeger.
Ik kan dit gedrag niet verklaren en het handboek is wel erg summier. Trouwens over het handboek gesproken...weet jij wat het kortegolfbereik is? dit ivm de Wereldomroep frekwenties.
Onder de knop 'band' heb je hebt twee soorten FM (ik dacht FM en FM-AS), ik had FM geselecteerd en dan is het gedrag zoals omschreven in mijn klacht. Heb overgeschalekd naar FM-AS en Miep is weer net zo snel als vroeger.
Ik kan dit gedrag niet verklaren en het handboek is wel erg summier. Trouwens over het handboek gesproken...weet jij wat het kortegolfbereik is? dit ivm de Wereldomroep frekwenties.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
In de FM-AS (Auto Store) band kun je GEEN zenders opslaan. Juist daar zal 'ie dus elke keer eerst weer moeten kijken welke zenders er zijn. Als je in FM GEEN zenders hebt opgeslagen zal 'ie ze natuurlijk ook niet vinden.
Lees je Manual nog maar eens goed door.
Of jouw 4100 ook de korte golf aan kan weet ik niet, dat moet ik checken. Mijn 4000 kan dat wel, echter slechts één van de 5 kortegolfbanden is beschikbaar, ook dat moet ik even checken, straks in de auto.
Groet,
JW
In de FM-AS (Auto Store) band kun je GEEN zenders opslaan. Juist daar zal 'ie dus elke keer eerst weer moeten kijken welke zenders er zijn. Als je in FM GEEN zenders hebt opgeslagen zal 'ie ze natuurlijk ook niet vinden.
Lees je Manual nog maar eens goed door.
Of jouw 4100 ook de korte golf aan kan weet ik niet, dat moet ik checken. Mijn 4000 kan dat wel, echter slechts één van de 5 kortegolfbanden is beschikbaar, ook dat moet ik even checken, straks in de auto.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Ter aanvuling op m'n eerdere reactie: Bij de MR 4000 is inderdaad slechts één kortegolfband beschikbaar, en wel de 49-meter band. Daarin zit een belangrijke frequentie van de Wereld Omroep, en wel 5955. Ook de 6015 zit in die band, eveneens een door de WO gebruikte frequentie.
Ik neem aan dat dit bij jou ook zo zit, check het maar even in het RadioMenu, bij de Banden.
Groet,
JW
Ter aanvuling op m'n eerdere reactie: Bij de MR 4000 is inderdaad slechts één kortegolfband beschikbaar, en wel de 49-meter band. Daarin zit een belangrijke frequentie van de Wereld Omroep, en wel 5955. Ook de 6015 zit in die band, eveneens een door de WO gebruikte frequentie.
Ik neem aan dat dit bij jou ook zo zit, check het maar even in het RadioMenu, bij de Banden.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Hallo,
Op één frequentie (5955MHz) krijg ik een goed signaal....
Bedankt!
Op één frequentie (5955MHz) krijg ik een goed signaal....
Bedankt!
Hide post links |
-
- New Member
Fm-as
JanH schreef:Beste Fantom,
Beste JanH, ik heb precies hetzelfde probleem en vond jou reactie op dit forum. Ik heb hetzelfde geprobeerd en inderdaad werkt dit. Echter duurt dit niet al te lang voordat hij weer vertraagd. Als ik dan naar bijvoorbeeld MW ga en dan weer terug naar fm of fm-as is ie weer zeer snel. Het lijkt dus een probleem/conflict met de radio te zijn.
Nu is mijn vraag of jij hier verder nog actie op ondernomen hebt en of je wellicht een oplossing gevonden hebt??
Alvast bedankt en vriendelijke groeten
Jako
Hide post links |