MS5400 en diefstalgevoeligheid. (Ook van de 4150RS)
-
- Junior Member
MS5400 en diefstalgevoeligheid. (Ook van de 4150RS)
Heren, dames
Weet iemand hoe zit het met de diefstalgevoeligheid van het ms5400 systeem?
Kan je bv het scherm mee uit de autonemen, doordat er een makkelijke connector gebruikt wordt?
Zit er een beveiligingscode in?
Kun je het systeem makelijk overbouwen naar een andera auto? zo ja kun je het ook zelf?
De 'stem' loopt die via de autoradiospeakers?
Greetz
Eric
Weet iemand hoe zit het met de diefstalgevoeligheid van het ms5400 systeem?
Kan je bv het scherm mee uit de autonemen, doordat er een makkelijke connector gebruikt wordt?
Zit er een beveiligingscode in?
Kun je het systeem makelijk overbouwen naar een andera auto? zo ja kun je het ook zelf?
De 'stem' loopt die via de autoradiospeakers?
Greetz
Eric
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Goedemiddag
Ik rij ook C5 en heb gebruik gemaakt van de aanbieding. Min dealer heeft de standaard montage steun gebruikt ( op het rooster van de lucht-uitlaat ( midden). Het scherm is eenvoudig te demonteren ( mbv een klik connector) en dus makkelijk mee te nemen. Bezwaar is echter het formaat/gewicht van het scherm.
Daarnaast ontbreekt helaas een monitor case ( tasje) om scherm in mee te nemen.
Wel erg tevreden met dit system, daarnaast heb ik ook nog een TMC box aangeschaft en dat maakt het geheel compleet. Heeft als voordeel dat de file-info doorkomt en dat eventuele alternatieven worden getoond.
Mbt diefstalgevoeligheid verder geen idee, volgens mij is het belangrijk het scherm mee te nemen uit de auto (zelfde idee als display van je radio). In hoeverre navi's gestolen worden is mij onbekend.
Ik rij ook C5 en heb gebruik gemaakt van de aanbieding. Min dealer heeft de standaard montage steun gebruikt ( op het rooster van de lucht-uitlaat ( midden). Het scherm is eenvoudig te demonteren ( mbv een klik connector) en dus makkelijk mee te nemen. Bezwaar is echter het formaat/gewicht van het scherm.
Daarnaast ontbreekt helaas een monitor case ( tasje) om scherm in mee te nemen.
Wel erg tevreden met dit system, daarnaast heb ik ook nog een TMC box aangeschaft en dat maakt het geheel compleet. Heeft als voordeel dat de file-info doorkomt en dat eventuele alternatieven worden getoond.
Mbt diefstalgevoeligheid verder geen idee, volgens mij is het belangrijk het scherm mee te nemen uit de auto (zelfde idee als display van je radio). In hoeverre navi's gestolen worden is mij onbekend.
Rijdend met VDO MS4950 + TMC 5010/01
Hide post links |
-
- Senior Member
Het is zeker aan te raden het scherm uit de auto mee te nemen.
Als de computer goed is vastgemaakt en verborgen is gemonteerd (bv. kofferbak) dan hoef je daar niet echt over in te zitten. Okee er zijn altijd gevallen bekend waarbij de hele auto is leeggehaald. Maar hetgeen dat in het zicht zit trekt de aandacht, dit is idd ook zo met het frontje van je radio.
Ik had voorheen het 7 Inch scherm van VDO op mijn MS5400. Ik had de beugel zo gemonteerd dat ik deze ook compleet van het dashbord kon verwijderen op plaatsen waar ik het niet vertrouwde. De kabel liet ik dan strak langs het (zwarte) dashbord naar de carkit lopen. Hierdoor zag je nauwelijks iets van een NAV zitten.
Ik ben van nature lui dus ik had nooit zin om het scherm mee te zeulen (ook erg onhandig) daarom ben ik overgestapt naar een klapscherm radio. Maar goed om niet te ver af te dwalen. Er zijn hoesjes in de handel waar je je scherm goed in kan vervoeren. Een kennis van mij heeft een Clarion met een los scherm en die heeft zo'n tas gekocht waar je als man je portefeuille etc in kan doen. Daar past het scherm prima in en kan hij idd ook z'n IPAQ en rest kwijt. Tas heeft ook een handige draagriem. Op zich geen slecht idee.
Als de computer goed is vastgemaakt en verborgen is gemonteerd (bv. kofferbak) dan hoef je daar niet echt over in te zitten. Okee er zijn altijd gevallen bekend waarbij de hele auto is leeggehaald. Maar hetgeen dat in het zicht zit trekt de aandacht, dit is idd ook zo met het frontje van je radio.
Ik had voorheen het 7 Inch scherm van VDO op mijn MS5400. Ik had de beugel zo gemonteerd dat ik deze ook compleet van het dashbord kon verwijderen op plaatsen waar ik het niet vertrouwde. De kabel liet ik dan strak langs het (zwarte) dashbord naar de carkit lopen. Hierdoor zag je nauwelijks iets van een NAV zitten.
Ik ben van nature lui dus ik had nooit zin om het scherm mee te zeulen (ook erg onhandig) daarom ben ik overgestapt naar een klapscherm radio. Maar goed om niet te ver af te dwalen. Er zijn hoesjes in de handel waar je je scherm goed in kan vervoeren. Een kennis van mij heeft een Clarion met een los scherm en die heeft zo'n tas gekocht waar je als man je portefeuille etc in kan doen. Daar past het scherm prima in en kan hij idd ook z'n IPAQ en rest kwijt. Tas heeft ook een handige draagriem. Op zich geen slecht idee.
Hide post links |
-
- Senior Member
LEES EENS GOED HOE CIQ WERKT, MOET OOK HEEL WAT DIEFSTALLEN TEGEN GAAN, ALS JE HEM TENMINSTE ALS GESTOLEN OPGEEFT
Hide post links |
-
- New Member
Het systeem is na diefstal op te geven als gestolen bij het C-IQ service centre..00800 99 333 333
hierdoor word er een melding gemaakt in het systeem, dat wanneer het betreffende toestel opnieuw zou worden aangemeld i.v.m bijvoorbeeld een verlopen content, het systeem niet meer opnieuw kan worden aangemeld..
Tevens is er voor de 5,8 inch schermen een displaybag beschikbaar, de MB5000.
gr.
Rody
hierdoor word er een melding gemaakt in het systeem, dat wanneer het betreffende toestel opnieuw zou worden aangemeld i.v.m bijvoorbeeld een verlopen content, het systeem niet meer opnieuw kan worden aangemeld..
Tevens is er voor de 5,8 inch schermen een displaybag beschikbaar, de MB5000.
gr.
Rody
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is wel zo dat je bij C-IQ je gestolen systeem kan opgeven maar als een inbreker jou systeem uit je auto meeneemt dan kan hij hem nog altijd gebruiken zolang het huidige C-IQ abonnement geldig is. Daarbij komt dat waarneer jij je systeem permanent hebt vrijgeschakeld de oneigenlijke eigenaar er nog heel lang mee kan werken.fransnacht schreef:LEES EENS GOED HOE CIQ WERKT, MOET OOK HEEL WAT DIEFSTALLEN TEGEN GAAN, ALS JE HEM TENMINSTE ALS GESTOLEN OPGEEFT
Wat mij betreft zou vdo-dayton ook met een soort code moeten werken die je moet invoeren zodra de spanning van het toestel is geweest. Dat komt de diefstal gevoeligheid alleen maar ten goede.
Hide post links |
-
- Moderator
Dat is inderdaad een zeer goed plan. Gewoon een kwestie van een wachtwoord inbouwen. Wie stuurt het mailtje naar VDO ? Het lijkt mij wel een goed plan (om diefstal nog onaantrekkelijker te maken).
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb hetvolgende aan 2serveU-BNL@siemensvdo.com verzonden.
Geachte heer/mevrouw,
Ik ben een zeer actief lid van het forum op de www.navigatiehelpsite.nl
In dit forum komen VDO-Dayton systemen zeer veelvuldig te spraak.
Een van de laatste topics ging over de diefstalgevoeligheid van navigatiesystemen.
Alle VDO gebruikers zijn het met elkaar eens. De C-IQ functie heeft zeker een grote meerwaarde om diefstal te voorkomen/ontmoedigen.
Echter waren wij het er over eens dat wanneer je je C-IQ systeem permanent hebt vrij geschakeld de meerwaarde, van de veiligheid die C-IQ met zich mee brengt, niet meer op gaat. Daarom werd er door een van de leden het idee naar voren gebracht om de computer te beveiligen met een code. Deze code zou moeten worden ingevoerd op het moment dat de computer van de permanente 12v spanning is afgehaald. Dit zou zeker ook de diefstalgevoeligheid van de MS4150RS en de MS4200RS bevorderen.
U kunt de topic nalezen op: viewtopic.php?t=2026&sid=a4698472ce0bce ... e54831ae79
Graag verneem ik van u of het mogelijk is dat bovengenoemde optie mee kan worden genomen in de volgende software release.
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Geachte heer/mevrouw,
Ik ben een zeer actief lid van het forum op de www.navigatiehelpsite.nl
In dit forum komen VDO-Dayton systemen zeer veelvuldig te spraak.
Een van de laatste topics ging over de diefstalgevoeligheid van navigatiesystemen.
Alle VDO gebruikers zijn het met elkaar eens. De C-IQ functie heeft zeker een grote meerwaarde om diefstal te voorkomen/ontmoedigen.
Echter waren wij het er over eens dat wanneer je je C-IQ systeem permanent hebt vrij geschakeld de meerwaarde, van de veiligheid die C-IQ met zich mee brengt, niet meer op gaat. Daarom werd er door een van de leden het idee naar voren gebracht om de computer te beveiligen met een code. Deze code zou moeten worden ingevoerd op het moment dat de computer van de permanente 12v spanning is afgehaald. Dit zou zeker ook de diefstalgevoeligheid van de MS4150RS en de MS4200RS bevorderen.
U kunt de topic nalezen op: viewtopic.php?t=2026&sid=a4698472ce0bce ... e54831ae79
Graag verneem ik van u of het mogelijk is dat bovengenoemde optie mee kan worden genomen in de volgende software release.
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Hide post links |
-
- Moderator
He goed bezig! Ik ben benieuwd of VDO Dayton hier iets mee doet . In ieder geval goed dat je het hebt aangekaart!
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. misschien wil VDO Dayton ook actief worden op het forum (laat ons bidden, laat ons bidden, laat ons bidden).
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. misschien wil VDO Dayton ook actief worden op het forum (laat ons bidden, laat ons bidden, laat ons bidden).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
probleem is alleen, dat er altijd wel weer zo'n ***** is die dat kan kraken.
maar vdo doet er degelijk wel wat aan!!! heb van gevallen gehoord dat ze gepakt zijn door ciq
die man had hem op marktplaats gekocht.... en ging kapot stuurde hem op en helaas.........
dus mocht je zo een toestel kopen, laat een week over de koop heen gaan zo dat eventuele eigenaar aangifte kan doen en bel altijd ciq center!!! zij kunnen dat zo controleren
en nog advies neem dan indien mogelijk een jaar !!! en niet onbeperkt. hebben ze er max een jaar wat aan
nog een voordeel momenteel er zullen nog vast wel hoop schoonheidsfoutjes inzitten
dus grotere kans dat hij wordt opgestuurd!!
maar vdo doet er degelijk wel wat aan!!! heb van gevallen gehoord dat ze gepakt zijn door ciq
die man had hem op marktplaats gekocht.... en ging kapot stuurde hem op en helaas.........
dus mocht je zo een toestel kopen, laat een week over de koop heen gaan zo dat eventuele eigenaar aangifte kan doen en bel altijd ciq center!!! zij kunnen dat zo controleren
en nog advies neem dan indien mogelijk een jaar !!! en niet onbeperkt. hebben ze er max een jaar wat aan
nog een voordeel momenteel er zullen nog vast wel hoop schoonheidsfoutjes inzitten
dus grotere kans dat hij wordt opgestuurd!!
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is vast wel zomaar als dat kraken zo makkelijk gaat dan waren er ook allang de mogelijkheden geweest om bv het standaard startup scherm weg te halen of aan te passen. En daarbij komt dat een eventuele oneigenlijke eigenaar er altijd naar op zoek moet. Maar ben het met je eens. Alles is te kraken.fransnacht schreef:probleem is alleen, dat er altijd wel weer zo'n ***** is die dat kan kraken.
Hide post links |
-
- New Member
Hallo,
Het klopt inderdaad dat de C-IQ systemen onbeperkt werken wanneer er een unlimited content op het betreffende systeem is aangemeld. Wel is het natuurlijk zo dat de "illegale" gebruiker geen ander content meer kan krijgen en nooit met een nieuwere software kan navigeren.
Een extra code zou uiteraard een optie kunnen zijn om de beveiliging te vergroten.
De MS4150rs is overigens wel voorzien van de mogelijkheid om een eigen code in te stellen. Dit eigenlijk vanwege het front welke niet afneembaar is.
Groeten,
Rody
Het klopt inderdaad dat de C-IQ systemen onbeperkt werken wanneer er een unlimited content op het betreffende systeem is aangemeld. Wel is het natuurlijk zo dat de "illegale" gebruiker geen ander content meer kan krijgen en nooit met een nieuwere software kan navigeren.
Een extra code zou uiteraard een optie kunnen zijn om de beveiliging te vergroten.
De MS4150rs is overigens wel voorzien van de mogelijkheid om een eigen code in te stellen. Dit eigenlijk vanwege het front welke niet afneembaar is.
Groeten,
Rody
Hide post links |
-
- Senior Member
Mhhh dan heb ik de verkeerde informatie gebruikt voor mijn bericht aan VDO Dayton.Rody schreef:Hallo,
Groeten,
Rody
Nou ja, ze begrijpen de strekking van het verhaal wel. Meer beveiliging tegen diefstal zonder dat het de werking van het apparaat negatief beinvloed voor wat betreft de toegankelijkheid van de echte eigenaar
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb antwoord terug van VDO.
Er is mij uitdrukkelijk gevraagd om het mailtje niet rechtstreeks te kopieren op het forum.
Dus dat respecteren we en hierbij dan mijn eigen versie van het antwoord.
Het is idd mogelijk bij de 1 Din toestellen om een code te programmeren.
VDO Dayton kon niet vertellen of dit ook in toekomste releases voor de MS5400 en MS5500 aanwezig zou zijn angezien de desbetreffende persoon geen authorisatie had om hier een uitspraak over te doen.
Ik heb een mailtje teruggestuurd met de vraag of het idee naar de desbetreffende verantwoordelijke/afdeling kan worden dorgestuurd. Ik wacht nog op antwoord van dat verzoek.
Er is mij uitdrukkelijk gevraagd om het mailtje niet rechtstreeks te kopieren op het forum.
Dus dat respecteren we en hierbij dan mijn eigen versie van het antwoord.
Het is idd mogelijk bij de 1 Din toestellen om een code te programmeren.
VDO Dayton kon niet vertellen of dit ook in toekomste releases voor de MS5400 en MS5500 aanwezig zou zijn angezien de desbetreffende persoon geen authorisatie had om hier een uitspraak over te doen.
Ik heb een mailtje teruggestuurd met de vraag of het idee naar de desbetreffende verantwoordelijke/afdeling kan worden dorgestuurd. Ik wacht nog op antwoord van dat verzoek.
Hide post links |
-
- Moderator
Kijk, dat zijn nog eens belovende berichten. Nu maar hopen dat ze dit zullen toevoegen aan de software. Zo'n eigen wachtwoord is echt handig!
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
Wederom een antwoord van VDO binnen:
De persoon waarmee ik een e-mail wisseling heb gehad gaat uitzoeken of er een sw versie komt die wel voorzien is van een veiligheidscode. Hij kan niet aangeven of dit ook daadwerkelijk wordt opgenomen in een volgende versie. Maar goed dit is iets wat wij als gebruikers aangeven. Verder geeft de betreffende persoon aan mij hiervan op de hoogte te houden.
Top toch van VDO
Dus nog even geduld en hopen dat er snel een uitspraak komt van VDO over dit onderwerp.
De persoon waarmee ik een e-mail wisseling heb gehad gaat uitzoeken of er een sw versie komt die wel voorzien is van een veiligheidscode. Hij kan niet aangeven of dit ook daadwerkelijk wordt opgenomen in een volgende versie. Maar goed dit is iets wat wij als gebruikers aangeven. Verder geeft de betreffende persoon aan mij hiervan op de hoogte te houden.
Top toch van VDO
Dus nog even geduld en hopen dat er snel een uitspraak komt van VDO over dit onderwerp.
Hide post links |
-
- Moderator
Echt goed van VDO Dayton dat ze zo snel reageren. Ben bij andere bedrijven weleens anders gewend.. We wachten de reactie af en zien vanzelf of ze dit geïmplementeerd hebben in een eventuele volgende versie.
Groetjes,
Toho_NL.
Misschien een idee om nog meer wensen van gebruikers op een rijtje te zetten en dan VDO Dayton te wijzen op die wensen (misschien een apart topic openen ofzo en dan de link doorgeven))??
Groetjes,
Toho_NL.
Misschien een idee om nog meer wensen van gebruikers op een rijtje te zetten en dan VDO Dayton te wijzen op die wensen (misschien een apart topic openen ofzo en dan de link doorgeven))??
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb er even een aprate topic van gemaakt.Toho_NL schreef: Misschien een idee om nog meer wensen van gebruikers op een rijtje te zetten en dan VDO Dayton te wijzen op die wensen (misschien een apart topic openen ofzo en dan de link doorgeven))??
viewtopic.php?p=8366&sid=2addd1f475d872 ... 201ee#8366
Hide post links |
-
- Moderator
Ja ik heb het gezien . Nu maar afwachten wat er voorgesteld wordt... Ben benieuwd wat er zoal gemist wordt.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Junior Member
hallo heren en dames,
Het gaat goed zo te zien met de vragen die ik op het forum ' gooi', VDO dayton gaat misschien nu wel software wensen inbouwen op ons verzoek.
" Had er maar een prijsvraag aan vast gezeten !!!!
Of zal ik er nog een paar opwerpen !!
Greetz Eric
Het gaat goed zo te zien met de vragen die ik op het forum ' gooi', VDO dayton gaat misschien nu wel software wensen inbouwen op ons verzoek.
Greetz Eric
Hide post links |
-
- Senior Member
De prijs is de eer Als het resultaat is dat het wordt ingebouwd dan kan jij zeggen dat jij de aanstichter bent van de ontwikkeling van dat stukje softwarekrommenek schreef:hallo heren en dames,
Greetz Eric
Hide post links |
-
- Junior Member
Hallo,
Zit wat te denken, maar waarom een code, in een opvolger van de software versie kunje dan dan net zo goed een "FINGERPRINT" scanner inbouwen, zoals die al voor een paar tientjes te krijgen zijn als een USB module voor PC's en laptops. Misschien zijn er wel aansluitmogelijkheden op de ms5400 voor extra modules.
Op die manier is het helemaal niet meer intersant om de navi te jatten omdat hij dan echt 'persoonlijk' gemaakt is en kan zoelfs je vrouw het systeem niet gebruiken !!!
En je kunt hem nog eens gerust in de autol aten zitten ook!!
Spui uw reakties maar over dit voorstel.
Greetz
Eric
Zit wat te denken, maar waarom een code, in een opvolger van de software versie kunje dan dan net zo goed een "FINGERPRINT" scanner inbouwen, zoals die al voor een paar tientjes te krijgen zijn als een USB module voor PC's en laptops. Misschien zijn er wel aansluitmogelijkheden op de ms5400 voor extra modules.
Op die manier is het helemaal niet meer intersant om de navi te jatten omdat hij dan echt 'persoonlijk' gemaakt is en kan zoelfs je vrouw het systeem niet gebruiken !!!
En je kunt hem nog eens gerust in de autol aten zitten ook!!
Spui uw reakties maar over dit voorstel.
Greetz
Eric
Hide post links |
-
- Senior Member
OPzich wel een leuk idee. Maar ik denk persoonlijk dat het wat lastig is om de genoemde technieken tot elkaar te brengen. Misschien wel een optie voor de MS????
En ja dat je vrouw hem dan niet meer kan bedienen. Voor mij niet handig omdat mijn vrouw hem juist veel gebruikt voor haar werk. Als maar 1 persoon hem kan bedienen dan kan ik er niet meer bij. Geen handig voorstel dus
En ja dat je vrouw hem dan niet meer kan bedienen. Voor mij niet handig omdat mijn vrouw hem juist veel gebruikt voor haar werk. Als maar 1 persoon hem kan bedienen dan kan ik er niet meer bij. Geen handig voorstel dus
Hide post links |
-
- Starting Member
Code
Er is een invoer van code mogelijk op de MS4150RS, maar ik vind hem dan toch diefstalgevoelig, de drugsverslaafde hebben totaal niet door, dat dit systeem beveiligd is, ze veroorzaken alleen maar ellende, ik vraag mij af of de stickers voldoende waarschuwing geven. Zou er een alarm op te bouwen zijn, het kleine rode knipperlampje boven de volumeknop, moet je zelfs als het donker is met een vergrootglas zoeken.
Hide post links |
-
- Normal Member
Re: Code
Helemaal eens, de enige echt afdoende methode tegen dit soort figuren is er voor te zorgen dat er niks is om uit je auto te stelen. Ze kraken je ramen zelfs voor een lege tas, omdat ze niet konden zien dat die leeg is. Als je bij je auto terugkomt en de ramen liggen er uit, en er hangen een paar losse draadjes waar je nav zat, dan is het misschien een beetje troost om te bedenken dat ze er niks mee kunnen omdat er een wachtwoord in zit, maar je ellende is uiteindelijk net zo groot. Wie garandeert jou dat ze de hele handel, met wachtwoord, niet in de vuilnisbak mikken als ze er achter komen dat ze er niks aan hebben? Afneembare fronten, en afneembare schermen (ik heb daar een origineel VDO tasje voor) werken echt beter dan een wachtwoord.Dick schreef: de drugsverslaafde hebben totaal niet door, dat dit systeem beveiligd is, ze veroorzaken alleen maar ellende, ik vraag mij af of de stickers voldoende waarschuwing geven.
T B
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Hide post links |