Welke functie mis je in je VDO Dayton systeem???
-
- Normal Member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26
Wat ik wel cool zou vinden (als we het toch hebben over met usb stick alles op je pc zetten) is je outlook adressbook kunnen gebruiken op je Navigatie.... kun je uit je adressen lijst de naam kiezen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 04 apr 2004 18:51
met CI-Q een beetje achterhaald, en vast nooit de bedoeling geweest vanwege nooit meer nieuwe kaarten verkopen......"fouten"en wijzigingen in de kaartsoftware automatishc opslaan als je anders rijd dan op de kaart mogelijk is...
ik rijdt met 2003 kaart, maar door de HSL en/of betuwelijn is er rond zevenaar waar ik weleens rond rijdt veel gewijzigd, het ding weet nooit waar ik heen kan/moet
ik rijdt met 2003 kaart, maar door de HSL en/of betuwelijn is er rond zevenaar waar ik weleens rond rijdt veel gewijzigd, het ding weet nooit waar ik heen kan/moet
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 03 apr 2004 20:47
Features om zelf aan te passen
Mijn nav: MS5500.
Ik weet wel een paar hele simpele puntjes die zemet een software update zouden moeten kunnen uitvoeren, maar een beetje hacker moet het ook zelf kunnen volgens mij:
1. De mogelijkheid om alle geluid uit te zetten BEHALVE de file informatie (ik rijd heel vaak dezelfde route, dan heb ik het systeem alleen aan voor de files)
2. De mogelijkheid om dat vervelende start-up scherm wat minder vaak te laten zien. 1 keer per week moet toch voldoende zijn.
Ik heb al even met een disassembler op de systeem CD gekeken, en alles staat er ongecodeerd op dus iemand met wat vrije tijd en kennis van het systeem zou niet al te veel moeite moeten hebben om het OS zo aan te passen dat je dat start-up scherm niet meer ziet. En nee, modden voor eigen gebruik is niet illegaal in Nederland, in tegenstelling tot wat de dreigende opmerkingen in de copyright messages je willen doen geloven. Ik durf het niet met de auto van de zaak, altijd kans dat je wat vernaggelt, wie wel?
Ik weet wel een paar hele simpele puntjes die zemet een software update zouden moeten kunnen uitvoeren, maar een beetje hacker moet het ook zelf kunnen volgens mij:
1. De mogelijkheid om alle geluid uit te zetten BEHALVE de file informatie (ik rijd heel vaak dezelfde route, dan heb ik het systeem alleen aan voor de files)
2. De mogelijkheid om dat vervelende start-up scherm wat minder vaak te laten zien. 1 keer per week moet toch voldoende zijn.
Ik heb al even met een disassembler op de systeem CD gekeken, en alles staat er ongecodeerd op dus iemand met wat vrije tijd en kennis van het systeem zou niet al te veel moeite moeten hebben om het OS zo aan te passen dat je dat start-up scherm niet meer ziet. En nee, modden voor eigen gebruik is niet illegaal in Nederland, in tegenstelling tot wat de dreigende opmerkingen in de copyright messages je willen doen geloven. Ik durf het niet met de auto van de zaak, altijd kans dat je wat vernaggelt, wie wel?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 10 jun 2004 11:45
Idd, dat vervelend start-up scherm is echt
Men zou bij dat bericht éénmaal een checkbox moeten kunnen aanvinken waarmee je aangeeft dat je het bericht hebt gelezen en dat het in de toekomst niet meer moet getoond worden.
Men zou bij dat bericht éénmaal een checkbox moeten kunnen aanvinken waarmee je aangeeft dat je het bericht hebt gelezen en dat het in de toekomst niet meer moet getoond worden.
BMW 320d Touring
MS5500 - BeNeLux Navteq 2006/07 Limited
MS5500 - BeNeLux Navteq 2006/07 Limited
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 jul 2004 21:23
afdekkapje, navigatie ms4150rs
Voor de klantvriendelijkheid van VDO, zouden ze aan ieder die een MS4150RS bezit, een gratis (nog te ontwikkelen jammer genoeg) afdekkapje moeten sturen!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: afdekkapje, navigatie ms4150rs
Hallo Dick,Dick schreef:Voor de klantvriendelijkheid van VDO, zouden ze aan ieder die een MS4150RS bezit, een gratis (nog te ontwikkelen jammer genoeg) afdekkapje moeten sturen!!
Alle waar naar zijn geld zou ik als eerste willen zeggen.
De klacht waar al je berichten over gaan heeft met de diefstalgevoeligheid te maken van je MS4150rs.
Je praat hier over een "low budget" toestel en dat moet ergens vandaan komen, bij dit toestel is dat het vaste frontje.
Ik denk dat je beter kan kijken of je dit toestel bij je dealer kan inruilen tegen een MS4200rs met afneembaar frontje.
probleem opgelost kost alleen iets meer.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 jul 2004 21:23
LOW BUDGET!!
Low Budget, pardon, op enkele site's wordt het produkt, MS4150RS aangeboden voor 1499,- euro, oke, er zijn zeker goedkopere site's. Low Budget noem ik, TomTom, Engin enz. Je verdiept je ook niet in het gestelde probleem, je bied ook geen oplossing die bij dit systeem is toe te passen, daar schieten wij niets mee op. De MS4200 kost slechts 100,-euro meer. Gezien de superactie van Opel, de MS4150RS heb je toch een zeer mooi systeem, voor 99,- euro, op dit moment het meest verkocht, ook buiten de Opelactie, is mij vertelt tenminste. Inruil voor de MS4200 had ik voorgestelt, maar was helaas niet mogelijk, anders had ik het beslist gedaan. Als ik hem bij jou kan inruilen, hij is 2 wkn oud, dan graag voor de MS4200, ik neem aan dat de aansluitingen hetzelfde zijn.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Wat ik met Low Budget aangeef is dat het de goedkoopste uitvoering is van VDO.
We spreken dan ook vaak over het "instap" model.
Je kan dan wel in elke reactie de diefstal gevoeligheid aanhalen maar daar schiet je ook niks mee op.
Je krijgt/koopt dit toestel tegen een zeer scherpe prijs en daar zitten dan ook een aantal nadelen aan vast en dit is er 1 van.
Dat je naar een oplossing zoekt begrijp ik ook wel, maar om dan te beweren dat klantvriendelijkheid te maken heeft met het ontwikkelen en gratis sturen van een afdek kapje vind ik wat ver gaan.
Als ik iets koop kijk ik altijd naar de specificaties en niet naar de prijs.
Als jij gelijk voor een MS4200rs had gekozen moest je waarschijnlijk 1000 euro bijbetalen dat zit namelijk in het BPM verhaal.
We spreken dan ook vaak over het "instap" model.
Je kan dan wel in elke reactie de diefstal gevoeligheid aanhalen maar daar schiet je ook niks mee op.
Je krijgt/koopt dit toestel tegen een zeer scherpe prijs en daar zitten dan ook een aantal nadelen aan vast en dit is er 1 van.
Dat je naar een oplossing zoekt begrijp ik ook wel, maar om dan te beweren dat klantvriendelijkheid te maken heeft met het ontwikkelen en gratis sturen van een afdek kapje vind ik wat ver gaan.
Als ik iets koop kijk ik altijd naar de specificaties en niet naar de prijs.
Als jij gelijk voor een MS4200rs had gekozen moest je waarschijnlijk 1000 euro bijbetalen dat zit namelijk in het BPM verhaal.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 jul 2004 21:23
Klantvriendelijkheid.
Bedankt voor je reactie, in de tegenwoordige tijd vind ik dat te maken hebben met klantvriendelijkheid , juist vanwege het BPM verhaal was het niet mogelijk, dit vanwege het feit dat Opel ook niet meer hoeft te betalen voor dit systeem, dus men zit met dit systeem , zonder afneembaar front. Dus om dan, zoals jij zegt 1000,- euro meer te betalen voor een systeem wat technisch, op het afneembaar front na, identiek is aan de MS4200, dat gaat pas te ver. Als men mij een keuze had laten maken, dan zou de meerpijs naar het model MS4200 maar 100,- euro zijn, op de normale verkoopprijs , maar zoals eerder vermeld heeft dat te maken met het BPM verhaal . Dat VDO juist in deze tijd een systeem ontwikkelt zonder afneembaar front, vind ik niet te rijmen . Maar ja ieder zijn mening toch. Ik vind mijn kritiek, ten opzicht van de keuze die ik heb, geen dus , terecht. Jij kijkt te oppervlakkig naar het door mij gestelde probleem , want qua systeem, technisch gezien, ben ik 100% tevreden . Maar toch sportief van je om het voor VDO op te nemen .
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 04 apr 2004 18:51
Blijft het toch niet de fout van VDO, maar van de nederlandse regering.....
Nederland is het ENIGE land dat BPM op auto's en sinds kort auto-accessoires heft. VDO ontwikkelt zijn produkten niet alleen voor de nederlandse markt, dus in andere landen kun je voor een beperkte besparing kiezen voor een vast frontje, of iets meer betalen voor een afneembaar frontje.... DAT is juist WEL klantvriendelijk..... Alleen de nederlandse BPM regels gooien roet in het eten.....
Face it, dutch carowners are the economic milkcow for the government
Nederland is het ENIGE land dat BPM op auto's en sinds kort auto-accessoires heft. VDO ontwikkelt zijn produkten niet alleen voor de nederlandse markt, dus in andere landen kun je voor een beperkte besparing kiezen voor een vast frontje, of iets meer betalen voor een afneembaar frontje.... DAT is juist WEL klantvriendelijk..... Alleen de nederlandse BPM regels gooien roet in het eten.....
Face it, dutch carowners are the economic milkcow for the government
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 20 jul 2004 19:18
Wat zou ik toegevoegd willen zien aan de VDO navigatie?
Het verbaast mij enorm dat VDO / Dayton één hele simpele functie nog steeds niet geprogrammeerd heeft, en dat is het KOMPAS. Ik heb de vraag al een keer aan Philips voorgelegd toen ik een Carin had, en later aan VDO toen zij de zaak hebben overgenomen. Nooit reactie gehad.
Ik gebruik nu een MS5000. Met de nieuwste software, maar ook daarop ontbreken zelfs de simpele richtingaanduidingen als Noord, Oost, Zuid en West. Uiteraard kan ik het op de kaart zien (als ik die in beeld zet) maar nergens anders kan ik enige koersindicatie ontdekken, of in beeld brengen.
Ik heb ook een Garmin Pilot III die ik gebruik als ik vlieg (sportvliegen) en daar zit het wel in, de kompasfunctie zit in zelfs de meest simpele GPS. Ik heb in verschillende Amerikaanse auto's gereden, en ook die hadden een simpele kompasfunctie, met de vier windstreken, en de 4 tussenliggende standen. Het is mijns inziens een fluitje van een cent om deze extra functie toe te voegen, wellicht als extra regel in de 'boordcomputer', of misschien zelfs wel een apart schermpje waarop de kompasroos wordt getekend, en de koers in graden wordt aangeduid.
Waarvoor is dat handig? Denk maar even terug aan al die Amerikaanse auto's, voor het GPS tijdperk werkten de Amerikanen al heel veel met de 4 windstreken in hun routeaanduiding, werkt eenvoudig en praktisch. Ik zelf heb al een flink aantal keren ergens gereden waar ik geen routeinformatie had, omdat ik simpelweg geen kaartCD gekocht had voor die ene keer dat ik naar Finland ging, of die ene keer dat ik naar Spanje ben geweest. Of al die keren dat ik in Noorwegen/Zweden ben geweest en er nog niks te koop was voor die landen. Als je dan gebruik maakt van de papieren kaart, dan is een kompas heel handig. De techniek is aanwezig, is er dan toch helemaal niemand op het idee gekomen om deze informatie toe te voegen?
En als ik dan toch mag zeggen wat ik er van vind? Rechtsboven staat een symbooltje van een satelliet. Leuk getekend, maar het staat er maar te staan en doet verder niks. O ja, ergens pietepeuterig klein staat een groen symbooltje als er ontvangst is, en een rood symbooltje als er geen contact is met de satelliet. Nou, wat mij betreft mag dat onnozele tekeningetje er uit en plaats maken voor een veel duidelijkere indicatie dat er wel of geen contact is met de satelliet. Iets meer rekening houden met mensen die boven de 40 zijn, en dan met leesbrillen moeten gaan werken, mag best, zeker met de huidige vergrijzing. En wanneer je toevallig kleurenblind zou zijn heb je helemaal niets aan de huidige indicatie want die mensen schijnen het verschil tussen rood en groen niet eens te zien!
Tot slot, ik rijdt nu al 6 jaar met de Carin en zijn opvolger, maar ik zou geen andere willen!!
T B
Ik gebruik nu een MS5000. Met de nieuwste software, maar ook daarop ontbreken zelfs de simpele richtingaanduidingen als Noord, Oost, Zuid en West. Uiteraard kan ik het op de kaart zien (als ik die in beeld zet) maar nergens anders kan ik enige koersindicatie ontdekken, of in beeld brengen.
Ik heb ook een Garmin Pilot III die ik gebruik als ik vlieg (sportvliegen) en daar zit het wel in, de kompasfunctie zit in zelfs de meest simpele GPS. Ik heb in verschillende Amerikaanse auto's gereden, en ook die hadden een simpele kompasfunctie, met de vier windstreken, en de 4 tussenliggende standen. Het is mijns inziens een fluitje van een cent om deze extra functie toe te voegen, wellicht als extra regel in de 'boordcomputer', of misschien zelfs wel een apart schermpje waarop de kompasroos wordt getekend, en de koers in graden wordt aangeduid.
Waarvoor is dat handig? Denk maar even terug aan al die Amerikaanse auto's, voor het GPS tijdperk werkten de Amerikanen al heel veel met de 4 windstreken in hun routeaanduiding, werkt eenvoudig en praktisch. Ik zelf heb al een flink aantal keren ergens gereden waar ik geen routeinformatie had, omdat ik simpelweg geen kaartCD gekocht had voor die ene keer dat ik naar Finland ging, of die ene keer dat ik naar Spanje ben geweest. Of al die keren dat ik in Noorwegen/Zweden ben geweest en er nog niks te koop was voor die landen. Als je dan gebruik maakt van de papieren kaart, dan is een kompas heel handig. De techniek is aanwezig, is er dan toch helemaal niemand op het idee gekomen om deze informatie toe te voegen?
En als ik dan toch mag zeggen wat ik er van vind? Rechtsboven staat een symbooltje van een satelliet. Leuk getekend, maar het staat er maar te staan en doet verder niks. O ja, ergens pietepeuterig klein staat een groen symbooltje als er ontvangst is, en een rood symbooltje als er geen contact is met de satelliet. Nou, wat mij betreft mag dat onnozele tekeningetje er uit en plaats maken voor een veel duidelijkere indicatie dat er wel of geen contact is met de satelliet. Iets meer rekening houden met mensen die boven de 40 zijn, en dan met leesbrillen moeten gaan werken, mag best, zeker met de huidige vergrijzing. En wanneer je toevallig kleurenblind zou zijn heb je helemaal niets aan de huidige indicatie want die mensen schijnen het verschil tussen rood en groen niet eens te zien!
Tot slot, ik rijdt nu al 6 jaar met de Carin en zijn opvolger, maar ik zou geen andere willen!!
T B
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo TB,
Dat kompasverhaal begrijp ik, echter met de kaart in noordrichting zoals ik die altijd heb staan is het voor mij geen wens. En met C-IQ en Europavrijgave heb ik altijd een kaart tot m'n beschikking.
Het zou dus kunnen zijn dat VDO om die reden daar verder geen aandacht aan wil besteden, maar dat is pure speculatie mijnerzijds.
Voor dat laatste punt, de satjes, heeft VDO je bede gehoord en uitgevoerd.
Bij de nieuwe systemen 5400/5500 is dat sysmbooltje daar verdwenen en staat onder midden in de statusregel hoeveel sat's je werkelijk ontvangt. En als het er 4 of meer worden kleurt dat getal van rood naar groen.
En verder ben ik het persoonlijk graag eens met je laatste opmerking, ik zou ook geen ander systeem willen dan m'n huidige 5500 Of het moet z'n opvolger zijn natuurlijk, maar dat zal nog wel een paar jaar op zich laten wachten.
Groet,
JW
Dat kompasverhaal begrijp ik, echter met de kaart in noordrichting zoals ik die altijd heb staan is het voor mij geen wens. En met C-IQ en Europavrijgave heb ik altijd een kaart tot m'n beschikking.
Het zou dus kunnen zijn dat VDO om die reden daar verder geen aandacht aan wil besteden, maar dat is pure speculatie mijnerzijds.
Voor dat laatste punt, de satjes, heeft VDO je bede gehoord en uitgevoerd.
Bij de nieuwe systemen 5400/5500 is dat sysmbooltje daar verdwenen en staat onder midden in de statusregel hoeveel sat's je werkelijk ontvangt. En als het er 4 of meer worden kleurt dat getal van rood naar groen.
En verder ben ik het persoonlijk graag eens met je laatste opmerking, ik zou ook geen ander systeem willen dan m'n huidige 5500 Of het moet z'n opvolger zijn natuurlijk, maar dat zal nog wel een paar jaar op zich laten wachten.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 sep 2004 14:29
Wat ik in mijn 5400 zou willen hebben:
- Een uitgebreide lijst met favorieten zoals TomTom die heeft ipv laatste bestemmingen.
- Verder inzoomen.
groet
john
- Een uitgebreide lijst met favorieten zoals TomTom die heeft ipv laatste bestemmingen.
- Verder inzoomen.
groet
john
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26
zoals al eerder genoemd:
1. De mogelijkheid om alle geluid uit te zetten BEHALVE de file informatie (ik rijd heel vaak dezelfde route, dan heb ik het systeem alleen aan voor de files) edit [wil het iets algemener maken, alles wat komt uit de TMC box wel kunnen horen zonder dat een route gekozen hoeft te worden]
2. De mogelijkheid om dat vervelende start-up scherm wat minder vaak te laten zien. 1 keer per week moet toch voldoende zijn.
deze twee staan bij mij ook hoog aan in de lijst
verder nog
3. sluit aan op punt 1. een snelle mute functie. moet nu het hele systeem doorwandelen om te muten....
4. Automatisch meezoemen met de snelheid. dus lage snelheid kleine kaart (100m) hogesnelheid op snelwegen grote kaart (5km)
5. zit er op de nieuwe systemen al een touch screen? anders zou dat ook wel handig zijn. voert sneller in dan via die onhandige manier met de IR.
1. De mogelijkheid om alle geluid uit te zetten BEHALVE de file informatie (ik rijd heel vaak dezelfde route, dan heb ik het systeem alleen aan voor de files) edit [wil het iets algemener maken, alles wat komt uit de TMC box wel kunnen horen zonder dat een route gekozen hoeft te worden]
2. De mogelijkheid om dat vervelende start-up scherm wat minder vaak te laten zien. 1 keer per week moet toch voldoende zijn.
deze twee staan bij mij ook hoog aan in de lijst
verder nog
3. sluit aan op punt 1. een snelle mute functie. moet nu het hele systeem doorwandelen om te muten....
4. Automatisch meezoemen met de snelheid. dus lage snelheid kleine kaart (100m) hogesnelheid op snelwegen grote kaart (5km)
5. zit er op de nieuwe systemen al een touch screen? anders zou dat ook wel handig zijn. voert sneller in dan via die onhandige manier met de IR.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19
Mbt mute:
Afhankelijk van het type wat je gebruikt - geef dat bijv. aan in de 'aftiteling' na je naam dan wordt de vraag niet steeds weer gesteld - kun je het muten simpel oplossen. Als je de nieuwste afstandsbediening - de 5400 - gebruikt (met de 'favourites' knop) dan kun je via instellingen de favourite functie zelf 'toewijzen'. een optie is dan 'mute'
Overigens kun je het nog makkelijker doen door gewoon een paar keer op de zachter (-) toets te duwen....
Groet,
Riekus
Afhankelijk van het type wat je gebruikt - geef dat bijv. aan in de 'aftiteling' na je naam dan wordt de vraag niet steeds weer gesteld - kun je het muten simpel oplossen. Als je de nieuwste afstandsbediening - de 5400 - gebruikt (met de 'favourites' knop) dan kun je via instellingen de favourite functie zelf 'toewijzen'. een optie is dan 'mute'
Overigens kun je het nog makkelijker doen door gewoon een paar keer op de zachter (-) toets te duwen....
Groet,
Riekus
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 05 jan 2004 00:17
Ah! Een wensenlijstje (ff pakken hoor, ligt al klaar)
MS5500 met SW 9.5
Mijn wensenlijstje:
1. Automatische zoom op kruisingen (is gelukkig al eerder genoemd)
2. In elk scherm terug naar de kaart mbv de knop MAP. Als je bv in het INFO-scherm zit moet je wel tien knoppen indrukken om terug te gaan naar de kaart. Waarom niet het knopje MAP op de afstandsbediening gebruiken om altijd terug te gaan naar de kaart. Zit je al in de kaart, dan blijft de werking hetzelfde.
3. Een ingewikkelde: Per afgelegd stuk weg de gemiddelde snelheid van de vorige 10 keer dat deze weg is gereden opnemen en deze meenemen in de routebepaling. Nu wordt de route bepaalt aan de hand van de maximum-snelheid en tmc-informatie. Een stuk weg waar nooit file staat, maar waar je in de praktijk maar 70 km/u kunt rijden wordt momenteel toch meegenomen voor de maximum-snelheid van bv 120 km/u. Door uit te gaan van de gemiddelden van de vorige keren dat je zelf dat stuk gereden hebt, wordt de routebepaling een stuk praktischer. Dat stuk weg zal dan voor 70 km/u worden meegenomen ipv de maximum-snelheid, waardoor wellicht een andere route wordt berekend. Ik zei toch dat 'ie ingewikkeld was.
Mijn wensenlijstje:
1. Automatische zoom op kruisingen (is gelukkig al eerder genoemd)
2. In elk scherm terug naar de kaart mbv de knop MAP. Als je bv in het INFO-scherm zit moet je wel tien knoppen indrukken om terug te gaan naar de kaart. Waarom niet het knopje MAP op de afstandsbediening gebruiken om altijd terug te gaan naar de kaart. Zit je al in de kaart, dan blijft de werking hetzelfde.
3. Een ingewikkelde: Per afgelegd stuk weg de gemiddelde snelheid van de vorige 10 keer dat deze weg is gereden opnemen en deze meenemen in de routebepaling. Nu wordt de route bepaalt aan de hand van de maximum-snelheid en tmc-informatie. Een stuk weg waar nooit file staat, maar waar je in de praktijk maar 70 km/u kunt rijden wordt momenteel toch meegenomen voor de maximum-snelheid van bv 120 km/u. Door uit te gaan van de gemiddelden van de vorige keren dat je zelf dat stuk gereden hebt, wordt de routebepaling een stuk praktischer. Dat stuk weg zal dan voor 70 km/u worden meegenomen ipv de maximum-snelheid, waardoor wellicht een andere route wordt berekend. Ik zei toch dat 'ie ingewikkeld was.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 03 apr 2004 20:47
Nog een simpele uitbreidingswens: een manier om hem makkelijk uit te zetten! Een handige shortcut zou volgens mij zijn esc 5 seconden indrukken.
Bij de MS5000 die ik eerst had kon ik dat zonder te kijken, omdat de"Standby" functie de onderste van het menu was. Bij de MS5500 is de standby functie de een-na-onderste en dat is er ongelukkig want als je nu de volgorde esc-esc-esc-down-down-down-ok doet dan kom je uit in het C-IQ menu.
Bij de MS5000 die ik eerst had kon ik dat zonder te kijken, omdat de"Standby" functie de onderste van het menu was. Bij de MS5500 is de standby functie de een-na-onderste en dat is er ongelukkig want als je nu de volgorde esc-esc-esc-down-down-down-ok doet dan kom je uit in het C-IQ menu.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 06 mei 2004 23:07
Heren,
Je mag het misschien niet zeggen, maar als je op een pda kijkt met TomTom 3 en je ziet dat 3-dimensionale beeld, kijkt dat toch een stuk mooier, prettiger en vooral rustiger dan de 2D van de MS 5400.
Het zou dus leuk zijn als de MS5400 dit ook zou kunnen in de toekomst.
Trouwens, stel je voor het is flink misstig, dan is het veel makkelijker in te schatten hoe het bochten verloop is in de weg via 3D dan met 2 D, toch.
Wat is jullie mening?
Greetz
Eric
Je mag het misschien niet zeggen, maar als je op een pda kijkt met TomTom 3 en je ziet dat 3-dimensionale beeld, kijkt dat toch een stuk mooier, prettiger en vooral rustiger dan de 2D van de MS 5400.
Het zou dus leuk zijn als de MS5400 dit ook zou kunnen in de toekomst.
Trouwens, stel je voor het is flink misstig, dan is het veel makkelijker in te schatten hoe het bochten verloop is in de weg via 3D dan met 2 D, toch.
Wat is jullie mening?
Greetz
Eric
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Allen,
Ik heb de info verzameld en ik heb de volgende mail naar VDO gestuurd.
Aangezien de meeste ideeen gingen over de MS5400 en MS5500 heb ik deze alleen aangekaart. Ideen ten aanzien van de MS5000 heb ik niet doorgestuurd aangezien daar geen updates meer voor worden gemaakt.
Afwachten dus maar
Ik heb de info verzameld en ik heb de volgende mail naar VDO gestuurd.
Aangezien de meeste ideeen gingen over de MS5400 en MS5500 heb ik deze alleen aangekaart. Ideen ten aanzien van de MS5000 heb ik niet doorgestuurd aangezien daar geen updates meer voor worden gemaakt.
Ik kreeg vandaag een mail waarin staat dat de mail is doorgestuurd naar de daarvoor verantwoordelijke afdelingGeachte VDO-Dayton,
Er is onder een flink aantal gebruikers van de NavigatieHelpSite.nl een onderzoek gestart met de vraag welke functies of mogelijkheden men mist in de MS5400 / MS5500. Hieronder vindt u een opsomming van de genoemde punten. U kunt het hele topic nalezen op viewtopic.php?t=2056
Graag zou ik van u vernemen of de genoemde punten kunnen worden toegevoegd aan de software voor de MS5400 en MS5500.
Bij voorbaat dank voor de reactie.
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
MS5400 / MS5500
1. Schaalaanpassing van de kaart, afhankelijk van de gereden snelheid en inzoemen op kruisingen en afslagen. Bv. Als optie in het menu aan te vinken.
a. Automatisch inzoemen op een kruising naar een zelf in te stellen schaal.
2. Mogelijkheid om een 3D beeld te selecteren. Vooral bij mist en moeilijke omstandigheden is dan goed in te schatten wanneer de volgende afslag komt.
3. Mogelijkheid om zelf markers op de kaart aan te brengen met 1 druk op de knop. Bv. Favoriete functie.
4. Mogelijkheid om een combinatie van kaart en 'file-info op route' weer te geven op een scherm (en dus niet zoals nu als derde schermoptie de afstandsbalk, richtingpijl en in de afstandsbalk de evt. fileinfo op route)
5. In splitscreen zelf kunnen bepalen wat waar staat en dan bedoel ik dat je zelf kan aangeven of je de kaart links of recht wil of eventueel links een kaart met een schaal van xxx meter en rechts xx kilometer.
6. Bij het gebruik van viapunten niet alleen de route en tijd tussen de viapunten maar ook de tijd voor een heel traject. (mn. als je viapunten gebruikt om een andere route dan de systeemvoorkeur te rijden )
7. Meerdere routes tegelijk laten berekenen. Er zal na afloop van de berekening een totaal overzicht moeten komen van de diverse routes met afstand en reistijd.
8. En tevens graag de scrollfunctie ook activeerbaar wanneer het systeem in de rijrichting-weergave.
9. Een mogelijkheid om je adresboek uit te kunnen lezen, en over te zetten op een ander/nieuw systeem of naar je PC om je adresboek te bewerken.
10. Meer informatie in de statusregel onder en dan denk ik aan 5 vrij te progrmmeren plekken en alle vaste informatie naar boven met linksboven de maximum snelheid van het weggedeelte waar je rijdt.
a. Bv. Bestemmingsweergave in de statusbalk
11. Een werkend kompas op het scherm.
12. Per afgelegd stuk weg de gemiddelde snelheid van de vorige 10 keer dat deze weg is gereden opnemen en deze meenemen in de routebepaling. Nu wordt de route bepaalt aan de hand van de maximum-snelheid en tmc-informatie. Een stuk weg waar nooit file staat, maar waar je in de praktijk maar 70 km/u kunt rijden wordt momenteel toch meegenomen voor de maximum-snelheid van bv 120 km/u. Door uit te gaan van de gemiddelden van de vorige keren dat je zelf dat stuk gereden hebt, wordt de routebepaling een stuk praktischer. Dat stuk weg zal dan voor 70 km/u worden meegenomen ipv de maximum-snelheid, waardoor wellicht een andere route wordt berekend.
13. In het pijlen begeleidingscherm kan men zien in welke straat men rijdt. In dit zelfde scherm ook kunnen zien in welk postcode gebeid je rijdt en welk telefoon netnummer.
14. De mogelijkheid om het start-up scherm wat minder vaak te laten zien. 1 keer per week moet toch voldoende zijn.
15. De mogelijkheid om een code in het systeem te voeren dat weer moet worden ingetoetst als het systeem van de spanning is afgeweest.
Afwachten dus maar
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33
wat mis ik aan de ms5500
Hallo
Ik mis de verlichte afstandsbediening
had er graag wat geld voor over om een rc5400 met verlichting te hebben.
tevens vindt ik dat het tijd word voor vdo om eens een
beeldscherm uit te brengen voor de ms 5400 -ms 5500 met touchscreen funtie.
veel systemen hebben dit al en ik vindt dat op zo'n lux systeem als een
ms 5400 of 5500 dat erbest om zou mogen zitten.
veder zou het leuk zijn als je direckt een video dvd zou kunnen afspelen in de
navi computer ( ps probeere dit nu niet uit dan gaat hij er niet meer uit)
het zou ook leuk zijn als hij de flitspalen zou weergeven als er geen route is geplant
laurens
Ik mis de verlichte afstandsbediening
had er graag wat geld voor over om een rc5400 met verlichting te hebben.
tevens vindt ik dat het tijd word voor vdo om eens een
beeldscherm uit te brengen voor de ms 5400 -ms 5500 met touchscreen funtie.
veel systemen hebben dit al en ik vindt dat op zo'n lux systeem als een
ms 5400 of 5500 dat erbest om zou mogen zitten.
veder zou het leuk zijn als je direckt een video dvd zou kunnen afspelen in de
navi computer ( ps probeere dit nu niet uit dan gaat hij er niet meer uit)
het zou ook leuk zijn als hij de flitspalen zou weergeven als er geen route is geplant
laurens
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Re: wat mis ik aan de ms5500
Mhhhhhhh, goede punten Laurens.laurens schreef:Hallo
Ik mis de verlichte afstandsbediening
had er graag wat geld voor over om een rc5400 met verlichting te hebben.
tevens vindt ik dat het tijd word voor vdo om eens een
beeldscherm uit te brengen voor de ms 5400 -ms 5500 met touchscreen funtie.
veel systemen hebben dit al en ik vindt dat op zo'n lux systeem als een
ms 5400 of 5500 dat erbest om zou mogen zitten.
veder zou het leuk zijn als je direckt een video dvd zou kunnen afspelen in de
navi computer ( ps probeere dit nu niet uit dan gaat hij er niet meer uit)
het zou ook leuk zijn als hij de flitspalen zou weergeven als er geen route is geplant
laurens
Voor de volgende ronde
Eerst maar eens kijken wat er van bovenstaand mailtje terecht komt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Alle begrip voor Laurens' wensen, maar dat zijn denk ik wel "nice to have's". En dan nog maar ten dele
Nou even realistisch zijn en kijken naar de prijs-kwaliteitsverhouding, en de positionering van de VDO toestellen in de markt.
De genoemde punten, met name touchscreen en DVD-play mogelijkheid zitten wel bij een aantal andere toestellen, die echter in een andere (prijs)liga spelen. En zelfs dan, die zitten er niet allemaal bij....
Ik zou er persoonlijk geen behoefte aan hebben als m'n VDO systeem ook MM aankan met een DVD, als 'ie daarmee duurder wordt.
Dito de touchscreenmogellijkheid, waar ik sowieso geen behoefte aan heb, wat heet.... Alleen maar lastig vind ik, nu kan ik praktisch blindelings m'n systeem bedienen met de RC 5000 onder handbereik zonder op het scherm te hoeven kijken.
Met de wens om ook infopunten, dus o.a. flitspalen weer te geven tijdens de rit ben ik het uiteraard eens. Is volgens mij een kwestie van SW aanpassing.
Groet,
JW
Alle begrip voor Laurens' wensen, maar dat zijn denk ik wel "nice to have's". En dan nog maar ten dele
Nou even realistisch zijn en kijken naar de prijs-kwaliteitsverhouding, en de positionering van de VDO toestellen in de markt.
De genoemde punten, met name touchscreen en DVD-play mogelijkheid zitten wel bij een aantal andere toestellen, die echter in een andere (prijs)liga spelen. En zelfs dan, die zitten er niet allemaal bij....
Ik zou er persoonlijk geen behoefte aan hebben als m'n VDO systeem ook MM aankan met een DVD, als 'ie daarmee duurder wordt.
Dito de touchscreenmogellijkheid, waar ik sowieso geen behoefte aan heb, wat heet.... Alleen maar lastig vind ik, nu kan ik praktisch blindelings m'n systeem bedienen met de RC 5000 onder handbereik zonder op het scherm te hoeven kijken.
Met de wens om ook infopunten, dus o.a. flitspalen weer te geven tijdens de rit ben ik het uiteraard eens. Is volgens mij een kwestie van SW aanpassing.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33
re
Hallo Jw
Ben het met je eens dat touchreen het systeem wel duurder zal maken
maar dat mag dan een optie zijn net zoals de mm 5600 monitor
weet echter niet of dat zo geld voor video dvd af te spelen.
wordt daardoor het systeem echt duurder ?
de hardware zit er toch al in denk ik ( ben wel een leek op dat gebied hoor)
laurens
Ben het met je eens dat touchreen het systeem wel duurder zal maken
maar dat mag dan een optie zijn net zoals de mm 5600 monitor
weet echter niet of dat zo geld voor video dvd af te spelen.
wordt daardoor het systeem echt duurder ?
de hardware zit er toch al in denk ik ( ben wel een leek op dat gebied hoor)
laurens
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Laurens,
Als optie zou een touchscreen aardig zijn, tegen een meerprijs ongetwijfeld.
Waar ik echter een beetje bang voor ben is dat een assortimentsvergroting, bij in principe gelijkblijvende omzet, leidt tot hogere kosten, en dus een hogere prijs voor de standaard monitor omdat daar dan minder van verkocht wordt. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Hoe het zit met een DVD speler die ook beeld DVD's kan afspelen weet ik niet. Als ik het goed heb moet je daarvoor een tweelaags lezer hebben, en die zit er volgens mij nu niet in. Daarover kunnen anderen ongetwijfeld meer vertellen.
Als zo'n lezer er nu al in zit zou het alleen een kwestie zijn van SW, en dat zou geen probleem mogen zijn.
Groet,
JW
Als optie zou een touchscreen aardig zijn, tegen een meerprijs ongetwijfeld.
Waar ik echter een beetje bang voor ben is dat een assortimentsvergroting, bij in principe gelijkblijvende omzet, leidt tot hogere kosten, en dus een hogere prijs voor de standaard monitor omdat daar dan minder van verkocht wordt. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Hoe het zit met een DVD speler die ook beeld DVD's kan afspelen weet ik niet. Als ik het goed heb moet je daarvoor een tweelaags lezer hebben, en die zit er volgens mij nu niet in. Daarover kunnen anderen ongetwijfeld meer vertellen.
Als zo'n lezer er nu al in zit zou het alleen een kwestie zijn van SW, en dat zou geen probleem mogen zijn.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 10 okt 2003 15:18
Er moet natuurlijk ook een beetje verschil blijven anders heeft straks ieder merk dezelfde eigenschappen.... en dat kan ok niet de bedoeling wezen.JW schreef:Hallo Laurens,
Als optie zou een touchscreen aardig zijn, tegen een meerprijs ongetwijfeld.
Waar ik echter een beetje bang voor ben is dat een assortimentsvergroting, bij in principe gelijkblijvende omzet, leidt tot hogere kosten, en dus een hogere prijs voor de standaard monitor omdat daar dan minder van verkocht wordt. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Hoe het zit met een DVD speler die ook beeld DVD's kan afspelen weet ik niet. Als ik het goed heb moet je daarvoor een tweelaags lezer hebben, en die zit er volgens mij nu niet in. Daarover kunnen anderen ongetwijfeld meer vertellen.
Als zo'n lezer er nu al in zit zou het alleen een kwestie zijn van SW, en dat zou geen probleem mogen zijn.
Groet,
JW
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 686
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 446
-
-
Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 824
-
-
-
Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 2
Weergaves: 402
-
-
-
Peugeot 5008 Blue Lease Executive > Connect Nav welke updates
door MeMyself » 08 sep 2015 16:31 » in Peugeot -
Reacties: 0
Weergaves: 14045
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 545
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1101